ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟

ماندگاری تزریق چربی

تزریق چربی یک روش عالی استفاده از چربی های اضافی بدن برای از بین بردن چن و چروک دست و صورت و افزایش حجم سینه ها طور طبیعی است. اصطلاحات تزریق چربی (مانند انتقال چربی Autologous و پیوند چربی) به فرایند گرفتن چربی از ناحیه اهدا کننده، پاکسازی آن از طریق سانتریفیوژ و سپس تزریق آن در منطقه مورد نظر برای جوانسازی صورت گفته می شود. از آنجا که انتقال چربی یکی از روش های آرایشی و بهداشتی دشوار است، کلید موفقیت برای گرفتن نتایج طولانی مدت انتخاب جراح مناسب می باشد. فقط یک جراح پلاستیک با مهارت، دارای تجربه زیاد و استعداد هنری می تواند آنچه که از تزریق چربی به بدن انتظار دارید را می تواند برای شما به بهترین وجه فراهم کند. 


مراحل تزریق چربی

در مرحله اول، برای ماندگاری تزریق چربی از محل های اهدا کننده به گونه ای چربی جمع آوری می شود که بیشتر سلول ها زنده و بی ضرر باشند. مانند روش لیپوساکشن معمولی، سلولهای چربی با یک کانول نازک استخراج می شوند، از طریق روش های انتقال چربی، با مکش و فشار بسیار آهسته و آرام تزریق می شوند تا از سلول ها محافظت شود.


در مرحله دوم، برای جدا کردن سلولهای خوب و زنده از سایر قسمتهای استخراج شده چربی پردازش می شود. جراحان با کمک فرآیند سانتریفیوژ که در آن سلول ها با سرعت زیاد در حال چرخش هستند (موثرترین روش برای از بین بردن مایعات اضافی و سلول های مرده و ناسالم) سلول های زنده و سالم را جدا می کنند.


مرحله سوم تزریق: در این مرحله جراح چربی های زنده را در مناطق مورد نظر تزریق و اعمال می کند. باز هم تکنیک، تجربه و مهارت جراح برای موفقیت در نتایج بسیار مهم است. سلول های چربی باید با فشار کم و در مقادیر اندک تزریق شوند تا بتوانند با بافت های اطراف ارتباط برقرار کرده و سریع به بافت چربی خونرسانی کند و ماندگاری تزریق چربی طولانی شود.


جراحان اغلب ناحیه مورد نظر را کمی پر می کنند زیرا طبیعی است که درصد خاصی از سلول ها زنده نمانند. بعد از گذشت حدود شش ماه، سلولهای چربی باقی مانده استقرار یافته و ماندگار می شوند.


سرانجام محافظت از سلول های چربی پس از تزریق با كاهش تورم بسیار مهم می باشد. کمپرس سرد و داروهای ضد التهاب نیز در جلوگیری از تورم بسیار مفید هستند. بسیار مهم است که هر مرحله از مراحل با احتیاط انجام شود.


ماندگاری تزریق چربی چقدر است ؟

هنگامی که بیماران برای اولین بار می شنوند که چربی تزریق شده به صورت قابل ملاحظه ای دارای ماندگاری دائمی است، معمولاً بسیار هیجان زده هستند و کمی شک و تردید دارند. انواع دیگر ترمیم حجم صورت (مانند پرکننده های مصنوعی) برای حفظ نتایج نیاز به تکرار دارند. تزریق چربی متفاوت است زیرا سلول ها در محیط جدید خود قادر به زندگی و رشد هستند و موجب جوانی دائمی می شوند. با این حال این بدان معنی نیست که تمام چربی ها زنده می مانند یا همان سطح جوان شده برای همیشه حفظ می شود.


تمام چربی های منتقل شده به صورت دائمی زنده نمی مانند. در طی 6 ماه اول برخی از سلول ها می میرند و این باعث می شود منطقه ای که به آن چربی تزریق شده حجمش را از دست داده و فرو رود. البته حتی سلول هایی که تثبیت شده اند نمی توانند برای همیشه با پیری بیشتر مبارزه کنند. در حالی که ممکن است تزریق چربی دائمی باشد، ساختارهای دیگر در صورت و پوست با افزایش سن به زوال می روند.


ماندگاری تزریق چربی به فاکتور های مختلفی بستگی دارد از جمله اینکه چند درصد از سلول های چربی برداشت شده سالم اند. هرچه سلول های سالم بیشتر باشد مانگاری تزریق چربی بیشتر بوده و برعکس. طی یک سال اول حدود 30 تا 70 درصد چربی تزریق شده جذب می شود و معمولا پزشکان چربی بیشتری به بدن تزریق می کنند تا در صورت جذب درصدی از چربی تزریق شده نتایج تزریق چربی کامل از بین نرود.


اگر قصد انجام تزریق چربی به صورت و یا سایر نواحی بدن را دارید می توانید جهت اخذ مشاوره و یا تعیین وقت با کلینیک زیبایی رنسانس در ارتباط باشید.


بلفاروپلاستی با لیزر
9 Aug 2020

بلفاروپلاستی با لیزر

این جراحی با حذف چروک های اضافی روی پلک ها و پف زیر چشم درخشش چشمان را بسیار بیشتر می کند. این جراحی علاوه بر هدف های زیبایی، با هدف کاربردی بهبود بینایی برای افرادی که پلک های آویزان دارند انجام می شود

ادامه مطلب
مراقبت های بعد از هایفوتراپی
12 Jun 2023

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

هر عمل و درمانی نیاز به مراقبت های پس از انجام آن را دارد تا بیشترین تاثیر را به همراه داشته باشد و از به وجود آمدن هرگونه عارضه ای جلوگیری به عمل بیاید.درباره تکنیک درمانی هایفوتراپی هم نیز این مسئله می بایست رعایت شود تا تاثیر گذاری این روش در بالاترین حالت خود قرار بگیرد.

ادامه مطلب
تزریق چربی به باسن
27 Jul 2020

تزریق چربی به باسن

تزریق چربی روشی است که چربی را از یک قسمت بدن خارج کرده و به بخش دیگری وارد می کنند. این چربی ممکن است محصول جانبی عمل لیپوساکشن که چربی یک ناحیه از بدن را کاهش می دهد، یا چربی باشد که برای تزریق به ناحیه بدن دیگر برداشت می شود

ادامه مطلب
بهترین روش بالا بردن ابرو
18 Dec 2023

بهترین روش بالا بردن ابرو

چشم ها ویژگی مهمی در چهره هستند. اما متأسفانه گاهی اوقات با بالا رفتن سن معمولا ابروها به سمت پایین کشیده می شوند. از آنجا که پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد، فاصله بین ابروها و مژه ها کوتاه می شود

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35