بلفاروپلاستی برای چه افرادی مناسب است؟

بلفاروپلاستی برای چه افرادی مناسب است؟


چشم ها اولین چیزی هستند که در برخورد با شخص دیگر متوجه آنها می شویم و چشمان ما به اندازه لبخند ما برای ارتباطات با افراد دیگر اهمیت دارد. وقتی پلک ها با افزایش سن افتاده یا بدشکل می شوند، نه تنها پیام های گمراه کننده ای در مورد ما ارسال می کنند، بلکه در واقع می توانند بینایی و دید ما را کاهش دهند. در چنین شرایطی جراحی پلک یا بلفاروپلاستی می تواند بینایی را بازگرداند و ظاهر جوان را دوباره تقویت کند.


بلفاروپلاستی چیست؟

اکثر افراد با افزایش سن تغییراتی را در پلک های خود تجربه می کنند، چه به شکل چین و چروک، سیاهی زیر چشم یا پف بیش از حد. بلفاروپلاستی نام بالینی یک عمل جراحیست که عیوب یا مشکلات پلک‌ها مانند افتادگی پلک بالا یا پایین و کیسه های زیر چشم را اصلاح می کند. این روش که هم برای بهبود زیبایی و هم برای بهبود عملکرد بینایی انجام می شود، می تواند اثرات چشمگیری در هر دو ناحیه ایجاد کند. جراحی پلک معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود، اما بسته به شرایط و ترجیحات بیمار، ممکن است از بی حسی موضعی استفاده شود. خود جراحی حدود 1 تا 3 ساعت طول می کشد و شامل ایجاد برش های ریز بر روی پلک بالا یا پایین است. به طور خلاصه، جراحی بسیار ایمن است، بنابراین اکثر افرادی که مشکلات پلک خود را تجربه می کنند، واجد شرایط هستند، به خصوص اگر از سلامت خوبی برخوردار باشند.

در طول جراحی پلک، پزشک ممکن است مقداری بافت یا چربی را برای ایجاد اثر مورد نظر از پلک بالا یا پایین بردارد. یکی از مزایای اصلی این روش این است که چین های پلک شما آثار جراحی را پنهان می کند، بنابراین هیچ کس نمی تواند متوجه شود که شما جراحی کرده اید، همچنین بلافاصله بعد از بلفاروپلاستی از چشمانی بازتر و کاهش چین و چروک یا حلقه های تیره بهره مند خواهید شد.


کاربردهای بلفاروپلاستی

دو نوع جراحی پلک وجود دارد: بلفاروپلاستی فوقانی که به اصلاح پلک های بالایی می پردازد و بلفاروپلاستی تحتانی که پلک های پایینی را اصلاح می کند. بلفاروپلاستی پلک بالا برای افرادی که از اختلال بینایی به دلیل پلک افتاده رنج می برند که می تواند یک نگرانی جدی برای سلامتی باشد، بهترین است؛ از سوی دیگر، جراحی پلک پایین معمولاً به دلایل زیبایی مانند کاهش پف زیر چشم انجام می شود.

وقتی پلک های بالا یا پایین شروع به افتادگی می کنند، تأثیر بزرگی روی ظاهر افراد ایجاد می کنند، آنها باعث مسن تر نشان داده شدن می شوند و به نظر میرسد کمتر به آنچه می بینند و می شنوند علاقه نشان می دهند. وقتی کسی را میبینید که پف زیر چشم دارد، تصور می کنید که فرسوده یا بیش از حد خسته شده است، که البته این برداشت ها ناخودآگاه ایجاد می شود. وقتی پلک های بالایی افتادگی دارند، بیشتر از آنچه که تصور می شود، چشم ها را می پوشانند، این امر به طور طبیعی بینایی، به ویژه دید محیطی (در دو طرف به پهلو و بالا و پایین) را مختل می کند. از طرف دیگر وقتی پلک های پایینی افتاده میشود، بیشتر از آنچه که تصور می شود، سفیدی چشم را در معرض دید قرار می دهد و می تواند باعث خشکی ناخوشایند در چشم یا پلک پایین شود که قطره به تنهایی نمی تواند آن را برطرف کند.


بلفاروپلاستی برای چه افرادی مناسب است؟

هر کسی که نگرانی های پزشکی یا زیبایی در مورد پلک های خود دارد، می تواند کاندیدای خوبی برای بلفاروپلاستی باشد. جراحی پلک یک عمل زیبایی جدید برای کسانی است که با هدف کاهش ظاهر افتاده پلک و به حداقل رساندن وجود کیسه های زیر چشم انجام می شود. اما این جراحی یک هدف کاربردی نیز دارد، برخی از داوطلبان دارای پلک هایی هستند که به قدری افتاده است که بینایی آنها اندکی مختل شده، در این موارد، جراحی می تواند به طور قابل توجهی زندگی روزمره آنها را بهبود بخشد. بهترین راه برای تشخیص اینکه مناسب این روش هستید یا خیر این است که ابتدا با جراح مورد اعتماد خود مشورت کنید؛ به طور کلی موارد زیر شرایط یک کاندید مناسب بلفاروپلاستی می باشند:

1- داشتن سلامتی کامل:

هم مردان و هم زنان می توانند جراحی بلفاروپلاستی انجام دهند، مهم ترین نکته سلامت عمومی شماست، بنابراین مطمئن شوید که تمام سوابق پزشکی خود را در جلسه مشاوره اولیه به همراه داشته باشید. اینکه پزشک اطلاعات کاملی از سلامتی شما داشته باشد از این جهت مهم است که بتواند اختمال بروز هرگونه عوارض جانبی بلفاروپلاستی را رد کند. بهترین کاندید برای این روش افراد غیر سیگاری یا کسانی هستند که سابقه بیماری ندارند، این نه تنها به روند واقعی کمک می کند، بلکه باعث می شود نتایج طولانی تر باقی بمانند تا بتوانید برای سال های آینده از ظاهر جدید و بهبود یافته خود بهره مند شوید. کاندیدهای بلفاروپلاستی دارای پلک پایین با موقعیت مناسبی نسبت به عنبیه قرار گرفته اند، حاشیه پلک پایینی خوبی دارند، حداقل پوست اضافی دارند و هیچ مشکل پزشکی مربوط به چشم ندارند.


کاندیدای بلفارئپلاستی


2- داشتن انتظارات واقع بینانه:

مهم است که در مورد نتایج جراحی پلک خود انتظارات واقع بینانه داشته باشید، این روش می تواند به زیباتر شدن ظاهر شما، جوان سازی چشم ها و افزایش اعتماد به نفس شما کمک کند اما نمی تواند ساختار صورت شما را تغییر دهد یا ظاهر عالی را که همیشه آرزویش را داشتید به شما بدهد. برخی از افراد به طور طبیعی چشم هایی دارند که نامتقارن به نظر می رسند یا کاملاً هم تراز نیستند؛ بلفاروپلاستی نمی تواند این مشکل را برطرف کند.


3- حذف پوست اضافی پلک بالایی:

پیری پوست مستعد افتادگی و چین و چروک است، به همین دلیل افتادگی پلک در بین افراد مسن بیشتر است. به دلیل افتادگی پلک های مرتبط با افزایش سن و همچنین از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست، ممکن است لایه یا چین پوستی اضافی را روی پلک بالایی خود مشاهده کنید. اگر ب، ممکن است به این مشکل پرداخته نشود ممکن است روی مژه ها را بپوشاند، در این صورت، وجود پوست اضافی می تواند بینایی را مختل کند. همچنین با جمع شدن پوست اضافی روی پلک پایین، متوجه چین و چروک های بیشتری در ناحیه چشم خود خواهید شد و همچنین ممکن است رسوبات چربی اطراف پل بینی نزدیک گوشه چشم خود داشته باشید که بلفاروپلاستی می تواند روش مناسبی باشد.


چه سنی مناسب بلفاروپلاستی است؟

با افزایش سن، چین اضافی پوست در ناحیه پلک ها رایج است، این به این دلیل است که بدن ما در طول زمان کلاژن کمتری تولید می کند، به طوری که پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و ظاهری چروکتر پیدا می کند که میتواند شما را خسته، فرسوده و مسن تر نشان دهد. برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا کاندیدای خوبی برای استفاده از مزایای بلفاروپلاستی هستید یا خیر، سن اهمیت بسیاری ندارد. در جلسه مشاوره، پزشک در درجه اول وضعیت پوست شما را قبل از پذیرش ارزیابی می کند، با این حال اکثر کاندیدهای بلفاروپلاستی بالای 35 سال سن دارند، زیرا این اغلب سنیست که در آن افتادگی جزئی پلک ها آشکار می شود. در بسیاری از کشورها، این روش حتی برای بیماران 18 ساله نیز در صورت داشتن مشکلات پلک که ماهیت ژنتیکی دارند، انجام می شود. چنین مشکلاتی در هر سنی ممکن است رخ دهد، اما بیشتر در میانسالی و پس از 35 سالگی، یعنی زمانی که از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست بیشتر می شود، شایع است.


چه کسی کاندیدای مناسبی برای بلفاروپلاستی نیست؟

افرادی که کاندیدای ایده آل برای جراحی پلک نیستند کسانی هستند که از خشکی مزمن چشم، فشار خون بالا، اختلالات گردش خون، اختلالات تیروئید، دیابت یا بیماری قلبی رنج می برند. به افرادی که مبتلا به گلوکوم هستند توصیه می شود قبل از اقدام به جراحی پلک با پزشک خود صحبت کنند تا مطمئن شوند که آیا این جراحی برای آنها بی خطر است یا خیر. به طور خاص، افرادی که دارای شرایط پزشکی مرتبط با چشم هستند، مانند جداشدگی شبکیه، ممکن است واجد شرایط انجام بلفاروپلاستی نباشند زیرا یک عمل جراحی در ناحیه چشم می تواند برای آنها بسیار خطرناک باشد.

برخی از موارد رایج که روش بلفاروپلاستی برای آنها توصیه نمی شود عبارتند از:

•         کسانی که دارای سیاهی زیر چشم به دلایلی بیماری هستند.

•         افراد دارای پنجه کلاغی و سایر چین و چروک ها

•         کسانی که ابروهای ناهموار یا افتاده دارند

•         بیماران سیگاری

•         بیماران مبتلا به بیماری های چشمی

سن مناسب برای تزریق چربی
27 Jul 2020

سن مناسب برای تزریق چربی

در دو دهه گذشته، روش های انتقال چربی در سراسر دنیا محبوبیت زیادی پیدا کرده است. با این وجود، ممکن است ندانید که این روش در دنیای پزشکی سابقه طولانی دارد. اولین تزریق چربی در دهه 1890 انجام شد. امروزه هزاران زن و مرد در دنیا تزریق چربی را به عنوان یک جایگزین طبیعی به جای پرکننده های پوستی یا کاشت سینه انتخاب می کنند

ادامه مطلب
عوارض بلفاروپلاستی
28 Sep 2021

عوارض بلفاروپلاستی

اولین و مهمترین جنبه جراحی که باید در نظر داشته باشید این است که نتایج زمان می برد تا آشکار شود، مانند تقریباً هر عمل جراحی زیبایی دیگر حداکثر یک سال پس از عمل طول می کشد تا از مزایای کامل بلفاروپلاستی به خصوص لیفت پلک بهره مند شوید.

ادامه مطلب
مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی
21 Jun 2021

مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی

برای سریعتر سپری کردن دوران نقاهت بعد از بلفارو می توان با رعایت چندین نکته از دستورالعمل های مراقبتی که توسط پزشک به شما توصیه می شود از برخی عوارض نیز در امان ماند و به بهبودی سایر نشانه ها کمک کرد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35