روش های جوانسازی دست ها

جوانسازی دست ها


دستها اغلب سخت کار می کنند و مراقبت و توجه بسیار کمتری نسبت به صورت و گردن دریافت می کنند، با این حال آنها یکی از اولین شاخص هایی هستند که سن واقعی ما را نشان می دهند. با بالا رفتن سن کلاژن سازی پوست و میزان چربی در دست ها از بین می رود، رگ ها و تاندون ها ظاهر واضحی پیدا کرده و دست ها را استخوانی و غیر جذاب جلوه می دهند؛ همچنین پوست دست ممکن است از ویژگی های پیری مانند رنگدانه (بر اثر آفتاب یا افزایش سن)، ضایعات عروقی و تغییرات بافتی رنج ببرد. از دست دادن صافی و حجم دست ها بخشی طبیعی و اجتناب ناپذیر از روند پیری است، اما خوشبختانه جوانسازی دست می تواند به مشکلات این چنینی کمک کند.


اهمیت جوانسازی دست ها

به عنوان یک ویژگی به طور طبیعی بسیار رسا، ما از دست ها برای کمک به برقراری ارتباط استفاده می کنیم، به همین دلیل مردم به طور معمول در هر لحظه از مکالمه به دستان ما نگاه می کنند. دستان ما به اندازه صورت یا قسمت های دیگر بدن، به ویژه پشت دست ها، مستعد علائم پیری زودرس هستند و برخلاف صورت، پوشاندن این علائم هنگامی که روی دست ظاهر می شوند، بسیار چالش برانگیز است. برای جوانسازی دست ها دو گزینه درمانی در نظر گرفته می شوند، بازگرداندن حجم از دست رفته و بازیابی جوانی پوست؛ اینها دو روش متفاوت و موثر برای دستیابی به جوانسازی دست ارائه می دهند که با علائم پیری دست ها، از دست دادن حجم و قابلیت ارتجاعی پوست مقابله می کند. روشهای کم تهاجمی برای کمک به دست ها در جهت افزایش حجم، رفع مشکلات پوستی و تحریک تولید کلاژن پوست دست وجود دارند که در ادامه شرح داده می شوند.


روش های جوانسازی دست ها

1- استفاده از تزریق ژل برای جوانسازی دست ها

فیلرهای پوستی موقت از اسید هیالورونیک ساخته شده اند که یک ماده طبیعیست و در پوست ما یافت می شود، اسید هیالورونیک هنگامی که به پوست تزریق می شود، آب را جذب می کند و از این رو نواحی تزریق شده را حجیم می کند. تزریق ژل برای حجم دادن به نواحی مختلف صورت، رفع گودی و سیاهی زیر چشم، بازسازی خطوط فک، حذف جای جوش و زخم، سفت کردن پوست گردن، افزایش حجم دست ها، صاف کردن بینی، تقویت لب ها، گونه ها و چانه استفاده می شود. با افزایش سن، چربی پوست و همچنین کلاژن و الاستین را از دست می دهیم و این میتواند منجر به افتادگی پوست و ایجاد چروک شود، تزریق ژل روشی سریع و ساده‌ برای ارائه نتایج آنی با حداقل ناراحتی هستند.

قبل از شروع درمان، از یک کرم بی حس کننده برای کاهش درد استفاده می شود، سپس فیلر پوستی انتخابی به پشت دست تزریق می شود و حجم و لیفت آنی را فراهم می کند. زمان درمان در اکثر موارد بسته به طرح درمان و انتخاب محصول می تواند از 15 تا 45 دقیقه متغیر باشد. پس از اتمام تزریق ناحیه دست ماساژ داده می شود تا محصول به شکل دلخواه درآید.


2- لیزر فرکشنال برای برای جوانسازی دست ها

لیزر فرکشنال لایه برداری غیرسایشی پوست دست را فراهم کرده و جایگزین ملایم تری برای لیزر احیای کامل است، و منجر به کمترین ناراحتی و خطر کمتر عوارض می شود. این یک گزینه درمانی برای کسانیست که خواهان بهبود تدریجی بافت پوست دستان خود بدون وقفه در زندگی روزمره هستند و همچنین برای حفظ پوست سالم و جوان سازی دست ها عالی است. لیزر آر اف فرکشنال از ریزپرتوها برای ایجاد ستون های انعقاد در درم استفاده می کند و در عین حال اپیدرم (لایه بالایی پوست) را دست نخورده باقی می گذارد. بافت اطراف که تحت تأثیر ریزپرتوهای لیزر قرار نمی‌گیرد نیز بی‌تأثیر است که منجر به بهبود سریع‌تر و کاهش خطر عوارض می شود. این نواحی که توسط میکروپرتوهای لیزر مورد هدف قرار می‌گیرند، تحت بهبود قرار می‌گیرند و با این فرآیند، کلاژن و الاستین جدیدی ایجاد می کنند که سلول های سازنده پوست جوان تر و سالمتر هستند. لیزر فرکشنال برای از بین بردن خطوط ظریف روی پوست دست، بی نظمی رنگدانه و ملاسما، آکنه و انواع دیگر جای زخم، آسیب ناشی از آفتاب و قرمزی پوست دست بکار گرفته می شود.


پی آر پی برای جوانسازی دست ها


3- جوانسازی دست ها با پی آر پی PRP

پلاکت ها سلول هایی در خون و مسئول لخته شدن و ترشح فاکتورهای رشد برای کمک به روند بهبود هستند؛ پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) بخشی از خون شماست که حاوی تعداد زیادی پلاکت با حدود 4 تا 7 برابر غلظت طبیعی پلاکت ها در خون است. با تزریق پی آر پی می توان از عملکرد پلاکت ها استفاده کرده و بهبود زخم را افزایش داده و به جوانسازی پوست کمک کند و از آنجا که این خون بخشی از خون خود فرد است، منجر به انتقال بیماری نشده و نمی تواند باعث ایجاد حساسیت یا واکنش های آلرژیک شود. در سال های اخیر از پی آر پی برای جوانسازی پوست دست ها نیز استفاده شده و برای بهبود کیفیت پوست از جمله خطوط و بافت آن موثر است؛همچنین می تواند ظاهر زخم ها را بهبود بخشد. نتایج پی آر پی برای جوانسازی دست ها بعد از حدود 3 هفته قابل مشاهده است و در ماه های بعدی بهبود می یابد. علاوه بر جوانسازی دست ها پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) برای درمان مشکلاتی مانند آسیب های ناشی از آفتاب، زخم، علائم کشش، چروک و پیری پوست گردن و ریزش مو استفاده می شود.


4- استفاده از میکرونیدلینگ برای جوانسازی دست ها

در روش میکرونیدلینگ از چندین سوزن استفاده می شود که به صورت عمودی پوست را با یک عمل لرزش خودکار سوراخ می کنند، سوزن ها به لایه های عمیق پوست وارد می شوند که به تحریک رشد کلاژن جدید، بهبود بافت پوست و کاهش ظاهر زخم و خطوط ریز تا متوسط ​​کمک می کند. کلاژن جدید اسکارها و چین و چروک های پوست دست را پر می کند و باعث افزایش حجم نیز می شود تا با پوست اطراف هم سطح شوند. این فرایند 2-3 ماه طول می کشد تا نتایج قابل مشاهده را ایجاد کند و همچنین می تواند به ضخیم شدن پوست نازک کمک کند. میکرونیدلینگ برای درمان نگرانی هایی مانند پوست پیر، آسیب دیده و افتاده، جای زخم آکنه، اسکارهای ناشی از سوختگی یا جراحی، علائم کشش، جوانسازی پوست دست و گردن و آلوپسی (ریزش مو) مورد استفاده قرار میگیرد.


5- جوانسازی دست ها با لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی یک روش کم تهاجمی در نظر گرفته می شود که شامل استفاده از مخلوطی از مواد شیمیایی بر روی پوست  دست ها اعمال می شود. یک لایه برداری شیمیایی لایه فوقانی پوست آسیب دیده دست را برداشته و لایه سالم تری از پوست را بروز می دهد. در این روش از ترکیبی از اسیدها و فنل استفاده می شود و با توجه به نوع مشکل لایه برداری می تواند از نظر قدرت از سبک تا عمیق متفاوت باشد. بسته به نوع لایه برداری که انتخاب می کنید می توانید انتظار تفاوت ظریفی را داشته باشید، زیرا پوست جوانی بازیابی می شود، یا می توانید تفاوت شدید با زمان بهبودی طولانی تر را تجربه کنید. در طول درمان لایه برداری، ترکیب روی سطح دستان شما قرار می گیرد زیرا نقص هایی مانند لکه های قهوه ای، تغییر رنگ و چین و چروک را از بین می برد؛ هنگامی که محلول شیمیایی برداشته شد، لایه سالم پوست نمایان می شود.

از آنجایی که لایه برداری شیمیایی به صورت سرپایی انجام می شود، زمان بهبودی کمی داشته یا به آن نیازی ندارد؛ ممکن است قرمزی خفیفی را در امتداد ناحیه تحت درمان پس از لایه برداری دست ها تجربه کنید، اما این پس از چند روز برطرف می شود. پس از جوانسازی دست با استفاده از لایه برداری پوست دست، نتایج فوری را مشاهده خواهید کرد اما نتایج این روش موقتی هستند و ممکن است برای حفظ نتایج خود نیاز به چندین جلسه درمان داشته باشید.

لیفت با نخ بهتر است یا هایفوتراپی؟
28 Aug 2022

لیفت با نخ بهتر است یا هایفوتراپی؟

. اگر می خواهید نتایج فوری مشاهده کنید باید بتوانید تحمل ورود سوزن به پوست صورت خود را داشته باشید، در این صورت لیفت با نخ انتخاب بهتری نسبت به هایفو است. دلیل اینکه هایفو برای دیدن نتایج زمان بیشتری می برد، این است که به عمق پوست نفوذ می کند تا تولید طبیعی کلاژن را به تدریج تحریک کند.

ادامه مطلب
چه افرادی کاندید مناسب تزریق ژل هستند؟
28 Feb 2022

چه افرادی کاندید مناسب تزریق ژل هستند؟

هم مردان و هم زنان به یک اندازه کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل هستند؛ این درمان برای هر نوع پوست، تن و رنگ مناسب است. این روش برای افرادی که می خواهند فقط ناحیه خاصی از صورت را درمان کنند بسیار موثر است.

ادامه مطلب
مزایا و معایب تزریق بوتاکس
12 Sep 2022

مزایا و معایب تزریق بوتاکس

بوتاکس نیازی به معرفی ندارد زیرا یکی از محبوب ترین روش های زیبایی در سراسر جهان است؛ این ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای درمان چین و چروک و خطوط ریز صورت است.

ادامه مطلب
تزریق چربی یا هایفوتراپی
13 Mar 2023

تزریق چربی یا هایفوتراپی

در روش تزریق چربی با وجود اینکه از چربی های خود فرد برای تزریق استفاده می شود و سازگاری بیشتری با بدن داشته و امکان واکنش های آلرژیک را کاهش می دهد اما برای چین و چروک های عمیق پوست مناسب نبوده و فقط برای مشکلات سطحی کاربرد دارد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35