هایفوتراپی چقدر ماندگاری دارد؟

هایفوتراپی


افزایش سن باعث از بین رفتن کلاژن پوست و در نتیجه افتادگی و شل شدن پوست صورت می شود، اگر می خواهید پوستی جوانتر و سفت تر داشته باشید، درمان های بسیاری هستند که غیرتهاجمی و بدون نیاز به سوزن و جراحی شما را به هدفتان می رسانند. یکی از این درمان ها که به عنوان روشی در وقت نهار شناخته می شود، هایفوتراپی می باشد، دلیل این نامگذاری به سرعت انجام آن و نداشتن عوارض جانبی مربوط می شود.


هایفوتراپی چیست؟

هایفو (سونوگرافی متمرکز با شدت بالا) یک درمان زیبایی غیرجراحیست که یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی که پوست خشن، خشک یا پیری دارند می باشد. این روش جوانسازی پوست افتادگی پوست صورت و بدن، به ویژه در قسمت پایین صورت، دور چشم و گردن را بالا می برد، همچنین باعث سفت تر شدن پوست می شود. هایفوتراپی از انرژی متمرکز فراصوت (سونوگرافی) برای هدف قرار دادن لایه های زیر سطح پوست استفاده می کند، این انرژی بافت پوست را گرم کرده و باعث آسیب سلولی در دمای مشخصی می شود. با اینکه غیرمعمول به نظر می رسد اما این آسیب سلولی منجر به تحریک سلول ها می شود و کلاژن سازی پوست افزایش پیدا کرده و در نتیجه پوست سفت تر و جوان تر به نظر می رسد. از آنجایی که پرتوهای انرژی در روش هایفوتراپی فقط بر روی یک قسمت از بافت زیر پوست متمرکز می شوند، در نتیجه هیچ آسیبی به لایه های سطحی پوست یا بافت های مجاور وارد نمی شود.

فناوری هایفو یک روش غیر جراحی برای لیفت صورت و گردن و کانتورینگ بدن است و نوع سونوگرافی مورد استفاده در این روش با سونوگرافی که پزشکان برای تصویربرداری پزشکی استفاده می کنند، متفاوت است. این روش برای نواحی مختلفی مانند معده، بازوها، چربی پشت و پهلوها و در هر جایی که توده های چربی روی بدن می بینید، موثر است، به همین دلیل هایفوتراپی غبغب یکی از روش های موثر و محبوب در بین افراد است. هایفوتراپی روشی عالی برای کاهش نواحی چربی سرسخت بدن بدون قرار گرفتن زیر چاقو نیز می باشد، البته هایفو نه تنها چربی را کاهش می دهد، بلکه به رفع سلولیت و سفت شدن پوست نیز کمک می کند و ناحیه مورد نظر را لاغرتر و سفت تر می کند. درمان هایفو به طور خاص برای کاهش وزن ساخته نشده، بلکه برای هدف قرار دادن ذخایر چربی سرسخت زیر سطح پوست که از بین بردن آنها دشوار است مناسب می باشد.


مزایای هایفوتراپی:

•        لیفت صورت بدون جراحی و خطرپذیری کم

•        نتایج سریع بعد از یک جلسه درمان

•        عوارض جانبی کم و آسیب نرساندن به بخش سطحی پوست

•        ماندگاری طولانی مدت هایفو و قابلیت انجام روی هر نوع پوستی

•        عدم نیاز به مراقبت های خاص و بستری


ماندگاری هایفوتراپی


برای دیدن نتیجه به چند جلسه هایفوتراپی نیاز است؟

طول هر جلسه هایفوتراپی به ناحیه تحت درمان و برنامه درمانی برای هر فرد بستگی دارد، هایفوتراپی صورت و گردن معمولاً 90 دقیقه طول می کشد، در حالی که درمان هایفو برای قفسه سینه حدود 30 دقیقه زمان نیاز دارد. اکثر متقاضیان هایفوتراپی فقط به یک جلسه درمان نیاز دارند، اگرچه تعداد جلسات مورد نیاز بر اساس میزان افتادگی پوست، پاسخ بیولوژیکی به این روش و فرآیند کلاژن سازی پوست هر فرد متفاوت می باشد. به طور معمول با توجه به نوع مشکل پوستی توصیه می شود یک تا سه جلسه هایفو در فواصل بین 1 تا 3 ماهه انجام شود تا نتیجه ایده آلی دریافت کنید.

از آنجایی که با افزایش سن پوست انسان نیز به پیر شدن ادامه می دهد، انجام سالانه هایفوتراپی می تواند به ترمیم و نگهداری نتیجه به دست آمده بیانجامد و سرعت روند پیری را کاهش دهند. بلافاصله پس از هایفوتراپی، می توانید برخی اثرات اولیه را ببینید، اما نتیجه نهایی بعد از 2 تا 3 ماه مشخص می شود، زیرا در نتیجه انجام هایفو بدن به طور طبیعی کلاژن را بازسازی می کند. شما باید منتظر بمانید تا سیستم ایمنی بدن شما نسبت به این روش واکنش نشان دهد و فیبروبلاست تولید کند که تولید کلاژن و الاستین را افزایش می دهد؛ این واکنش حتی می تواند تا 6 ماه طول بکشد. با این حال، در طی این دوره در هفته های 4 تا 6 بعد از هایفو، استحکام لایه میانی کلاژن و الاستین را احساس خواهید کرد، اما احساس ساختاری سفت در پوست کمی بیشتر از آنچه انتظار دارید طول می کشد.


چرا مراقبت های پس از هایفوتراپی مهم است؟

جای تعجب نیست که متخصصان زیبایی و پوست بر مراقبت های بعد از تمام درمان های زیبایی تاکید دارند، زیرا اگر نادیده گرفته شود، ممکن است شاهد عوارض جانبی بیشتر و حتی عدم موفقیت در درمان باشید. برای جلوگیری از اثرگذاری افزایش سن بر پوست بعد از هایفو باید نتایج را با یک برنامه مراقبتی ماندگار کنید؛ از این طریق می توانید بیشترین فواید را از هایفوتراپی خود ببرید. مراقبت های بعد از هایفوتراپی به افزایش اثربخشی این درمان کمک کرده و مزایای طولانی مدت را تضمین می کند؛ در غیر اینصورت ممکن است عوارض خاصی مانند هایپرپیگمانتاسیون رخ دهد. علاوه بر مراقبت های بعدی، ضروری است که همواره یک روال مراقبت از پوست را رعایت کنید تا تمیزی و سلامت پوست خود را حفظ کرده و همچنین با استفاده از ضد آفتاب خوب از آن در برابر آسیب های خارجی محافظت کنید. با مراقبت های مناسب بعد از هایفوتراپی می توانید:

•     خطر بروز عوارض را کاهش دهید.

•     نتایج خود را افزایش داده و ماندگاری هایفو را طولانی تر کنید.

•     ریسک اتلاف وقت، پول و تلاش را به حداقل برسانید.


هایفوتراپی چقدر ماندگاری دارد؟

از آنجایی که روش هایفوتراپی تولید کلاژن در پوست را تحریک می کند، مدت زمان ماندگاری نتایج آن کاملاً به افراد و ویژگی های بدن آنها بستگی دارد. هر جلسه درمان ممکن است در ابتدا واکنش کمی در پوست ایجاد کند اما با گذشت زمان و پس از حدود 2 تا سه ماه بهبود کامل، نتایج شروع به ظاهر شدن و افزایش میکند. هایفو در پوست کلاژن جدیدی تولید می کند، اما روند طبیعی پیری هر شخص تعیین می کند که چه مدت نتایج این روش در پوست فرد مشاهده شود. نتایج حاصل از هایفوتراپی می تواند یک سال یا بیشتر در بدن باقی بماند، اما نمی توان چارچوب زمانی مشخصی برای آن ارائه کرد، زیرا نتایج بسته به فرآیند تولید کلاژن بدن فرد، پوست و عواملی مانند سبک زندگی او متفاوت است. در واقع ماندگاری هایفوتراپی به همان اندازه طول می کشد که پوست شما پیر شود و کلاژن ایجاد شده در اثر تحریک، تجزیه شود؛ البته باید این را هم در نظر داشته باشید که مراقبت های بعدی و توصیه های پزشک بر افزایش این ماندگاری تاثیر مستقیم خواهد داشت.

اگر کمتر از 40 سال دارید کلاژن در پوست شما به همان سرعتی که در سن بیشتر از 40 است تجزیه نمی شود پس ماندگاری هایفو بیشتر خواهد بود؛ با افزایش سن، کلاژن در بدن 1٪ در سال تجزیه می شود و اگر تمام مواد تشکیل دهنده و تحریک لازم برای بازسازی را نداشته باشد، به مرور شروع به افزایش سرعت می کند. انجام هایفوتراپی نتایج ماندگارتری ارائه می کند که شیوه زندگی بیمار پس از درمان نیز بر نتایج تأثیر مستقیمی خواهد گذاشت. معمولا توصیه می شود هایفوتراپی واژینال، شکم و سایر اندام های بدن با فاصله 6 تا 8 هفته پس از درمان اولیه تکرار شوند تا نتیجه پایداری ارائه شود، همچنین بهتر است که این درمان را با ورزش منظم و یک رژیم غذایی سالم برای بهترین دریافت نتایج خوب و ماندگار همراه کنید.

ماندگاری تزریق ژل
27 Aug 2020

ماندگاری تزریق ژل

تزریق ژل روشی برای جوان سازی پوست می باشد که به عنوان یک روش نسبتاً طولانی برای از بین بردن چین و چروک ها، فرم دهی به باسن و افزایش حجم سینه با تزریق مواد پرکننده استفاده می شود

ادامه مطلب
عوارض مزوتراپی
21 Jun 2021

عوارض مزوتراپی

مزوتراپی یکی از جدیدترین اقدامات بالینی غیرتهاجمی است که برای درمان تعدادی از شرایط زیبایی و غیرآرایشی استفاده می شود، در واقع مزوتراپی یک روش درمانی برای تنظیم گردش خون ضعیف است.

ادامه مطلب
رشد موهای زائد و راه های مقابله با آن
13 Jan 2021

رشد موهای زائد و راه های مقابله با آن

برخلاف بسیاری از گفته ها هیچ روش درمانی نمی تواند موهای زائد را به طور دائم از بین ببرد. با این وجود روش های مختلفی برای خلاص شدن از شر موهای زائد برای هفته ها، ماه ها یا مدت زمان طولانی وجود دارد.

ادامه مطلب
هایفوتراپی واژینال چیست؟
3 May 2023

هایفوتراپی واژینال چیست؟

هایفو HIFU انرژی صدا یا ارتعاشات با فرکانس فراصوت متمرکز را به عمق 2 تا 5 میلی متر به صورت بخش به بخش اعمال می کند و بافت های عمیق تر را در سیستم آپونوروتیکی عضلانی سطح (SMAS) ، غشاء میانی پوست و لایه های زیر پوستی را هدف قرار می دهد و

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35