استفاده از لیزر برای از بین بردن غبغب

لیزر برای از بین بردن غبغب


غبغب Double chin چیست ؟

به برجستگی زیر چانه که معمولا در اثر عواملی مانند بالا رفتن سن و افزایش وزن به وجود میاید غبغب یا چانه دوتایی می گویند. غبغب همچنین می تواند در اثر عوامل مختلف دیگری مانند ژنتیک به وجود آید.


عوامل ایجاد غبغب

تحقیقات نشان می دهد که عوامل متعددی در ایجاد غبغب یا چانه دوگانه نقش دارند. عواملی مانند:

سن: از 25 سالگی به بعد کلاژن سازی در پوست سالانه 1٪ کاهش می شود، کاهش تولید کلاژن باعث شل شدن و افتادگی پوست و اینجاد غبغب می شود.

افزایش وزن: یکی از عوامل اصلی ایجاد غبغب افزایش وزن است. افرادی که رژیم غذایی نامناسب و پرچرب و فعالیت کمی دارند معمولا چربی در نواحی مختلف بدن آنها مانند زیر چانه رسوب می کند.

ژنتیک: یکی دیگر از عوامل ایجاد غبغب ژنتیک می باشد. اگر افراد خانواده غبغب داشته باشند احتمال اینکه فرد هم غبغب داشته باشد بسیار زیاد است. این افراد حتی علیرغم داشتن سن پایین، رژیم غذایی سالم، ورزش کردن به طور منظم و داشتن وزن مناسب و پایین غبغب دارند.

تا چندی پیش لیپوساکشن تنها روش موجود برای از بین بردن غبغب بود. لیپوساکشن عمل جراحی است که به بیهوشی، دوران ریکاوری و نقاهت نیاز دارد، خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی در این زمینه امروزه روش های غیرتهاجمی به وجود آمده اند که بدون نیاز به انجام لیپوساکشن، غبغب شما را از بین می برند. یکی از این روش های درمانی لیزر می باشد.


استفاده از لیزر برای از بین بردن غبغب

استفاده از لیزر برای از بین بردن غبغب اگرچه گاهی اوقات جراحی لیزر نیز نامیده می شود اما در واقع یک روش غیر جراحی است که از لیزر هدایت شده برای ذوب کردن بافت های چربی درست در زیر پوست استفاده می شود. نحوه کار این روش بر اساس از بین بردن سلول های چربی با حرارت لیزر استوار است. در این روش همزمان که بافت داخلی پوست را هدف قرار می دهند سطح بیرونی برای جلوگیری از سوختن پوست به طور مداوم خنک می شود. در واقع چربی های زیر چانه در این روش تا 47 درجه سانتیگراد گرم می شوند. این درجه حرارت فقط این سلول ها را تحت تاثیر قرار می دهد و به بقیه بافت ها آسیب نمی رساند. از مزایای درمان با لیزر همانند مزوتراپی برای از بین بردن غبغب می توان به دوره نقاهت کوتاه مدت، عدم نیاز به بیهوشی (نیاز به بی حسی موضعی در طی مراحل) و زمان درمان سریع اشاره کرد.

برای لیزر زیر چانه ابتدا این قسمت را بی حس کرده و سپس یکسری سوراخ ریز یک تا دو میلیمتری بر روی پوست ایجاد می کنند. سپس یک فیبر نوری به زیر پوست فرستاده و چربی ها را از بین می برند.


چه کسانی کاندیدای مناسبی برای از بین بردن غبغب با استفاده از لیزر هستند ؟

کسانی که می خواهند غبغب و افتادگی زیر گردن خود را از بین برده و چهره شاداب تری داشته باشند.

افرادی که رژیم غذایی و ورزش کردن بر روی سلول های چربی آنها تاثیری ندارد.

خانم هایی که باردار یا در دوران شیردهی نیستند.

افرادی که شاخص توده بدنی 43 یا پایین تر از 43 دارند.


مزایای استفاده از لیزر برای از بین بردن غبغب چیست ؟

•        روشی غیر تهاجمی

•        عدم نیاز به بیهوشی و عمل جراحی

•        سفت کردن پوست ناحیه تحت درمان

•        دارای نتایج رضایت بخش

•        استفاده از لیزر برای از بین بردن غبغب نسبت به سایر روش ها مانند: تزریق کیبلا، لیپوساکشن و غیره درد کمتری دارد.

•        هر جلسه تقریبا 25 دقیقه طول می کشد.

•        دوره نقاهت کوتاه مدت


از بین بردن غبغب از طریق لیزر چند جلسه طول می کشد ؟

در بیشتر موارد از بین بردن غبغب با لیزر دو جلسه طول می کشد و بین این دو جلسه باید چهار هفته فاصله باشد. اما برای افرادی که چربی زیر چانه آنها بسیار زیاد است تعداد جلسات درمان ممکن است به شش جلسه هم برسد. در هر جلسه حداکثر یک چهارم چربی های زیر چانه از بین می روند و بدن این سلول ها را طی 6 تا 12 هفته از طریق سیستم لنفاوی دفع می کند.


مراقبت های پس از از بین بردن غبغب با لیزر :

•        برای دفع سلول های چربی از بدن آب فراوان بنوشید.

•        بلافاصله پس از لیزر زیر چانه باید 10 تا 30 دقیقه تمرین های خاص انجام دهید.

•        هنگام لیزر سلول های چربی تریگلیسرید ها به گلیسرول و اسید چرب تجزیه می شوند که در صورت عدم دفع صحیح آنها توسط سلول های چربی دیگر جذب شده و عمل لیزر بی نتیجه خواهد بود. بنابراین سعی کنید با ورزش کردن مداوم به دفع سلول های چربی کمک کنید.


عوارض استفاده از لیزر برای از بین بردن غبغب :

برخلاف لیزر موهای زائد، از بین بردن چربی های زیر چانه با لیزر هیچ گونه عوارض خاصی ندارد، اما در طول عمل مقداری احساس گرما خواهید کرد که برای بعضی از افراد ممکن است ناخوشایند باشد. همچنین دارای یکسری عوارض موقت مانند: قرمزی، خارش، تورم و نودول می باشد.

ماندگاری تزریق بوتاکس چقدر است؟
3 Apr 2022

ماندگاری تزریق بوتاکس چقدر است؟

هنگامی که بوتاکس به طور کامل عمل می کند، می تواند بین سه تا شش ماه دوام داشته باشد، البته ماندگاری بوتاکس از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برخی از بیماران نتایج طولانی تری را در محدوده 4-6 ماه تجربه می کنند و برخی دیگر نتایج کوتاه تری را در محدوده 2 ماهه تجربه می کنند.

ادامه مطلب
آیا لیفت با نخ روشی ایمن و بی خطر است؟
14 Mar 2022

آیا لیفت با نخ روشی ایمن و بی خطر است؟

روش لیفت با نخ بسیار ایمن می باشد، تقریباً هیچ خطری برای خونریزی یا عفونت وجود ندارد. این یک روش کم تهاجمی بدون نیاز به برش یا بیهوشی است و در صورتی که به یک کلینیک معتبر و دارای پزشکان ماهر و مجرب مراجعه کنید خطرات احتمالی آن نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

ادامه مطلب
روش های پاکسازی پوست در خانه
7 Nov 2020

روش های پاکسازی پوست در خانه

گرد و غبار و آلودگی زیادی در هوا وجود دارد که به راحتی روی صورت می نشیند؛ البته اینها تنها مواردی نیستند که می توانند به پوست آسیب برسانند؛ این روزها به ویژه در شهرهای بزرگ، هوا دارای رادیکال های آزاد

ادامه مطلب
درمان های خانگی از بین بردن لک صورت
14 Aug 2021

درمان های خانگی از بین بردن لک صورت

وجود لک روی صورت به هر دلیلی که باشد واقعاً می تواند بر اعتماد به نفس افراد تأثیر بگذارد، گاهی اوقات جای باقی مانده از آنها می تواند هفته ها یا حتی ماه ها قابل مشاهده باشند، بنابراین یافتن محصولات و داروهای مناسب برای درمان پوست بسیار مهم است.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35