تزریق چربی به جای جوش

تزریق چربی

رفع آثار جوش با تزریق چربی

در این روش برای از بین بردن جای جوش از چربی فرآوری شده بدن خود بیمار استفاده می شود. این روش همچنین به عنوان تزریق چربی اتولوگ شناخته می شود. سلول های چربی با لیپوساکشن از ناحیه اهدا کننده - معمولاً از اطراف شکم، ران یا باسن - با استفاده از یک سوزن کوچک متصل به سرنگ جدا می شوند. سپس سلول های چربی پاکسازی و پردازش می شوند و با استفاده از سوزن و سرنگ بلانت داخل ناحیه اسکار یا جای جوش تزریق می شوند. از آنجا که میزان جذب مجدد سلول های چربی در بدن نسبتاً زیاد است، پزشک به احتمال زیاد چربی بیشتری تزریق می کند.


نحوه آمادگی برای رفع آثار جوش با تزریق چربی

قبل از عمل یک متخصص پوست تاریخچه بیمار را مرور می کند. در این زمان پزشک و بیمار در مورد انتظارات بیمار از این عمل، خطرات احتمالی و نتایج این روش صحبت می کنند. در صورت استفاده از داروهای بدون نسخه یا مکمل های گیاهی باید به پزشک خود بگویید.


همچنین از بیماران خواسته می شود:

• تا 10 روز قبل از درمان از مصرف آسپرین، ایبوپروفن، رقیق کننده های خون و ویتامین E خودداری کنید.

• به مدت 48 ساعت قبل از درمان از مصرف الكل خودداری كنید.

• شب قبل از درمان موها را بشویید.

• شب قبل از تزریق چربی به جای جوش ، مصرف آنتی بیوتیک تجویز شده را شروع کنید.


چرا تزریق چربی برای از بین بردن جای جوش گزینه مناسبی است ؟

تزریق چربی در درمان جای جوش یا خطوط عمیق کانتور ناشی از آکنه ندولوسستیک (که توسط توده های بزرگ، سخت و گاهی پر از مایعات متمایز می شود) مؤثر است. در بعضی موارد عمل تزریق چربی به جای جوش باید چندین بار تکرار شود زیرا چربی مجدداً جذب می شود. از آنجا که چربی از بدن خود بیمار برداشته می شود، احتمال رد یا واکنش های آلرژیک کمی وجود دارد.


مزایای از بین بردن آثار جوش با تزریق چربی

• داشتن نتایج طولانی مدت

• نتایج تزریق چربی به جای جوش طبیعی می باشد - برخلاف بوتاکس سلول های چربی اثر انجماد عضلات را ندارند و ظاهر طبیعی و زیبا به شما می دهد.

• افزایش اعتماد به نفس با داشتن پوستی صاف و شفاف


عوارض تزریق جربی به جای جوش

خطر واکنش آلرژیک در روش تزریق چربی حداقل است زیرا این روش به جای مواد پرکننده خارجی از چربی خود بیمار استفاده می کند. اما مانند هر درمان دیگری این روش نیز یکسری عوارض دارد مانند:

• خونریزی در محل تزریق

• تورم و کبودی

• بافت ناهموار پوست

• عفونت

• سرخی

• پوسته پوسته شدن


موارد ذکر شده بسیار نادر بوده و در صورت بروز در فرد به سرعت از بین می روند.


بیشتر بیماران می توانند بلافاصله پس از درمان به خانه برگردند. اما پس از چند ساعت فرد ممکن است درد داشته باشد که در این صورت باید از کمپرس های یخ در فواصل 10 دقیقه به مدت شش ساعت پس از عمل استفاده کند. و در صورت داشتن درد غیرقابل تحمل باید دارو های مسکن مصرف کنند. افرادی که از تزریق چربی برای رفع آثار جوش استفاده می کنند باید آنتی بیوتیک مصرف کنند، تا از کبودی و تورم در ناحیه درمان جلوگیری می کند.


ماندگاری تزریق چربی به جای جوش چقدر است ؟

به طورکلی تزریق جربی به جای جوش دارای ماندگاری و دوام بالایی می باشد. اما این ماندگاری به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. عواملی مانند:

• تکنیک انجام این روش توسط پزشک: هرچه کیفیت انجام این عمل بهتر باشد ماندگاری بیشتری دارد.

• فعالیت محل تزریق چربی که هرچقدر فعالیت کمتری داشته باشد مانگاری بیشتری دارد.


هزینه تزریق چربی به جای جوش

هزینه تزریق چربی به جای جوش بر اساس موارد مختلفی تعیین می شود. مواردی مانند تجربه و تخصص پزشک، نوع بی هوشی، موقعیت جغرافیایی کلینیکی که در آن تزریق انجام می شود، میزان چربی تزریق شده و ناحیه ای که به آن چربی تزریق می شود. هزینه دقیق را می توان در جلسه مشاوره قبل از عمل تعیین کرد.


تزریق ژل به لب
25 Aug 2020

تزریق ژل به لب

یکی از عمده ترین و محبوب ترین ژل های تزریقی یا پرکننده های پوستی تزریق ژل (هیالورونیک اسید) می باشد که امروزه به منظور

ادامه مطلب
تزریق ژل یا پروتز
4 Sep 2020

تزریق ژل یا پروتز

پرکننده های پوستی یا ژل های تزریقی معمولاً از هیالورونیک اسید تشکیل شده اند، و به رفع چین و چروک ها کمک کرده و موجب افزایش حجم و فرم دادن به مناطق فرورفته می شوند

ادامه مطلب
تزریق ژل یا تزریق چربی؟
20 Jun 2020

تزریق ژل یا تزریق چربی؟

وقتی اسم چربی می آید، اغلب به مناطقی از بدن فکر می کنیم که حجم بسیاری داشته و دوست داریم آن قسمت را لاغر کنیم. چربی قسمت مهمی از بدن را تشکیل می دهد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35