چه افرادی کاندید مناسب تزریق ژل هستند؟

تزریق ژل


فیلرهای پوستی برای به حداقل رساندن ظاهر خطوط ریز و چین و چروک استفاده می شوند، از این پرکننده ها می توان برای حجیمتر کردن بخش های خاصی از صورت نیز استفاده کرد. کاهش حجم یک جنبه از پیری صورت است که شامل از دست دادن طبیعی چربی در صورت با افزایش سن می شود که باعث لاغرتر، خسته تر و عمیق تر دیده شدن خطوط می شود؛ فیلرهای پوستی یک گزینه عالی برای مبارزه با این مشکلات هستند.


تزریق ژل

پرکننده های پوستی تزریقی، مواد ژل مانندی هستند که برای بازگرداندن حجم، صاف کردن خطوط و نرم کردن چین و چروک ها به زیر پوست تزریق می شوند. تزریق ژل یکی از انواع این فیلرهاست که محبوبیت زیادی در سال های اخیر پیدا کرده، زیرا پیشرفت های زیبایی چشمگیر و جوان کننده‌ای ایجاد می کند که قبلاً فقط با جراحی قابل دستیابی بود. به علاوه هزینه تزریق ژل نسبت به روش های جراحی جوانسازی بسیار کمتر بوده و زمان بهبودی محدودی دارد. پرکننده های پوستی از مواد مختلفی ساخته می شوند که محبوب ترین آنها ژل اسید هیالورونیک است و معمولا تا شش ماه دوام می آورند. تزریق ژل هیالورونیک اسید خاصیت آبرسانی و سازگاری با بدن را دارد که می تواند سال ها ظاهر شما را جوان نگه داشته و در عین حال نگرانی هایی مانند خطوط ریز، چین و چروک و شلی پوست را با یک نوبت برطرف کند. در واقع هیالورونیک اسید یک قند طبیعیست که توسط بدن انسان تولید می شود و ژل تزریق شده جذب آب می شود و خاصیت آبرسانی و ارتجاعی به پوست می دهد.


مزایای تزریق ژل

پرکننده های پوستی یک راه کم تهاجمی برای بهبود ظاهر پوست و به حداقل رساندن علائم پیری ارائه می دهند؛ البته به طور کلی نمی توان از فیلرها برای به دست آوردن نتایجی مشابه با لیفت چشم، لیفت صورت و سایر روش های جراحی استفاده کرد، اما میتوان با استفاده از آنها علائم اولیه پیری را بهبود داد. جلسات درمانی تزریق ژل کوتاه هستند و زمان بهبودی نیز در مقایسه با ریکاوری پس از لیفت یا روشهای مشابه بسیار کوتاهتر است. تقریباً هر ناحیه ای از صورت می تواند از تزریق ژل بهره مند شود و این روش را به یکی از پرکاربردترین گزینه های موجود تبدیل می کند. ژل هایی که به عنوان پرکننده پوست تزریق می شوند، لیفت طولانی مدت را مستقیماً زیر پوست ایجاد می کند، این روش همچنین ظاهری ظریف و طبیعی ایجاد می کند که باعث می شود کسی متوجه نشود که شما تحت درمان قرار گرفته اید. اسید هیالورونیک به دلیل منشأ طبیعی آن تقریباً برای هر بیمار ایمن و مؤثر است و به مرور زمان جذب بدن می شود. علاوه بر از بین بردن یا کاهش خطوط و چین و چروک های پوست و افزایش حجم در لب ها و گونه ها، یکی دیگر از مزایا و کاربردهای تزریق ژل از بین بردن جای جوش و اسکار می باشد که قابل استفاده در هر قسمتی از بدن است.


چه افرادی کاندید مناسب تزریق ژل هستند؟


تزریق ژل مناسب چه افرادیست؟

تزریق ژل راهی مطمئن برای کاهش خطوط ریز در صورت، رفع برخی نواقص پوستی در بدن، حجم دادن به لب ها، گونه، سینه، باسن و همچنین بهبود چروک و تورفتگی زیر چشم می باشد. به طور کلی، اکثر افرادی که علاقه مند به انجام تزریق ژل هستند، در اوایل تا اواخر سی سالگی خود هستند و می خواهند علائم پیری زودرس را از بین ببرند. با این حال، غیر معمول نیست که افراد جوانتر نیز به دنبال این درمان باشند، اغلب اوقات این افراد برای بهبود ظاهر یا اصلاح هر گونه تغییر شکل جزئی سراغ تزریق ژل می روند. همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که فیلرهای پوستی برای بهبود موقت ظاهر طراحی شده اند و نیاز به ترمیم دارند؛ گفته می شود ماندگاری تزریق ژل حداکثر تا دو سال می باشد. برای تعیین اینکه آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر، بهترین گزینه انجام یک مشاوره کامل حضوری با پزشک متخصص است. به طور کلی کاندیدای مناسب تزریق ژل به شرح زیر هستند:

هم مردان و هم زنان به یک اندازه کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل هستند؛ این درمان برای هر نوع پوست، تن و رنگ مناسب است. این روش برای افرادی که می خواهند فقط ناحیه خاصی از صورت را درمان کنند بسیار موثر است؛ نامزدهای ایده آل تزریق ژل ممکن است یک یا چند مورد از نگرانی های زیر را داشته باشند:

•         گونه های کوچک یا افتاده ناشی از کاهش حجم

•         لب های نازک یا نامتوازن

•         چانه عقب رفته

•         ناهمواری های جزئی بینی

•         خطوط عمیق اطراف دهان (خط لبخند)

•         خطوط اخم و خطوط افقی پیشانی (خفیف تا شدید)

•         زیر چشم تورفته و سیاه یا پلک های ورم کرده

•         اسکار ناشی از آکنه و جای جوش


کاندید مناسب تزریق ژل باید چه شرایطی داشته باشد ؟

افرادی که از سلامت جسمانی خوبی برخوردار هستند و هیچ گونه بیماری زمینه ای که می تواند بر بهبودی تأثیر بگذارد ندارند، به طور کلی کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل در نظر گرفته می شوند. اگرچه در این روش نیازی به جراحی نیست و هیچ برشی در بدن ایجاد نمی شود، اما هر چه سریع تر فرد بتواند از تزریق ها بهبود یابد، نتایج طولانی مدت و بهتری خواهد داشت. افراد متقاضی جوانسازی پوست توسط روش های تزریقی باید از مراقبت های بعد از تزریق ژل و آمادگی قبل از آن اطلاع داشته و با پیروی درست از آنها نتیجه مورد نظر خود را مشاهده کنند و از عوارض احتمالی جلوگیری کنند.

عامل دیگر سیگاری نبودن متقاضی است، وقتی فردی سیگار می کشد، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا بهبود یابد؛ به همین دلیل است که افراد غیرسیگاری سریعتر بهبود یافته و درصد موفقیت طولانی تری از تزریق ژل دارند. زیرا در یک فرد سیگاری حرکات مکیدن و جمع شدن صورت شما هنگام سیگار کشیدن باعث تشدید خطوط ریز و چین و چروک می شود و نتایج را سریع تر از بین می برد. علاوه بر این اگر به دنبال تزریق ژل هستید، داشتن انتظارات واقع بینانه از نتایجی که دریافت خواهید کرد و این واقعیت که ممکن است چندین درمان برای دستیابی به آنها ضروری باشد، مهم است. در جلسه مشاوره پزشک شما یک ارزیابی کامل انجام می دهد تا ببیند آیا شما کاندید مناسبی برای پرکننده های پوستی هستید یا خیر. ممکن است این روش برای کسانی که شلی شدید پوست دارند، ایده آل نباشد. همچنین کسانی که دارای سابقه آلرژی شدید بوده اند نیز با تشخیص و تایید پزشک متخصص می توانند از تزریق ژل استفاده کنند.

از بین بردن جای جوش با استفاده از میکرونیدلینگ
23 Jan 2021

از بین بردن جای جوش با استفاده از میکرونیدلینگ

یافتن یک روش درمانی مناسب برای از بین بردن اسکار آکنه یا جای جوش به دغدغه اکثر خانم ها و آقایان تبدیل شده و میکرونیدلینگ یکی از موثرترین روش های جدید درمان جای جوش در حال حاضر است که هم موثر و هم مقرون به صرفه می باشد.

ادامه مطلب
قبل و بعد از لیزر موهای زائد چه مراقبت هایی نیاز است؟
6 Feb 2022

قبل و بعد از لیزر موهای زائد چه مراقبت هایی نیاز است؟

لیزر موهای زائد نیاز به آمادگی قبلی دارد که برای اطمینان از حذف دائمی موهای زائد، با صرف زمان قبل از شروع لیزر درمانی بهترین نتایج را به دست آورید. مراقبت های نامناسب پس از لیزر موهای زائد، ممکن است احتمال ایجاد اسکار، تغییرات رنگدانه و تغییر بافت پوست را افزایش دهد، بنابراین با پیروی از مراقبت های بعدی می توانید از این عوارض جلوگیری کنید.

ادامه مطلب
لیفت با نخ یا تزریق ژل؟
28 Nov 2021

لیفت با نخ یا تزریق ژل؟

برای بیمارانی که خواهان لیفتینگ گسترده و رفع افتادگی پوست هستند، تزریق ژل (پرکننده های پوستی) و لیفت با نخ بهترین گزینه ها هستند؛ اینکه بین این دو روش کدام بهتر است بستگی به نتیجه ای دارد که هر شخص انتظار دارد. وقتی لیفت با نخ را در برابر تزریق ژل قرار می دهید، تنها می توانید از مزایای هر کدام از روش ها نام ببرید، هیچ گزینه ای بهتر از این دو مورد برای افرادی که می خواهند چهره شان جوان و شاداب بماند وجود ندارد.

ادامه مطلب
آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟
20 Jun 2020

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

لیزر موهای زائد یک روش پزشکی است که از پرتوهای متمرکز نور (لیزر) برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کند. در این روش پرتوی نور متمرکز شده توسط ملانین مو جذب شده و به گرما تبدیل می شوند. این گرما به فولیکول های مو آسیب رسانده و رشد آنها در آینده را مهار یا به تأخیر می اندازند

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35