تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به باسن

تزریق چربی روشی است که چربی را از یک قسمت بدن خارج کرده و به بخش دیگری وارد می کنند. این چربی ممکن است محصول جانبی عمل لیپوساکشن که چربی یک ناحیه از بدن را کاهش می دهد، یا چربی باشد که برای تزریق به ناحیه بدن دیگر برداشت می شود. چربی برداشت شده به نواحی مختلف بدن مانند سینه، باسن و صورت تزریق می شود. تزریق به مناطق کوچکتر با بی حسی موضعی انجام می شود، اما تزریق چربی به مناطق بزرگتر با بیهوشی عمومی انجام می شود.


پس از برداشت چربی، مایعات اضافی خارج شده همراه با چربی را جدا کرده و سلول های چربی باقی می مانند. از آنجا که چربی تزریقی مربوط به بدن خود فرد است، امکان ایجاد واکنش های آلرژیک و رد آن ممکن نیست. اگرچه برخی از چربی ها ممکن است توسط بدن جذب شوند، اما چربی باقیمانده بافت زنده است و در محل تزریق باقی می ماند.


تزریق چربی به باسن چگونه انجام می شود ؟

در طی عمل تزریق چربی، چربی از ناحیه اهدا کننده با قرار دادن کانول و مکش چربی، مشابه لیپوساکشن جمع آوری می شود. این کار را می توان تحت بی حسی موضعی، آرام بخش داخل وریدی یا بیهوشی عمومی بسته به میزان چربی مورد نیاز برای برداشت و همچنین تزریق انجام داد. ProNox (هوای شیرین) برای استراحت بیمارانی که در این روش تحت بی حسی موضعی قرار می گیرند بسیار مفید است. بهترین محل های برداشت چربی برای تزریق شامل: کمر، پهلوها، ران ها و شکم می باشد. سپس چربی برداشت شده تمیز می شود تا فقط سلول های چربی باقی بمانند. پس از آماده شدن چربی، از طریق یک کانول سلول های چربی را به محل مورد نظر تزریق می کنند.


این روش به صورت سرپایی در مطب پزشک یا یک مرکز جراحی انجام می شود. به دلیل جنبه های مختلف تزریق چربی به باسن، زمان درمان بسته به خصوصیات هر فرد می تواند متفاوت باشد.


مزایای تزریق چربی به باسن :

✔ عدم ایجاد جای زخم یا اسکار چون تزریق از طریق سوزن انجان می شود.

✔ چربی از مناطق اطراف گرفته می شود، به این معنی که این عمل به لیپوساکشن به صورت جزئی نیز کمک می کند.

✔ برای پیشرفت بیشتر نیازی به عملیات اضافی ندارد.

✔ داشتن دوره نقاهت کوتاه مدت

✔ کاهش خطر پس زدن چربی تزریق شده به باسن

✔ دارای نتایج طبیعی تر از قرار گیری سیلیکون ها

✔ عدم نیاز به بستری شدن


معایب تزریق چربی به باسن چیست ؟

• عفونت

• واکنش داشتن به مواد بی حسی

• آمبولی

• لخته شدن خون

• تغییر رنگ پوست

• اندازه محدود، زیرا فقط مقدار مشخصی از چربی ها پس از خارج شدن از بدن زنده می مانند.

• غیرقابل پیش بینی بودن احتباس تزریق چربی (ممکن است دارای تحلیل جزئی یا کامل چربی باشد) و نیاز بالقوه به بیش از یک جلسه تزریق چربی به باسن برای داشتن بهترین نتیجه.


البته این نکته می بایست مورد توجه قرار گیرد که تمامی این معایب به تخصص پزشک و مجهز بودن کلینیک نیز بستگی دارد.چنانچه انجام تزریق چربی به باسن در کلینیکی مجهز و تحت نظر پزشکان متخصص انجام گیرد درصد بسیار کمی شاهد این معایب خواهیم بود.


ماندگاری تزریق چربی به باسن چقدر است ؟

ماندگاری تزریق چربی به باسن در افراد مختلف متفاوت بوده و بین 2 تا 12 ماه در محل تزریق باقی می ماند. چون ماده تزریق شده از بدن خودتان گرفته شده در صورت انجام ورزش های سنگین و سوخت و ساز زیاد زمان ماندگاری تزریق چربی متفاوت است.


تزریق چربی برای هر نوع پوستی کارآمد خواهد بود. میزان ماندگاری چربی بستگی به محلی دارد که چربی به آنجا تزریق شود. هرچه میزان گردش خون در محل تزریق بیشتر باشد، امکان زنده ماندن سلول های چربی بیشتر می باشد یا به عبارت دیگر، درصد بیشتری چربی تزریق شده باقی می ماند. ماهیچه ها دارای بهترین خون رسانی به تمام بافت ها بوده ، بنابراین تزریق چربی به عضلات بیشترین بقا را دارد مانند تزریق چربی به باسن. پوست بافت اسکار از خونرسانی کمتری برخوردار و می باشند. به همین دلیل است که تزریق چربی به صورت ماندگاری کمتری دارد.


هزینه تزریق چربی به باسن چگونه محاسبه می شود ؟

هزینه تزریق چربی بستگی به میزان چربی خاج شده از بدن و میزان چربی که مجدد باید به بدن تزریق شود دارد. علاوه براین هزینه تزریق چربی به باسن مانند سایر عمل ها به یکسری فاکتور و عوامل مختلف دیگر بستگی دارد.


• تخصص، تجربه و مهارت پزشک

• نوع بیهوشی

• موقعیت جغرافیایی کلینیک

• خدمات تزریق چربی به باسن برای هر فرد متفاوت می باشد و بر روی هزینه تزریق چربی به باسن تاثیر می گذارد.


به همین دلیل هزینه کلی تزریق چربی به باسن در جلسه مشاوره و با توجه به فاکتور های گفته شده و خصوصیات بیمار تعیین می شود.


اگر قصد انجام عمل زیبایی تزریق چربی به باسن را دارید می توانید با مشاوران کلینیک زیبایی رنسانس در ارتباط بوده و از امکانات بروز این کلینیک برخوردار شوید. کلینیک زیبایی رنسانس با بکارگیری متخصصین مجرب در زمینه زیبایی و همچنین امکانات روز دنیا آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.


مزایای کربوکسی تراپی
30 Jun 2021

مزایای کربوکسی تراپی

پس از انجام کربوکسی تراپی مویرگ های جدید بوجود می آیند و رگ های خونی گشادتر می شوند و اکسیژن رسانی به قسمت های بدن فعال می شود، در واقع کربوکسی تراپی گردش خون و تجدید سلول ها را افزایش می دهد.

ادامه مطلب
مقایسه روش های لیفت صورت
21 Nov 2022

مقایسه روش های لیفت صورت

لیفت صورت شامل درمان ها و روش هایی می باشد که از بین رفتن شفافیت و ظاهر شل پوست را هدف قرار می دهند و با سفت کردن، لیفت کردن یا حجیم کردن، علائم پیری را معکوس می کنند. اگر قصد دارید یک لیفت صورت انجام دهید، دو مسیر بسیار متفاوت وجود دارد که می توانید انتخاب کنید؛ می توانید به سراغ گزینه سنتی لیفت صورت با جراحی بروید، یا می توانید از تکنیک های غیرجراحی جدیدتری که برای رفع خطوط و افتادگی در دسترس هستند استفاده کنید.

ادامه مطلب
تزریق چربی یا پروتز
27 Jul 2020

تزریق چربی یا پروتز

تزریق چربی یک فرآیند جراحی است که چربی را از یک ناحیه بدن به ناحیه دیگر منتقل می کند. هدف این روش بهبود یا تقویت مناطقی است که چربی به آن تزریق می شود. این تکنیک شامل استخراج چربی با لیپوساکشن، پردازش چربی و سپس تزریق مجدد چربی تمیز شده در ناحیه ای است که به بهبود نیاز دارد.

ادامه مطلب
روش های جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست
2 Feb 2021

روش های جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست

پوست سفت می تواند کشیده شده و به راحتی به شکل اول خود درآید. اما وقتی پوست این توانایی را از دست می دهد شل و افتاده خواهد شد. اولین کار برای جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست صورت شناخت جنس پوست و مراقبت از آن می باشد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35