آر اف فرکشنال

همه ما برای زیبایی و جوان به نظر رسیدن نیاز به مراقبت های ویژه از پوست خود داریم، همانطور که این روزها زیبایی پوست اهمیت بسیاری پیدا کرده است، مراقبت از پوست نیز بسیار مهم و کاربردی به حساب می آید. برای زیبا کردن و جوانسازی پوست راه های بسیار زیادی وجود دارد که ما در این مقاله برای راهنمایی بیشتر به شما عزیزان یکی از روش های زیبایی و جوانسازی، به نام آر اف فرکشنال را توضیح می دهیم، پس در ادامه مطلب نیز با ما همراه باشید.


آر اف فرکشنال

یکی از روش های زیبایی و جوانسازی معتبر و مطرح در دنیا روش آر اف فرکشنال می باشد که متقاضیان زیادی را در تمام دنیا به علت اثرات عالی و معجزه آسا، به خود جذب کرده است. این روش وظیفه جوانسازی پوست را بر عهده دارد که از طریق پاکسازی کلیه لک و آکنه اینکار را انجام میدهد، به همین خاطر مورد رضایت کلیه درجه های سنی قرار گرفته و روشی کاربردی خصوصا برای خانم ها می باشد.

روش آر اف فرکشنال یک روش درمانی محبوب است که از طول موج های فرکانس رادیویی برای ارائه طیف گسترده ای از فواید برای پوست استفاده می کند. RF Fractional یک درمان ایمن و موثر برای لایه برداری است که ظاهر خطوط ریز، چین و چروک، بافت ناهموار پوست، جای زخم و علائم کشیدگی در پوست را بهبود می بخشد. این یک روش زیبایی غیر تهاجمی است که از فناوری فرکانس رادیویی استفاده می کند که بافت پوست را گرم کرده و زخم های ریزی در لایه درم پوست ایجاد می کند، در حالی که لایه بیرونی اپیدرم را دست نخورده باقی می گذارد. این روش واکنش طبیعی پوست را تحریک می کند که منجر به افزایش کلاژن سازی پوست و پوستی صاف و روشن تر با عیوب کمتر می شود.


روند کار روش آر اف فرکشنال RF Fractional

درمان آر اف با هدف جوانسازی پوست باعث ایجاد سوراخ های ریز در پوست مشابه روش میکرونیدلینگ می شود که باعث ایجاد ضربه در درم خواهد شد. هنگامی که درم دچار تروما می شود، پوست به دلیل پاسخ درمانی طبیعی به حالت ترمیم می رود؛ این به نوبه خود کلاژن، الاستین و سلول های پوست را برای تولید بیشتر تحریک می کند که به کاهش ظاهر خطوط ریز، چین و چروک، ترک ها، لکه ها، رنگدانه ها و موارد دیگر منجر خواهد شد. دستگاه آر اف فرکشنال دارای سوزن های بسیار ریز و متعددی می باشد که تنها نوک آن ها آزاد بوده و انرژی آر اف را از خود خارج می کنند. این سوزن ها با لایه ی ظریفی از طلا پوشانده شده اند و به این صورت با تماس به داخل پوست هیچگونه آسیب و حساسیت را ایجاد نمی نمایند. قطر سوزن های مصرفی 200 میکرون بوده و نفوذ تا عمق 5 میلی متر به داخل پوست دارند که کاملا قابل کنترل می باشند و از این طریق آسیبی به بافت داخلی پوست ایجاد نمی نمایند.


آر اف فرکشنال چگونه انجام می شود؟

انجام روش آر اف فرکشنال در مراکز تخصصی زیبایی زیر نظر متخصص این زمینه قابل اجرا می باشد که پس از جلسه مشاوره و معاینه متخصص به اجرای این روش بر روی پوست پرداخته می شود. ابتدا متخصص سطح پوست مراجعه کننده را با استفاده از بی حسی موضعی می پوشاند تا فرد هیچگونه دردی را در اثر برخورد سوزن ها بر سطح پوست در طول مراحل آر اف احساس ننماید. سپس سوزن های دستگاه بر سطح پوست قرار می گیرند و با برخورد سوزن به پوست انرژی آر اف از نوک سوزن به داخل پوست انتقال داده می شود و رشد سلولی کلاژن سازی از این طریق صورت می گیرد.

لایه برداری فرکشنال RF یک روش کلی سریع با حداقل ناراحتی است، پس از پایان درمان، ممکن است یک کرم برای تسکین قرمزی و کمک به روند بهبودی استفاده شود. روش آر اف مدت زمان بهبودی کوتاهی دارد زیرا روشی غیر تهاجمی است و به اندازه کافی ایمن و ملایم است که برای انواع پوست قابل استفاده باشد. بعد از گذشت حدود سه هفته از اجرای این روش افراد به طور کامل می توانند سفتی، شادابی و جوانی پوست خود را احساس نمایند.


آر اف فرکشنال


کاندید مناسب آر اف فرکشنال

همانطور که در این روش از فرکانس رادیویی (RF) استفاده می شود و نه از لیزر، می توان از آن برای انواع پوست و رنگ پوست استفاده کرد که تأثیر کلی بیشتری بر روی پوست دارند زیرا انرژی برای تحریک کلاژن در لایه عمیق تری از پوست متمرکز می شود. با روند بهبود سریع و حداقل عوارض جانبی، RF یک روش بسیار ایمن و غیر تهاجمی برای جوانسازی ظاهر پوست شما در نظر گرفته می شود؛ لایه برداری پوست با RF تنها بخشی از ناحیه درمان را با گرما درمان می کند در حالی که پوست را در بین آسیب های دقیق باقی می گذارد؛ این بدان معناست که پوست آسیب دیده می تواند به ترمیم سریعتر خود در زمان کوتاهی کمک کند. در طول مشاوره با توجه به شرایط پوست و مشکل پوستی شما، درمانگر به شما توصیه می کند که آیا این درمان ایمن ترین و موثرترین راه حل برای شما است یا خیر. افرادی با شرایط زیر نمی توانند از روش آر اف فرکشنال استفاده کنند:

•    خانم های باردار و شیرده

•    افراد دارای ایمپلنت فلزی یا پیس میکر

•    افرادی که اخیرا در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار گرفته اند

•    کسانی که داروی رقیق کننده خون مصرف می کنند

•    افراد دارای بیماری قلبی

از همه مهم تر اینکه کلیه درمان های آر اف فرکشنال بدون ایجاد سوختگی و تغییر رنگدانه های پوست انجام می شود و قابل درمان بر کلیه گروه های سنی خواهد بود زیرا علاوه بر خاصیت های جوانسازی ، سفتی و طراوت، رفع هرگونه لک ناشی از اسکار و یا جوش و آکنه را نیز در بر دارد و بهترین روش برای مراقبت و جلوگیری از پیری می باشد.


آر اف فرکشنال برای درمان چه مشکلاتی به کار می رود؟

بهترین مزیت آر اف فرکشنال این است که تنها کسری از ناحیه درمان مورد هدف قرار گرفته است، پوست شما می تواند از ظاهری صاف تر و یکنواخت تر بهره مند شود. می توان از روش آر اف برای کاهش ظاهر بسیاری از نگرانی های پوستی استفاده کرد تا پوستی شفاف تر، روشنتر و به طور محسوس سالم تر شود؛ در اینجا فقط برخی از مشکلاتی که می توان با آر اف به درمان آنها کمک کرد آمده است:

•    جای جوش

•    استرچ مارک ها (خطوط کشیدگی پوست)

•    خطوط ریز و چین و چروک

•    جای زخم و انواع اسکار

•    شلی پوست

•    منافذ بزرگ شده

•    آکنه روزاسه

•    آسیب های ناشی از نور خورشید، مانند لکه های خورشیدی

•    هایپرپیگمانتاسیون

•    بافت ناهموار پوست

روش RF فرکشنال خاصیت جوانسازی پوست را از طریق کلاژن سازی و تحریک پوست دارا می باشد، همچنین برای شفاف شدن پوست به کار برده می شود. از روش آر اف برای رفع تعریق بیش از حد زیر بغل، دست و یا نیز استفاده می شود و به کمک این روش می توان ترک های پوستی ناشی از لاغر شدن و یا چاق شدن و زایمان را از بین برد.


آیا آر اف فرکشنال برای درمان اسکار آکنه خوب است؟

لایه برداری فرکشنال RF یک راه حل عالی برای انواع اسکار آکنه ، از جمله اسکارهای چرخشی، آتروفیک و اسکار جعبه ای است؛ معمولاً چندین درمان برای مشاهده بهبود چشمگیر در ظاهر و بافت پوست مورد نیاز می باشد. از آنجایی که الگوهای اسکار آکنه برای هر فردی منحصر به فرد است، پزشک برنامه درمانی شما را متناسب با نوع پوست خاص شما تنظیم می کند و راه حلی را ارائه می دهد که برای شما مناسب باشد. دستگاه آر اف کلاژن زخمی زیر سطح پوست را با امواج رادیویی هدف قرار می دهد و زمان بهبودی کوتاه تری نسبت به سایر انواع لیزر اسکار آکنه دارد؛ همچنین این روش ترجیحی برای از بین بردن اسکار آکنه در مشتریان با رنگدانه پوست تیره تر می باشد.


RF فرکشنال


آمادگی برای انجام آر اف فرکشنال

شما می توانید با آماده کردن و هیدراته نگه داشتن پوست خود در مرحله قبل از انجام آر اف فرکشنال، نتایج درمان را افزایش دهید؛ برای اینکارمی توانید از طیف حرفه ای محصولات مراقبت از پوست، استفاده کنید. توصیه می شود حداقل 2 هفته قبل از درمان آر اف، سرم ویتامین C را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا اطمینان حاصل شود که رنگ پوستتان یکنواخت است. همچنین مهم است که از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و همچنین برنزه کردن خود اجتناب کنید و 4 هفته قبل از جلسه درمان از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. از انجام لایه برداری شیمیایی و سایر درمان های عمیق صورت نیز چند هفته قبل از آر اف فرکشنال خودداری کنید؛  اگر سابقه تبخال در ناحیه تحت درمان دارید، برای راهنمایی بیشتر در مورد نحوه استفاده از داروهای ضد ویروسی در طول درمان، از قبل به پزشک خود اطلاع دهید.


مدت زمان بهبودی و تعداد جلسات آر اف فرکشنال

روش آر اف فرکشنال بنابر شرایط و نوع پوست و تشخیص متخصص مدت زمان متفاوتی را برای انجام آن روی هر فرد دارد؛ همچنین تعداد جلسات مورد نیاز این روش نیز بستگی به شرایط پوست متقاضی دارد و بر حسب نوع نگرانی پوستی و میزان درمان ، تعداد جلسات تداوم پیدا خواهد کرد. پیش از انجام آر اف فرکشنال یک مشاوره رایگان با متقاضی برقرار خواهد شد که در آن نگرانی و مشکل پوستی بررسی شده و یک برنامه درمانی واضح و دقیق ترسیم می شود. هنگامی که شما یک نگرانی پوستی دارید مهم است که از تعداد جلسات آر اف فرکشنال مورد نیاز که پزشک توصیه می کند را به طور کامل انجام دهید تا به بهبود پوست دست یابید و نتایج مطلوب را مشاهده کنید.

احتمالاً در طی 7 تا 10 روز بعد از آر اف فرکشنال بهبودی در ناحیه پوست تحت درمان را مشاهده خواهید کرد و پوست جدید در طی 4 تا 6 هفته به ترمیم خود ادامه خواهد داد. با این حال، این بستگی به نگرانی پوستی دارد که شما در حال درمان آن هستید و ممکن است بعد از اتمام جلسات مورد نیاز پوست شما به ظاهر دلخواه خود برسد.


آیا آر اف فرکشنال درد و عوارض جانبی دارد؟

در طول درمان آر اف فرکشنال مانند میکرونیدلینگ کمی ناراحتی خفیف را تجربه خواهید کرد و پس از درمان، پوست شما بسیار داغ می شود، مانند آفتاب سوختگی، و از نظر ظاهری برافروخته می شود که می تواند چندین ساعت طول بکشد.

با انجام روش آر اف فرکشنال ممکن است کمی تورم و قرمزی را به علت ورود سوزن ها بر پوست مشاهده کنید که جای هیچگونه نگرانی نیست و بعد از گذشت یک الی دو روز تورم و التهاب موجود در پوست کاملا از بین خواهد رفت. همچنین بسته به شدت درمان ممکن است طی 3 تا 7 روز بعد قرمزی ادامه پیدا کند و پوسته پوسته شدن ناحیه تحت درمان را تجربه کنید. درمانگران تمام مراقبت های پس از درمان را به شما توصیه می کنند تا مطمئن شوید که پس از آر اف به درستی از پوست درمان شده مراقبت می کنید.

فرم ویزیت آنلاین



ثبت پرسش

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35