لیزر موهای زائد برای چه افرادی مناسب است؟

لیزر موهای زائد


روش‌های سنتی از بین بردن موهای زائد بدن مانند تراشیدن، اپیلاسیون و اصلاح ممکن است نتایج فوری را به همراه داشته باشد، اما آنها موقتی و اغلب برای بیماران دردناک هستند. لیزر موهای زائد به عنوان یک روش مدرن برای از بین بردن موهای زائد بدن محبوبیت زیادی پیدا کرده که در مقایسه با تیغ یا اپیلاسیون، روشی بسیار مؤثرتر و دائمی تر برای رفع موهای زائد است. استفاده از این روش سریع بوده، به این معنی که می توانید تمام موهای خود را در عرض چند دقیقه از بین ببرید؛ علاوه بر این شما مجبور نیستید با موهای زبر رشد کرده، سوختگی یا بریدگی با تیغ دست و پنجه نرم کنید. لیزر موهای زائد برای آقایان نیز به اندازه بانوان کاربرد دارد، مخصوصاً برای ورزشکاران در رشته های بدن سازی.

با این حال لیزر موهای زائد ممکن است گزینه مناسبی برای همه نباشد، برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا لیزر موهای زائد برای شما مناسب است یا نه، باید از روش کار و نحوه انجام آن آگاه باشید.


لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد روشی موثر برای کاهش دائمی موهای زائد صورت یا بدن است، این روش 100% غیر تهاجمی بوده و از فناوری لیزر برای از بین بردن فولیکول های مو استفاده می کند. پس از اولین جلسه لیزر موهای زائد متوجه نتایج خواهید شد، اما برای مشاهده اثرات کامل، چندین جلسه درمان لازم است، حدود 4-8 جلسه جداگانه برای از بین بردن دائمی موها توصیه می شود. مو دارای سه مرحله اصلی رشد است که شامل مرحله شروع، رشد و ریزش می شود، لیزر موهای زائد فقط در مرحله رشد موثر است. برخی از موها در جلسه اول یا دوم درمان در مرحله مورد نظر نیستند، بنابراین چندین جلسه برای هدف قرار دادن تمام فولیکول ها مورد نیاز است.


لیزر موهای زائد در چه نواحی استفاده می شود؟

لیزر موهای زائد در صورتی که توسط یک پزشک یا اپراتور مجرب انجام شود، می تواند با خیال راحت بیشتر نواحی بدن را که موهای زائد دارد درمان کند. رایج ترین مناطق درمانی عبارتند از:

•         صورت

•         زیر بغل

•         دست ها

•         پاها

•         پشت و کمر

•         منطقه بیکینی

•         قفسه سینه

•         شانه ها

لیزر موهای زائد به طور کلی کامل ترین روش حذف موهای زائد است، انجام این روش درد کمی دارد اما بدون نگرانی در مورد بثورات، سوختگی یا جراحت و موهای زیرپوستی، پوستی صاف برای شما به ارمغان می آورد.


لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟

درک آنچه در طول فرآیند لیزر موهای زائد رخ می دهد به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا کاندیدای خوبی برای این روش هستید یا خیر. لیزر صرفاً نوری با تمرکز شدید است، هنگامی که برای از بین بردن مو استفاده می شود، لیزر بر روی ناحیه درمان هدایت می شود، جایی که پالس های انرژی نور را ارسال می کنند که به پوست نفوذ می کند و رنگدانه های هر رشته مو را در فولیکول های جداگانه آنها هدف قرار می دهد. لیزر موها را در منبع خود گرم می کند و این انرژی گرمایی برای فولیکول مو بیش از حد قابل تحمل می شود و اساساً می سوزد، اکنون فولیکول به طور دائم آسیب دیده بنابراین موها نمی توانند دوباره رشد کنند.

برای انجام لیزر موهای زائد دکتر از یک ابزار دستی استفاده می کند تا انرژی را به سلول های پروتئینی در ریشه فولیکول ها هدایت کند که از رشد مو پشتیبانی می کنند. این سلول ها در زیر سطح پوست شما قرار دارند و با جذب گرما از انرژی موها در نهایت ریزش می کنند، شما یک درمان موثر دریافت می کنید که رشد مو را بدون آسیب رساندن به پوست کاهش می دهد.


لیزر موهای زائد برای چه افرادی مناسب است؟


لیزر موهای زائد برای چه افرادی مناسب است؟

لیزر موهای زائد روشی ایمن و موثر برای خلاص شدن از شر موهای زائد در افراد با انواع پوست است، اما برای برخی بهتر از دیگران عمل می کند. خوشبختانه اکثر افرادی که قصد انجام این روش را دارند واجد شرایط درمان هستند، به دلیل نحوه تعامل انرژی لیزر با فولیکول مو، رنگ پوست و میزان و نوع موها در اثربخشی لیزر درمانی نقش دارد. بهترین کار برای تشخیص مناسب بودن هر کاندید لیزر موهای زائد مراجعه به یک پزشک متخصص پوست و مو می باشد تا با بررسی شرایط پوست و موهای بدن شما مناسب ترین پیشنهاد را از نظر نوع لیزر، شدت انجام و تعداد جلسات برای شما داشته باشد.


شرایط کاندید مناسب لیزر موهای زائد:

1- رنگدانه مو

همانطور که گفته شد کلید حذف موفقیت آمیز موهای زائد ملانین است؛ از آنجایی که لیزر به طور خاص به دنبال رنگدانه است، هر چه مو تیره تر باشد، درمان موثرتر خواهد بود. اگر ملانین زیادی در موهای خود داشته باشید، به راحتی واجد شرایط لیزر موهای زائد خواهید بود.

•         رنگ مو: موها فقط باید به اندازه کافی تیره باشند تا لیزر رنگدانه آنها را هدف قرار دهد، بدون ملانین در فولیکول های مو (بلوندهای طبیعی، سفید، خاکستری و موهای قرمز طبیعی) از لیزر موهای زائد سودی نخواهند برد.

•         رنگ پوست: در گذشته، فناوری لیزر موهای زائد با رنگ پوست روشن و موهای تیره بهترین عملکرد را داشت و برای افراد با رنگ پوست تیره، به دلیل نگرانی از تغییر رنگ پوست، جای زخم و خطر انواع آسیب های پوستی توصیه نمیشد. خوشبختانه با توجه به پیشرفت در فناوری لیزر، حذف موهای زائد در حال حاضر یک گزینه مطمئن برای افراد با هر رنگ پوستی است، دستگاه های لیزر موهای زائد اکنون با توجه به پوست و ترکیب رنگ طبیعی مو قابل تنظیم هستند.

•         ضخامت مو: موهای زبر بهتر از موهای نازک به لیزر واکنش نشان می دهند، اگر موهای نازکی دارید، واقعاً اهمیتی ندارد، لیزر به دنبال رنگدانه است نه تراکم فولیکول مو.


2-سلامت جسمی

هنگام شروع دوره لیزر موهای زائد، سلامتی همیشه یکی از شرایط مورد نیاز است، پزشکان باید از درمان ها، داروها یا تغییرات قبلی که ممکن است بر درمان شما تأثیر منفی بگذارد آگاه شوند. هر یک از شرایط زیر ممکن است از موفقیت نتیجه بخشی لیزر موهای زائد جلوگیری کنند:

•         سابقه ملانوم

•         خال های بزرگ شده

•         ضایعات مشکوک

•         تشکیل اسکار کلوئید

•         مشکلات بهبودی

•         عفونت های فعال

•         ضایعات باز

•         ضایعات تبخال

•         خالکوبی یا آرایش دائمی در ناحیه درمان

•         استفاده اخیر از آکوتان، تتراسایکلین، یا مخمر سنت جان

•         بیماری های خود ایمنی مانند لوپوس، اسکلرودرمی، ویتیلیگو

•         بارداری، تلاش برای باردار شدن یا شیردهی

اگر برنزه کردن بدن را دوست دارید، ممکن است واجد شرایط لیزر موهای زائد نباشید؛ مگر اینکه دو هفته قبل و دو هفته بعد از لیزر موهای زائد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و برنزه شدن خودداری کنید. زیرا نور خورشید پوست را نسبت به گرما حساس تر می کند و استفاده از لیزر بر روی پوست های حساس به گرما می تواند باعث بروز عوارض لیزر موهای زائد مانند افزایش رنگدانه، سوختگی و حتی زخم شود.

تزریق ژل برای از بین بردن خط اخم
8 Dec 2020

تزریق ژل برای از بین بردن خط اخم

با افزایش سن پوست دچار افتادگی یا چین و چروک می شود که می تواند بر اثر از دست دادن چربی و پروتئین در لایه پوست باشد. فیلرها نمی توانند به طور دائمی جایگزین چربی و پروتئین های از دست رفته شوند، اما

ادامه مطلب
سن مناسب برای تزریق چربی
27 Jul 2020

سن مناسب برای تزریق چربی

در دو دهه گذشته، روش های انتقال چربی در سراسر دنیا محبوبیت زیادی پیدا کرده است. با این وجود، ممکن است ندانید که این روش در دنیای پزشکی سابقه طولانی دارد. اولین تزریق چربی در دهه 1890 انجام شد. امروزه هزاران زن و مرد در دنیا تزریق چربی را به عنوان یک جایگزین طبیعی به جای پرکننده های پوستی یا کاشت سینه انتخاب می کنند

ادامه مطلب
هایفوتراپی واژینال چیست؟
3 May 2023

هایفوتراپی واژینال چیست؟

هایفو HIFU انرژی صدا یا ارتعاشات با فرکانس فراصوت متمرکز را به عمق 2 تا 5 میلی متر به صورت بخش به بخش اعمال می کند و بافت های عمیق تر را در سیستم آپونوروتیکی عضلانی سطح (SMAS) ، غشاء میانی پوست و لایه های زیر پوستی را هدف قرار می دهد و

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35