تزریق ژل به باسن

تزریق ژل باسن


امروزه به جای عمل های جراحی برای داشتن باسنی با حجم دلخواه و جذاب می توان از تزریق ژل که روش کم تهاجمی می باشد برای این منظور استفاده کرد. تزریق ژل در مناطق مختلفی از بدن برای افزایش حجم قابل انجام است که برخی از آن ها عبارتند از: تزریق ژل به لب و گونه، تزریق ژل به باسن و سینه و ... . فرم دادن، افزایش سایز و حجم باسن با رژیم و ورزش کاری مشکل و نیازنمند زمان می باشد، بنابراین تزریق ژل گزینه ای بسیار مناسب برای این کار بوده و اغلب افراد به دنبال این روش می روند.

به دلیل عواملی مانند افزایش سن، تغییرات وزن و جاذبه زمین، باسن تمایل به افتادگی، تغییر شکل و از دست دادن مقداری حجم در طول زمان دارد که کاملاً طبیعی است. تزریق ژل به باسن می تواند جایگزین مناسبی برای افرادی باشند که به دنبال تقویت این ناحیه هستند اما نمی خواهند عوارض و خطرات عمل جراحی را تحمل کنند.


تزریق ژل به باسن

لیفت باسن و افزایش حجم باسن بدون جراحی و کانتورینگ بدن یک جایگزین شگفت انگیز برای عمل های جراحی یا ایمپلنت های جراحی می باشد. اگر به دنبال روشی غیرجراحی برای بهبود ظاهر باسن خود هستید، ممکن است تزریق ژل به باسن گزینه مناسبی برای شما باشد، این یک نوع درمان تزریقی کم تهاجمی است که به تقویت شکل باسن شما کمک می کند و آن را و گردتر نشان می دهد.

برای انجام این کار، دکتر ابتدا محل تزریق ژل به باسن را با مواد ضد باکتری (ضدعفونی کننده) ضدعفونی کرده و برای افرادی که نمی توانند درد ناشی از تزریق را تحمل کنند، ناحیه مورد نظر را حدود 10 تا 20 دقیقه پیش از تزریق، با بی حسی موضعی بی حس می کند. سپس عمل تزریق ژل توسط یک سوزن کوچک یا کانولا در زیر پوست ناحیه مورد نظر باسن انجام می شود و نه زیر ماهیچه ها؛ بنابراین از عوارض جراحی واقعی جلوگیری می شود. علاوه بر اینکه تزریق ژل به باسن با هدف افزایش حجم یا لیفت بسیار آسان و ایمن می باشد، انجام این روش طولانی نبوده و حدود 30 تا 45 دقیقه طول می کشد. تعداد جلسات تزریق ژل به باسن بسته به هدف فرد، حجم و اندازه باسن او قبل از تزریق ژل تعیین می شود، اکثر افراد در سه جلسه به نتیجه دلخواه خود می رسند.


انواع ژل برای تزریق به باسن

پرکابردترین ژلی که برای فرم دهی و افزایش حجم باسن به کار می رود هیالورونیک اسید است، این فیلرها برای لیفت باسن، حجم دادن بیشتر، بهبود شکل، اصلاح شیب لگن، بهبود کیفیت پوست و سلولیت استفاده می شوند. فیلر HA پیشرفته ترین پرکننده باسن است که ایمن بوده و منشا غیر حیوانی دارد؛ این یک ژل شفاف و چسبناک با غلظت بالا برای بازگرداندن حجم و پر کردن خطوط سطح بدن است.

ژل های دیگری که برای تزریق به باسن استفاده می شوند، ژل اسکالپترا و رادیس می باشند، ژل اسکالپترا زمانی که حجم مورد نیاز کم باشد استفاده می شود.


نحوه آمادگی برای تزریق ژل به باسن

مانند هر درمان زیبایی دیگری، برای انجام تزریق ژل به باسن بایستی آزمایش های اولیه به منظور اطمینان از سلامت جسمی فرد انجام شود و همچنین فرد نباید باردار بوده یا در دوره شیردهی باشد. حتما توجه داشته باشید که برای دستیابی به نتیجه دلخواه و عدم ایجاد عوارض نامطلوب و ناخواسته، تزریق ژل به باسن باید توسط یک پزشک با تجربه و کاردان انجام شود، بنابراین حتما به دنبال یک کلینیک معتبر باشید. همچنین قبل از تزریق ژل به باسن باید حساسیت های فرد، سوابق درمانی و دارویی فرد بررسی شود تا از واکنش احتمالی بدن جلوگیری شود و بررسی شود که آیا متقاضی، کاندید مناسب تزریق ژل هست یا نه.


تزریق ژل به باسن


تزریق ژل به باسن برای چه کسانی مناسب است ؟

تزریق ژل به باسن برای افرادی که می خواهند سایز یا شکل باسن خود را بدون استفاده از جراحی تهاجمی بهبود بخشند، مناسب است. این روش جدید می تواند جایگزینی برای آنهایی باشد که به دنبال درمان کم تهاجمی هستند یا کسانی که ممکن است به دلیل عدم وجود چربی اضافی بدن برای تزریق چربی نامناسب باشند. به طور  کلی کاندید مناسب تزریق چربی به باسن افرادی هستند که:

✔ افرادی که باسن آنها دارای فرم خاصی نمی باشد.

✔ افراد دارای باسن افتاده.

✔ افرادی که چربی لازم برای تزریق به باسن را نداشته باشند.

✔ افراد دارای گودی در باسن.


مراقبت های پس از تزریق ژل به باسن

می توانید بلافاصله پس از تزریق ژل به محل کار یا خانه برگردید، اما نیاز به مراقبت هایی دارید که هم سریعتر به بهبودی کامل برسید و هم از عوارض جانبی جلوگیری کنید. به طور کلی عوارض محدودی که بعد از تزریق ژل به باسن ایجاد خواهند شد عبارتند از قرمزی و تورم، خارش، درد بسیار کم و کبودی، که در صورت ایجاد در طی حداکثر دو هفته از بین می رود؛ در صورت استفاده از کمپرس یخ بلافاصله پس از تزریق کبودی به وجود نمی آید. مهمترین مراقبت های بعد از تزریق ژل به باسن عبارتند از:

1. می توانید بلافاصله پس از درمان روی باسن خود بنشینید، اما هنگام نشستن باید از بالش استفاده کنید.

2. از انجام ورزش های سنگین به ویژه ورزش های نشسته به مدت 2 تا 3 هفته پس از تزریق ژل به باسن خودداری شود.

3. بهتر است در هفته اول بعد از تزریق ژل به باسن روی شکم بخوابید.

4. مانند هر تزریق زیبایی دیگری، حتی تزریق بوتاکس، 24 ساعت اول دوش گرفتن ممنوع.

5. در 2 هفته اول بعد از تزریق ژل به باسن از سونا، قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید و برنزه کردن خودداری کنید.

6. شما باید باسن خود را روزانه به مدت 10 دقیقه به مدت 2 هفته ماساژ دهید. اگر از تزریق ژل به باسن برای درمان سلولیت استفاده کرده اید، باید ناحیه را به مدت 10 دقیقه به مدت 5 روز محکم ماساژ دهید.


مزایای تزریق ژل به باسن چیست ؟

•      عدم نیاز به بیهوشی و جراحی

•      تزریق ژل به باسن برای افراد لاغر که می خواهند اندازه و حجم باسن خود را تغییر دهند گزینه بسیار مناسبی است.

•      داشتن دوره نقاهت کوتاه مدت و عدم اختلال در فعالیت های روزانه

•      دارای نتایج کاملا طبیعی، بدون به جا ماندن اسکار

•      تزریق ژل به باسن نسبت به سایر روش ها کم هزینه تر می باشد.

•      روشی سریع و ایمن و با حداقل تهاجم

•      دارای ماندگاری نسبتا طولانی، حتی تا 5 سال


ماندگاری تزریق ژل به باسن

از آنجایی که ژل هایی که به باسن تزریق می شوند بر پایه اسید هیالورونیک هستند، با تزریق هیالاز (هیالورونیداز) نیز قابل برگشت هستند، این فیلرها ممکن است نیاز به ترمیم ظرف یک سال داشته باشند و معمولاً برای حفظ نتایج به تزریق ژل کمتری در جلسه های بعدی نیاز دارند. دوام و ماندگاری تزریق ژل به باسن به طورکلی بین دو تا پنج سال می باشد، پس از این مدت زمان در صورت تمایل امکان تزریق مجدد ژل به باسن وجود دارد. البته باید بدانید که ماندگاری تزریق ژل برای هر قسمت از بدن به برند ژل تزریقی، نحوه تزریق، میزان افزایش حجم مد نظر، وسعت ناحیه تو رفته و مراقبت های بعد از تزریق بستگی دارد.

استفاده از میکرونیدلینگ برای موی سر چگونه است؟
3 Sep 2023

استفاده از میکرونیدلینگ برای موی سر چگونه است؟

میکرونیدلینگ می تواند به تحریک سلول های بنیادی در فولیکول های مو کمک کند که ممکن است منجر به رشد مو شود. میکرونیدلینگ همچنین می تواند به طور همزمان با روش های دیگر کمک به رشد مو استفاده می شود، زیرا باعث جذب محصولاتی که برای درمان ریزش مو به صورت موضعی استفاده می شوند.

ادامه مطلب
تزریق چربی به گونه
21 Jul 2020

تزریق چربی به گونه

تزریق چربی به گونه ها روشی جدید، ایمن و بی خطر می باشد که امروزه برای زیباتر نشان دادن صورت مورد استفاده قرار می گیرد. گونه ها بخش مهمی از صورت می باشند که با افزایش سن حالت خود را از دست داده و افتاده می شوند و باعث ایجاد چین و چروک در صورت می شوند

ادامه مطلب
تزریق چربی به جای جوش
12 Jul 2020

تزریق چربی به جای جوش

در این روش برای از بین بردن جای جوش از چربی فرآوری شده بدن خود بیمار استفاده می شود. این روش همچنین به عنوان تزریق چربی اتولوگ شناخته می شود

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35