روش های جدید جوانسازی پوست

روش های جدید جوانسازی پوست


با گذشت زمان پوست انسان منعکس کننده سالهاییست که آن را پشت سر گذاشته و افزایش سن و پیری می تواند آثار قابل مشاهده ای در ظاهر افراد به جا بگذارد. علاوه بر افزایش سن، ژنتیک، قرار گرفتن در معرض آفتاب و آکنه می تواند منجر به تغییر در بافت و ظاهر پوست شود، بسیاری از زنان و مردان در جستجوی زمان مناسب برای شروع درمان های زیبایی هستند که ظاهر خود را جوانتر کنند. جوانسازی پوست یک اصطلاح گسترده شامل روش هایی برای احیای پوست است تا به شما کمک کند دارای پوستی سالم تر، محکم تر، صاف تر و جوان تر شوید. علاوه بر سبک زندگی، ویتامین ها و مواد غذایی مفید برای جوانسازی پوست، بسیاری از شیوه های جوانسازی پوست نیز وجود دارند که باعث رشد کلاژن جدید می شود تا پوست سفت و محکم شود.

داشتن هر یک از علائم زیر نشانگری برای این است که زمان آن رسیده تا اقدام به دریافت درمان های جوانسازی کنید:

1. خطوط و چروک های ظریف

2. کاهش کشسانی پوست (مشاهده شل شدن و افتادگی)

3. رنگ و بافت ناهموار پوست

4. جای جوش و آکنه

5. لکه های تیره


جوانسازی پوست به چه معناست؟

جوانسازی پوست به هرگونه عمل زیبایی که ظاهر سطح پوست را تجدید می کند، گفته می شود؛ به طور کلی جوانسازی پوست هر نوع درمان یا روشیست که برای بهبود و شادابی پوست استفاده می شود. هدف از درمان های جوانسازی، تحریک توانایی های طبیعی بازسازی بدن، به ویژه توانایی پوست در ترمیم و تبدیل سلول های جدید پوست است. این فرایندها برای بهبود ظاهر پوست، شامل محصولات مراقبت از پوست و درمان ها و روشهای داخل مطب می باشند؛ افرادی که نگرانی های خفیف پوستی دارند و تمایل به جوا نسازی دارند می توانند به جای انتخاب نسخه یا روش گران قیمت، به دنبال محصولات جوانسازی پوست OTC (فروش بدون نسخه) باشند، کرم ها، سرم ها و ماسک های جوان کننده پوست بسیاری در دسترس هستند.

درمان ها و محصولات جوانسازی پوست مشکلات پوستی زیر را درمان می کنند که در لایه های فوقانی تا میانی درم رخ می دهند:

•         آسیب ناشی از آفتاب

•         زخم ناشی از آکنه، آبله مرغان یا جراحت

•         سلولیت

•         چین و چروک (چین و چروک ثابت، بدون حرکت و چین و چروک پویا که تحت تأثیر حرکات صورت قرار می گیرد)

•         هیپرپیگمانتاسیون (تیرگی پوست ، کک و مک و ...)

•         پوست شل

•         رنگ ناهموار پوست


روش های جدید جوانسازی پوست

درمان های جوانسازی صورت ظاهر نگرانی های خفیف تا متوسط پوست را بهبود می بخشند و به چهره در بازگرداندن ظاهر جوان کمک می کنند. روش های جوانسازی صورت به دو روش جراحی و غیر جراحی وجود دارند، روش های جراحی جوان سازی صورت شامل لیفت صورت، لیفت گردن و بلفاروپلاستی (جراحی پلک) می باشد. به طور معمول روش های جوانسازی غیر جراحی بسیار متداول تر و پرکاربردتر هستند که تنوع بسیار زیادی هم دارند، اما رایج ترین و جدیدترین روش های جوانسازی پوست را در ادامه معرفی کرده ایم.


روش های جوانسازی پوست غیرتهاجمی


روشهای جوانسازی غیر تهاجمی پوست

برخی از افراد مشکلات پوستی واضحی دارند که توسط محصولات موضعی قابل درمان نبوده و باید از تکنیک های غیر تهاجمی بازسازی سطحی پوست استفاده کنند. یک جراح زیبایی می تواند درمانهای زیر را در مطب یا کلینیک انجام دهد تا لایه فوقانی پوست را برداشته و پوست جدید و رشد کلاژن را ارتقا دهد:


لایه برداری شیمیایی Chemical peels

لایه برداری شیمیایی روشیست که از محلول های اسیدی برای رفع آسیب های سطحی پوست مانند زخم های خفیف استفاده می شود. در این روش جراح یک محلول مانند سالیسیلیک اسید، گلیکولیک اسید یا اسید تری کلرواستیک را روی پوست قرار می دهد، این محلول سلولهای قدیمی پوست را می شکند و لایه بسیار نازک و بالایی پوست را از بین می برد. بسته به قدرت محلول و عمق لایه برداری پوست نتایج متفاوت خواهد بود، نتایج یک لایه برداری شیمیایی عمیق می تواند تا 10 سال دوام داشته باشد.


لیزر درمانی Laser treatments

لیزر برای جوانسازی پوست با برداشتن لایه سطحی پوست یا گرم کردن پوست و ایجاد کلاژن جدید کار می کند؛ درمان های لیزری ابلیتیو پوست سطحی را از بین می برد و به یک تا دو هفته زمان بهبود نیاز دارد. درمانهای لیزر با استفاده از گرما باعث تحریک تولید کلاژن شده و نیازی به وقفه ندارند. اگر از پوست خود در برابر آسیب بیشتر خورشید محافظت کنید و پس از آن از روال مراقبت از پوست پیروی کنید، نتایج جوانسازی پوست با لیزر می تواند سالها ادامه یابد.


میکرودرم ابریژن Microdermabrasion

روش جوانسازی میکرودرم ابریژن از تکنیک های ساینده ملایم برای حذف لایه بیرونی پوست استفاده می کند. میکرودرم ابریژن کریستالی توسط یک دستگاه دستی انجام می شود که از کریستال های کوچک برای تجزیه و سپس مکش، لایه بالایی پوست کمک می گیرد. روش میکرودرم ابریژن باعث تشویق کلاژن سازی پوست می شود، ممکن است در شروع نیاز به انجام مجدد آن در فواصل ماهانه داشته باشید؛ نتایج بر اساس میزان آسیب پوستی متفاوت است، اما در نهایت با تکرار جلسات می تواند طولانی مدت باشد.


روش های جوانسازی پوست تهاجمی


روشهای جوانسازی پوست با حداقل تهاجم

افرادی که دارای پوست حساس هستند و قادر به انجام چندباره یک روش نیستند می توانند تکنیک های جوان سازی پوست با حداقل تهاجم را در نظر بگیرند.


میکرونیدلینگ Microneedling

میکرونیدلینگ یک تکنیک جوانسازی با حداقل تهاجم است که با ایجاد آسیب های ریز در سطح پوست کار می کند، در این روش جراح با استفاده از درمارولر که دارای سوزن های ریزیست به پوست آسیب وارد می کند. این آسیب های ریز توانایی های طبیعی بازسازی بدن را برای التیام و تولید سلول های جدید و همچنین افزایش کلاژن سازی پوست تحریک می کند. میکرونیدلینگ گاهی اوقات با درمان PRP ترکیب می شود تا نتایج را افزایش دهد؛ البته این روش به تنهایی نیز پوست را درخشان تر می کند اما چندین ماه طول می کشد تا نتایج کامل ظاهر شود وبه  چندین جلسه نیاز است تا به نتایج ایده آل برسید.


پرکننده های پوستی Dermal Fillers

پرکننده های پوستی یا تزریق ژل، روش های تزریقی هستند که به دنبال بازگرداندن حجم از دست رفته صورت هستند و خطوط ریز، چین و چروک ، شل شدن پوست را رفع می کنند. پرکننده های پوستی دسته ای متنوع از درمان هستند که با تزریق سرم های مخصوص به پوست با مواد فعال مانند کلاژن و هیالورونیک اسید عمل می کنند. اگرچه استفاده از پرکننده ها در قسمت میانی به پایین صورت بسیار رایج است، اما برخی از پرکننده ها وجود دارند که می توانند در زیر و اطراف چشم، گردن و پشت دستها نیز استفاده شوند. نتایج تزریق ژل فوری است و بسته به نوع پرکننده مورد استفاده و شرایط جسمی فرد می تواند ماهها تا سالها با ترمیم ادامه یابد.


بوتاکس Botox

تزریق سم بوتولینوم نوع A، یک روش محبوب و کم تهاجم برای درمان انواع چین و چروک های صورت است. این ماده فعال سیگنال های عصبی عضلات صورت را که در آن چین و چروک رخ می دهد، مسدود می کند که باعث شل شدن ماهیچه ها و صاف شدن چین و چروک ها می شود. نتایج روش جوانسازی بوتاکس در عرض یک هفته ظاهر می شود و ماندگاری بین سه تا چهار ماه دارد، این روش نیز قابل ترمیم و تجدید می باشد چرا که با از بین رفتن بوتاکس چین و چروک باز می گردد.


هیدرو فیشال HydraFacial

هیدروفیشال یک درمان جوان سازی منحصر به فرد پوست است که منافذ پوست را عمیقا تمیز کرده و مواد مغذی را برای پوست فراهم می کند تا ظاهری کاملا شاداب و درخشان داشته باشد. HydraFacial از فناوری ثبت شده برای پاکسازی پوست، استخراج روغن، باکتری ها و آلودگی ها استفاده می کند و از سرم های مخصوصی برای پوست استفاده می کند تا سلامت پوست را تشویق کند. به عنوان یک روش جوانسازی جدید، از هیدروفیشال می توان برای اصلاح رنگ ناهموار پوست، لکه های تیره، خطوط ریز، چین و چروک، آکنه و سستی ملایم پوست استفاده کرد.

رشد موهای زائد و راه های مقابله با آن
13 Jan 2021

رشد موهای زائد و راه های مقابله با آن

برخلاف بسیاری از گفته ها هیچ روش درمانی نمی تواند موهای زائد را به طور دائم از بین ببرد. با این وجود روش های مختلفی برای خلاص شدن از شر موهای زائد برای هفته ها، ماه ها یا مدت زمان طولانی وجود دارد.

ادامه مطلب
بوتاکس زیر بغل
20 Jun 2020

بوتاکس زیر بغل

تعریق بیش از حد که با نام علمی هایپر هیدروزیس Hyperhidrosis شناخته می شود ، از معضلاتی می باشد که بسیاری از افراد آن را تجربه کرده اند.به طور کلی عرق کردن فرآیندی است که جهت تعادل دما و خارج شدن سموم از بدن صورت می گیرد و یک موضوع طبیعی می باشد اما بیش از حد شدن آن که ممکن است دلایل هورمونی و یا دلایل دیگری داشته باشد

ادامه مطلب
مزایا و معایب تزریق چربی
27 Aug 2019

مزایا و معایب تزریق چربی

تزریق چربی یکی از روش های بسیار عالی جهت از بین بردن چین و چروک ها و همچنین جوانسازی و فرم دهی صورت و بدن می باشد که امروزه با پیشرف علم این کار را می توان به بهترین شکل ممکن انجام داد.

ادامه مطلب
مقایسه روش های لیفت صورت
21 Nov 2022

مقایسه روش های لیفت صورت

لیفت صورت شامل درمان ها و روش هایی می باشد که از بین رفتن شفافیت و ظاهر شل پوست را هدف قرار می دهند و با سفت کردن، لیفت کردن یا حجیم کردن، علائم پیری را معکوس می کنند. اگر قصد دارید یک لیفت صورت انجام دهید، دو مسیر بسیار متفاوت وجود دارد که می توانید انتخاب کنید؛ می توانید به سراغ گزینه سنتی لیفت صورت با جراحی بروید، یا می توانید از تکنیک های غیرجراحی جدیدتری که برای رفع خطوط و افتادگی در دسترس هستند استفاده کنید.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35