کاربردهای تزریق چربی

کاربردهای تزریق چربی


افراد زیادی دارای صورت های لاغر هستند که تمایل به پر کردن قسمت های مختلف آن دارند، همچنین افرادی که تمایل به جوانسازی پوست و رفع چین و چروک دارند می توانند از انواع مختلف تزریق استفاده کنند. پرکننده های تزریقی با اهداف مختلفی از جمله پوستی صاف، شکل دهی به اجزای صورت و اندامی برجسته استفاده می شوند که به راحتی و به سرعت به نتیجه دلخواه دست پیدا می کند. با این حال بسیاری از مواد پرکننده تزریقی درمانی مقرون به صرفه و طولانی مدت نیستند و نیاز است بیماران برای ترمیم سالانه باید چند بار به مطب مراجعه کنند.


تزریق چربی

تزریق چربی که به آن پیوند چربی یا انتقال چربی نیز گفته می شود، می تواند روشی موثر در کاهش چین و چروک، کاهش زخم و بازیابی ظاهری جوانتر باشد. تزریق چربی، چربی را از مناطقی که چربی اضافی دارید، مانند ران های خارجی برداشته و آن را به مناطقی که ممکن است کمبود حجم داشته باشند مانند صورت، دست ها، سینه ها یا باسن، انتقال می دهد. این روش ایمن و بدون درد با ماندگاری طولانی مدت بوده و نتایج طبیعی به همراه دارد؛ هر ساله هزاران نفر تزریق چربی را با موفقیت انجام می دهند و از نتایج آن کاملا راضی هستند. در این روش با استفاده از چربی برداشت شده از بدن خود فرد چین های عمیق را پر می کنند و لب ها و گونه های برجسته ایجاد می کنند.

چه زمانی انتقال چربی گزینه مناسبیست؟

•         اگر در نواحی صورت خود چین و چروک دارید یا فرورفته به نظر می رسند.

•         اگر می خواهید درمان زیبایی با ماندگاری بیشتری نسبت به آنچه توسط تزریق ژل ارائه می کند، انجام دهید.

•         اگر می خواهید خط بدن خود را بهبود ببخشید، جای زخم را اصلاح کنید، فرورفتگی های بدن را پر کنید و دست ها و صورت خود را جوان کنید.

•         برای بازسازی سینه ها، پر کردن بی نظمی در کانتور یا پنهان کردن علائم واضح کاشت پستان.


مراحل تزریق چربی

تزریق چربی با طیف گسترده ای از بی حسی ها و با توجه به حجم چربی که از ناحیه اهدا کننده استخراج می شود بستگی دارد. استخراج حجم کم چربی با استفاده از بی حسی موضعی به راحتی قابل تحمل است، اما در حجم های بزرگتر معمولا نیاز به بیهوشی IV یا بیهوشی عمومی می باشد؛ در حالی که می توان بیهوشی موضعی را توسط جراح انجام داد اما بیهوشی IV یا بیهوشی عمومی باید توسط CRNA (متخصص بیهوشی) انجام شود.

روند تزریق و انتقال چربی شامل سه مرحله است:

1.      استخراج چربی از ناحیه اهدا کننده با لیپوساکشن

2.      تصفیه، سانتریفیوژ و پردازش چربی

3.      تزریق مجدد چربی تصفیه شده در منطقه مورد نیاز

بر خلاف تزریق ژل و سایر پرکننده ها که از مواد طبیعی و مصنوعی خارجی استفاده می کنند، در این روش چربی مورد استفاده باید از بدن خود فرد برداشته شود. در ابتدا باید "ناحیه اهدا کننده" تعیین شود (مانند شکم یا باسن) و با استفاده از لیپوساکشن چربی مورد نیاز از این ناحیه استخراج شود؛ این مهم با استفاده از روش های دستی با استفاده از کانول های نازک لیپوساکشن با سوراخ های کوچک به دست می آید. سپس چربی بدست آمده با سانتریفیوژ پردازش می شود تا بقایا، مایعات اضافی و سلولهای مرده از سلولهای چربی زنده جدا شود، در برخی مواقع از رووش جایگزین شستن چربی استفاده می شود. در مرحله آخر، چربی ساکشن شده به صورت قطره های کوچک در سراسر بافت زیر جلدی ناحیه گیرنده تزریق می شود، این امر برای اطمینان از خونرسانی مناسب به هر قطره چربی است تا پیوند چربی بتواند زنده بماند. حدود 50٪ چربی تزریق شده زنده خواهد ماند و چربی زنده مانده برای همیشه در بدن فرد ماندگار خواهد بود.


کاربردهای تزریق چربی

همانطور که گفته شد تزریق چربی برای جوانسازی و از بین بردن چین و چروک، افزایش حجم به برخی اندام ها و زاویه سازی و شکل دهی بدن استفاده می شود. ماندگاری تزریق چربی، نتایج فوری و ریسک کم حساسیت و عوارض این روش باعث شده تا افراد بسیاری آن را جایگزین سایر روش های درمانی زیبایی کنند. کاربردهای تزریق چربی و میزان مرتبط با چربی تزریق شده به شرح زیر است:

1- تزریق چربی به صورت

تزریق چربی در نواحی مختلف صورت و با اهداف مختلفی صورت می گیرد. مهمترین کاربرد تزریق ژل در صورت با هدف رفع چین و چروک و توسط افزودن حجم به نواحی می باشد که زیر چشم، پیشانی و خطوط لبخند نواحی محبوب این روش هستند. تزریق چربی به گونه و لب ها نیز کاربرد دیگر این روش با افزایش حجم و برجسته سازی این نواحی هستند که باعث بالا رفتن و کشیگی پوست این نواحی نیز می شود.


تزریق چربی به صورت


2- تزریق چربی به جای جوش

تزریق چربی به جای جوش در صورت و هر قسمت دیگر بدن باعث از بین رفتن انها شده و به ترمیم جای زخم نیز کمک می کند. البته به دلیل جذب چربی توسط بدن ممکن است نیاز به تکرار این تزریق باشد.

3- تزریق چربی به سینه

خانم هایی که تمایل به بزرگ کردن سینه های خود دارند علاوه بر روش جراحی و پر هزینه کاشت سینه و روش غیرطبیعی پروتز، می توانند از تزریق چربی به سینه استفاده کنند. این روش علاوه بر متقاضیان افزایش حجم سینه، مناسب افرادیست که دارای سینه های نامتقارن هستند یا کسانی که دارای ناهنجاری های اسکار و بافت می باشند.

4- تزریق چربی به باسن

افرادی که متقاضی داشتن باسن بزرگتر و بالاتر هستند اما نمی خواهند از روش های مصنوعی یا جراحی استفاده کنند، می توانند از روش تزریق چربی به باسن خود بهره بگیرند. این روش علاوه بر اینکه عوارض روش های جراحی را ندارد، یک روش سرپایی با نتایجی طبیعی و بدون ریسک پس زدن می باشد.

5- تزریق چربی به دست و پا

همانند صورت، تزریق چربی به دست و پا باعث از بین بردن چین و چروک و جوانسازی این نواحی و پرتر شدن مناطق مورد نظر می شود.

بعد از تزریق ژل چه کارهایی باید انجام دهیم؟
25 Oct 2021

بعد از تزریق ژل چه کارهایی باید انجام دهیم؟

پس از تزریق ژل، مراقبت از خود و مخصوصاً ناحیه ای که تزریق را دریافت کرده، بسیار مهم است. علاوه بر نوع ماده ای که در تزریق استفاده می شود، مراقبت های بعدی نیز می توانند تاثیر به سزایی در ماندگاری تزریق ژل داشته باشند، بنابراین پیروی از آنها اهمیت بسیاری در نتیجه دارد.

ادامه مطلب
پف یا کیسه زیر چشم و روش های درمان
30 Jan 2023

پف یا کیسه زیر چشم و روش های درمان

برای درمان پف زیر چشم، ابتدا باید بفهمیم که چه چیزی باعث آن شده است، موارد زیادی وجود دارد که می تواند منجر به ایجاد پف و کیسه های زیر چشم شود، اما معمولاً زمانی رخ می دهند که بافت های ملایم پوست اطراف چشم ضعیف و آویزان می شوند و اجازه می دهند مایع زیر چشم جمع شود و به ظاهری متورم منجر شود.

ادامه مطلب
سوالات متداول در رابطه با تزریق چربی
20 Jun 2022

سوالات متداول در رابطه با تزریق چربی

تزریق چربی که به نام های انتقال چربی یا لیپوفیلینگ نیز شناخته می شود، یک روش عالی برای تقویت حجم در صورت و بدن می باشد. این روش شامل برداشتن چربی از یک ناحیه از بدن خود فرد، تصفیه آن و تزریق آن در جای دیگر می شود که به دلیل شباهت به روند پیوند مو به روش پیوند چربی نیز معروف است.

ادامه مطلب
تزریق چربی به سینه
29 Jul 2020

تزریق چربی به سینه

تزریق چربی به سینه یک روش افزایش حجم سینه برای زنانی است نتایج طبیعی را ترجیح می دهند. بعضی از خانم ها با وجود اینکه از سینه ی بزرگ خوششان میاید، اما کاشت سینه را دوست ندارند

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35