بلفاروپلاستی با لیزر

بلفاروپلاستی با لیزر

افتادگی پلکها و پف و چروک زیر چشم می تواند تاثیر فراوانی در چهره افراد بذارد و سن افراد را گاهی تا سال ها پیرتر به نظر برساند. بلفاروپلاستی Blepharoplasty یک جراحی زیبایی ظریف و غیرتهاجمی مربوط به پلک ها می باشد که می تواند تاثیر بسیاری بر تمام صورت بگذارد؛ این جراحی با حذف چروک های اضافی روی پلک ها و پف زیر چشم درخشش چشمان را بسیار بیشتر می کند. این جراحی علاوه بر هدف های زیبایی، با هدف کاربردی بهبود بینایی برای افرادی که پلک های آویزان دارند انجام می شود و غالبا همراه با روشهایی مانند لیزر، تزریق پرکننده ها و لیفت پوست صورت می گیرد.


بلفاروپلاستی با لیزر چیست؟

بلفاروپلاستی با لیزر یک روش جراحیست که از لیزر برای کمک به اصلاح ناهنجاری ها یا بهبود زیبایی شناسی ناحیه Periorbital (ناحیه اطراف چشم) استفاده می کند. در بیشتر موارد، بلفاروپلاستی با لیزر با اهداف زیبایی انجام می شود؛ با این حال، بلفارو گاهی به دلیل اختلال بینایی از نظر پزشکی ضروری تلقی می شود. نتایج جراحی بلفاروپلاستی با لیزر معمولاً ماندگاری بسیار طولانی دارد. لیزر مورد استفاده در این روش درست مانند یک چاقوی کوچک جراحی به عنوان یک ابزار برش عمل می کند، اما برای جلوگیری از خونریزی با رگ های خونی با احتیاط کار می کند؛ این بدان معناست که با هر برش فقط مقادیر بسیار کمی خون از بین می رود، زیرا عروق بلافاصله قبل از جمع شدن خون بسته می شوند.


با توجه به نیاز افراد بلفاروپلاستی با لیزر می تواند برای پلک بالا یا پایین انجام شود، این روش تحت بی حسی موضعی انجام می شود.


بلفاروپلاستی با لیزر پلک بالا

عمل بلفارو پلک فوقانی با لیزر برای کاهش ظاهری پلک های سنگین و چروک های آن در حالت ایستاده انجام می شود. در این روش برش ها و برداشت با استفاده از لیزر انجام می شود و باعث منقبض شدن و از بین بردن رسوبات چربی و اضافی پوست و ماهیچه های بالای چشم می شود. این روش نیاز به بخیه عضلانی ندارد و زخم آن با بخیه بسیار ریز بسته می شود که نهایتا تا یک هفته از بین می رود.


بلفاروپلاستی با لیزر پلک پایین

بلفاروپلاستی با لیزر پلک پایین یک عمل جراحیست که باعث کاهش پف و توده های زیر چشم می شود. در این عمل ابتدا در محل مورد نظر برش چند میلیمتری انجام شده و برداشت چربی، پوست های اضافی و ماهیچه های زیر چشم با لیزر انجام می شود. در انتها نیز محل زخم پلک پایینی با لیزر بسته شده و باعث تسریع بهبودی و جراحی بی خطر خواهد شد.


مزایای بلفاروپلاستی با لیزر

فواید استفاده از لیزر در بلفارو پلک در زمان برش و مواجهه با رگهای خونی دو برابر می شود؛ زیرا در مرحله اول عدم وجود خون اضافی به جراح کمک می کند تا واضح تر ببیند که چه می کند و بنابراین به نتایج دقیق تری می رسد؛ آنها می توانند در مورد اندازه و محل برش ها تصمیمات بهتری بگیرند، میزان بافت برداشت شده را بهتر ارزیابی کنند و اطمینان حاصل کنند که این عملیات را تا حد امکان کامل انجام می دهند. درمرحله دوم، از آنجا که خون کمتری از بافت های موجود در ناحیه تحت کنترل از دست می رود، کبودی و تورم به مراتب کمتر است؛ به طور کلی هرچه خونریزی بیشتری در حین عمل وجود داشته باشد، کبودی بیشتر مشاهده می شود. فایده دیگری که تورم کمتر دارد این است که تقریباً بلافاصله بعد از جراحی می توان نتایج را مشاهده کرد.


وقتی بلفاروپلاستی با لیزر انجام شود، دوران نقاحت بعد از بلفاروپلاستی بسیار کوتاه تر خواهد بود. با توجه به رعایت دستورالعملهای بعد از جراحی، بیشتر بیماران می توانند تنها طی یک هفته به زندگی معمول خود برگردند؛ در مقایسه، دو تا چهار هفته طول می کشد تا بیماران پس از انجام بلفاروپلاستی به روش سنتی، دوباره به امور عادی خود بازگردند.


بلفاروپلاستی با لیزر برای چه افرادی مناسب است؟

با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و مخصوصا پوست اطراف چشم و پلک ها به مرور زمان دچار نازک شدن، شل شدن، تغییر رنگدانه ها و ایجاد چین و چروک می شود. بلفاروپلاستی پلک یکی از جدیدترین روشها برای رفع بسیاری از این مشکلات می باشد که تحت شرایطی برای متقاضیان انجام میشود؛ برخی از خصوصیات کاندید مناسب برای جراحی بلفارو با لیزر عبارتند از :

• داشتن حداقل 35 سال سن

• بیماری زمینه ای یا شرایط پزشکی خاصی که مانع بهبودی شود در متقاضی وجود نداشته باشد

• فرد متقاضی در خصوص نتیجه نهایی چشم انداز مثبت و واقع بینانه داشته باشد

• فرد تایید پزشک را از نظر نتیجه بخشی و وضع مناسب جسمی برای انجام بلفاروپلاستی داشته باشد

• هیچ گونه زخم، عفونت و مشکلی در حاشیه پلک و خشکی چشم وجود نداشته باشد

• در صورتی که فرد متقاضی سیگار بکشد امکان انجام بلفارو برای او وجود ندارد

• در پلک های بیمار رسوبات چربی وجود داشته باشد و پوست وی تا حدی شل باشد که باعث چین خوردگی شود

از بین بردن جای جوش با استفاده از میکرونیدلینگ
23 Jan 2021

از بین بردن جای جوش با استفاده از میکرونیدلینگ

یافتن یک روش درمانی مناسب برای از بین بردن اسکار آکنه یا جای جوش به دغدغه اکثر خانم ها و آقایان تبدیل شده و میکرونیدلینگ یکی از موثرترین روش های جدید درمان جای جوش در حال حاضر است که هم موثر و هم مقرون به صرفه می باشد.

ادامه مطلب
جوانسازی پوست با استفاده از میکرونیدلینگ
8 Feb 2021

جوانسازی پوست با استفاده از میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یا درمان القایی کلاژن (CIT) یکی از روش های جوانسازی پوست می باشد که برای از بین بردن چین و چروک، جای جوش و غیره به کار می رود. در واقع میکرونیدلینگ یک روش زیبایی کم تهاجمی است که باعث افزایش گردش خون در پوست و تحریک تولید کلاژن و الاستین می شود.

ادامه مطلب
روش های پاکسازی پوست در خانه
7 Nov 2020

روش های پاکسازی پوست در خانه

گرد و غبار و آلودگی زیادی در هوا وجود دارد که به راحتی روی صورت می نشیند؛ البته اینها تنها مواردی نیستند که می توانند به پوست آسیب برسانند؛ این روزها به ویژه در شهرهای بزرگ، هوا دارای رادیکال های آزاد

ادامه مطلب
روش های جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست
2 Feb 2021

روش های جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست

پوست سفت می تواند کشیده شده و به راحتی به شکل اول خود درآید. اما وقتی پوست این توانایی را از دست می دهد شل و افتاده خواهد شد. اولین کار برای جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست صورت شناخت جنس پوست و مراقبت از آن می باشد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35