هایفوتراپی غبغب

هایفوتراپی غبغب


همانطور که می دانید داشتن غبغب می تواند روی زیبایی و اعتماد به نفس افراد تأثیر به سزایی داشته باشد. اما چگونه می توان با این مشکل مقابله کرد و آن را از بین برد؟ با عمل جراحی یا لیپوساکشن؟ این دو روش هر دو خطرناک و گران بوده و دارای عوارض زیادی می باشند.

هایفوتراپی غبغب یکی از روش های غیر تهاجمی برای از بین بردن غبغب می باشد که در کنار روش های درمانی دیگرمانند لیزر و مزوتراپی با هزینه و عوارض کمتر استفاده می شوند. یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد به خصوص با افزایش سن یا افزایش وزن با آن مواجه می شوند، چین و چروک صورت، تجمع چربی و شل شدن پوست است که در اطراف گردن به شکل غبغب ایجاد می شوند. در گذشته اولین گزینه ای که به افرادی که مشکل غبغب بزرگ داشتند توصیه می شد، جراحی چانه بود که ترس از جراحی، عوارض متعدد بیهوشی، و روند طولانی بهبودی، هم برای متقاضیان و هم برای متخصصان زیبایی مشکلات جدی بود. امروزه با استفاده از هایفوتراپی غبغب که یک روش غیر جراحی برای درمان و کاهش اندازه غبغب بزرگ می باشد می توان چربی ناحیه را کاهش داد و خط فک و گردن را زاویه دار کرد.


هایفوتراپی HIFU چیست ؟

در حال حاضر هایفوتراپی (امواج التراسوند متمرکز با شدت بالا) یکی از روش های غیر تهاجمی و پیشرفته جوان سازی صورت است که دارای نتایج عالی و ماندگار می باشد. هایفوتراپی روشی است بدون جراحی، تزریق یا آسیب به پوست و دارای عوارض کمتری نسبت به سایر روش ها می باشد، این روش بیشتر به عنوان سفت کننده پوست در ناحیه صورت شناخته می شود، اما هایفو واژن و سایر نقاط بدن نیز به اندازه هایفو صورت موثر و مفید هستند.

از این روش برای تجزیه چربی های اضافی در قسمت گونه ها و غبغب، افزایش تولید کلاژن در پوست، از بین بردن علایم پیری مانند صاف کردن پوست صورت و کاهش چین و چروک استفاده می شود. هایفوتراپی حتی عضلات سطحی (زیر پوست) صورت و گردن را که هنگام لیفت صورت جراحی می شوند سفت می کند. در کنار کانتورینگ صورت، هایفو همچنین بافت پوست را با کاهش اندازه منافذ، حذف اسکار آکنه، خطوط ظریف و چین و چروک بهبود می بخشد و در عین حال پوست را صاف می کند. کاربردهای هایفوتراپی علاوه بر جوانسازی و کشیدن پوست صورت در بالا بردن ابرو، سفت کردن پوست گردن، از بین بردن علائم کشش روی پوست و حذف چربی در بخش های مختلف بدن نیز خود را نشان می دهد.


هایفوتراپی غبغب چیست و چگونه انجام می شود؟

همانطور که گفته شد هایفوتراپی غبغب یک روش درمانی غیر تهاجمی و غیر جراحی می باشد. قبل از انجام هایفو غبغب ، متخصص این ناحیه را با دقت بررسی می کند تا مطمئن شود که درمان هایفو مناسب ترین درمان برای شما است. برای انجام هایفوتراپی باید با پوست کاملا تمیز در کلینیک حاضر شوید، در ابتدا یک ژل شبیه به ژل سونوگرافی روی نواحی مورد نظر استفاده می شود، سپس دستگاه HIFU روی گردن و چانه قرار می گیرد؛ شدت و مقدار امواج اولتراسوند با توجه به شدت یا ضخامت چربی زیر جلدی انباشته شده تنظیم می شود. در این روش امواج اولتراسوند متمرکز شده روی یک نقطه کانونی کوچک در زیر پوست جمع می شود که منجر به افزایش دما در نقطه کانونی، انعقاد بافتی برای تحریک کلاژن سازی پوست و کاهش چربی هدفمند می شود. هایفوتراپی هیچ آسیبی به پوست یا بافت اطراف آن نمی رساند مگر فقط در نقطه کانونی؛ بنابراین امواج فراصوت قادرند لایه های عمیق پوست را هدف قرار داده و باعث سفت شدن، لیفت و کاهش چربی صورت بدون وارد کردن سوزن به پوست یا جراحی شوند.

برخی از افراد بلافاصله پس از درمان هایفو می توانند نتایج اولیه را مشاهده کنند، اما نتایج اصلی 2 تا 3 ماه پس از درمان مشخص می شود. بلافاصله پس هایفو غبغب احساس تغییر خواهید کرد، گاهی اوقات نتایج هایفوتراپی غبغب پس از 9 ماه قابل مشاهده است، اگرچه زمان مشاهده نتایج به عوامل مختلفی مانند سن، سلامتی، سبک زندگی و رژیم غذایی بستگی دارد. هایفوتراپی برای افرادی که نمی خواهند با عمل جراحی غبغب خود را از بین ببرند گزینه ای بسیار مناسب می باشد.


هایفو غبغب


چه عواملی باعث ایجاد غبغب در صورت می شوند ؟

غبغب یا چانه دوتایی اغلب به دلیل افزایش وزن به وجود میاید، اما برخی افراد نیز حتی بدون داشتن اضافه وزن غبغب دارند. برخی از علل اصلی ایجاد غبغب عبارتند از:

سن: یکی از علایم پیری کاهش سطح کلاژن سازی پوست و تولید الاستین در پوست می باشد که منجر به شل شدن و افتادگی پوست شده و باعث از بین رفتن خاصیت ارتجاعی و سفتی پوست می شود، شل شدن و افتادگی پوست می تواند در ایجاد غبغب موثر باشد.

افزایش وزن: اگرچه امکان ایجاد غبغب در صورت عدم افزایش وزن وجود دارد اما افزایش وزن می تواند در ایجاد چربی اضافی، شل شدن و افتادگی پوست در اطراف چانه و گردن موثر باشد. که یک رژیم غذایی غنی از غذاهای فراوری شده با کالری بالا باعث تشدید شدن این موضوع می شود.

ژنتیک: حتی اگر رژیم غذایی مناسبی داشته و به طور مرتب ورزش کنید، ممکن است به دلایل ارثی غبغب داشته باشید. ژنتیک بدون در نظر گرفتن سبک زندگی می تواند عامل مهمی در ایجاد غبغب باشد. مطالعات نشان می دهد افرادی که دارای سابقه خانوادگی می باشند به احتمال زیاد دچار غبغب می شوند.

وضعیت بدن: حتی نحوه نشستن یا کج شدن سر می تواند در ایجاد غبغب موثر باشد. با گذشت زمان وضعیت بد بدن می تواند عضلات اطراف چانه و گردن را ضعیف کرده و منجر به ضعیف شدن و کم کاری عضلات اطراف چانه و ایجاد غبغب شود.


مزایای از بین بردن غبغب از طریق هایفوتراپی چیست ؟

•     حذف چربی فقط در ناحیه مورد نظر

•     عدم آسیب رساندن به بافت های اطراف یا سایر اعضای بدن.

•     از آنجایی که هایفو غبغب غیر تهاجمی است، نیازی به دوران نقاهت ندارد.

•     به دلیل درد نداشتن در حین انجام از بی حسی و مسکن استفاده نمی شود.

•     روشی بدون عوارض جانبی و بدون ایجاد زخم و اسکار.

•     اثر حرارتی هایفوتراپی غبغب باعث انقباض کلاژن در ناحیه تحت درمان می شود و به سفت شدن و لیفت پوست کمک می کرده و باعث جوانتر شدن بیشتر پوست می شود.

آمادگی و مراقبت های بعد از هایفوتراپی غبغب

برای انجام هایفوتراپی غبغب به یک پزشک متخصص و باتجربه مراجعه کرده و در کلینیک این کار را انجام دهید. با توجه به میزان و نوع چربی غبغب حدود یک یا دو جلسه هایفوتراپی  برای از بین بردن غبغب نیاز است، ممکن است پزشک توصیه کند این روش هر 12-18 ماه یک بار تکرار شود تا نتایج ماندگار شود. اگرچه در درمان هایفو ممکن است نتایج را در مقایسه با روش های دیگر کمی دیرتر مشاهده کنید، اما ماندگاری هایفوتراپی برای از بین بردن غبغب بسیار بیشتر است. در صورتی که هایفوتراپی غبغب به درستی انجام شود نباید بدون درد باشد، اما میزان درد آن کاملا قابل تحمل می باشد. در این روش از مقدار زیادی گرما برای آسیب جزئی به ساختار کلاژن استفاده می شود و اجازه می دهند با گذشت زمان پوست ترمیم و سفت شود. این گرما به 72 درجه در زیر پوست می رسد تا بتواند سلول های چربی را در زیر چانه از بین ببرد.

•     پس از از بین بردن غبغب با هایفو، چانه خود را نخارانید و ماساژ ندهید.

•     پس از هایفو غبغب مقدار زیادی آب و مایعات را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

•     تا چند روز پس از جلسه هایفو از رفتن به استخر، سونا یا جکوزی خودداری کنید.

•     پوست صورت خود را تمیز نگه دارید و تا حد امکان از قرار گرفتن در محیط های خیلی گرم یا خیلی سرد خودداری کنید.

تزریق چربی به لب
27 Jul 2020

تزریق چربی به لب

در این روش از چربی قسمت های دیگر بدن به عنوان پر کننده لب استفاده می کنند. تزریق چربی به لب به طور معمول شامل لیپوساکشن در نواحی مختلف بدن برای برداشت چربی جهت تزریق می باشد. این روش بدون ایجاد هیچ گونه برش یا زخم روی بدن یا لب ها قابل انجام است

ادامه مطلب
هایفوتراپی صورت
15 May 2022

هایفوتراپی صورت

هایفوتراپی صورت یک روش نوین برای سفت کردن پوست است که برای بسیاری از افراد می تواند جایگزین لیفت صورت باشد، نتایج هایفو فیشال از هر فرد به فرد دیگر متفاوت است اما به طور کلی حداکثر بعد از 12 هفته خود را نشان می دهد و ماندگاری آن نیز بین یک تا دو سال متغیر می باشد.

ادامه مطلب
مراقبت های بعد از تزریق چربی
26 Jan 2020

مراقبت های بعد از تزریق چربی

یکی از روش های زیبایی که طرفداران زیادی را دارد تزریق چربی می باشد.تزریق چربی فرآیندی است که به وسیله آن می توان چین و چروک هایی که به دلیل افزایش سن در صورت و سایر اعضای بدن به وجود آمده را از بین برد و ظاهر فرد را زیبا و جوان تر نشان داد.

ادامه مطلب
عوارض میکرونیدلینگ
7 Jan 2021

عوارض میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش مطمئن و ایمن می باشد که توسط سوزن های بسیار ریز در دستگاه مخصوص درمان را انجام می دهد. هدف میکرونیدلینگ تولید کلاژن و بافت پوستی جدید برای داشتن پوستی صاف، سفت و سالم است،

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35