بعد از تزریق ژل چه کارهایی باید انجام دهیم؟

مراقبت های بعد از تزریق ژل


با کمک علم و تکامل فناوری، جوانسازی و رسیدن به ظاهر خوب دشوار نیست و یکی از روش های ساده برای زیبایی و جوانسازی پوست تزریق بوتاکس و تزریق پرکننده های پوستی است. حقیقت این است که فیلرها علاوه بر پیامدهای سلامتی برای سردردهای شدید و میگرن، پوستی تازه و جوان را نیز ارائه می کنند. پرکننده های پوستی موادی هستند که برای تقویت ویژگی ها و افزایش حجم و از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک ها در زیر پوست قرار می گیرند. به غیر از اسید هیالورونیک که مشهورترین فیلر می باشد، سایر موادی که معمولاً به عنوان پرکننده های پوستی مورد استفاده قرار می گیرند شامل کلاژن، اسید پلی لاکتیک، پلی اکریل آمید و چربی هستند. اکثر پرکننده ها دارای فرمول های مبتنی بر اسید هیالورونیک هستند، زیرا که این ماده به طور طبیعی در پوست ایجاد می شود و بنابراین به راحتی در طول زمان در پوست حل می شود.


تزریق ژل

تزریق پرکننده های پوستی که به نام تزریق ژل نیز شناخته می شود، کاربردهای فراوانی دارد و تقریباً همه افراد بدون محدودیت سنی می توانند از آن بهره گیرند. با وجود اینکه تزریق ژل یک روش غیرتهاجمی بوده و به طور کلی عوارضی ندارد، بهتر است در مرحله اول قبل از انجام هر نوع درمانی با پزشک مشورت کنید. برای تایید اینکه کاندید مناسبی برای تزریق ژل هستید، پزشک سابقه پزشکی و نوع پوست شما را بررسی می کند و نوع فیلر مناسب و میزان آن را پیشنهاد می دهد. به منظور افزایش حداکثر راحتی در طول تزریق، ممکن است پیش از آن از کرم برای بی حسی موضعی استفاده شود، البته در برخی موارد، داروی بی حسی موضعی به داخل یا اطراف ناحیه (های) مورد درمان تزریق می شود. پس از گذشت حدود 15 دقیقه و تمیز کردن پوست، تزریق ژل به ناحیه مورد نظر انجام می شود، این تزریق باید توسط پزشک یا تکنسین مسلط و با تجربه انجام شود تا علاوه بر تقارن و کسب نتیجه دلخواه، از پیامدها و عوارض جانبی آن جلوگیری شود.


مراقبت های قبل از تزریق ژل

قبل از اقدام برای درمان با تزریق پرکننده ها برای کاهش میزان کبودی یا تورم محل تزریق، و بهره گیری از مزایای تزریق ژل باید خود را آماده کنید؛ برای آمادگی توصیه می شود دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

•         از یک هفته قبل داروهایی مانند آسپرین، موترین، ایبوپروفن و الوی را مصرف نکنید.

•         از خوردن مکمل های دارای روغن گل پامچال، سیر، جینسنگ و ویتامین E به مدت 1 هفته خودداری کنید.

•         به مدت 3 روز قبل از تزریق ژل محصولات موضعی مانند ترتینوئین، رتینول ها، رتینوئیدها، اسید گلیکولیک یا هرگونه محصول ضد پیری را استفاده نکنید.

•         به مدت 3 روز پیش از تزریق فیلرها به صورت از دکلره کردن مو، اپیلاسیون پوست، بند انداختن یا کرم موبر در ناحیه صورت خودداری کنید.

•         از دو روز قبل از درمان مشروبات الکلی مصرف نکنید و سیگار نکشید.

•         اگر قبلا تبخال صورت داشتید، این احتمال وجود دارد که ورود سوزن به فوران مجدد زخم های سرد کمک کند. حتماً در صورت ابتلا به زخم یا هر بیماری پوستی، به پزشک خود اطلاع دهید.

•         در صورت بارداری یا شیردهی، حساسیت های پوستی و ابتلا به اختلالات عصبی از تزریق ژل استفاده نکنید.


بعد از تزریق ژل چه کارهایی باید انجام دهیم؟


مراقبت های بعد از تزریق ژل

تجربه های بعد از تزریق فیلرها برای افراد متفاوت است، هرچند برخی موارد در همه وجود خواهد داشت؛ مانند کبودی و تورم. با توجه به نوع پوست برخی از افراد بیش از دیگران متورم و کبود می شوند یا ممکن است بهبودی این عوارض جانبی کمی بیشتر طول بکشد. برای اطمینان از اینکه همه چیز به خوبی بهبود می یابد، متخصص زیبایی شما چند هفته بعد از تزریق برای بررسی ناحیه تحت درمان یک قرار ملاقات بعدی خواهد گذاشت. پس از انجام تزریق ژل، مراقبت از خود و مخصوصاً ناحیه ای که تزریق را دریافت کرده، بسیار مهم است. علاوه بر نوع ماده ای که در تزریق استفاده می شود، مراقبت های بعدی نیز می توانند تاثیر به سزایی در ماندگاری تزریق ژل داشته باشند، بنابراین پیروی از آنها اهمیت بسیاری در نتیجه دارد.

پزشک یا تکنسینی که تزریق را انجام داده اطلاعاتی در مورد مراقبت های بعدی به شما می دهد که این نکات نحوه مدیریت درد، تمیز کردن ناحیه و بهبود ناحیه را پوشش می دهد. به طور کلی ، مهم است که پوست را تمیز نگه دارید و سعی کنید از کرم های سنگین و آرایش در زمان بهبود پوست اجتناب کنید، از گرما و درجه حرارت بالا که باعث تحریک پوست و باعث التهاب می شود اجتناب کنید، از ورود فشار یا مالش پوست برای کاهش سوزش و تورم نیز خودداری کنید. و در صورت مشاهده علائم غیرمعمول به پزشک مراجعه کنید.


بعد از تزریق ژل چه کارهایی باید انجام دهیم؟

برخی از دستورالعمل های خاص تر برای کمک به بهبودی سریعتر بعد از تزریق ژل عبارتند از:

•         بهتر است برای دو سه روز از انجام ورزش خودداری کنید، زیرا باعث افزایش کبودی خواهد شد.

•         در مقابل نور مستقیم خورشید و اشعه ماوراء بنفش قرار نگیرید.

•         برای تسکین و ضد عفونی کردن ناحیه مورد نظر از دارو و کرم های توصیه شده پزشک استفاده کنید.

•         چند شب اول بعد از تزریق ژل به پشت بخوابید تا فشار بر روی ناحیه کاهش یابد.

•         در 24 ساعت اول الکل مصرف نکنید تا از رقیق شدن خون جلوگیری شود.

•         حداقل تا 24 ساعت بعد از عمل از AHA، BHA، رتینول یا ویتامین C استفاده نکنید.

•         تا 2 هفته پس از تزریق ژل از لیزر درمانی، میکرودرم ابریژن و لایه برداری شیمیایی خودداری کنید.

•         تا زمانی که تورم و قرمزی برطرف نشود، از گرمای شدید در ناحیه تحت درمان خودداری کنید، که شامل برنزه کردن، سونا، وان داغ یا موم است. همچنین از قرار گرفتن سرمای شدید مانند اسکی یا سایر ورزشهای زمستانی خودداری کنید.پ

•         حرکت ناحیه ای که تزریق ژل در آن انجام شده را به حداقل برسانید، با این حال در صورت وجود برجستگی قابل مشاهده می توانید آن ناحیه را ماساژ دهید (پیش از آن با پزشک مشورت کنید).

•         بسته به مناطق تحت درمان و محصول مورد استفاده، ممکن است سفتی را احساس کنید. این مناطق با گذشت زمان (معمولاً 1-2 هفته) نرمال می شوند و برطرف می شوند.

از بین بردن جای جوش با استفاده از میکرونیدلینگ
23 Jan 2021

از بین بردن جای جوش با استفاده از میکرونیدلینگ

یافتن یک روش درمانی مناسب برای از بین بردن اسکار آکنه یا جای جوش به دغدغه اکثر خانم ها و آقایان تبدیل شده و میکرونیدلینگ یکی از موثرترین روش های جدید درمان جای جوش در حال حاضر است که هم موثر و هم مقرون به صرفه می باشد.

ادامه مطلب
راههای پاکسازی صورت از لکه و جوش
8 Jan 2023

راههای پاکسازی صورت از لکه و جوش

همه ما آرزوی داشتن پوستی زیبا و بدون لک را داریم، اما به ندرت برای آن وقت می گذاریم، برای پاکسازی پوست از جوش و لک علاوه بر روش های درمانی باید مراقبت های اساسی برای پیشگیری انجام دهیم.

ادامه مطلب
میکرودرم ابریژن چیست و چه مزایایی دارد؟
17 Oct 2022

میکرودرم ابریژن چیست و چه مزایایی دارد؟

میکرودرم ابریژن یک روش غیر تهاجمی است که سطح پوست (بیرونی ترین لایهوست) را عمیقا لایه برداری و پاک می کند، در نتیجه آن را روشن تر، صاف تر و جوان تر می کند. این یکی از محبوب ترین روش های غیرجراحی لایه برداری پوست به دلیل اثربخشی بالا و سادگی کلی آن است.

ادامه مطلب
چگونه چین و چروک پیشانی را از بین ببریم؟
4 Feb 2021

چگونه چین و چروک پیشانی را از بین ببریم؟

بسته به آناتومی بدن هر فرد و میزان استفاده از عضلات صورت با توجه به عادات رفتاری چروک های صورت بین 20 تا 30 سالگی شکل می گیرند، و چین و چروک های پیشانی اغلب از اولین چین و چروک های صورت هستند که پدیدار می شوند.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35