مزایا و کاربردهای تزریق ژل

مزایا . کاربرد های تزریق ژل


بدن ما به طور طبیعی با افزایش سن تغییر می کند و ممکن است چین و چروک های جدیدی در پوست ایجاد شود، با نازک شدن بافت های صورت، خطوط اطراف بینی و دهان عمیق شده و گونه ها کمی تو رفته به نظر می رسند. با این حال این تغییرات کاملا طبیعی است و زمانی اتفاق می افتد که مقداری از چربی زیر جلدی که از پوست پشتیبانی می کند را از دست داده باشیم. پرکننده های پوستی می توانند جایگزین حجم از دست رفته شوند تا به چین و چروک پوست، پر شدن لب و گونه ها و بازگرداندن ظاهر جوان تر کمک کنند. پرکننده های پوستی ماده ای ژل مانند هستند که به زیر پوست تزریق می شوند تا حجم از دست رفته را بهبود ببخشند. سالانه بیش از 1 میلیون زن و مرد از این روش درمانی محبوب برای جوان سازی صورت استفاده می کنند که می تواند یک روش مقرون به صرفه برای جوانتر به نظر رسیدن بدون جراحی باشد.

پر کننده های پوستی را نباید با بوتاکس اشتباه گرفت، زیرا تزریق بوتاکس عصبهای عضلات را از کار می اندازد تا چین و چروک ها را کاهش دهد، در حالی که فیلرها ایمپلنت های تزریقی مورد تایید FDA برای کمک به پر شدن و صاف شدن پوست هستند. انواع مختلفی از محصولات پرکننده مورد تأیید FDA وجود دارد که جراحان زیبایی از آنها استفاده می کنند و همه آنها به طور کلی به یک روش انجام می شوند. به طور کلی مواد پرکننده بر اساس ماده ای که از آن ساخته می شوند، دسته بندی می شوند؛ هر محصول منحصراً فرموله شده تا از بافت، چگالی و عمق تزریق خاصی برخوردار باشد، به این معنی که برخی از مواد پرکننده برای مناطق خاصی که مورد توجه هستند بهتر کار می کنند. بر اساس تایید FDA چهار ماده پرکننده وجود دارد: اسید هیالورونیک، هیدروکسیلاپاتیت کلسیم، اسید پلی-ال- لاکتیک و پلی متیل متاکریلات.


تزریق ژل

اسید هیالورونیک به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود، در نتیجه در پوست و غضروف وجود دارد و سازگار با بدن می باشد. این فیلر یکی از محبوب ترین انواع مواد پرکننده است که تنها از طریق تزریق و بدون نیاز به جراحی نتیجه می دهد و به دلیل کاربرد فراوان آن به تزریق ژل شناخته می شود. از آنجا که اسید هیالورونیک باعث جمع آوری آب می شود، به پوست در حفظ رطوبت کمک می کند و می تواند صورت را شاداب، پر و مرطوب نشان دهد. تزریق ژل توسط بی حسی موضعی در نقاط مورد نیاز انجام می شود و نیاز به استراحت طولانی و مراقبت های سختی ندارد؛ تنها کافیست محل تزریق را از گرما، تابش آفتاب و فشار دور نگاه دارید. از آنجا که اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی می باشد توسط بدن جذب می شود و ماندگاری تزریق آن چیزی حدود 6 تا 12 ماه می باشد؛ البته این مورد به روش تزریق و عمل به توصیه های پزشک بستگی دارد.


کاربردهای تزریق ژل

بسته به محصول مورد تزریق و نواحی تحت درمان، معمولا بلافاصله پس از تزریق ژل، نتایج را مشاهده می کنید. در حالی که تزریق ژل به طور عادی به عنوان برطرف کننده چین و چروک شناخته می شود، می تواند کاربردهای دیگری بجز صاف کردن چروک ها انجام دهند، اگرچه در این زمینه بسیار عالی می باشد. تزریق ژل می تواند با افزودن حجم به مناطق تخلیه شده و همچنین کمک به بازگرداندن تقارن صورت، به کاهش خطوط ریز و چین و چروک های شدید کمک کند. در ادامه مواردی که به عنوان کاربردهای تزریق ژل در نظر گرفته می شود، لیست شده اند:

✓      خطوط اطراف بینی و دهان را از بین می برد.

✓      حجم گونه ها یا شقیقه های فرو رفته را افزایش داده و به حالت اول بازمیگرداند.

✓      لب ها را پرتر می کند.

✓      تقارن را در بین ویژگی های صورت بهبود می بخشد.

✓      چین های عمیق (مانند خطوط اخم) را صاف می کند.

✓      به چانه ها حجم می دهد (چانه را زاویه دار می کند).

از تزریق ژل برای رفع خطوط و تیرگی زیر چشم، زیبایی و جوانسازی دست ها و رفع انواع لک ها نیز استفاده کرد. همچنین تزریق ژل به باسن و سینه نیز از جمله روش های زیبایی پرطرفدار در بین خانم ها می باشد که باعث افزایش حجم و رفع افتادگی این نواحی می شوند.


مزایای تزریق ژل

همانطور که گفته شد تزریق ژل با اهداف مختلفی صورت میگیرد که امکان اجرای دقیق نتیجه های دلخواه متقاضیان را می دهد، همچنین در صورتی که از نتیجه بدست آمده راضی نباشید به راحتی امکان اصلاح آن وجود دارد. یکی از مزایای مهم این روش غیرتهاجمی بودن آن است، به این معنی که بر خلاف روش های جراحی نیازی به بیهوشی، استفاده از برش و بخیه ندارد. سایر مزایای مهم این روش عبارتند از:

1- بدون نیاز به دوران بهبودی و حداقل عوارض

یکی از دلایل اصلی ترجیح دادن تزریق ژل به سایر روش های جوانسازی در افراد، عدم وجود دوران نقاهت بعد از درمان است. در واقع شما می توانید بسته به منطقه درمان، فقط در 10 دقیقه تزریق ژل را انجام دهید و به محض پایان درمان به فعالیت های روزمره خود برگردید. تنها چیزی که باید از آن اجتناب کنید آرایش کردن درست بعد از تزریق است، زیرا منافذ باقی مانده از سوزن باید بسته شوند. ممکن است پس از تزریق ژل قرمزی و تورم جزئی ایجاد شود، اما با نشستن ژل در زیر پوست، این روند در طی چند ساعت تا دو روز آینده فروکش می کند. همچنین ممکن است کبودی را تجربه کنید، اما با پیروی از دستورالعمل های پزشک می توانید از این امر جلوگیری کنید.

2- نتایج فوری و قابل مشاهده

به محض تزریق ژل در منطقه مورد نظر، بلافاصله حجم آن افزایش یافته و بهبود خطوط و چین و چروک صورت آشکار می شود. با نشستن فیلر در زیر پوست، اثر کامل و نهایی آن طی چند روز قابل مشاهده است.

3- نتایج طولانی مدت

یکی دیگر از مزایای تزریق ژل، پایداری نتایج آن است که با توجه به عوامل مختلف در اکثر موارد حدود یک سال ماندگاری دارد. با این حال، اگر از نتیجه راضی بودید و بخواهید آن را حفظ کنید بهتر است در مدت چهار تا شش ماه پس از درمان اولیه خود، برای تمدید نتیجه اقدام کنید.

4- سازگاری با پوست

همانطور که گفته شد اسید هیالورونیک به طور طبیعی در پوست وجود دارد، بنابراین هنگامی که تحت تزریق ژل قرار میگیرید، پوست شما احساس طبیعی می کند و هیچگونه واکنش آلرژیکی به این ماده نخواهد داشت.

5- نتایج طبیعی و ظریف

اگر برای دریافت تزریق ژل به یک مرکز معتبر و پزشک متخصص مراجعه کنید، یک نتیجه کاملا طبیعی و متناسب با آنچه که میخواستید را بدست خواهید آورد. تزریق ژل می تواند به بدن شما کمک کنند تا کلاژن سازی خود را تحریک کند، همچنین با اینکار ماندگاری تزریق ژل را افزایش و ریسک بروز عارضه های جانبی را کاهش خواهید داد.

هزینه لیزر موهای زائد
20 Jun 2020

هزینه لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد روشی موثر برای از بین بردن موهای زائد می باشد، که تقریباً در هر جای صورت و بدن قابل استفاده است. بر خلاف روش های دیگر مانند اپیلاسیون و شیو مو های زائد، لیزر دارای نتایج ماندگار و طولانی تری است

ادامه مطلب
درمان خشکی پوست
21 Dec 2020

درمان خشکی پوست

خشکی پوست به دلیل نقص در مانع پوستی و اختلال در عملکرد یا کمبود چربی های سالم لازم در لایه بالایی پوست ایجاد می شود

ادامه مطلب
هایفوتراپی غبغب
13 Aug 2023

هایفوتراپی غبغب

هایفوتراپی روشی بسیار محبوب و غیر تهاجمی برای از بین بردن غبغب و چین و چروک در میان زنان و مردان می باشد و نتایج اصلی 2 تا 3 ماه پس از درمان مشخص می شود.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35