آیا هایفوتراپی عوارض دارد ؟

هایفوتراپی


افراد زیادی با افزایش سن به بررسی و مقایسه روش های جوانسازی پوست می پردازند و تمایل به مقابله با علائم پیری دارند؛ به همین دلیل روش های درمانی بسیاری به این هدف پرداخته اند. هایفوتراپی یکی از جدیدترین روشهای جوانسازی پوست است که مورد تایید FDA و سازمان بهداشت ایران می باشد و تقریباً برای هر کسی با مشکلات پوستی مناسب است.


هایفوتراپی چیست و چگونه انجام می شود؟

اولتراسوند متمرکز با شدت بالا (High Intensity Focused Ultrasound) یا هایفو HIFU به عنوان یکی از درمان های محبوب لیفت صورت و غبغب، لاغری اندام ها و واژینال شناخته می شود که بدون درد و غیرتهاجمی بوده و نتایج سریعی را ارائه می دهد. دستگاه مورد استفاده برای هایفو توانایی نفوذ به اعماق مختلف پوست به ویژه درم فوقانی، درم زیرین و لایه SMAS را دارد بدون اینکه به لایه اپیدرم آسیب برساند. لایه SMAS کلید جوانسازی پوست است زیرا بین بافت عضلانی و چربی قرار دارد و در طی مراحل جراحی لیفت صورت توسط جراحان پلاستیک به عقب کشیده و سفت می شود.

در روش هایفوتراپی، برای به دست آوردن نتایج مشابه، نیازی به جراحی نیست. پرتوهای انرژی اولتراسوند بسیار متمرکز برای گرم کردن لایه های عمیق پوست استفاده شده و باعث آسیب کنترل شده در پوست می شود که به بدن سیگنال می دهد تا کلاژن بیشتری تولید کند. همانطور که می دانید، کلاژن ساختار ساختمانی پوست است که وظیفه ارتجاعی و استحکام پوست را بر عهده دارد. لایه SMAS که به معنای سیستم آپونورتیک عضلانی سطحی است، یک لایه پوستی سرشار از کلاژن است، هنگامی که گرما از طریق هایفو به این لایه داده می شود، تولید کلاژن برای تولید پوست سفت تر تحریک می شود.

درمان هایفو باید بر روی پوست تمیز انجام شود، روند درمان با استفاده از ژل بر روی نواحی درمان شروع می شود و میانگین زمان درمان با توجه به وسعت ناحیه 15 تا 30 دقیقه است. در صورتی که بخواهید از هایفوتراپی برای لاغری استفاده کنید، زمان درمان کمی طولانی تر خواهد شد و معمولاً بین یک تا سه جلسه انجام می شود. برای رفع مشکلات چربی اضافه در نواحی بدن، دستگاه HIFU از کارتریج های 9 و 13 میلی متری استفاده می کند تا گرما را به سلول های چربی انتقال داده و در نتیجه آنها را به قطعات کوچک تبدیل کند.


کاربردهای هایفوتراپی

هایفوتراپی برای درمان چین و چروک های اطراف نواحی ظریف مانند چشم انتخاب بسیار مناسبیست؛ چین و چروک های سایر بخش های صورت، بزرگ شدن منافذ پوست و آویزان شدن نیز از دیگر مشکلات پیری پوست هستند که با هایفوتراپی قابل درمان هستند. هنگامی که سلول های چربی از بین رفتند، بدن روند بهبودی را آغاز می کند؛ سلول های چربی آسیب دیده توسط ماکروفاژها خورده می شوند و سپس آن را به کبد می رسانند تا از بدن خارج شود. سایر نواحی محبوب بدن که می توان با هایفو درمان کرد عبارتند از: چربی اضافه در بازوها، غبغب، باسن، معده، ران ها و باسن. علاوه بر حذف چربی، هایفوتراپی همچنین پوست شل و افتاده روی گردن، قفسه سینه، بازوها و ران ها را سفت می کند. هایفو همچنین برای زنان پس از بارداری که به دنبال کاهش چربی شکم هستند و حتی زنانی که مایلند شکل کلی بدن خود را تغییر دهند مناسب است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، متخصصان از اولتراسوند متمرکز با شدت بالا (HIFU) از یک پرتو کوچک و هدفمند برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می کنند.


آیا هایفوتراپی عوارض دارد؟


آیا هایفوتراپی روشی ایمن است؟

می توانید مطمئن باشید که روش درمانی هایفو ایمن و غیر تهاجمی است، زیرا این روش تنها لایه های عمیق تر پوست را بدون ایجاد سوختگی یا ورود درد به سطح پوست هدف قرار می دهد. برای بیمارانی که پوست حساسی دارند، ممکن است هایفوتراپی کاملاً بدون درد نباشد، اما برای اکثر افراد بسیار قابل تحمل است؛ همچنین می توان از کرم بی حس کننده برای یک جلسه درمانی راحت تر استفاده کرد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که وقتی هایفو در قسمت های مختلف بدن و صورت انجام می شود، ممکن است احساس متفاوتی داشته باشید. ممکن است پالس های انرژی اولتراسوند را در اطراف نواحی استخوانی که پوست نازکتر است، مانند پیشانی، خط فک و استخوانهای گونه، احساس کنید.

از آنجایی که نتایج هایفو بر اساس تولید کلاژن پوست بدست می آیند نیاز به زمان دارند تا خود را نشان دهند، بسته به میزان افتادگی پوست تا 6 ماه می توان نتایج پیشرونده را انتظار داشت. در ابتدا خاصیت ارتجاعی پوست شما به شدت بهبود می یابد و در ماه اول باید بتوانید منافذ پوستی کوچک شده و همچنین رفع خطوط خنده، چین و چروک و کاهش غبغب را ببینید. به طور کلی، نتایج هایفوتراپی بین 4 تا 6 ماه باقی می ماند، پس از آن، 3 تا 6 جلسه در فواصل ماهانه برای ترمیم و افزایش ماندگاری نتایج توصیه می شود.


آیا هایفوتراپی عوارض دارد ؟

مانند هر درمان زیبایی دیگر، نتایج هایفوتراپی از هر شخص با شخص دیگر متفاوت است و برخی ممکن است نتایج قابل توجهی نسبت به دیگران ببینند. از آنجایی که هر مراجعه کننده نوع پوست منحصر به فرد خود را دارد، درمان هایفو متناسب با نگرانی های پوستی او انجام خواهد شد که ممکن است عوارض محدودی را به همراه داشته باشد. قرمزی پوست یک عارضه جانبی رایج ناشی از هایفو است، اما یک اثر موقتی بوده و به راحتی با کرم های ملایم قابل درمان است. بیماران دارای پوست حساس ممکن است پس از هایفوتراپی دچار تورم و کبودی خفیف شوند که کاملا طبیعی است و ظرف چند روز محو خواهد شد.

برخی از بیماران روز بعد پس از درمان هایفو احساس درد در اطراف خط فک و گونه ها می کنند، این نشانه آن است که درمان HIFU با شروع فرآیند سنتز کلاژن کار می کند. یکی دیگر از عوارض جانبی احتمالی بی حسی موقت در نواحی تحت درمان با هایفو می باشد، این به این دلیل است که آسیب میکرو حرارتی تولید شده در بافت پوست می تواند باعث تحریک عصبی شود؛ با بهبودی عصب، احساس بی حسی نیز از بین می رود.

عوارض هایفوتراپی ممکن است تا چهار هفته باقی بمانند، اما این علائم به خودی خود برطرف می شوند زیرا بدن کلاژن بیشتری تولید می کند. هنگامی که این روش به درستی توسط یک متخصص آموزش دیده انجام شود و مراقبت های بعد از هایفوتراپی که توسط پزشک توصیه شده به درستی رعایت شود، هیچ کدام از این عوارض شدید نبوده و در زمان طولانی ماندگاری نخواهند داشت.

مزایا و معایب تزریق بوتاکس
12 Sep 2022

مزایا و معایب تزریق بوتاکس

بوتاکس نیازی به معرفی ندارد زیرا یکی از محبوب ترین روش های زیبایی در سراسر جهان است؛ این ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای درمان چین و چروک و خطوط ریز صورت است.

ادامه مطلب
تزریق ژل برای از بین بردن خط لبخند
26 Dec 2020

تزریق ژل برای از بین بردن خط لبخند

حرکت تکراری لبخند زدن باعث شل شدن پوست و ایجاد چروک های دائمی می شود، همچنین لبخند زدن باعث از بین رفتن بافت موجود در آن ناحیه از صورت می شود و خطی ایجاد می کند که حتی بعد از اینکه لبخند را متوقف کنید نیز باقی می ماند.

ادامه مطلب
استفاده از لیزر برای از بین بردن غبغب
19 Jan 2021

استفاده از لیزر برای از بین بردن غبغب

استفاده از لیزر برای از بین بردن غبغب اگرچه گاهی اوقات جراحی لیزر نیز نامیده می شود اما در واقع یک روش غیر جراحی است که از لیزر هدایت شده برای ذوب کردن بافت های چربی درست در زیر پوست استفاده می شود.

ادامه مطلب
چه کسی کاندید مناسب میکرونیدلینگ است؟
30 Jan 2022

چه کسی کاندید مناسب میکرونیدلینگ است؟

از آنجایی که درمان میکرونیدلینگ برای انواع مختلف پوست و مشکلات پوستی نتیجه بخش است، تقریباً همه می توانند از آن بهره مند شوند. با این حال این روش به ویژه برای شرایطی که در درجه اول بر سطح پوست تأثیر می گذارد، مفید می باشد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35