تزریق ژل به لب

تزریق ژل به لب

بالا رفتن سن و گذشت زمان باعث ایجاد تغییرات سلولی و آناتومیکی و در نتیجه از بین رفتن حجم بافت نرم صورت می شود. امروزه با پیشرفت فناوری های جدید، پزشکان با استفاده از پرکننده های پوستی می توانند این تغییرات را برطرف کنند. یکی از عمده ترین و محبوب ترین ژل های تزریقی یا پرکننده های پوستی تزریق ژل (هیالورونیک اسید) می باشد که امروزه به منظور حجم دهی به لب ها و سایر مناطق صورت مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به دلیل توانایی گسترده ی آن در اتصال به آب و سهولت در کاشت، غیر تهاجمی بودن و عدم نیاز به جراحی گزینه ای مؤثر برای اصلاح نقص های صورت می باشد. این فرآیند تزریق ژل به لب روشی بی خطر و ایمن است.


تزریق ژل به لب

تزریق ژل به لب یک روش زیبایی است که لب هایی جذاب، کامل و حجیم به شما می دهد. انواع مختلفی از پرکننده های پوستی برای تزریق به لب وجود دارند که می توانند به لب تزریق شده و مورد استفاده قرار گیرند. اما رایج ترین پرکننده ها امروزه ژل های حاوی هیالورونیک اسید هستند. هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که در بدن یافت می شود و به افزایش حجم لب کمک می کند.


کلاژن زمانی جز رایج ترین پرکننده های پوستی بود اما امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. گزینه های جدیدتر یعنی تزریق ژل ، ایمن تر بوده و ماندگاری بیشتری دارند.


تزریق چربی نیز روش دیگری برای تقویت لب ها می باشد. اما امروزه به دلیل داشتن نتایج متفاوت و عوارض جانبی بیشتر نسبت به تزریق ژل کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.همچنین می توانید در مقاله تزریق ژل یا تزریق چربی مقایسه کلی این دو روش را مطالعه نمایید.


تزریق ژل به لب چگونه انجام می شود ؟

قبل از تزریق ژل به لب ممکن با استفاده از بی حسی موضعی محل مورد نظر بی حس می شود. نگه داشتن یخ روی لب قبل از تزریق نیز به بی حس شدن لب ها کمک می کند. پس از علامت گذاری دقیق مناطقی که باید تزریق شود مشخص شده و از سوزن های بسیار ریز برای تزریق ژل لب به لب استفاده می شود. استفاده از کمپرس یخ پس از تزریق ژل به لب برای کاهش درد و کنترل تورم موثر می باشد. اما نباید فشار زیادی روی ناحیه درمان اعمال شود. همچنین از استفاده از رژ لب یا سایر محصولات آرایشی لب بلافاصله بعد از عمل می بایست خودداری شود.


تزریق ژل به لب برای چه افرادی مناسب نمی باشد ؟

فردی که عمل تزریق ژل به لب را انجام می دهد باید از نظر جسمی سالم بوده و سیگاری نباشد. علاوه براین فرد در صورت داشتن موارد زیر کاندیدای مناسبی برای برای این روش نیست:

• داشتن عفونت فعال مانند تبخال دهان

• دیابت

• لوپوس

• مشکلات مربوط به لخته شدن خون


اگر در هر زمان دیگری تبخال دهان داشته اید باید قبل از انجام تزریق ژل به لب به پزشک خود اطلاع دهید. در صورت داشتن حساسیت خاص و یا مصرف داروهایی مانند داروهای بدون نسخه و مکمل های گیاهی با پزشک خود مشورت کنید.


مزایای تزریق ژل به لب

✔ کنترل حجم لب. میزان مواد تزریق شده قابل کنترل است، بنابراین پزشک کنترل بهتری بر روی حجیم کردن و فرم دهی به لب دارد.

✔ سرعت تدریجی درمان. تزریق ژل را می توان به تدریج در طی جلسات مختلف تا زمانی که نتیجه مطلوب حاصل شود ادامه داد.

✔ برجستگی ها به راحتی قابل اصلاح می باشند. هر گونه برآمدگی و برجستگی ایجاد شده توسط حرکت لب ها به راحتی قابل حل می باشد.

✔ کبودی کمتری دارد. در مقایسه با سایر پرکننده های پوستی کبودی و تورم کمتری با استفاده از تزریق ژل ایجاد می شود.

✔ نتایج طولانی مدت. نتایج تزریق ژل به لب به طور منطقی طولانی مدت است اما دائمی نمی باشد.

✔ عدم وجود واکنش های آلرژیک. از آنجا که ژل های تزریقی به لب معمولا از جنس هیالورونیک اسید بوده و از موادی شبیه به مواد موجود در بدن ساخته می شوند امکان ایجاد واکنش های آلرژیک بعید به نظر می رسد.


عوارض جانبی و خطرات تزریق ژل به لب

عوارض جانبی تزریق ژل به لب موقتی هستند و فقط چند روز باقی می مانند و سپس از بین می روند. این عوارض شامل موارد زیر می باشند:

• خونریزی در محل تزریق

• تورم و کبودی

• قرمزی و حساسیت به محل تزریق

• فعال سازی مجدد مجرای سرماخوردگی یا تبخال سیمپلکس لب ها یا ناحیه اطراف لب


عوارض یا خطرات جدی تر تزریق ژل به لب شامل موارد زیر است:

• تورم شدید و طولانی مدت یا کبودی که یک هفته تا 10 روز به طول انجامد.

• عدم تقارن لب

• برآمدگی و بی نظمی در لب

• عفونت

• ایجاد زخم


در صورت بروز تورم شدید یا ایجاد تب، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. در کل عوارض این روش در موارد بسیار نادری رخ خواهد داد و به سرعت از بین می روند.


هزینه تزریق ژل به لب چقدر می باشد ؟

هزینه تقویت لب بسته به موارد زیر متغیر است:

✔ نوع روش انجام شده

✔ تجربه و مهارت دکتر

✔ موقعیت و امکانات کلینیک

✔ نوع و برند ژل مورد استفاده


هزینه تزریق ژل به لب به مقدار ژل تزریقی مورد نیاز بستگی دارد. قیمت هر سرنگ برای تزریق مشخص می باشد و بیشتر افراد به بیش از یک یا دو سرنگ احتیاج ندارند.


اکثر بیمه های درمانی جراحی زیبایی و عوارض مربوط به جراحی زیبایی را پوشش نمی دهند. شما می توانید قبل از انجام تزریق ژل از هزینه های این روش توسط تماس با مشاوران کلینیک زیبایی رنسانس اطلاع پیدا کنید.

مزوتراپی برای از بین بردن غبغب
30 Dec 2020

مزوتراپی برای از بین بردن غبغب

اخیراً با کشف این که چربی بدن می تواند با تزریق برخی مواد به بدن کاهش یابد به طور گسترده ای از مزوتراپی برای کاهش وزن، کاهش سلولیت، رفع چین و چروک و جوان سازی صورت استفاده می شود.

ادامه مطلب
قبل و بعد از لیزر موهای زائد چه مراقبت هایی نیاز است؟
6 Feb 2022

قبل و بعد از لیزر موهای زائد چه مراقبت هایی نیاز است؟

لیزر موهای زائد نیاز به آمادگی قبلی دارد که برای اطمینان از حذف دائمی موهای زائد، با صرف زمان قبل از شروع لیزر درمانی بهترین نتایج را به دست آورید. مراقبت های نامناسب پس از لیزر موهای زائد، ممکن است احتمال ایجاد اسکار، تغییرات رنگدانه و تغییر بافت پوست را افزایش دهد، بنابراین با پیروی از مراقبت های بعدی می توانید از این عوارض جلوگیری کنید.

ادامه مطلب
میکرودرم ابریژن چیست و چه مزایایی دارد؟
17 Oct 2022

میکرودرم ابریژن چیست و چه مزایایی دارد؟

میکرودرم ابریژن یک روش غیر تهاجمی است که سطح پوست (بیرونی ترین لایهوست) را عمیقا لایه برداری و پاک می کند، در نتیجه آن را روشن تر، صاف تر و جوان تر می کند. این یکی از محبوب ترین روش های غیرجراحی لایه برداری پوست به دلیل اثربخشی بالا و سادگی کلی آن است.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35