انواع ماسک صورت خانگی برای پوست های مختلف

ماسک صورت خانگی

ماسک صورت facial mask می تواند ابزار خارق العاده ای باشد که به زیبایی و شفافیت پوست کمک کند، اما همه ماسک های مراقبت از پوست به یک شکل ایجاد نشده اند؛ به این معنی که بسته به نوع پوست ماسک های مخصوص برای هر فرد بهتر عمل می کند. ماسک های صورت بهترین روش درمانی برای مراقبت از پوست هستند که به شما در رفع مشکلات مربوط به پوست کمک می کنند. حتما نیاز نیست که از ماسک های آماده موجود در فروشگاه ها و سالن های زیبایی استفاده کنید، بلکه استفاده از انواع ماسک های خانگی برای پوست های مختلف نیز به شرط شناخت درست نوع پوست می تواند بسیار مفید واقع شود انواع ماسک صورت می تواند به آبرسانی پوست، از بین بردن چربی های اضافی و بهبود ظاهر منافذ پوست کمک کند و همچنین یک روش عالی برای کمک به بیرون کشیدن آلودگی ها هستند. هر روتین مراقبت از پوست سالم شامل استفاده روزانه و هفتگی از ماسک های مختلف است، که زمان استفاده از آن به نوع پوست و نوع ماسک بستگی دارد؛ هم زنان و هم مردان می توانند از ماسک به میزان یکسانی بهره مند شوند.


دلایل استفاده از ماسک صورت

5 دلیل مهم برای استفاده از ماسک صورت وجود دارد:

✔ آرامش

ماسک های صورت فقط ظاهر کلی پوست شما را بهبود نمی بخشند، بلکه می توانند نتایج کاملا درمانی داشته باشند؛ مخصوصا هنگامی که با روغنهای اساسی معطر و گل محمدی ترکیب می شوند می توانند با تحریک حواس روحیه شما را بالا ببرند.


✔ پاکسازی عمیق

مطمئناً، تمیز کردن روزانه با از بین بردن چربی، اثرات لوازم آرایش و آلودگی های سطح پوست به پاکسازی کامل پوست کمک می کند؛ یک ماسک صورت خوب می تواند به بیرون کشیدن آلودگی هایی که در زیر لایه های بالایی اپیدرم پنهان می شوند، کمک کند.


✔ بازکردن منافذ بسته

استفاده از ماسک صورت با محصولی که حاوی رس است علاوه بر از بین بردن آلودگی، به از بین بردن تجمع سلولهای پوستی مرده که روی پوست جمع می شوند کمک خواهد کرد.


✔ پوست درخشان

ماسک های صورت، به خصوص ماسک هایی که در فرمولاسیون آن نعناع تند دارند، می توانند به تحریک گردش خون کمک کنند؛ روند خشک شدن ماسک روی پوست و شروع به سفت شدن، همراه با از بین بردن ماسک، باعث گسترش رگ های خونی در پوست می شود. این عمل به بهبود کلی در رنگ پوست کمک می کند و علاوه بر پوستی نرم و لطیف تر، ظاهری درخشان و شاداب خواهد داد.


✔ کمک به روتین کلی

استفاده از انواع ماسک صورت به سایر محصولات مراقبت از پوست شما کمک می کند تا کارایی بیشتری داشته باشند. با ماسک زدن به صورت منظم، می توانید اطمینان حاصل کنید که محصولات تقویت کننده، آبرسان و محافظت کننده شما عملکرد بهتری دارند و نتایجی سریعتر در اختیار شما قرار می دهند.


انواع پوست

برای استفاده از ماسک صورت خانگی برای انواع پوست باید در ابتدا نوع پوست خود را بشناسید و سپس اقدام به تهیه ماسک مناسب آن کنید. در سراسر جهان معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع مختلف پوست استفاده می شود؛ هر نوع پوست ویژگی های خاص خود را دارد و به مراقبت های مختلفی نیاز دارد. نوع پوست توسط ژنتیک تعیین می شود، البته عوامل دیگری نیز بر آن تأثیر می گذارند و ممکن است با گذشت زمان تغییر کند. بر اساس این ویژگی ها، پنج نوع پوست سالم وجود دارد:

1-پوست نرمال

"نرمال" اصطلاحیست که به طور گسترده برای اشاره به پوست متعادل استفاده می شود؛ اصطلاح علمی برای پوست سالم eudermic است. این پوست نه خیلی خشک است و نه خیلی چرب، بافت پوست نرمال منظم، بدون نقص و دارای ظاهری تمیز و نرم است و به مراقبت ویژه نیاز ندارد.


2-پوست خشک

در بسیاری موارد خشکی پوست به دلیل عوامل خارجی مانند هوا، رطوبت کم هوا و استفاده زیاد از آب گرم ایجاد می شود و معمولاً موقتی است.علائم و نشانه های خشکی پوست ممکن است بسته به عوامل مختلفی مانند سن، وضعیت سلامتی یا علت آنها متفاوت باشد. به طور کلی پوست خشک با احساس گرفتگی و زبری، خاکستری و قرمز شدن، خارش و ترکهای کوچک برای پوست های خیلی خشک مشخص می شود. درواقع از "خشک" برای توصیف نوع پوستی استفاده می شود که سبوم کمتری نسبت به پوست نرمال تولید می کند، درنتیجه پوست خشک فاقد چربی هاییست که برای حفظ رطوبت و ایجاد محافظ در برابر تأثیرات خارجی به آن نیاز دارد.


3-پوست چرب

پوست چرب ظاهری متخلخل، مرطوب و روشن دارد؛ این به دلیل تولید بیش از حد چربی توسط غدد چربی (سبوم) بوده و معمولاً به دلایل ژنتیکی یا هورمونی ایجاد می شود. این مشکل معمولا در نوجوانان و جوانان زیر 30 سال وجود دارد و معمولاً با بروز آکنه خود را نشان می دهد.


4-پوست حساس

پوست حساس بیشتر مستعد واکنش به محرکهاییست که پوست طبیعی هیچ واکنشی ندارد و نیاز به مراقبت بیشتری دارد؛ این نوع پوست ظریف و شکننده است و معمولاً با احساس ناراحتی مانند گرما، گرفتگی، قرمزی یا خارش همراه می باشد.


5-پوست ترکیبی

پوست ترکیبی همانطور که از نامش پیداست پوستی است که از ترکیب از انواع پوست تشکیل شده و بر اساس محل ویژگی های پوست خشک و چرب را نشان می دهد زیرا توزیع غدد چربی یکدست نیست. ناحیه ای که چربی بیشتری دارد معمولاً منطقه T می باشد (پیشانی ، بینی و چانه)، در حالی که پوست گونه ها طبیعی یا خشک است.


انواع ماسک صورت خانگی برای پوست های مختلف

اگرچه بهترین ماسک های ورقه ای صورت می توانند برای پوست معجزه کنند، اما بعضی اوقات وقت و هزینه استفاده از این گزینه های درمانی را ندارید. از طرفی تهیه ماسک های خانگی نیز نیازمند داشتن اطلاعات و آگاهی در این زمینه است زیرا گاهی همین مواد طبیعی می توانند به پوست آسیب برسانند؛ به عنوان مثال دکترها توصیه می کنند از لیمو یا کرفس در ماسک صورت خانگی استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث حساسیت شود. ماسک های صورت خانگی بدون مواد شیمیایی بوده و معمولا بیشتر آنها شامل دو یا سه ماده تشکیل دهنده دارند؛ با این حال بهتر است قبل از استفاده روی کل صورت، بر روی ناحیه کوچکی از بازو تست شوند.


ماسک خاک رس و چای سبز : برای پوست های چرب و مستعد آکنه

یک فنجان چای سبز را برای 5 دقیقه دم کنید، دو قاشق از آن را به همراه نصف قاشق نمک اپسوم و دو قاشق خاک رس مخلوط کنید تا خمیر یکدستی ایجاد شود. آن را به صورت یکنواخت روی پوست قرار داده و پس از 10 تا 15 دقیقه با آب گرم بشویید. رس و چای سبز هردو خاصیت ضد التهابی دارند و خاک رس به معنی واقعی کلمه روغن اضافی پوست های چرب را بیرون می کشد.


ماسک عسل و آووکادو : برای پوست های خشک

یک چهارم یک آووکادو را با یک قاشق چایخوری عسل و روغن زیتون (یا هر روغن طبیعی دیگر) له کنید و به طور یکنواخت روی صورتتان پخش کنید و بعد از 15 تا 20 دقیقه با آب گرم بشویید. عسل با کشیدن آب به سطح پوست دارای خاصیت هیدراته و ضدالتهاب و ضد باکتری است، آووکادو نیز با داشتن روغن های طبیعی پوست را نرم و مرطوب می کند.


ماسک خیار، عسل و چای : برای پوست های حساس

در ظرفی یک فنجان چای سیاه (حداقل 5دقیقه دم شده) و 1 قاشق عسل را حل کنید، سپس برش های یک خیار کوچک را اضافه کنید و 10 دقیقه استراحت دهید. برش های خیار را روی صورتتان قرار دهید و بعد از 10تا 20 دقیقه با آب گرم بشویید. خیار خاصیت مرطوب کنندگی، عسل مغذی و چای آنتی اکسیدان دارند و بعید به نظر می رسد پوست حساس را تحریک کنند.


ماسک ماست و گیاهان سبز : برای پوست های مختلط

چند قاشق غذاخوری ماست ساده و پرچرب را به همراه نعناع و بابونه تازه را به صورتی مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود؛ پس از اینکه 15 دقیقه روی صورت پخش کردید با آب گرم بشویید. AHA های موجود در ماست به آرامی پوست شما را لایه برداری می کنند، در حالی که گیاهان تازه می توانند به کاهش التهاب کمک کنند.


پوست صورت همانند دیگر نقاط بدن جهت سلامت و زیبایی نیازمند رسیدگی فراوان می باشد. شما عزیزان جهت مشاوره در ارتباط با مراقبت از پوست و یا انواع روش های زیبایی می توانید با مشاورین کلینیک زیبایی رنسانس در ارتباط باشید.


ماندگاری جوانسازی با استفاده از لیفت با نخ
18 Sep 2022

ماندگاری جوانسازی با استفاده از لیفت با نخ

درمان زیبایی لیفت با نخ بسیار مؤثر است زیرا نتایج فوری و نسبتاً طولانی مدت را ارائه می دهد. درمان اولیه پوست صورت را لیفت کرده و از آن حمایت می کند، لیفت با نخ همچنین برخی از نتایج طولانی مدت مانند تولید کلاژن را آغاز می کند.

ادامه مطلب
مراقبت های قبل و بعد از کربوکسی تراپی
17 Sep 2021

مراقبت های قبل و بعد از کربوکسی تراپی

از طریق درمان با کربوکسی تراپی می توان بافت و قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشید، اکسیژن رسانی به پوست را انجام داد که باعث درخشندگی بیشتر آن می شود. کربوکسی تراپی یک روش درمانی طبیعی و ایمن برای بدن است که کاملاً با فیزیولوژی انسان سازگار بوده و فرآیندهای شیمیایی را در بدن ما تحریک می کند.

ادامه مطلب
روش های جوانسازی دست ها
3 Nov 2021

روش های جوانسازی دست ها

برای جوانسازی دست ها دو گزینه درمانی در نظر گرفته می شوند، بازگرداندن حجم از دست رفته و بازیابی جوانی پوست؛ اینها دو روش متفاوت و موثر برای دستیابی به جوانسازی دست ارائه می دهند که با علائم پیری دست ها، از دست دادن حجم و قابلیت ارتجاعی پوست مقابله می کند.

ادامه مطلب
هزینه تزریق ژل چگونه محاسبه می شود؟
4 Dec 2023

هزینه تزریق ژل چگونه محاسبه می شود؟

تزریق ژل به یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای افرادی تبدیل شده‌ که به دنبال مقابله با تاثیر پیری بر روی پوست صورت خود هستند که دلیل این محبوبیت توانایی این روش در ارائه نتایج برجسته بدون نیاز به روش های تهاجمی و زمان بهبودی طولانی می باشد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35