عوامل موثر بر هزینه تزریق چربی

هزینه تزریق چربی


تزریق چربی یکی از روش های جدید جوانسازی پوست است که نوعی پرکننده طبیعی محسوب میشود و به همین دلیل محبوبیت بسیاری در بین متقاضیان رفع علائم پیری پیدا کرده است. از روش تزریق چربی برای فرم دهی به اندام و برجستگی برخی نواحی مانند سینه، باسن و گونه نیز استفاده می شود، کاربرد دیگر این روش در جوانسازی دست ها از طریق افزایش حجم و رفع چروک می باشد.

تزریق چربی به نام های انتقال و پیوند چربی نیز شناخته می شود که ماندگاری بسیار طولانی دارد، البته این روش نسبت به سایر روش های جوانسازی کمی دشوارتر است و نیاز به انجام در یک کلینیک معتبر و توسط یک جراح ماهر دارد.


تزریق چربی چگونه انجام می شود؟

تزریق چربی در واقع انتقال چربی می باشد که به معنای برداشت چربی از نواحی از بدن خود فرد و تزریق آن به نواحی مورد نیاز است. چربی اضافی که در بخش های مختلف بدن مانند شکم، بازو یا ران هستند بعد از اعمال بی حسی موضعی توسط دستگاه مخصوص به شکلی استخراج می شود که سلول های آن زنده و بی ضرر باشند. سپس چربی مفید با سانتریفیوژ جدا شده و در نواحی مقصد توسط سوزن تزریق می شود، معمولا مقداری بیش از چیزی که مورد نظر است تزریق می شود زیرا ممکن است بخشی از سلول های چربی زنده نمانند.

استفاده از روش های جوانسازی مانند تزریق ژل و بوتاکس با اینکه هزینه پایینی داشته و به راحتی انجام می شوند، ماندگاری محدود حداکثر یک ساله دارند. اما تزریق چربی با توجه به عوامل مختلفی می تواند حتی تاثیری دائمی داشته باشد زیرا سلول های چربی تزریق شده قادر به ادامه زندگی خود در بدن هستند. معمولاً در مدت 6 ماه اول تزریق چربی برخی از سلول ها از بین می روند و حجم روزهای اول کم می شود و سلولهایی که تثبیت شده اند برای همیشه در بدن باقی می مانند؛ البته این سلول ها نمی توانند با پیری مبارزه کنند و ممکن است با گذشت چند سال سایر بخش های پوست علائم پیری را از خود نشان دهند.


عوامل موثر بر هزینه تزریق چربی

تزریق چربی دو مزیت برای افراد متقاضی به همراه دارد، اول جوانسازی پوست هر بخش از بدن که انتظار دارند و دوم حذف یا کاهش چربی در نواحی تجمیع شده. همانطور که گفته شد در این روش، چربی مورد نظر برای انتقال از بدن خود فرد برداشته می شود، بنابراین نیاز به پرداخت هزینه برای این بخش نمی باشد. هزینه تزریق چربی بر اساس عوامل مختلفی مشخص می شود و نمی توان عدد ثابتی برای آن ذکر کرد؛ همانطور که انتظار می رود هزینه تزریق چربی به باسن بسیار بیشتر از هزینه تزریق چربی به لب است. مهمترین عوامل موثر بر هزینه تزریق چربی به شرح زیرند:


عوامل موثر بر هزینه تزریق چربی


1- روش انتخابی برای برداشت چربی

به طور سنتی و گسترده برای استخراج چربی از بدن افراد برای پیوند، از لیپوساکشن استفاده می شد که توسط آن قسمت های بزرگ چربی قابل برداشت هستند که هنوز هم در بسیاری از کلینیک ها انجام می شود. در این روش مهارت بالای پزشک در نتیجه نهایی و آسیب ندیدن سلول های چربی بسیار موثر است؛ برداشت چربی توسط لیپوساکشن به دلیل قدیمی بودن روش عوارض جانبی مانند کبودی، تورم، سلولیت، اسکار و گاهی خونریزی دارد.

استخراج چربی به روش لیپوماتیک توسط دستگاهی پیشرفته انجام شده و حتی به چربی هایی که در برابر رژیم و ورزش مقاومند نیز نفوذ می کند و سلول های سالم برای تزریق را جدا میکند. حسگرهای دستگاه لیپوماتیک به بافت های غیرچربی و پوست آسیب نمیرسانند و همچنین سرعت استخراج آن بیشتر از لیپوساکشن بوده و عوارض کمتری دارد. هزینه استفاده از این دو روش برای برداشت چربی متفاوتند و استفاده از هر کدام از آنها به تجهیزات کلینیک و تشخیص پزشک دارد.


2-  میزان چربی تزریقی و محل آن

فردی که بخواهد جوانسازی دست یا افزایش حجم قسمت های مختلف بدن خود را توسط تزریق چربی انجام دهد باید هزینه بیشتری نسبت به کسی که تزریق چربی به زیر چشم یا جای جوش میخواهد، پرداخت کند. علاوه بر اینکه هرچه ناحیه مورد نظر برای اصلاح و جوانسازی کوچکتر باشد، میزان چربی مورد نیاز کمتر می شود، همچنین زحمت پزشک و زمان صرف شده برای افزایش حجم نواحی بزرگتر نیز بیشتر خواهد بود که هزینه بیشتری میطلبد.


3- تجهیزات کلینیک و تجربه پزشک

یکی از عواملی که بر هزینه هر عمل جراحی و درمان زیبایی تاثیر دارد، هزینه دستمزد پزشک می باشد که قطعا هرچه شناخته شده تر و با تجربه تر باشد هزینه بیشتری دریافت خواهد کرد. از طرف دیگر موقعیت جغرافیایی کلینیک، میزان اعتبار او و تجهیزاتی که دارد نیز بر هزینه تزریق چربی تاثیر مستقیم دارد، وجود و استفاده از تجهیزات پیشرفته موجب تسریع روند انتقال چربی و کاهش عوارض جانبی بعد از آن خواهد شد.


4- هزینه های جانبی تزریق چربی

هزینه های جانبی جدای از دستمزد پزشک و کلینیک اند که خیلی زیاد نیستند اما هر متقاضی باید پیش از اقدام به تزریق چربی از آنها اطلاع پیدا کند. پیش از تزریق چربی هزینه انجام آزمایش و بعد از آن هزینه دارو و خرید گن های مخصوص برای سفت نگه داشتن چربی تزریقی وجود دارد.


در برخی مواقع چربی های تزریق شده تا حدودی جذب بدن می شوند و نیاز به تزریق مجدد می باشد، البته حدود 30درصد چربی انتقالی جذب می شود که طبیعی بوده و به همین دلیل پزشکان مقدار بیشتری از مقدار مورد نظر را تزریق می کنند. اما نحوه انجام مراقبت های بعدی می تواند ماندگاری تزریق چربی را مشخص کند و در اثر پیروی نکردن از دستورالعمل های پزشک ممکن است شاهد عدم تقارن یا کاهش حجم در نواحی تزریق شده باشید.

عوارض میکرونیدلینگ
7 Jan 2021

عوارض میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش مطمئن و ایمن می باشد که توسط سوزن های بسیار ریز در دستگاه مخصوص درمان را انجام می دهد. هدف میکرونیدلینگ تولید کلاژن و بافت پوستی جدید برای داشتن پوستی صاف، سفت و سالم است،

ادامه مطلب
هزینه مزوتراپی صورت
7 Nov 2023

هزینه مزوتراپی صورت

مزوتراپی روشی غیر جراحی و دائمی است که برای از بین بردن چین و چروک صورت و چربی، جلوگیری از ریزش مو و پیری پوست استفاده می شود. این روش نخستین بار در سال 1952 در فرانسه برای درمان اختلالات عروقی و لنفاوی به کار برده شد.

ادامه مطلب
انواع روش های از بین بردن خط اخم
11 Jan 2021

انواع روش های از بین بردن خط اخم

درمان های مختلفی برای کاهش یا از بین بردن ظاهر خطوط اخم در دسترس هستند، درمان های پوستی می توانند کیفیت و سطح پوست در ناحیه اخم را به طور قابل توجهی بهبود بخشند و درمان های تزریقی با کاهش انقباض عضلات و جایگزینی از دست دادن حجم، به رفع علل اساسی کمک می کنند.

ادامه مطلب
مراقبت های بعد از تزریق چربی
26 Jan 2020

مراقبت های بعد از تزریق چربی

یکی از روش های زیبایی که طرفداران زیادی را دارد تزریق چربی می باشد.تزریق چربی فرآیندی است که به وسیله آن می توان چین و چروک هایی که به دلیل افزایش سن در صورت و سایر اعضای بدن به وجود آمده را از بین برد و ظاهر فرد را زیبا و جوان تر نشان داد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35