معرفی انواع ماسک برای شادابی پوست صورت

انواع ماسک برای شادابی پوست صورت


ممکن است تصور کنید استفاده از ماسک برای شادابی پوست صورت نسبتاً جدید می باشد، اما از هزاران سال پیش مردم از خاک رس و روغن مواد مختلف به عنوان ماسک صورت استفاده می کردند. بسیاری از ماسک ها به همان منظوری که ماسک های امروزه به کار می روند استفاده می شدند. جوامع باستانی همچنین از انواع ماسک صورت خانگی مانند زغال و گل (رس) برای پاک کردن پوست خود استفاده می کردند.


انواع مختلف پوست و عوامل موثر بر انتخاب ماسک

نوع پوست (چرب، خشک، حساس یا مختلط) و سن دو فاکتور مهمی هستند که باید هنگام انتخاب ماسک صورت در نظر داشته باشید. پوست های جوان و مستعد آکنه نیازهای متفاوتی نسبت به پوست های ظریف و پیر دارند. شرایط پوستی همچنین می تواند در نوع ماسکی که می خواهید استفاده کنید تاثیر گذار باشد.

ماسک های زغالی یا شفاف کننده برای پوست های دارای آکنه بسیار مناسب هستند و موادی مانند بلغور جو و آلوئه ورا برای پوست حساس یا حتی آفتاب سوخته بسیار مفید می باشند.

هنگام انتخاب ماسک اثر فصل بر روی پوست را نیز در نظر داشته باشید. به عنوان مثال هنگامی که در فصل زمستان بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانید و هوا خشک می باشد استفاده از یک ماسک آبرسان می تواند برای انواع پوست مفید باشد. آب و هوا نیز در انتخاب ماسک تاثیر بسیار مهمی دارد. مثلا هوای مرطوب نسبت به هوای خشک در تابستان باعث ایجاد شرایط متفاوتی برای پوست خواهد شد.


انواع مختلف ماسک برای شادابی پوست صورت

ماسک های صورت تقریباً در 7 دسته مختلف طبقه بندی می شوند:

•        ماسک های ورقه ای Sheet masks

•        ماسک های رسی (یا گلی) Clay (or mud) masks

•        ماسک های کرمی Cream masks

•        ماسک های لایه بردار Peel-off masks

•        ماسک های ژلی Gel masks

•        ماسک های حبابی Bubble masks

•        ماسک های زغالی Charcoal masks

•        ماسک های خواب Sleep masks


ماسک ورقه ای :

ماسک های ورقه ای معمولاً از نوعی کاغذ یا پنبه ساخته می شوند که از مواد که بر شادابی پوست اثر گذارند اشباع شده اند. منشأ اصلی ماسک های ورقه ای کره جنوبی است. این ماسک ها احتمالاً متنوع ترین گروه ماسک های صورت برای انواع مختلف پوست و مراقبت از آنها می باشند. معمولا انواع دیگر ماسک های صورت برای یک نیاز خاص و مراقبت از پوست طراحی شده اند. به عنوان مثال ماسک های رسی برای افراد دارای پوست چرب بسیار مناسب می باشند، اما برای کسانی که پوست خشک دارند مفید نیستند. ماسک های کرمی نیز برای آبرسانی به پوست های خشکی به کار می روند، اما برای پوست های چرب یا مستعد آکنه مناسب نیستند. اما ماسک های ورقه ای برای هر نوع پوستی مناسب هستند. قیمت این نوع ماسک تا حد زیادی به پارچه ای که ماسک از آن ساخته می شود و نوع مواد موجود در سرم بستگی دارد.


ماسک رسی یا گلی :

ماسک های رسی از قدیم وجود داشته اند. بنتونیت و کائولن دو نوع رس پرکاربرد اند که هر دو نوع رس کاربردهای دارویی زیادی دارند. ماسک های رسی با جذب سموم و چربی و از بین بردن آنها از روی پوست برای پوست های مستعد آکنه بسیار مناسب می باشند.

ماسک های رسی و ماسک های زغالی برای پوست های چرب و مختلط یا مناطق T مناسب هستند. زیرا خاک رس و زغال چربی اضافی سطح پوست را جذب می کنند. زغال چوب همچنین توانایی منحصر به فردی در بیرون کشیدن آرام آلودگی از منافذ پوست دارد. یک ماسک مناسب پوست را خشک نمی کند. ماسک رسی کلاسیک به جذب روغن اضافی کمک می کند.


ماسک کرمی :

اگر پوستتان خشک است و به آبرسانی نیاز دارد، ماسک کرمی گزینه ای بسیار مناسب برای شما می باشد. ماسک های کرمی برای پوست های بالغ مفید هستند. اگر پوستتان مختلط است می توانید از این نوع ماسک برای آبرسانی قسمت های خشک استفاده کنید.


ماسک لایه بردار :

ماسک های مخصوص لایه برداری پوست به آرامی لایه نازکی از سلول های مرده پوست و آلودگی های سطح پوست را از بین برده و باعث صاف شدن پوست می شوند. این ماسک ها برخلاف ماسک های رسی توانایی نفوذ به منافذ پوست و بیرون کشیدن آلودگی، گرد و غبار و از بین بردن جوش های سرسیاه را ندارند. برای از بین بردن جوش های سر سیاه و باز کردن منافذ پوست بهتر است از مواد لایه بردار BHA استفاده کنید. یا می توانید از ماسک های لایه بردار خانگی استفاده کنید که در واقع برخی از آنها برای پوست مضر می باشند.


ماسک ژلی :

به طور کلی این ماسک ها برای پوست های خشک، کم آب یا حساس بهترین گزینه هستند.


ماسک حبابی :

ماسک های حبابی معمولاً دارای بافت ژله ای می باشند که پس از استفاده بر روی پوست صورت به کف حباب دار تبدیل می شوند. این ماسک ها به نظر جالب می باشند اما هیچ فایده ای برای پوست نداشته و مواد تشکیل دهنده کف ماسک می تواند پوست را نیز تحریک کند.


ماسک زغالی :

برخی از ماسک های ورقه ای جز ماسک های زغالی نیز می باشند. ماسک های ورقه ای زغالی، ماسک های کرمی، ماسک های لایه بردار و ماسک های رسی دارای زغال می باشند. در واقع زغال ماده اصلی موجود در همه این ماسک ها برای سم زدایی پوست است. ماسک زغالی برای از بین بردن چربی پوست و آکنه نیز مفید می باشد.


ماسک خواب :

ماسک خواب معمولاً یک نوع ماسک آبرسانی می باشد. این نوع ماسک اغلب بافت سبکی دارد بنابراین رو بالشتی شما را چرب نمی کند. این نوع ماسک ها برای آبرسانی انواع پوست استفاده می شوند، هنگامی که احساس می کنید پوستتان خشک شده است استفاده از ماسک های خواب گزینه بسیار خوبی برای آبرسانی عمیق به پوست می باشد.

عوارض مزوتراپی
21 Jun 2021

عوارض مزوتراپی

مزوتراپی یکی از جدیدترین اقدامات بالینی غیرتهاجمی است که برای درمان تعدادی از شرایط زیبایی و غیرآرایشی استفاده می شود، در واقع مزوتراپی یک روش درمانی برای تنظیم گردش خون ضعیف است.

ادامه مطلب
مراقبت های قبل از هایفوتراپی
29 Jul 2023

مراقبت های قبل از هایفوتراپی

هایفوتراپی برای اولین بار در سال 2008 به منظور درمان های زیبایی مورد استفاده قرار گرفت.این روش دارای مزایای بسیاری است که از مهم ترین آن می توان به عدم نیاز به جراحی توسط این روش اشاره نمود.انجام هایفوتراپی به صورت سرپایی می باشد و طی یک جلسه می توان نتایج آن را فورا مشاهده کرد

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35