روش های افزایش ماندگاری تزریق ژل و بوتاکس

روش های افزایش ماندگاری تزریق ژل و بوتاکس


پرکننده های پوستی و تزریق های درمانی از جمله بوتاکس، تزریق ژل و کیبلا از محبوب ترین روش های جوانسازی پوست در سراسر جهان هستند. این تزریق ها سریع و راحت هستند و نتیجه بخشی خوبی دارند؛ دستیابی به نتایج قابل توجه تقریباً بلافاصله همه بیماران را خوشحال می کند، اما این نتایج متأسفانه، برای همیشه باقی نمی ماند. پرکننده ها و تزریق ها موقتی خواهند بود زیرا با گذشت زمان، بدن در نهایت ماده اولیه ای را که چین و چروک ها و خطوط ریز را پر می کند، متابولیزه کرده و تجزیه می کند. با این حال، چندین تکنیک وجود دارد که می تواند به افزایش طول عمر و ماندگاری بیشتر درمان کمک کند. در طی مراحل مشاوره پزشک نیازها و اهداف منحصر به فرد هر متقاضی را ارزیابی می کند تا علاوه بر دستیابی به نتیجه دلخواه، بتوانید در حداکثر زمان از آن بهره ببرید.


انواع درمان های تزریقی

وقتی نوبت به انتخاب درمان مناسب می رسد، گزینه های بسیار خوب و متنوعی در بازار پزشکی امروزی وجود دارند؛ تعیین درمان صحیح برای نتایج مورد نظر هر شخص بستگی به این دارد که چه نوع مشکلی را می خواهید اصلاح کنید و اهداف کلی چیست. درمان های تزریقی بر اساس مواد تشکیل دهنده و نواحی از صورت که قادر به درمان موثر آن هستند، متفاوتند. به طور کلی این درمان ها برای معکوس کردن علائم رایج پیری مانند خطوط و چین و چروک شناخته می شوند، همچنین می توانند به پوست شما حجم اضافه کنند تا ظاهری صاف و جوان داشته باشید.

·         پرکننده های پوستی

پرکننده های پوستی شامل Juvéderm و Restylane می باشند و هر دوی این نوع فیلرها از یک ژل چسبناک ساخته شده از اسید هیالورونیک (HA) تشکیل شده اند به همین دلیل به نام تزریق ژل شناخته می شوند. HA به طور طبیعی در داخل بدن یافت می شود و مسئول تقویت پوست و بافت های همبند است و با توجه به این، پاسخ های آلرژیک و التهابی بعد از تزریق ژل غیرممکن است. فیلرهای پوستی به پوست آبرسانی می کنند که باعث افزایش حجم و بهبود ویژگی های صورت می شود؛ این پرکننده ها امکان اصلاح چین و چروک های عمیق مانند خطوط لبخند، خطوط ظریف اطراف دهان و افزایش ظاهر طبیعی لب ها را فراهم می کنند. در واقع پرکننده های پوستی نه تنها به حجیم شدن پوست کمک می کند، بلکه به بهبود وضعیت پوست نیز کمک می کند.

·         بوتاکس

به طور کلی، بوتاکس نوعی از سم بوتولینوم نوع A می باشد که برای شل کردن عضلاتی فعالیت بیش از حد در صورت دارند، استفاده می شود. این ماهیچه ها باعث ایجاد خطوط اخم، خطوط پیشانی و پنجه کلاغی می شوند. بوتاکس را می توان در هر قسمت از صورت و بدن استفاده کرد و نتایج موقتی دارد به طوریکه باید هر 3 تا 6 ماه یکبار برای حفظ باید مجدداً تزریق شود.

·         کیبلا Kybella

اگر هیچ مقدار رژیم غذایی و ورزش نمی تواند غبغب شما را از بین ببرد، کیبلا ممکن است گزینه ایده آلی برای شما باشد. این روش غیرجراحی از بین بردن غبغب قادر است به طور خاص پری زیر چانه را درمان کند. کیبلا مستقیماً به چربی غبغب تزریق می شود، جایی که سلول های چربی را برای چانه باریک تر از بین می برد.


روش های افزایش ماندگاری تزریق ژل و بوتاکس


چرا نتایج درمان های تزریقی موقتی است؟

به دلیل ساخت پرکننده های پوستی با آنزیم های طبیعی مانند اسید هیالورونیک، در طول زمان این مواد توسط بدن متابولیزه می شوند. سرعت متابولیسم هر فرد به طور چشمگیری بر مدت زمان ماندگاری تزریق ژل و طول عمر نتایج هر درمان تأثیر می گذارد. علاوه بر این فیلرهای پوستی در مناطقی که حرکت کمتری دارند بیشتر ماندگار هستند، حرکت مکرر می تواند باعث شود که مواد تزریق شده سریعتر تجزیه شوند و طول عمر نتایج را کاهش دهد.


روش های افزایش ماندگاری تزریق ژل و بوتاکس

برای حفظ نتایج هر نوع درمان زیبایی، توصیه میشود به خوبی مراقب پوست و سلامت کلی خود باشید، همچنین پیروی از برخی عادات و شیوه های صحیح در سبک زندگی باعث طولانی شدن ماندگاری تزریق ژل و بوتاکس می شود، این عارات عبارتند از:

✓      قرار گرفتن در معرض نور خورشید را به حداقل برسانید: یکی از شایع ترین علل آسیب به پوست، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید است. اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند تجزیه مواد تزریقی به پوست را تسریع کند و باعث پیری پوست شما شود. با پرهیز از گذراندن وقت در فضای باز بدون محافظت مناسب، قرار گرفتن در معرض نور خورشید را پس از هر درمان به حداقل برسانید؛ حتما از کرم های ضدآفتاب با SPF بالا استفاده کنید و هر چند ساعت یکبار آن را مجدداً شارژ کنید. یک کلاه با لبه پهن و یک جفت عینک آفتابی با محافظ UV نیز به محافظت از پوست شما در برابر نور خورشید کمک می کند و نتایج تزریق ژل و بوتاکس را بیشتر حفظ می کند.

✓      مراقبت مداوم از پوست: برای کمک به حفظ نتایج درمان های تزریقی، باید پوست خود را سالم و مرطوب نگه دارید. نوشیدن آب زیاد می تواند به هیدراته نگه داشتن پوست شما کمک کند و ماندگاری اثرات پرکننده های اسید هیالورونیک را افزایش دهد. اسید هیالورونیک آب را دوست دارد، بنابراین هر چه بیشتر هیدراته بمانید و مرطوب کننده بیشتری استفاده کنید، بهتر است. هشت لیوان آب در روز مصرف کنید و به یاد داشته باشید که روز و شب از یک لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید.

✓      از استرس دوری کنید: استرس از بسیاری جهات بدن شما را خراب می کند و می تواند روند پیری را تسریع کند که در نتیجه طول عمر درمان های زیبایی نیز کاهش می یابد. در حالی که استرس تنها بخشی از زندگی روزمره است و اجتناب از آن دشوار است، به حداقل رساندن سطح استرس می تواند تأثیر مثبت غیرقابل انکاری بر بدن شما داشته باشد. تکنیک های کاهش استرس، مانند ورزش، یوگا، یا مدیتیشن را در سبک زندگی روزانه خود بگنجانید.

✓      انجام منظم درمان: بهترین راه برای افزایش ماندگاری نتایج درمان از طریق انجام منظم آنها طبق نظر پزشک متخصص است. انجام درمان‌های ترمیمی قبل از از بین رفتن نتایج تزریق بوتاکس و ژل می تواند اثرات آنها را افزایش دهد و حتی در برخی موارد، عضلات شما را برای پاسخ مؤثرتر به مواد تزریقی آموزش دهد. زمان بندی درست درمان های تزریقی مانند تزریق بوتاکس از بازیابی کامل عضلات جلوگیری می کند و ظاهر صاف پوست شما حفظ می شود. بهتر است تزریق فیلرهای پوستی خود را حفظ کنید تا اینکه آنها را رها کنید و از صفر شروع کنید؛ توصیه می کنیم جلسات ترمیم تزریق ژل را هر 6 تا 12 ماه یکبار بسته به نوع پرکننده پوستی مورد استفاده برای حفظ نتایج دلخواه خود انجام دهید.

سوالات متداول در رابطه با تزریق چربی
20 Jun 2022

سوالات متداول در رابطه با تزریق چربی

تزریق چربی که به نام های انتقال چربی یا لیپوفیلینگ نیز شناخته می شود، یک روش عالی برای تقویت حجم در صورت و بدن می باشد. این روش شامل برداشتن چربی از یک ناحیه از بدن خود فرد، تصفیه آن و تزریق آن در جای دیگر می شود که به دلیل شباهت به روند پیوند مو به روش پیوند چربی نیز معروف است.

ادامه مطلب
راههای پاکسازی صورت از لکه و جوش
8 Jan 2023

راههای پاکسازی صورت از لکه و جوش

همه ما آرزوی داشتن پوستی زیبا و بدون لک را داریم، اما به ندرت برای آن وقت می گذاریم، برای پاکسازی پوست از جوش و لک علاوه بر روش های درمانی باید مراقبت های اساسی برای پیشگیری انجام دهیم.

ادامه مطلب
تزریق چربی به جای جوش
12 Jul 2020

تزریق چربی به جای جوش

در این روش برای از بین بردن جای جوش از چربی فرآوری شده بدن خود بیمار استفاده می شود. این روش همچنین به عنوان تزریق چربی اتولوگ شناخته می شود

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35