لیزر موهای زائد برای آقایان

لیزر موهای زائد آقایان


روش های بسیاری برای از بین بردن موهای زائد بدن وجود دارند مانند اپیلاسیون، اصلاح توسط تیغ ها و کرم های موبر، اگرچه این روش ها می توانند مناسب باشند، اما نیاز به زمان داشته و نتایج آنها معمولاً زیاد دوام نمی آورند. همچنین پس از انجام روش های گفته شده رشد مجدد موهای بدن می تواند همراه خارش باشد و گاهی اوقات باعث ایجاد موهای زیرپوستی یا رنگ ناهموار پوست شود. این مشکلات زمانی که موهای بدن را از نواحی وسیعی مانند قفسه سینه یا کمر از بین میبرید ممکن است مشکلات دیگری مانند جوش را نیز همراه داشته باشد، بنابراین می توان گفت که لیزر موهای زائد راحت ترین روش از بین بردن موهای بدن است.

لیزر موهای زائد فقط مختص خانم ها نیست، در حقیقت لیزر درمانی می تواند یک راه حل ایده آل برای حذف موهای زائد برای مردان مخصوصا در نواحی صورت و بدن باشد. به لطف جدیدترین فناوری های روز، لیزر موهای زائد برای آقایان می تواند به از بین بردن موها (از یک تکه کوچک تا کل بدن) کمک کند و عوارض جانبی معمول سایر روش ها مانند سوزش تیغ و رشد سریع موها بعد از کرم را ندارد و از همه مهمتر اینکه روشی نسبتاً دائمی است. با لیزر موهای زائد توسط دستگاه های پیشرفته، رشد مجدد موها به حداقل می رسد و حجم موها را تا 90 کاهش می دهد؛ درصورتی که با رشد مجدد موها مواجه شدید، خواهید دید که موها بسیار نرم تر، ظریف تر و روشن تر از قبل می شوند.


لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد روشیست که در آن یک پرتو نور خاص از اپیدرم گذشته و فولیکول مو را هدف قرار می دهد و چرخه رشد و تکثیر موها را بدون آسیب رساندن به پوست از کار می اندازد. به طور غیر علمی، نور لیزر توسط رنگدانه موهای شما جذب می شود، این نور به گرما تبدیل می شود و رشد موها را در آینده به تأخیر می اندازد. با از بین رفتن فولیکول، ساقه مو ضعیف و شل می شود و سرانجام با انجام چند باره لیزر، آن فولیکول می میرد و مویی رشد نمی کند. موها از یک چرخه رشد منحصر به فرد پیروی می کنند که شامل دوره های استراحت، ریزش و رشد است؛ موهایی که به تازگی برداشته شده اند و در مرحله استراحت هستند برای تکنسین یا لیزر قابل مشاهده نخواهند بود، بنابراین ممکن است فرد نیاز به انجام چندین جلسه لیزر موها داشته باشد. تقریباً هرکسی که نمی تواند اصلاح و اپیلاسیون را تحمل کند، کاندیدای ایده آل برای لیزر است.


چرا لیزر موهای زائد برای آقایان انجام می شود؟

1. لیزر موهای زائد برای مردانی که از حجم زیاد موهای زائد کمر، قفسه سینه، شکم یا سراسر بدن خود ناراحت هستند، گزینه مناسبیست. همچنین باید یک تصور غلط را برطرف کنیم، لیزر موهای زائد در صورتی که نخواهید شما را شبیه یک مدل تناسب اندام کاملا بدون مو نمیکند. بسیاری از مردان از لیزر برای موهای قفسه سینه خود استفاده می کنند، نه به این دلیل که می خواهند موهای خود را به طور کامل از بین ببرند بلکه می خواهند موهایشان نازک تر و کم حجم تر باشد.

2. داشتن موهای زیاد به این معنا نیست که بهداشت کمتری دارید، اما برخی از مردان به دلیل داشتن موهای زیاد نیاز به رعابت موارد بهداشتی بیشتر دارند. برخی ممکن است لیزر موهای زائد را برای کاهش خارش و سوزش که می تواند توسط موهای حجیم در ماه های تابستان تشدید شود انجام دهند. البته خارش موقت از عوارض لیزر موهای زائد می باشد که به سرعت از بین خواهد رفت.

3. بسیاری از آقایان می خواهند موهای صورت کمتری داشته باشند تا اصلاح آن راحت تر شود، به خصوص اگر موهای زائد روی گردنشان ایجاد شود. لیزر تنها راه درمان موثر بیماری PFD است، خوشه هایی از برجستگی های ملتهب، قرمز یا تیره در اثر تراشیدن در اطراف فولیکول های مو ظاهر می شود؛ در واقع آنها موهای رشد کرده ای هستند که در جهات مختلف رشد می کنند، که می تواند زخم بر جای بگذارد. لیزر موهای زائد همچنین در بیماران مبتلا به فولیکولیت مکرر مفید است، فولیکول های مو ملتهب که می توانند به صورت جوش های کوچک سر سفید ظاهر شوند.

4. چیزی حدود 5 درصد از آقایان از لیزر موهای زائد در قسمت سر خود استفاده می کنند، زیرا برخی از آقایان ترجیح می دهند سر خود را کاملا طاس کنند و موهای پراکنده نداشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بخواهند از موهای نازک و مویی که ظاهری مناسب ندارند خلاص شوند.


لیزر موهای زائد برای آقایان


لیزر موهای زائد چگونه می تواند به ورزشکاران کمک کند؟

بدنسازانی هستند که نمی خواهند هیچ مویی روی بدن خود داشته باشند زیرا این امر به افزایش نمایش ماهیچه هایشان کمک می کند. همچنین دوچرخه سواران زیادی هستند که پاها و بدن خود را لیزر می کنند، چرا که بسیاری از موهای بدن هنگام ترکیب با کیت های دوچرخه سواری تنگ، عرق و زمان طولانی سوار شدن بر زین می تواند باعث ایجاد خارش و سوزش بیشتر شود. در بین شناگران نیز لیزر موهای زائد بدن پرطرفدار است، اگر آنها بتوانند با داشتن موهای کمتر یک دهم ثانیه را ذخیره کنند و رکورد بزنند، این برایشان کارساز است. به علاوه موارد گفته شده، لیزر موهای زائد باعث صرفه جویی در وقت نظافت برای بسیاری از ورزشکاران می شود، نیازی به تراشیدن و آماده سازی بدن آنها قبل از مسابقه نیست و احتمال هرگونه خطر بریدگی و ایجاد عفونت در رختکن یا استخر را از بین می برد.


آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

با اختراع لیزرهای جدید و سیستم های خنک کننده، این روش درمانی درد چندانی ندارد. البته این به تحمل درد هر فرد بستگی دارد، اما در بیشتر موارد مانند یک سوزن سوزن شدن در پوست احساس می شود. دستگاه های پیشرفته لیزر تا حدود زیادی درمان را کاملاً قابل کنترل و درد را کم می کند، اما اگر آستانه تحمل درد متقاضی پایین باشد، پزشک از کرم بی حسی استفاده می کند، که درد را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. البته در هر شرایطی درد استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد بسیار کمتر (حدود 40درصد) از اپیلاسیون است و هیچ گونه صدمه ای که اپیلاسیون می تواند به پوست وارد کند را نخواهد داشت.


جلسات لیزر موهای زائد برای آقایان

نتایج لیزر موهای زائد از هر فرد به فرد دیگر با توجه به نوع و رنگ پوست و همچنین دستگاه مورد استفاده متفاوت می باشد، اما در مورد دائمی بودن لیزر موهای زائد باید نکاتی را بدانید. هر فرد با توجه به معاینات انجام شده توسط پزشک به تعداد جلسات مشخصی لیزر با درجات تعیین شده نیاز دارد که در پایان دوره ممکن است موهایی بسیار نازک و پراکنده نیز رشد کنند که با پیگیری جلسات باعث از بین بردن کامل فولیکول های مو خواهد شد. دلیل این امر این است که موها در چرخه های مختلف رشد می کنند بنابراین در هر زمان معین 30 تا 60 درصد موها در مرحله رشد آناژن هستند، اما بقیه در مرحله خواب یا در حال مرگ هستند. لیزر موهایی که در مرحله آناژن هستند را از بین می برد اما ممکن است فولیکولی در نزدیکی فولیکول از بین رفته وجود داشته باشد که در مرحله خواب بوده یا صدمه ببیند و سپس خود را ترمیم کند.

به طور کلی، اگر هر مرد متقاضی همه قوانین را رعایت کند و درمان های خود را در بازه زمانی توصیه شده انجام دهد، می تواند بین 50 تا 85 درصد کاهش دائمی موهای زائد را مشاهده کند. به عنوان مثال کمر یا قفسه سینه یک مرد به هشت تا ده جلسه لیزر موهای زائد نیاز دارد که فاصله آنها بین شش تا هشت هفته می باشد تا نتایج را مشاهده کند.

مزایا و معایب بلفاروپلاستی
13 Nov 2021

مزایا و معایب بلفاروپلاستی

شکی نیست که بلفاروپلاستی می تواند روی چشم ها معجزه کند و ظاهری جوان و شاداب ایجاد کند، چه این عمل زیبایی در پلک بالا یا زیر چشم انجام شود، یا به صورت ترکیبی. از همان ابتدا که بیماران شروع به بررسی پزشکان و کلینیک ها و برنامه ریزی برای جراحی پلک می کنند، مهم است که مزایا و معایب آن را بسنجند.

ادامه مطلب
تزریق چربی به زیر چشم
16 Jul 2020

تزریق چربی به زیر چشم

تزریق چربی به زیر چشم که به عنوان پیوند چربی اتولوگ، لیپوژنیکسون یا لیپکینگ نیز شناخته می شود روشی است که از سلول های چربی فرد برای پر کردن نقاط فرورفته و دارای چین و چروک زیر چشم استفاده می کند

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35