مراقبت های بعد از تزریق چربی

یکی از روش های زیبایی که طرفداران زیادی را دارد تزریق چربی می باشد.تزریق چربی فرآیندی است که به وسیله آن می توان چین و چروک هایی که به دلیل افزایش سن در صورت و سایر اعضای بدن به وجود آمده را از بین برد و ظاهر فرد را زیبا و جوان تر نشان داد.


کاربرد تزریق چربی:

تزریق چربی کاربرد های فراوانی نظیر از بین بردن چین و چروک ها ، زیبا سازی و سفت سازی ، از بین بردن گودی و چروک زیر چشم ها ، حجیم سازی اعضای بدن مانند لب ، باسن ، چانه و... دارد و بدلیل این که چربی مورد نظر برای تزریق از خود فرد گرفته می شود بدن واکنش منفی نسبت به آن نشان نمی دهد و هیچ گونه حساسیتی در فرد اتفاق نمی افتد.


ما در این مقاله قصد داریم مراقبت هایی که پس از انجام تزریق چربی نیاز است را برای شما بازگو نماییم.


مراقبت های بعد از تزریق چربی:

1.پیش از هر چیز این نکته را می بایست مد نظر داشته باشید که پس از انجام عمل فردی را با خود به همراه داشته باشید که بتواند شما را به منزل برساند و طی چند روز آینده در امور به شما کمک نماید.

2.محلی که چربی از آن نقطه از بدن برداشت شده است می بایست به وسیله یک باند کشی و یا گن تا ده هفته پس از عمل محکم بسته شود.

3.طی هفت تا ده روز پس از تزریق چربی از فشار آوردن به آن به دلیل احتمال جا به جایی چربی از محل خود جلوگیری شود.

4.کبودی و یا درد و تورم در محل تزریق و یا برداشت طبیعی می باشد و با گذشت زمان از بین خواهد رفت.مدت زمان از بین رفتن این اتفاقات بستگی به میزان برداشت و تزریق داشته و نهایتا طی گذشت 3 هفته به طور کامل از بین خواهد رفت.

5.قرارگیری در معرض آفتاب مستقیم به طور طولانی مدت و یا قرارگیری در محیط های گرم مانند سونا و یا حمام کردن با آب گرم طی مدت زمان زیاد طی 20 روز پس از تزریق ممنوع می باشد.

6.چنانچه تزریق چربی را در صورت خود انجام داده این بهتر است طی دو هفته پس از تزریق هنگام دراز کشیدن صورت خود را با زاویه 45 درجه از بدن در حالت بالاتری قرار دهید.

7.برای از بین بردن تورم در قسمت برداشت سه روز از کمپرس سرد استفاده نمایید و پس از آن کمپرس آب گرم را در محل برداشت قرار دهید.

8.جهت کاهش تورم احتمالی در صورت پس از تزریق میزان استفاده از نمک را به حداقل برسانید.

9.چنانچه نیاز به استحمام دارید این کار دو روز پس از انجام تزریق مانعی نداشته اما باید دقت شود که علاوه بر قرارگیری طولانی در گرمای حمام از فشار و یا ماساژ دادن محل تزریق می بایست جلوگیری شود.

10.طی روزهایی که جهت گذراندن دوره نقاهت در منزل می گذرانید از خم شدن های طولانی مدت و یا فعالیت هایی که نیاز به خم شدن دارند به دلیل افزایش میزان تورم جلوگیری شود و به طور کلی از فعالیت های سنگین جلوگیری شود.

11.چنانچه تورم در محل برداشت دارید و همچنین جهت جلوگیری از لته شدن خون راه رفتن آرام را از فردای عمل شروع کنید.

12.اگر به ورزش کردن منظم عادت دارید می توانید پس از گذشت چند روز از تزریق شروع به ورزش های سبک و کششی کنید.اما طی روز های اول از ورزش های شدید می بایست اجتناب کرد.

13.طی 24 ساعت اولیه پس از تزریق آرایش کردن ممنوع می باشد اما با گذشت یک روز آرایش و یا استفاده از کرم ضد آفتاب و ... مانعی ندارد.

14.میوه آناناس یکی از مواردی است که می توان با خوردن آن سرعت بهبودی کبودی و تورم ناشی از تزریق را تسریع کرد.

15.به دلیل کاهش تحرک طی روزهای اولیه پس از انجام تزریق چربی ممکن است دچار یبوست شوید.به همین علت برای جلوگیری از این عارضه می توانید استفاده از میوه و یا ماهی و میگو که حاوی مقادیر زیادی امگا 3 می باشد را در برنامه غذایی خود بیشتر کنید.

16.مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک ضروری می باشد و می بایست تا آخرین روزی که تجویز شده است سر ساعت مصرف شوند.

17.عفونت پس از تزریق چربی بسیار کم اتفاق می افتد اما برای پیشگیری از این اتفاق آنتی بیوتیک هایی نظیر سفالکسین توسط پزشک تجویز می شود که می بایست از شب قبل از عمل تا پنج روز پس از انجام تزریق مصرف گردد.

18.چنانچه تزریق چربی را بر روی دست های خود انجام داده اید.طی 15 روز پس از انجام تزریق می بایست از کارهای غیر ضروری که نیاز با حرکت دست دارد جلوگیری کرده و حرکت کمتری داشته باشند.

19.چنانچه در قسمت باسن تزریق چربی انجام گرفته است هنگام خواب می بایست به پهلو و یا شکم بخوابید و یا بالشی در زیر کمر قرار داده تا میزان برخورد باسن با تخت به حداقل برسد.


از بین بردن جای جوش با استفاده از میکرونیدلینگ
23 Jan 2021

از بین بردن جای جوش با استفاده از میکرونیدلینگ

یافتن یک روش درمانی مناسب برای از بین بردن اسکار آکنه یا جای جوش به دغدغه اکثر خانم ها و آقایان تبدیل شده و میکرونیدلینگ یکی از موثرترین روش های جدید درمان جای جوش در حال حاضر است که هم موثر و هم مقرون به صرفه می باشد.

ادامه مطلب
مزایا و معایب تزریق بوتاکس
12 Sep 2022

مزایا و معایب تزریق بوتاکس

بوتاکس نیازی به معرفی ندارد زیرا یکی از محبوب ترین روش های زیبایی در سراسر جهان است؛ این ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای درمان چین و چروک و خطوط ریز صورت است.

ادامه مطلب
روش های افزایش رشد موی سر
3 Jul 2022

روش های افزایش رشد موی سر

موها به طور متوسط هر ماه حدود یک سانتی متر رشد می کنند، اگرچه عوامل ژنتیکی می توانند باعث ایجاد تفاوت در سرعت رشد مو شوند اما چندان قابل توجه نیست. هیچ روش علمی اثبات شده ای برای تسریع یا تحریک رشد مو وجود ندارد، اما می توان با تقویت موها و جلوگیری از عواملی که از رشد طبیعی موها جلوگیری می کنند شاهد افزایش رشد موی سر بود.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35