کارهایی که قبل از تزریق چربی باید انجام دهیم

یکی از شیوه ها و روش های نسبتا جدید زیبایی که بسیار پر طرفدار می باشد تزریق چربی است.همان طور که می دانید تکنیک این روش زیبایی بدین صورت است که چربی اضافه فرد از بدن او برداشت شده و جهت از بین بردن چین و چروک و جوان سازی در محل های مورد نیاز تزریق می گردد.اما نکته ی مهمی که کی بایست بدان توجه شود این است که این تکنیک نیازمند مراقبت ها و انجام برخی کار ها پیش از انجام می باشد.


ما در این مقاله قصد بررسی این نکات یعنی مراقبت هایی که پیش از انجام تزریق چربی نیاز است انجام شود را داریم.افرادی که قصد انجام این تکنیک زیبایی را دارند حتما این مقاله را با دقت مطالعه نمایند.


تزریق چربی چیست؟

روش های گوناگونی امروزه برای زیایی و جوان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.با توجه به نیاز افراد و توصیه پزشکان متخصص چنانچه این روش برای از بین بردن چین و چروک ها ، جوان سازی ، زیبایی و طراوت و ... انتخاب شد باید نکاتی درباره آن بدانید تا با اطلاعات کامل تری اقدام به انجام آن کنید.


در این روش ابتدا چربی اضافه ای که معمولا در قسمت شکم موجود می باشد از بدن خود فرد برداشت می شود.این کار با استفاده از دستگاهی مخصوص و بی حسی موضعی صورت می گیرد.سپس به وسیله این دستگاه چربی مفید از آن جدا شده و بعد از آن نوبت به مرحله تزریق می رسد.مرحله تزریق بدین شکل می باشد که ابتدا محل مشخص شده ای که از قبل انتخاب شده است به صورت موضعی بی حس شده ، سپس چربی برداشت شده به محل تزریق می گردد.این چربی در عمق از قبل مشخص شده تزریق می گردد.


بر اساس سن و میزان عمق چین و چروک ها میزان تزریق چربی متغیر بوده و هرچه افراد مسن تر باشند ممکن است میزان تزریق چربی بیشتر باشد.


انتخاب کلینیک معتبر و پزشک متخصص در انجام این روش زیبایی بسیار حائز اهمیت می باشد و چنانچه در انجام این کار دقت مناسبی صورت نگیرد ممکن است عواقب جبران ناپذیری برای فرد اتفاق بیفتد.


کارهایی که قبل از تزریق چربی می بایست انجام دهیم عبارتند از:

• مطالعه در باره ی عمل تزریق چربی:

پیش از هرچیز نیاز به جمع آوری اطلاعات کافی و تحقیق درباره  تزریق چربی می باشد.یکی از بهترین کارها برای بدست آوردن اطلاعات کافی درباره تزریق چربی تحقیق درباره این کار از افرادی است که این کار را انجام داده اند.کاربرد ها ، تاثیرات این روش ،عوارض و... این روش را می توانید از آشنایان و یا افرادی که این تکنیک را انجام داده اند پرسید و اطلاعات جامعی را بدست آورد.همچنین شما می توانید با مشورت از پزشکان متخصص و یا مقاله هایی که درباره این تکنیک وجود دارد اطلاعات کاملی را بدست آورید.


• آیا تکنیک تزریق چربی مناسب شما می باشد؟

قدم بعدی مشورت با متخصصان و مشورت با آنها درباره موثر بودن این روش بر روی شما می باشد.ممکن است برخی افراد جهت جوان سازی و از بین بردن چین و چروک های خود روش های دیگری بر روی آن ها موثر باشد و تزریق چربی روش ایده آلی برای آن ها نباشد.ما در دیگر مقالات مقایسه هایی درباره روش های جوان سازی ارائه داده ایم که مطالعه آن ها نیز می تواند به شما در این زمینه کمک نماید.پیش از انجان این روش جلسه ی مشاوره ای توسط پزشک برای شما گذاشته می شود که در این جلسه درباره این موضوع نکاتی به شما گفته خواهد شد و می تواند راهنمای خوبی برای شما در این زمینه باشد.


•مراقبت هایی که قبل از تزریق چربی می بایست انجام شود:

در جلسه ی مشاوره پیش از تزریق چربی که برای شما در نظر گرفته می شود مراقبت هایی توسط پزشک متخصص به شما ارائه می شود که می بایست حتما آن ها را به صورت منظم انجام داد.برخی از این مراقبت ها عبارتند از:

1.تا 6 هفته یا 1 ماه و نیم پیش از انجام تزریق چربی مصرف دخانیات ممنوع می باشد.ترکیبات مواد دخانی مانند سیگار ، قلیان و... سبب کاهش سرعت بهبودی بعد از عمل می شود و دوره نقاهت را طولانی تر می کند.

2.تا 10 روز قبل از انجام عمل استفاده از داروهایی غیر استروئیدی ، ضد التهاب ، آسپرین و... ممنوع می باشد.همچنین استفاده از ویتامین ها و یا داروهایی که به سبب مصرف آن هااحتمال خونریزی بیشتر می شود می بایست قطع گردد.در جلسه مشاوره داروهایی که مصرف می نمایید را به پزشک خود اعلام نمایید تا تصمیم درستی درباره مصرف آن ها گرفته شود.

3.هیدراته بودن و یا پرآب بودن بدن پیش از انجام هر عمل یکی از مهم ترین مسائل می باشد.این امر برای هر روش درمانی تهاجمی و یا غیر تهاجمی مهم بوده زیرا کم آبی بدن سبب کند شدن دوره ریکاوری می شود.در نتیجه مصرف مقدار آب مناسب پیش از انجام عمل بسیار اهمیت دارد.

4.برنامه ریزی روز عمل می بایست به گونه ای باشد که همراهی در کلینیک با شما حضور داشته باشد تا پس از انجام عمل بتواند شما را به منزل رسانده و مراقبت های لازم را طی 24 ساعت اول انجام دهد.

5.چنانچه از داروهایی مانند ایزوترئونین استفاده می کنید و یا داروهایی مانند کورتن که بر روی سیستم عصبی بدن تاثیر می گذارند پیش از انجام عمل آن ها را به پزشک خود اطلاع دهید.

6.شب قبل از انجام تزریق حمام کردن ممنوع می باشد.

7.افرادی که دچار بیماری هایی نظیر فشار خون ، بیماری های مزمن و... هستند پیش از انجام عمل می بایست آن را به پزشک خود اطلاع دهید.

8.بانوانی که باردار هستند و یا در دوره شیر دهی هستند بهتر از پیش از عمل درباره این موضوع با پزشک مشورت نمایند.

9.در روز عمل صورت و یا سایر محل های تزریق چربی با آب و صابون به خوبی شسته شود.

10.در روز عمل از خوردن غذا اجتناب کرده و ناشتا باشید.


• افرادی که مناسب تزریق چربی نیستند:

افرادی که مشخصه های زیر را دارند کاندیدای مناسبی برای این روش زیبایی نیستند:


1.افرادی که به بیماری ایدز مبتلا هستند و یا بیماری HIV آن ها مثبت می باشد.

2.افرادی که مراحل شیمی درمانی را به علت سرطان و یا سایر بیماری ها پشت سر می گذرانند.

3.کسانی که از بیماری های خود ایمنی رنج می برند.

4.چنانچه در محل هایی که می بایست تزریق چربی انجام شود رادیوتراپی انجام شده باشد.


مراقبت های بعد از تزریق چربی
26 Jan 2020

مراقبت های بعد از تزریق چربی

یکی از روش های زیبایی که طرفداران زیادی را دارد تزریق چربی می باشد.تزریق چربی فرآیندی است که به وسیله آن می توان چین و چروک هایی که به دلیل افزایش سن در صورت و سایر اعضای بدن به وجود آمده را از بین برد و ظاهر فرد را زیبا و جوان تر نشان داد.

ادامه مطلب
لایه برداری پوست چیست و چگونه انجام می شود؟
1 Nov 2020

لایه برداری پوست چیست و چگونه انجام می شود؟

لایه برداری فیزیکی روشی که از ابزارهای مختلف (اسفنج، اسکراب) یا مواد ساینده برای از بین بردن خارجی ترین لایه پوست (سلول های مرده) در خانه استفاده می کنند. در لایه برداری سلول های مرده از طریق سایش با ذرات سخت معمولاً از کرم

ادامه مطلب
مزایا و معایب لیزر موهای زائد
25 Jul 2022

مزایا و معایب لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک گزینه نیمه دائمی محبوب که به فولیکول های مو آسیب می رساند تا رشد مو را به حداقل برساند؛ در حالی کاملا بدون درد نیست و برای بسیاری از افراد موثر است.

ادامه مطلب
عوارض لیزر موهای زائد
20 Jun 2020

عوارض لیزر موهای زائد

بی شک رشد بیش از حد مو در نواحی ناخواسته ی بدن یکی از مشکلات بزرگی است که ممکن است هر فردی با آن دست و پنجه نرم کند.هر فرد در طول زندگی به میزان بسیار زیادی هزینه و وقت خود را برای از بین بردن و خلاص شدن از مو های زائد صرف می نماید.روش های از جمله استفاده از کرم های مو بر ، وکس کرد و یا اصلاح آن ها به وسیله ماشین ریش تراش و یا تیغ و یا اپیلاسیون هر کدام از جمله روش های سنتی می باشد که هم وقت گیر و هزینه بر است و همچنین دائمی نمی باشند.

ادامه مطلب