ماندگاری تزریق ژل

ماندگاری تزریق ژل

تزریق ژل روشی برای جوان سازی پوست می باشد که به عنوان یک روش نسبتاً طولانی برای از بین بردن چین و چروک ها، فرم دهی به باسن و افزایش حجم سینه با تزریق مواد پرکننده استفاده می شود. تزریق ژل می تواند مناطق خاصی که بافت چربی خود را از دست داده و افتاده و دارای چین و چروک اند را پر کنند.


نحوه تزریق ژل

برای تزریق ژل ابتدا منطقه مورد نظر توسط بی حسی موضعی بی حس شده و سپس تزریق ژل توسط سوزن مخصوص انجام می شود. سپس برای جلوگیری از کبودی پس از تزریق روی محل تزریق یخ قرار داده می شود. تزریق ژل باید به گونه ای انجام شود که محل تزریق به صورت مصنوعی به نظر برسد.


انواع ژل

1- ژل های دائمی: پزشکی که به آن مراجعه کرده اید بسته به شرایط و بودجه شما تصمیم می گیرد از این نوع ژل استفاده کنید یا نه. دوام ژل های دائمی حداقل 6 سال می باشد. این ژل معمولا از پلی آکریل آمید و پلی متیل متاکریلات ساخته شده اند و با گذشت زمان جذب بدن می شوند.


2- ژل های موقتی: همانطور که از نام آن پیداست تغییرات این ژل ها برای مدت زمان محدودی خواهد بود. دوام این نوع ژل ها بین 6 تا 18 ماه است. ژل های موقت از هیالورونیک اسید یا کلاژن ساخته شده اند.


تفاوت اصلی بین این دو نوع ژل وجود یک سری عوارض در ژل های دائمی است که در ژل های موقت وجود ندارد.


موارد کاربرد تزریق ژل

تزریق ژل به لب و چانه

✔ از بین بردن خط اخم و لبخند

✔ درمان چین و چروک دور چشم

✔ از بین بردن تیرگی زیر چشم

✔ درمان چین و چروک صورت


مراقبت های قبل از تزریق ژل

• از مصرف آسپرین، ویتامین E و رقیق کننده های خون خودداری کنید.

• اجتناب از مصرف سیر و یا هرگونه دارو یا ماده رقیق کننده خون

• 48 ساعت قبل از استفاده از ژل از مصرف داروهای مسکن و الکل خودداری کنید.


مراقبت های بعد از تزریق ژل

• عدم ماساژ ناحیه تزریق ژل

• از گرم شدن و فشرده سازی محل تزریق خودداری کنید

• عدم فعالیت سنگین و ورزش

• در طول مدتی که پزشک به شما می گوید از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید.


مزایای تزریق ژل

✔ روشی غیر تهاجمی، بی خطر و بدون نیاز به دوره ریکاوری

✔ عدم نیاز به عمل جراحی

✔ داشتن نتایج کاملا طبیعی

✔ مشاهده نتیجه تزریق ژل بلافاصله پس از تزریق

✔ نداشتن دوره نقاهت

✔ امکان اصلاح کردن نتایج تزریق ژل در صورت تمایل


عوارض جانبی تزریق ژل

• قرمزی و تورم

• حساسیت و کبودی

• واکنش های آلرژیک

• تغییر رنگ پوست

• عفونت


این عوارض جانبی معمولاً در حدود 1 تا 2 هفته پس از تزریق از بین می روند.البته این نکته را می بایست مد نظر قرار داد که تزریق ژل می بایست در کلینیک معتبر و تحت نظر پزشک متخصص انجام گیرد و چنانچه این کار با این فرآیند صورت نگیرد عوارض جانبی همچون عفونت و... احتمال به وقوع پیوستنش بسیار زیاد است. در مقاله آیا تزریق ژل خطرناک است می توانید اطلاعات دقیق تری درباره عوارض جانبی تزریق ژل بدست آورید.


ماندگاری تزریق ژل چقدر است ؟

ماندگاری تزریق ژل بستگی به نوع ژلی که مورد استفاده قرار می گیرد دارد. دوام و ماندگاری برخی از ژل ها شش تا دوازده ماه می باشد، در حالی که برخی از ژل ها می توانند تا پنج سال ماندگاری داشته و باقی بمانند مانند ژل های دائمی.


بیشتر ژل های تزریقی از نوع هیالورونیک اسید هستند که دارای یک ترکیب طبیعی می باشد که به تولید کلاژن و الاستین کمک می کند. هیالورونیک اسید همچنین به جذب آب به پوست کمک می کند، که موجب درخشندگی بیشتر پوست، آبرسانی و محکم شدن پوست می شود. هرچه ژل هیالورونیک اسید ضخیم تر باشد، حجم بیشتری می توانید در محل تزریق انتظار داشته باشید. به عنوان مثال پرکننده های پوستی برای حجم دهی و فرم دهی به لب ها ژل های نازک تری دارند (برای داشتن بهترین نتیجه ممکن)، در حالی که پرکننده های پوستی برای تزریق به گونه ها به طور طبیعی ضخیم تر بوده و دارای ماندگاری بیشتری می باشند.


اگر قصد انجام تزریق ژل و یا سایر خدمات زیبایی را دارید ، کلینیک زیبایی رنسانس با بکارگیری پزشکان متخصص و همچنین در اختیار داشتن تجیزات روز دنیا بهترین انتخاب جهت انجا این کار می باشد.جهت مشاوره می توانید با ما در ارتباط باشید.

سن مناسب برای تزریق چربی
27 Jul 2020

سن مناسب برای تزریق چربی

در دو دهه گذشته، روش های انتقال چربی در سراسر دنیا محبوبیت زیادی پیدا کرده است. با این وجود، ممکن است ندانید که این روش در دنیای پزشکی سابقه طولانی دارد. اولین تزریق چربی در دهه 1890 انجام شد. امروزه هزاران زن و مرد در دنیا تزریق چربی را به عنوان یک جایگزین طبیعی به جای پرکننده های پوستی یا کاشت سینه انتخاب می کنند

ادامه مطلب
آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟
20 Jun 2020

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

لیزر موهای زائد یک روش پزشکی است که از پرتوهای متمرکز نور (لیزر) برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کند. در این روش پرتوی نور متمرکز شده توسط ملانین مو جذب شده و به گرما تبدیل می شوند. این گرما به فولیکول های مو آسیب رسانده و رشد آنها در آینده را مهار یا به تأخیر می اندازند

ادامه مطلب
تزریق ژل به گونه
20 Aug 2020

تزریق ژل به گونه

ژل ها یا پرکننده های پوستی موادی هستند که برای بازگرداندن حجم از دست رفته گونه ها، از بین بردن چین و چروک و موارد دیگر به پوست صورت تزریق می شوند. سالانه بیش از 1 میلیون زن و مرد تزریق ژل را برای

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35