بلفاروپلاستی پلک

بلفاروپلاستی پلک

با افزایش سن پوست به تدریج خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد؛ عدم وجود خاصیت ارتجاعی باعث می شود پوست اضافی روی پلک های افراد جمع شود. پوست اضافی روی پلک پایین باعث ایجاد چین و چروک و برآمدگی می شود و روی پلکهای بالایی پوسته اضافی می تواند بر روی مژه ها آویزان شده و مشکل بینایی ایجاد کند. بلفاروپلاستی (Blepharoplasty) نوعی جراحی است که بر روی پلک و با هدف برداشت پوست اضافی از پلک های بالایی و کاهش لک های پوستی از پلک های پایین انجام می شود که به آن لیفت چشم نیز می گویند. این جراحی معمولاً به دلایل زیبایی انجام می شود؛ اما همچنین یک روش مؤثر برای بهبود بینایی در افراد مسن است که پلک های بالایی آویزان در بینایی شان تاثیر می گذارد. جراحی پلک باعث رفع کبودی یا سیاهی زیر چشم، چروک صورت یا تغییر ابرو نمی شود به همین دلیل این روش همواره با روش هایی مانند لیزر، تزریق فیلر یا بوتاکس انجام می شود.


چه کسی کاندید خوبی برای بلفاروپلاستی است؟

بهترین کاندیداهای جراحی چشم افرادی هستند که از نظر جسمی در سلامتی هستند و تصوری واقع بینانه از آنچه می خواهند دارند. حداقل سن انجام بلفاروپلاستی 35 سال می باشد اما اگر پلک های پرچروک و یا افتادگی پلک در خانواده شما وجود داشته باشد، ممکن است پزشکتان تصمیم بگیرد که جراحی زودتر انجام شود. بیماران مبتلا به بیماری چشمی مانند glaucoma یا خشکی چشم جز در شرایط خاص کاندید مناسبی برای انجام بلفارو محسوب نمی شوند. جراحی پلک می تواند ظاهر شما را بهبود بخشد و به ایجاد اعتماد به نفس شما کمک کند؛ با این وجود ممکن است به ظاهر ایده آل شما منجر نشود یا ساختار صورت شما تغییر نکند؛ قبل از تصمیم گیری برای جراحی در مورد اهداف خود فکر کنید و در مورد آنها با جراح خود صحبت کنید. شرایط بهترین کاندید انجام بلفاروپلاستی پلک عبارتند از:

• سلامت جسمی

• سیگاری نبودن

• فاقد شرایط ویژه در چشم

• داشتن اهداف واقع بینانه


بلفاروپلاستی پلک بالا

همانطور که گفته شد با افزایش سن پلک های بالایی بسیاری از افراد دچار پوست اضافه یا شل شدن ابرو و در نهایت سنگینی پلک می شود. بلفاروپلاستی پلک بالا به دلایل زیبایی (کاهش علائم پیری پوست) یا کاربردی (کاهش انسداد بینایی) یا هر دو انجام می شود و گاهی برای نتیجه بهتر همراه با لیفت ابرو صورت میگیرد. از نظر فنی بلفارو پلک بالا شامل شناسایی چین و چروک روی هر پلک و طراحی یک برش پوستی است که به اندازه کافی پوست را برای تسکین مسئله برطرف می کند اما به اندازه ای که امکان بسته شدن نرمال پلک وجود داشته باشد. در بعضی موارد مقدار کمی از orbicularis oculi (ماهیچه ای که پلک را می بندد) برداشته می شود؛ همچنین چربی وسط پلک معمولا حفظ می شود، اما درصورتی که به زیبایی پلک کمک کند ممکن است کمی از آن نیز برداشته شود. بلفاروپلاستی پلک بالا با توجه به شرایط بیمار با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود و بعد از اتمام عمل محل برش توسط بخیه بسته میشود و به مرور زمان رفع می شود.


بلفاروپلاستی پلک پایین

مانند سایر مناطق پوست با افزایش سن پوست زیر چشم نیز خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد که می تواند منجر به پف زیر چشم و چروک پوست آن ناحیه شود. بلفاروپلاستی پلک پایین یک روش برای بهبود افتادگی پوست و چین و چروک ناحیه زیر چشم است و ظاهری محکم تر به پوست این قسمت می دهد. گاهی اوقات افراد این روش را با سایر روش ها مانند لیفت صورت، لیفت ابرو یا لیفت پلک بالا انجام می دهند. نواحی اطراف زیر چشم دارای ساختارهای ظریفی هستند از جمله ماهیچه ها و مردمک چشم؛ به همین دلیل بلفارو پلک پایین یک جراحی بسیار حساس با روشی دقیق می باشد. چندین روش برای جراحی پلک پایین وجود دارد که با توجه به شرایط پوستی و نتیجه نهایی مورد نظر پزشک مناسبترین گزینه را انتخاب می کند.


بلفاروپلاستی پلک پایین ممکن است تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام شود، درصورتیکه بخواهید چند عمل را انجام دهید، پزشکتان بیهوشی عمومی را توصیه می کند. قبل از شروع، پزشک نواحی مورد نظر پلک شما را علامت میزند تا بداند برش ها را کجا انجام دهد، سپس پوست و چربی اضافی را بیرون آورده و محل برش را بخیه میکند.


دوره بهبود بلفاروپلاستی

بعد از انجام بلفاروپلاستی پلک بالا یا پایین، مانند سایر روش های درمان زیبایی تا چند روز ابتدایی ممکن است اثرات و عوارضی مشاهده کنید که معمولا بیشتر آنها خود به خود یا با مراقبت های ساده از بین خواهند رفت. شایع ترین عوارض جانبی بلفاروپلاستی شامل کبودی، خونریزی جزئی و درد می باشند و مهمترین مراقبت بعد از بلفاروپلاستی گذاشتن بسته های یخ برای بهبود تورم و کبودی می باشد که دو روز اول مداوما باید انجام شود. در صورت نیاز، پزشک توصیه مصرف داروهای مسکن و ضد درد را می کند، همچنین استفاده از پماد و قطره های چشمی نیز ممکن است تجویز شود.


علاوه بر کبودی و تورم، در روزهای ابتدایی ممکن است چشم شما قرمز شود یا در بینایی تان دچار تاری شوید، اگر این علائم بسیار شدید است یا بعد از دو روز از بین نرفت با پزشک خود تماس بگیرید. بعد از انجام بلفاروپلاستی چشم استفاده از عینک مانعی ندارد اما لنزهای تماسی را حتما بعد از بهبودی کامل استفاده کنید. معمولا از بخیه های جذبی برای بلفارو استفاده می کنند که بعد از هفت روز به خودی خود خوب می شوند، اما اگر از نوع دیگری بخیه استفاده شد یک هفته بعد باید توسط پزشک کشیده شوند.


عوارض احتمالی بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

تصمیم به انجام جراحی پلک بسیار شخصی است و شما باید با خطرات و عوارض احتمالی آن آشنایی کامل داشته باشید و در صورت هرگونه شک و شبهه از پزشک خود سوال کنید. البته انجام بلفاروپلاستی یک عمل تقریبا سبک بوده که با بی حسی موضعی انجام میشود و در موارد محدودی عوارضی نیز خواهد داشت. یکی از عارضه هایی که معمولا بیمار موقتا با آن مواجه می شود، ناتوانی در بستن کامل پلک هایش می باشد که به دلیل خشکی زیاد چشم ها بوجود می آیند؛ در اینصورت پزشک برای شما قطره چشمی یا مرطوب کننده های مخصوص تجویز میکند و پس از چند هفته علائم از بین میرود. از سایر عوارض احتمالی بلفاروپلاستی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

• از دست دادن موقت بینایی یا بینایی دوگانه

• عفونت پلک

• زخم های نامطلوب

• حساسیت به نورها مخصوصا خورشید

• درد ممتد


چنانچه قصد انجام عمل بلفاروپلاستی را دارید می توانید با مشاوران مرکز زیبایی رنسانس در ارتباط باشید.


تزریق ژل به گونه
20 Aug 2020

تزریق ژل به گونه

ژل ها یا پرکننده های پوستی موادی هستند که برای بازگرداندن حجم از دست رفته گونه ها، از بین بردن چین و چروک و موارد دیگر به پوست صورت تزریق می شوند. سالانه بیش از 1 میلیون زن و مرد تزریق ژل را برای

ادامه مطلب
چه کسی کاندید مناسب میکرونیدلینگ است؟
30 Jan 2022

چه کسی کاندید مناسب میکرونیدلینگ است؟

از آنجایی که درمان میکرونیدلینگ برای انواع مختلف پوست و مشکلات پوستی نتیجه بخش است، تقریباً همه می توانند از آن بهره مند شوند. با این حال این روش به ویژه برای شرایطی که در درجه اول بر سطح پوست تأثیر می گذارد، مفید می باشد.

ادامه مطلب
چگونه برای تزریق بوتاکس آماده شویم؟
26 Dec 2021

چگونه برای تزریق بوتاکس آماده شویم؟

آماده بودن، کلید کسب بیشترین نتیجه از هر روش مراقبت از پوست و زیبایی است، بوتاکس نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ اگر تصمیم دارید یک جلسه بوتاکس انجام دهید، مطمئن شوید که با روند انجام آن آشنایی داشته و به درستی آماده شده اید.

ادامه مطلب
ماندگاری تزریق بوتاکس چقدر است؟
3 Apr 2022

ماندگاری تزریق بوتاکس چقدر است؟

هنگامی که بوتاکس به طور کامل عمل می کند، می تواند بین سه تا شش ماه دوام داشته باشد، البته ماندگاری بوتاکس از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برخی از بیماران نتایج طولانی تری را در محدوده 4-6 ماه تجربه می کنند و برخی دیگر نتایج کوتاه تری را در محدوده 2 ماهه تجربه می کنند.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35