عوارض لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد


بی شک رشد بیش از حد مو در نواحی ناخواسته ی بدن یکی از مشکلات بزرگی است که ممکن است هر فردی با آن دست و پنجه نرم کند.هر فرد در طول زندگی به میزان بسیار زیادی هزینه و وقت خود را برای از بین بردن و خلاص شدن از مو های زائد صرف می نماید.روش های از جمله استفاده از کرم های مو بر ، وکس کرد و یا اصلاح آن ها به وسیله ماشین ریش تراش و یا تیغ و یا اپیلاسیون هر کدام از جمله روش های سنتی می باشد که هم وقت گیر و هزینه بر است و همچنین دائمی نمی باشند.


درمان موهای زائد بدن طی 10 سال گذشته دچار تغییر و تحول شده است و لیزر موهای زائد بسیار مورد توجه قرار گرفته است.این روش امروزه جزئی از روش های درمان زیبایی به شمار می رود.


با این روش می توان موهای زائد بدن را طی کوتاه ترین زمان ممکن از بین برود اما باید به این نکته توجه کرد که انجام این کار نیاز به مهارت و تخصص دارد و بدون آگاهی از آن ممکن است مشکلاتی از جمله سوختگی پوست ، زخم های دائمی و ... به وجود آید.


درمان از بین بردن موهای زائد به وسیله لیزر است که این روش سبب انتشار انرژی گرمایی می شود ونور منتشر شده با عبور از سطح پوست و نفوذ کردن به عمق ریشه سبب می شود که فولیکول مو آسیب ببیند و مانع رشد مجدد مو شود.البته این روش نیازمند انجام چند جلسه می باشد تا فولیکول مو به طور کامل از بین برود.


از بین بردن موهای زائد به وسیله لیزر بر روی پوست های روشن و موهای تیره بهتر صورت می پذیرد و در سایر رنگ های مو مانند بلوند و قهوه ای و ... به خوبی عمل نمی کند.


جهت از بین بردن موهای زائد در ناحیه زیر بغل و صورت به مدت زمان 15 دقیقه ای احتیاج است اما برای سایر قسمت های بدن در حدود یک ساعت زمان نیاز می باشد.

لیزر موهای زائد


پس از انجام لیزر از کرم های مخصوص جهت خنک کردن پوست استفاده می شود.


ما در این مقاله قصد داریم برخی از معایب این روش زیبایی را بیان نماییم.با ما همراه باشید.


روش های درمانی و حذف موهای زاود به وسیله لیزر معمولا روشی ایمن می باشد اما ممکن است پس از انجام آن برخی عوارض پدیدار شود که در این جا به برخی از آن ها اشاره خواهیم نمود:

• لیزر موهای زائد ممکن است سبب افزایش و یا کاهش بیش از حد رنگندانه ها شود.

• در طول انجام فرآیند لیزر بسیار مهم است که از عینک مخصوص استفاده شود در غیر این صورت ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به چشم وارد شود.

• خارش نقاطی که لیزر شده است یکی از عارضه ای معمول و طبیعی این روش می باشد.

• امکان قرمز شدن پوست طی چند روز پس از انجام لیزر وجود دارد.همچنین ممکن است در برخی نقاط و در اطراف فولیکول مو تورم به وجود بیاید.

• از دیگر عوارض لیزر موهای زائد می توان به پوسته پوسته شدن در محل هایی که لیزر انجام شده است و یا درد در این نواحی اشاره نمود.کبودی نیز یکی دیگر از مواردی است که ممکن است در پوست های حساس به وقوعبپوندد.البته باید این نکته را اشاره کرد تمامی این اتفاقات موقتی می باشد و طی مدت زمان کوتاهی از بین می رود.

• از دیگر عوارضی که بسیار نادر است و به ندرت به وقوع می پیوندد بنفش شدن پوست در نواحی ای از بدن می باشد که دچار آفتاب سوختگی شده است.

• از دیگر عوارض بسیار نادر می توان به عفونت اشاره نمود که علت آن عدم رعایت بهداشت پس از انجام لیزر استوبنابراین با تمیز نگه داشتن پوست و نواحی لیزر شده می توان از این مشکل جلوگیری نمود.


آیا هایفوتراپی عوارض دارد ؟
21 Feb 2022

آیا هایفوتراپی عوارض دارد ؟

مانند هر درمان زیبایی دیگر، نتایج هایفوتراپی از هر شخص با شخص دیگر متفاوت است و برخی ممکن است نتایج قابل توجهی نسبت به دیگران ببینند، درمان هایفو متناسب با نگرانی های پوستی هر شخص انجام خواهد شد که ممکن است عوارض محدودی را به همراه داشته باشد.

ادامه مطلب
عوامل موثر بر هزینه تزریق چربی
2 Oct 2022

عوامل موثر بر هزینه تزریق چربی

هزینه تزریق چربی بر اساس عوامل مختلفی مشخص می شود و نمی توان عدد ثابتی برای آن ذکر کرد؛ همانطور که انتظار می رود هزینه تزریق چربی به باسن بسیار بیشتر از هزینه تزریق چربی به لب است.

ادامه مطلب
کدام بهتر است؟ لیزر یا میکرونیدلینگ
9 Sep 2023

کدام بهتر است؟ لیزر یا میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ و لیزر جوانسازی پوست با استفاده از اصل آسیب پوست کنترل شده و تحریک تولید طبیعی کلاژن و الاستین جدید در بدن، به درمان مشکلات پوستی می پردازند، اما این دو روش درمانی متفاوت هستند. به جای رقابت، میکرونیدلینگ و لیزر جوانسازی اغلب مکمل یکدیگر هستند.

ادامه مطلب
عوارض میکرونیدلینگ
7 Jan 2021

عوارض میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش مطمئن و ایمن می باشد که توسط سوزن های بسیار ریز در دستگاه مخصوص درمان را انجام می دهد. هدف میکرونیدلینگ تولید کلاژن و بافت پوستی جدید برای داشتن پوستی صاف، سفت و سالم است،

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35