از بین بردن غبغب با روش های غیرجراحی

رفع غبغب با روش های غیرجراحی


غبغب (که به آن چانه دوتایی نیز گفته می شود) ناحیه ایست که زیر چانه و اطراف خط فک قرار دارد؛ داشتن چربی در اطراف چانه می تواند باعث شود که خط فک کمتر مشخص شود و از نظر زیبایی شناسی ..... به نظر برسد. غبغب نشانه پیری نیست زیرا ممکن است در هر مقطعی از زندگی برای افراد رخ دهد، همچنین ممکن است کاهش وزن بتواند میزان چربی اضافی اطراف چانه را کاهش دهد، اما گاهی اوقات دلیل ایجاد غبغب به ژنتیک برمیگردد و این کار نتیجه ای نخواهد داشت.


چه چیزی باعث ایجاد غبغب می شود؟

غبغب می تواند به سه دلیل ایجاد شود، همه عوامل رایجی هستند که احتمال افتادگی چانه و افزایش ذخیره چربی را افزایش می دهند.

•         ژنتیک

در اغلب موارد، بسیاری از افراد غبغب را به ارث می برند؛ ژن ها در مورد ساختار استخوان صورت و همچنین رسوبات چربی بدن تصمیم می گیرند. افرادی که صورت های گرد دارند، معمولاً غبغب قابل توجهی دارند. اگر علت ایجاد غبغب ژنتیکی باشد، ممکن است درمان آن سخت باشد، البته همیشه می توان یک سبک زندگی سالم را حفظ کرد تا ظاهر غبغب را کاهش داد.

•         اضافه وزن

کسانی که وزن بیشتری دارند، اغلب غبغب دارند؛ از آنجایی که چربی در نقاط معمولی مانند شکم، ران ها و بازوها ذخیره می شود، در نهایت چربی مازاد شروع به تجمع در زیر چانه می کند و باعث ایجاد غبغب می شود. همچنین باید به خاطر داشته باشید که از دست دادن سریع چربی باعث افتادگی غبغب می شود، زیرا چربی به سرعت از بین می رود و پوست زیر چانه آویزان می شود. خوردن غذای با مقدار کم چربی و ورزش منظم باعث کاهش سریع غبغب می شود.

•         افزایش سن

پیر شدن به این معنی است که متابولیسم بدن کند می شود، این منجر به از دست دادن ماهیچه ها، کاهش خاصیت ارتجاعی پوست و استخوان های شکننده می شود. از آنجایی که سطح خاصیت ارتجاعی نمی تواند مانند گذشته پوست را بالا نگه دارد، این امر منجر به افتادگی پوست در چانه و ایجاد غبغب می شود. همچنین، پس از 40 سالگی، رسوبات چربی در زیر چانه شروع به تجمع می کنند.


درمان غبغب با روش های غیرجراحی


چگونه از شر غبغب خلاص شویم؟

از بین بردن غبغب نسبتاً آسان است، زیرا راه حل های زیادی برای این مشکل وجود دارد. چند تغییر در رژیم غذایی، سبک زندگی درست، الگوی خواب و ورزش خوب می توانند به جلوگیری از افتادگی پوست و داشتن یک خط فک زیبا و بدون غبغب کمک کنند، مهم است که به یاد داشته باشید که این عادات سالم را هر روز انجام دهید تا تغییراتی را مشاهده کنید و به خاطر داشته باشید که آنها را حتی پس از از بین رفتن غبغب تمرین کنید زیرا این کار از رشد مجدد آن در آینده جلوگیری می کند. روش های زیر میتواند به کاهش یا رفع غبغب کمک کند:


1- کاهش وزن و ورزش

اگر چربی اضافی اطراف چانه شما به دلیل افزایش وزن باشد، ورزش و کاهش وزن ممکن است به رفع آن کمک کند؛ بهترین راه برای انجام این کار، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم است. شما باید روزانه حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط تا زیاد را هدف قرار دهید و سعی کنید مصرف غذاهای فرآوری شده و شیرین را کاهش دهید. همچنین می توانید تمرینات چانه مانند کج کردن سر به عقب و فشار دادن فک به جلو را به صورت مداوم انجام دهید، اینکار باعث کشش و تقویت عضلات ناحیه گردن در نزدیکی فک شده، ماهیچه ها را تقویت کرده، آنها را سفت می کند و می تواند گردن را به حالت عادی بازگرداند.


2- ماساژ دادن

ممکن است بتوانید با ماساژ صورت و گردن در خانه ظاهر پوست افتاده اطراف فک خود را کاهش دهید. ماساژ می تواند تنش را از بین ببرد، گردش خون را افزایش دهد و به بلند کردن عضلات شما کمک کند، که می تواند به خلاص شدن از شر غبغب کمک کند. تعدادی غدد لنفاوی در امتداد خط فک وجود دارد، بنابراین با ماساژ از فک پایین به سمت بالا به سمت گوش، احتباس مایعات را کاهش می دهید.


3- مرطوب کننده های صورت

گنجاندن محصولاتی در روتین مراقبت از پوست خود که برای افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و افزایش تولید کلاژن پوست فرموله شده اند، ممکن است به از بین بردن غبغب کمک کند. هیدراته و سالم نگه داشتن پوست یکی از موثرترین راه ها برای حفظ استحکام آن است.


درمان غبغب با روش های غیرجراحی

درمان های زیادی برای از بین بردن غبغب و بازگرداندن چانه و گردن به ظاهر طبیعی آن وجود دارد، نوع درمان تا حدی به شرایط جسمی فرد و میزان کشسانی پوست و بافت های عمیق تر بستگی دارد. در صورت برداشتن چربی و افتادگی پوست، بهبودی در ظاهر ایجاد نمی شود، بنابراین برای افراد مسن که خاصیت ارتجاعی بافت آنها به دلیل افزایش سن کاهش یافته است، بهترین درمان روش جراحی است تا بتوان مقداری از پوست را نیز برداشت. از طرف دیگر از آنجایی که سیگار کشیدن زیاد باعث افتادگی پوست می شود، سیگاری ها بیشتر به درمان های جراحی برای رفع غبغب نیاز دارند. افراد جوان با خاصیت ارتجاعی پوست، انتخاب های زیاد غیرجراحی برای کاهش یا از بین بردن غبغب خود دارند، این انتخاب ها شامل روش های زیر می شوند:


✓         هایفوتراپی غبغب

در روش غیر جراحی هایفوتراپی، امواج متمرکز روی یک نقطه از بافت چربی تجمع می کنند که دما را افزایش داده و چربی آن ناحیه را از بین می برد. هایفوتراپی غبغب هیچ آسیبی به پوست نمیرساند و در نقطه کانونی تمرکز باعث تحریک کلاژن سازی آن می شود که سفت شدن و لیفت غبغب را نتیجه می دهد. بلافاصله بعد از انجام این روش نتایجی را مشاهده خواهید کرد اما برای مشاهده نتیجه نهایی هایفوتراپی غبغب باید 2 تا 3 ماه صبر کنید، البته زمان و میزان نتیجه گیری از این روش به عوامل سن، وضعیت سلامتی متقاضی و سبک زندگی او بستگی دارد.


هایفوتراپی غبغب


✓         تزریق حل کننده چربی به غبغب

این درمان برای افرادی که کمترین شلی پوست و مقدار کمی چربی در ناحیه غبغب دارند ایده آل است. تزریق برای حل کردن چربی زیر چانه یک روش کم تهاجمیست که از شکل مصنوعی اسید دئوکسی کولیک استفاده می کند. نتایج این روش را به سرعت نخواهید دید و ممکن است به شش جلسه درمانی نیاز داشته باشید. تزریق حل کننده چربی بیش از یک دهه است که مورد استفاده قرار می گیرد و از موادی تشکیل شده که به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد.تزریقات مورد استفاده در این روش با استفاده از فرآیندی به نام ادیپوسیتولیز سلول های چربی در ناحیه غبغب را برای همیشه از بین می برد.


✓         لیزر لیپولیز غبغب

لیپولیز روشیست که با استفاده از انرژی لیزر سلول های چربی را از هم جدا می کند و ظاهر قسمت های خاصی از بدن شما را تغییر می دهد. این درمان به ویژه برای نواحی کوچک چربی مانند ناحیه گردن مناسب است، استفاده از لیزر برای از بین بردن غبغب نسبت به بسیاری از روش های درمانی کمتر تهاجمی می باشد و علاوه بر از بین بردن چربی موجب سفت شدن پوست زیر چانه نیز می شود.


✓         کیبلا Kybella

جدیدترین درمان که اخیراً توسط FDA تأیید شده است، این پتانسیل را دارد که بهترین درمان غبغب باشد. اسید دئوکسی کولیک Deoxycholic acid که کیبلا نیز نامیده می شود، یک ماده طبیعیست که در صفرا یافت می شود، کیسه صفرا آن را بعد از خوردن غذای چرب به داخل روده می ریزد و اسید چربی را تجزیه می کند. کیبلا یک نسخه مصنوعیست که به طور خاص برای حذف غبغب تایید شده است. این ماده در مخلوط با یک عامل بی حس کننده مانند لیدوکائین، به چربی زیر چانه تزریق می شود، جایی که سلول های چربی تجزیه می شوند و بدن بقیه کارها را انجام می دهد.


✓         کرایولیپولیز (انجماد چربی) Cool Sculpting

کرایولیپولیز یک روش غیرجراحی کاهش چربی است که از دمای سرد برای آسیب رساندن و حذف سلول های چربی از نواحی خاصی از بدن استفاده می کند. این روش را می توان در ناحیه غبغب استفاده کرد و برای افرادی که به طور کلی از سلامت خوبی برخوردار هستند مناسب است. کرایولیپولیز نیازی به بی حسی عمومی یا موضعی ندارد، اما می تواند تا یک ساعت برای یک جلسه طول بکشد.


✓         مزوتراپی غبغب

مزوتراپی تکنیکی است که با استفاده از تزریق ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم ها، هورمون ها و یا عصاره های گیاهی برای جوانسازی پوست و افزایش متابولیسم، غبغب را درمان می کند. فرمول این تزریق ها بسته به پزشک و نیازهای خاص شما متفاوت است، اما می توانند به حذف چربی اضافی و سفت شدن پوست زیر چانه کمک کنند.

مزایا و معایب میکرونیدلینگ
24 Jan 2023

مزایا و معایب میکرونیدلینگ

در حالی که جراحی زیبایی هنوز مؤثرترین روش برای جوان سازی پوست و ترمیم پوست می باشد ، اما بسیاری از زنان و مردان از روش های تهاجمی کمتری مانند میکرونیدلینگ یا Microneedlingاستفاده می کنند.

ادامه مطلب
نحوه مراقبت از پوست های خشک
30 Jan 2021

نحوه مراقبت از پوست های خشک

خشکی پوست غالباً باعث ایجاد لکه هایی زبر، قرمزی و خارش پوست در نقاط مختلف بدن مانند بازوها، دست ها و پاها می شود، اما در کف پا، ران و شکم نیز شایع می باشد.

ادامه مطلب
تزریق ژل و تزریق بوتاکس چه تفاوتی باهم دارند؟
13 Feb 2022

تزریق ژل و تزریق بوتاکس چه تفاوتی باهم دارند؟

هر دو روش تزریق ژل و تزریق بوتاکس کم تهاجمی هستند، به این معنی که یک روش جراحی نیستند، اما نیاز به استفاده از سوزن دارند. بوتاکس و فیلرها محصولات متفاوتی هستند که نتایج نهایی متفاوتی دارند، در واقع می توان گفت بوتاکس و ژل نواحی مختلف پوست و مشکلات مختلف را درمان می کنند.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35