مراقبت های بعد از هایفوتراپی


هایفوتراپی


یکی از روش های جدید جوانسازی پوست ، هایفوتراپی است که برای رفع مشکلات پوستی در نواحی مختلف بدن و همچنین از بین بردن چربی های اضافی در نواحی همچون غبغب و شکم استفاده می شود. مانند هر روش درمانی زیبایی دیگر داشتن شرایط ابتدایی برای انجام آن و مراقبت های بعد از هایفوتراپی می تواند در نتیجه دریافتی تاثیر گذار باشد. این روش درمانی به دلیل عدم تهاجم و عدم نیاز به دوران نقاهت، می تواند در زمان کوتاهی بین فعالیت های روزانه انجام شود و به همین دلیل به نام درمان وقت ناهار نیز شناخته می شود.


هایفوتراپی چیست؟

درمان هایفو (اولتراسوند متمرکز با شدت بالا) یک درمان غیرتهاجمی، غیر جراحی و ایمن برای لیفت صورت، کاهش چین و چروک، غبغب و پیکرتراشی است. هایفوتراپی از انرژی سونوگرافی به صورت متمرکز برای هدف قرار دادن لایه های مختلف در زیر سطح پوست استفاده می کند. در طول فرآیند هایفوتراپی ، پرتوهای اولتراسوند با فرکانس بالا به محل بافت انتخاب شده هدایت می شوند که باعث گرم شدن آن شده که آسیب سلولی را به همراه دارد؛ این آسیب روند بهبود سلول ها را آغاز می کند، تولید کلاژن جدید را تحریک کرده و منجر به پوستی سفت تر و محکم تر می شود. در حالی که این ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، پرتوها فقط بر روی محل بافت هدف زیر سطح پوست متمرکز می شوند، بنابراین هیچ آسیبی به لایه های بالایی پوست وارد نشده و نیازی به زمان استراحت نیست. از آنجایی که انرژی هایفو می تواند به لایه چربی بدن برسد، همچنین یک درمان بسیار موثر برای از بین بردن چربی های ناخواسته و سفت کردن پوست بدن است.


نتایج و کاربردهای هایفو

هایفوتراپی HIFU نوعی تکنیک جدید و به روز می باشد که به وسیله آن می توان بدون هیچ گونه عارضه ای اقدام به جوانسازی پوست و زیبایی و همچنین رفع چین و چروک های سطح پوست نمود. برخی از کاربردهای هایفوتراپی عبارتند از: لیفت و بالا کشیدن گونه، از بین بردن افتادگی فک و یا چانه، از بین بردن و یا کم کردن خطوطی که در اطراف لب به وجود آمده، حذف غبغب، لیفت ابروها، شادابی و یکدست شدن پوست در نواحی صورت و گردن و... .

اکثر افراد تنها به 1-2 جلسه انجام هایفوتراپی نیاز دارند، اما افرادی که پوست آسیب دیده از نور خورشید دارند یا پوست با افتادگی بالایی دارند ممکن است برای مشاهده نتایج مورد نظر به چندین درمان هایفو نیاز داشته باشند. فاصله جلسات احتمالی در صورت نیاز به هایفوتراپی مجدد، در حدود 1 بار در ماه می باشد. نتایج نهایی درمان هایفو به طور کلی 12 تا 18 ماه و حتی بیشتر با پیروی از یک سبک زندگی سالم باقی می ماند.


مراقبت های بعد از هایفو


کاندید مناسب هایفوتراپی

تمام افرادی که مشکلات پوستی همچون افتادگی، خطوط ریز و درشت، عدم فرم مناسب گونه و چانه دارند می توانند از روش هایفوتراپی استفاده کنند. البته برای اینکه کاندید مناسب هایفوتراپی باشید بهتر است در سنین بین 25 تا 60 سال قرار داشته و مشکلات پوستی شما به مرحله حادی نرسیده باشد. اگر علائم یا شرایط زیر را داشته باشید، تا زمان رفع آنها نمی توانید از هایفوتراپی استفاده کنید:

•     تب

•     تبخال یا هر زخم باز در سطح تحت درمان

•     تحریک پوست یا ضایعات باز

•     بیماری های مسری

انجام موارد زیر به افزایش نتیجه هایفوتراپی کمک می کند:

•     48ساعت قبل به آرامی پوست را لایه برداری کنید.

•     قبل و بعد از درمان از مکمل های نانوکلاژن استفاده کنید.


از هایفوتراپی چه انتظاراتی باید داشته باشید؟

بسیاری از افراد بلافاصله بعد از هایفوتراپی بهبودی فوری را مشاهده می کنند و نتایج بهتری پس از 4 هفته نمایان می شود، روند بهبودی و دریافت نتیجه نهایی تا حدود 3 ماه پس از درمان ادامه دارد. نتیجه هایفوتراپی همچنان به طور فعال برای حدود 12 ماه در عمق پوست کار می کند و کلاژن سازی پوست را در پی خواهد داشت و تولیدالاستین را بهبود می بخشد. عوارض جانبی جزئی بعد از هایفو مانند هر روش دیگر معمول است و نشان از موفقیت آمیز بودن درمان دارد، برخی عوارض جانبی جزئی 1 تا 3 روز طول می کشد تا بهبود یابند.

ممکن است بعد از هایفوتراپی احساس سفت شدن پوستتان را داشته باشید، بنابراین بهتر است مداوماً مقدار زیادی از مرطوب کننده را روی آن ناحیه بمالید، برای آبرسانی واقعی و تقویت جوانسازی پوست، حتی می توانید 3 بار در هفته از ماسک های آبرسان صورت استفاده کنید. طبیعی است که نواحی تحت درمان احساس گرما و سوزن سوزن شدن داشته باشند، کمی خشک یا سفت شوند یا برافروخته باشند یا کبودی و تورم خفیف نمایان شود. اگرچه نادر است، اما ممکن است که بعد از هایفو بر روی پوست جوش هایی ظاهر شود، در اینصورت مقدار کمی از پماد تجویزی پزشک را به ناحیه مورد نظر بمالید؛ هرگز آن را نگیرید و اجازه دهید هر دلمه ای که ممکن است ظاهر شود خود به خود از بین برود. در صورتی که شرایط فیزیکی شما تغییر کرده و یا علائمی ایجاد کرده که شدید هستند، با کلینیک خود تماس بگیرید.


مراقبت های بعد از هایفو


مراقبت های بعد از هایفوتراپی

هر عمل و درمانی نیاز به مراقبت های پس از انجام آن دارد تا بیشترین تاثیر را به همراه داشته باشد و از به وجود آمدن هرگونه عارضه ای جلوگیری به عمل بیاید. درباره تکنیک درمانی هایفوتراپی هم این مسئله می بایست رعایت شود تا تاثیر گذاری این روش در بالاترین حالت خود قرار بگیرد، مراقبت های قبل و بعد از آن به اندازه خود درمان مهم هستند. پیروی از دستورالعمل های مراقبتی بعد از هایفو به کاهش ناراحتی یا عوارض و بهبود نتایج و افزایش ماندگاری آن کمک می کند. عوارض جانبی هایفوتراپی معمولاً در عرض چند ساعت تا چند روز فروکش کرده و ناپدید می شوند، مراقبت های بعدی برای کاهش عوارض و افزایش سرعت بهبود آنها نیز مهم است.

1-     به مدت 1 هفته بعد از هایفوتراپی از آب داغ برای دوش گرفتن یا شستن صورت و بدن خود استفاده نکنید، آب ولرم بهبود را تسریع می کند. اگر نواحی تحت درمان ملتهب یا حساس هستند، از یک بسته سرد یا مقداری ژل آلوئه ورا استفاده کنید.

2-     همچنین باید با پوست ناحیه تحت درمان ملایم باشید، تا 7 روز پس از هایفو پوستتان را مالش ندهید، اسکراب یا لایه برداری نکنید. به دلیل حساس شدن پوست پس از انجام هایفوتراپی از تماس پوست با آب گرم یا سرد تا هنگامی که به شرایط عادی خود بازگردد جلوگیری کنید.

3-     از سرم یا مرطوب کننده با کیفیت خوب استفاده کنید، از ماسک مرطوب کننده صورت روزانه به مدت 1 تا 2 هفته برای آبرسانی بیشتر به پوست صورت خود استفاده کنید. از محصولات مراقبت از پوست حاوی مواد فعال مانند رتین A، ویتامین C، AHAs، BHAs و غیره خودداری کنید.

4-     از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید در ماه اول بعد از هایفوتراپی خودداری کنید، همچنین روزانه از ضد آفتاب با SPF 30+ استفاده کنید.

5-     به مدت 1 هفته بعد از هایفوتراپی از ورزش شدید، سونا، اتاق بخار یا هر گرمای دیگر و ماساژ خودداری کنید.

6-     برای آبرسانی بیشتر به پوست، کمک به دفع مواد زائد متابولیک، تسریع بهبودی پوست و افزایش تولید کلاژن، روزانه مقدار زیادی آب بنوشید.

7-     به مدت 1 هفته نواحی تحت درمان هایفو را اپیلاسیون یا لایه برداری نکنید و به مدت 2 هفته از لیزر درمانی و تزریق بوتاکس در نواحی درمان شده خودداری کنید.

8-     استفاده از مواد کافئین دار مانند قهوه و یا الکل به جهت رسیدن به نتیجه مورد نظر طی 2 روز اولیه پس از درمان ممنوع می باشد.

9-     به مدت 4 هفته یا بیشتر از تزریق ژل روی نواحی تحت درمان هایفو خودداری کنید. اگر قصد دارید درمان دیگری را در نواحی هایفوتراپی شده انجام دهید، با پزشکتان مشورت کنید.

10- واکنش های پوست هر فرد به درمان های جوانسازی متفاوت است و شاید بهبودی کمی بیشتر طول بکشد، اما در صورت تداوم علائم منفی به پزشک مراجعه کنید.

11- استفاده از لوازم آرایشی بعد از انجام هایفوتراپی مانعی ندار، البته بهتر است از محصولات پوستی طی 48 ساعت پس از درمان به دلیل احتمال حساسیت و ریسک بالا استفاده نکنید.

12- از قرارگیری در معرض هوای بسیار گرم یا بسیار سرد طی روزهای اولیه پس از هایفوتراپی جلوگیری به عمل آورید.


مزایای هایفوتراپی عبارتند از:

✔ انجام هایفوتراپی طی یک جلسه انجام می شود و نتایج آن با همان یک جلسه پدیدار می شود.

✔ عدم نیاز به بی حسی و بیهوشی طی درمان

ماندگاری نتایج هایفوتراپی نسبت به سایر روش های مشابه زیاد می باشد.

✔ هایفو نیاز به جراحی ندارد و در اصطلاح به صورت سرپایی انجام می شود.

✔ عدم نیاز به بستری شدن و یا هرگونه دوره نقاهت پس از انجام هایفوتراپی

✔ روشی کاملا ایمن می باشد و دلیل آن عدم وجود هرگونه اشعه مضر می باشد.

✔ جای هیچ لک و یا اسکاری پس از هایفو به جا نمی ماند.

مزایا و معایب بلفاروپلاستی
13 Nov 2021

مزایا و معایب بلفاروپلاستی

شکی نیست که بلفاروپلاستی می تواند روی چشم ها معجزه کند و ظاهری جوان و شاداب ایجاد کند، چه این عمل زیبایی در پلک بالا یا زیر چشم انجام شود، یا به صورت ترکیبی. از همان ابتدا که بیماران شروع به بررسی پزشکان و کلینیک ها و برنامه ریزی برای جراحی پلک می کنند، مهم است که مزایا و معایب آن را بسنجند.

ادامه مطلب
روش های پاکسازی پوست در خانه
7 Nov 2020

روش های پاکسازی پوست در خانه

گرد و غبار و آلودگی زیادی در هوا وجود دارد که به راحتی روی صورت می نشیند؛ البته اینها تنها مواردی نیستند که می توانند به پوست آسیب برسانند؛ این روزها به ویژه در شهرهای بزرگ، هوا دارای رادیکال های آزاد

ادامه مطلب
چه کسانی کاندید مناسب لیپوماتیک هستند؟
2 Jan 2022

چه کسانی کاندید مناسب لیپوماتیک هستند؟

مانند هر روش درمانی زیبایی، برای انجام لیپوماتیک باید توسط یک پزشک متخصص معاینه شده و شرایط شما بررسی شود، تا بدانید که کاندید مناسبی هستید یا خیر. هیچ چیز جایگزین یک رژیم غذایی سالم و ورزش نمی شود و لیپوماتیک روش مناسبی برای افرادی که انتظار دارند مقدار قابل توجهی از بافت چربی را از دست بدهند نیست.

ادامه مطلب
انواع اسکار و روش های درمان آنها
15 Jan 2023

انواع اسکار و روش های درمان آنها

درمان هایی وجود دارند که می توانند اندازه یا ظاهر اسکار را کاهش دهند، اما جای زخم هرگز به طور کامل از بین نمی رود؛ انجام برخی از درمان ها در دوره بهبود زخم از ایجاد اسکار جلوگیری می کنند. گزینه های مختلفی وجود دارد که می توانید برای درمان جای زخم در نظر بگیرید که برخی ممکن است موثرتر از بقیه باشند.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35