تزریق ژل برای از بین بردن خط اخم

تزریق ژل برای خط اخم

پرکننده های صورت Facial Fillers موادی مانند ژل هستند که در زیر پوست تزریق می شوند تا ظاهر آن را تغییر دهند، این روش یک درمان محبوب و کم تهاجمی برای چین و چروک می باشد. با افزایش سن پوست دچار افتادگی یا چین و چروک می شود که می تواند بر اثر از دست دادن چربی و پروتئین در لایه پوست باشد. فیلرها نمی توانند به طور دائمی جایگزین چربی و پروتئین های از دست رفته شوند، اما می توانند ساختار اصلی پوست را تقلید کنند. تزریق ژل برای از بین بردن خط اخم، رفع چین و چروک، زاویه دار کردن چانه، رفع خطوط زیر چشم و به طور کلی جوانسازی پوست صورت استفاده می شود؛ البته تزریق ژل کاربردهای فراوانی در سایر قسمت های بدن نیز دارد، از جمله تزریق ژل به باسن و تزریق ژل به سینه، زیباسازی دست ها و سایر نقاط.


تزریق ژل برای از بین بردن خط اخم

با انقباض عضلاتی که باعث تمرکز چشم یا اخم می شوند خطوط اخم روی پیشانی ایجاد می شود و با گذشت زمان یک یا دو خط یا شیار بین ابروها ماندگار می شوند. خطوط اخم خطوط عمودی بین ابرو و بالای چشم هستند که در نتیجه اخم و پیر شدن پوست ایجاد می شوند، مشابه خطوط پیشانی (خطوط افقی)، با افزایش سن این خطوط اخم برجسته تر خواهند شد. تزریق ژل برای از بین بردن خط اخم می تواند برای بیمارانی که از تأثیرات اجتماعی منفی این خطوط رنج می برند مفید باشد، وجود خطوط اخم مداوم یا عمیق باعث می شود افراد عصبانی، پر استرس، خسته یا نگران به نظر برسند و از بین بردن آنها به ظاهر آرامتر و جوان تری منجر می شود.


برخلاف روش درمانی تزریق بوتاکس که باعث فلج شدن عضلات می شود تا چین و چروک ها را به حداقل برساند، تزریق ژل به دلیل جمع شدن، افزودن حجم یا پر کردن برای از بین بردن چروک و صاف شدن پوست شناخته می شود. فیلرها نوعی بافت نرم هستند که برای تزریق به منظور بهبود ظاهر طراحی می شوند؛ به طور کلی انواع مختلفی از ژل های پر کننده چین و چروک وجود دارد و هر کدام به روش متفاوتی عمل می کنند. متداول ترین پرکننده پوستی استفاده شده، یک پرکننده موقت به نام هیالورونیک اسید است که از متنوع ترین و جذاب ترین مواد طبیعی می باشد و در بدن انسان و همچنین در سایر موجودات زنده یافت می شود. بعد از تزریق بوتاکس، تزریق ژل (اسید هیالورونیک) برای پر کردن خط اخم و لبخند و شیارهای پیشانی از پرطرفدارترین روش ها در بین افراد متقاضی جوانسازی پوست می باشد.


مراحل تزریق ژل برای از بین بردن خط اخم

1- قبل از تزریق ژل به خطوط اخم، یک بی حس کننده موضعی به مدت 15-30 دقیقه قبل در قسمت بالایی بین دو ابرو استفاده می شود تا ناحیه بی حس شود.

2- ژل مناسب در مکان های دقیق خطوط اخم به لایه زیری پوست تزریق می شود؛ سپس پزشک آن ناحیه را ماساژ می دهد تا محصول بصورت یکنواخت پخش شود. در طی انجام مراحل، بیمار کاملاً هشیار است و پس از تزریق آینه ای به او داده می شود تا بتواند نتیجه نهایی را در کنار توضیحات پزشک مشاهده کند.

3- بعد از تزریق ژل برای از بین بردن خط اخم، برای جلوگیری از عفونت باید به مدت 6 ساعت از لمس یا آرایش روی ناحیه تحت درمان خودداری کنید. مراقبت های خاص پس از تزریق در روز درمان توسط پزشک به بیمار داده می شود و پس از گذشت دقایقی می تواند به خانه برود.


نتایج قابل مشاهده تزریق ژل در خطوط اخم فوری بوده و ماندگاری تزریق ژل حدود 6 تا 12 است؛ از آنجا که نتایج تزریق ژل موقتی هستند می توان با تغییر میزان تزریق در جلسات ترمیم همیشه ظاهر طبیعی را حفظ کرد.


مزایا و عوارض تزریق ژل

پرکننده ها فواید زیبایی و درمانی بسیاری برای افراد دارند، افرادی که از تزریق ژل ها بهره می برند مزایایی همچون پوست جوان تر، رفع تیرگی زیر چشم، محو شدن خطوط ریز و چین و چروک و برجستگی گونه ها و مناطق دلخواه را بدست می آورند. مهمترین مزیت برای کسانی که از تزریق ژل برای از بین بردن خط اخم استفاده می کنند امنیت و بی خطر بودن در کنار نتایج کاملا طبیعی این روش می باشد؛ همچنین تزریق ژل نیازی به دوران نقاهت طولانی ندارد و تنها با مراقبت های محدودی مانند موارد زیر حتی در روز انجام تزریق می توان به راحتی به زندگی روزمره ادامه داد:

✔ عدم تماس و فشار به ناحیه تحت درمان

✔ قرار نگرفتن در معرض آفتاب

✔ عدم انجام فعالیت سنگین یا ورزش


عوارض جانبی مواد پرکننده و ژل ها معمولاً کم بوده و رفع آنها آسان است؛ عوارض غالب گزارش شده تزریق ژل برای از بین بردن خط اخم عبارتند از:

• تورم در محل تزریق

• کبودی و امکان بروز حساسیت

• خارش

• قرمزی و تغییر رنگ در ناحیه تزریق شده

• درد در روزهای پس از درمان


در موارد بسیار نادر ممکن است عوارض جانبی شدیدتری تجربه شود، این عوارض جانبی نادر شامل تجمع قابل مشاهده مواد پرکننده، سردرد، تاری دید، واکنش آلرژیک و عفونت می باشند. به طور معمول تمام عوارض جانبی گفته شده خود به خود و در طول یک هفته تا ده روز از بین می روند و با رعایت مراقبت های بعد از تزریق ژل می توانید امکان بروز این عوارض را به طور محسوس کاهش دهید. اما اگر عوارض جانبی شدیدتر از آنچه انتظار داشتید به نظر رسید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.


بهره گیری از پزشکان متخصص در زمینه زیبایی و همچنین معتبر بودن کلینیک زیبایی دو موضوع بسیار مهم پیش از انجام تزریق ژل می باشد.اگر قصد انجام تزریق ژل برای از بین بردن خطوط اخم در بین ابروی خود را دارید ، جهت مشاوره و یا اطلاع از قیمت تزریق ژل می توانید با کارشناسان کلینیک زیبایی رنسانس در ارتباط باشید.


مراقبت های قبل از هایفوتراپی
29 Jul 2023

مراقبت های قبل از هایفوتراپی

هایفوتراپی برای اولین بار در سال 2008 به منظور درمان های زیبایی مورد استفاده قرار گرفت.این روش دارای مزایای بسیاری است که از مهم ترین آن می توان به عدم نیاز به جراحی توسط این روش اشاره نمود.انجام هایفوتراپی به صورت سرپایی می باشد و طی یک جلسه می توان نتایج آن را فورا مشاهده کرد

ادامه مطلب
لیزر موهای زائد برای چه افرادی مناسب است؟
12 Dec 2021

لیزر موهای زائد برای چه افرادی مناسب است؟

لیزر موهای زائد روشی ایمن و موثر برای خلاص شدن از شر موهای زائد در افراد با انواع پوست است، اما برای برخی بهتر از دیگران عمل می کند. خوشبختانه اکثر افرادی که قصد انجام این روش را دارند واجد شرایط درمان هستند، به دلیل نحوه تعامل انرژی لیزر با فولیکول مو، رنگ پوست و میزان و نوع موها در اثربخشی لیزر درمانی نقش دارد.

ادامه مطلب
آر اف برای جوانسازی صورت
10 Jan 2022

آر اف برای جوانسازی صورت

یک گزینه منحصر به فرد برای جوانسازی صورت که توسط پاکسازی پوست صورت از هر لکه ای کار می کند، آر اف فرکشنال می باشد. این روش از دستگاهی با فرکانس رادیویی برای ایجاد سوراخ های میکرو بر روی پوست استفاده می کند و عمدتاً برای اصلاح شلی پوست استفاده می شود.

ادامه مطلب
از بین بردن جای جوش با استفاده از میکرونیدلینگ
23 Jan 2021

از بین بردن جای جوش با استفاده از میکرونیدلینگ

یافتن یک روش درمانی مناسب برای از بین بردن اسکار آکنه یا جای جوش به دغدغه اکثر خانم ها و آقایان تبدیل شده و میکرونیدلینگ یکی از موثرترین روش های جدید درمان جای جوش در حال حاضر است که هم موثر و هم مقرون به صرفه می باشد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35