چگونه برای تزریق بوتاکس آماده شویم؟

تزریق بوتاکس


بسیاری از افراد وقتی دیگر نمی توانند علائم پیری را با آرایش پنهان کنند، فکر از بین بردن چین و چروک و خطوط اخم می تواند برایشان سخت یا دست نیافتنی باشد. تقریبا برای همه افراد، بوتاکس می تواند این تصور را به واقعیت تبدیل کند، اما داشتن انتظارات واقع بینانه هنگام آماده شدن برای تزریق بوتاکس بسیار مهم است. این روش همچنان یکی از محبوبترین روش های زیبایی در سال جاری می باشد، به این دلیل که نتایج آن عالی هستند، زمان مورد نیاز برای بهبودی بسیار کم است و عوارض جانبی بوتاکس تقریباً قابل چشم پوشی هستند.

در تزریق بوتاکس از یک سم تصفیه شده مورد تایید FDA، onobotulinumtoxinA استفاده می شود تا به طور موقت ماهیچه های کوچک صورت را که باعث ایجاد چین و چروک بین چشم ها، اطراف چشم ها و پیشانی می شود، فلج کند. تحقیقات نشان می دهد که تزریق بوتاکس می تواند خطوط ظریف و چین و چروک ها را با شل کردن عضلات صورت اطراف آنها نامرئی کند؛ از آنجایی که ماهیچه های صورت شل هستند، بوتاکس می تواند به عنوان یک اقدام پیشگیرانه نیز عمل کند و از ایجاد خطوط و چین و چروک نیز جلوگیری کند. بیمارانی که از قبل خطوط و چین و چروک روی پوست صورت خود دارند می توانند اثرات پیری را با بوتاکس معکوس کنند زیرا تزریق این مادهمی تواند پوست را در طول زمان بازسازی کند. با انجام تزریق های مکرر، اثرات بوتاکس می تواند طولانی تر شود و می توانید فاصله جلسات را از هم بیشتر کرده و از بوتاکس کمتری برای دستیابی به اثرات مشابه استفاده کنید.


چگونه برای تزریق بوتاکس آماده شویم؟

آماده بودن، کلید کسب بیشترین نتیجه از هر روش مراقبت از پوست و زیبایی است، بوتاکس نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ اگر تصمیم دارید یک جلسه بوتاکس انجام دهید، مطمئن شوید که با روند انجام آن آشنایی داشته و به درستی آماده شده اید.

در ادامه مجموعه ای از دستورالعمل های آمادگی برای تزریق بوتاکس با هدف کمک به کاهش زمان بهبودی پس از تزریق و اطمینان از موفقیت آمیز بودن درمان بوتاکس ارائه شده است:

1- قدم اول برای اطمینان از روش تزریق درست، میزان مناسب بوتاکس و دریافت نتیجه مورد انتظار با حداقل عوارض، انتخاب پزشک متخصص باتجربه می باشد. زمانی که به یک پزشک ماهر و مجرب مراجعه کنید از انتخاب انواع بوتاکس با توجه به شرایط شخصی و انجام تزریق بدون درد و ریسک بروز عوارض جانبی مطمئن خواهید شد.

2- پزشک خود را از قبل در مورد هر گونه دارو یا فرمولاسیون رژیم غذایی خاص حتی ویتامین هایی که مصرف می کنید مطلع کنید، زیرا در صورت ترکیب با سم بوتولینوم می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند. همچنین در طول جلسه مشاوره، پزشک را در جریان سابقه پزشکی خود و داروهایی که مصرف می کنید قرار دهید و در مورد هر گونه بیماری یا درمان های پوستی که قبل از بوتاکس داشته اید صحبت کنید. همچنین، اگر باردار هستید، در حال تلاش برای بچه دار شدن یا شیردهی نیز هستید، سیگار میکشید یا مشکلات تنفسی دارید، حتماً به آن نیز اشاره کنید. به یاد داشته باشید که صحبت درباره آلرژی هایی که دارید، یا اگر واکنش های آلرژیک به هر نوع دارو یا محصولات مراقبت از پوست داشته اید، اهمیت فراوانی دارد.

3- ناحیه مورد نظر برای تزریق بوتاکس را با یک پاک کننده ملایم و غیر لایه بردار و آب ولرم کاملاً تمیز کنید، پوست خود را چند بار بشویید تا مطمئن شوید که اثری از مواد آرایشی یا مواد شویند باقی نمانده است. برای از بین بردن احتمال خطر عفونت محل تزریق، متخصص پوست معمولاً پوست شما را با یک پاک کننده ضد عفونی کننده یا الکل تمیز خواهد کرد.

4- تزریق بوتاکس یکی از کارهاییست که نباید با معده خالی انجام دهید، برای اطمینان از اینکه روحیه و عضلات خود را آرام نگه دارید، باید جسمی قوی و آماده داشته باشید؛ قبل از تزریق بوتاکس حتما یک میان وعده یا وعده غذایی کوچک میل کنید.


آمادگی برای تزریق بوتاکس


اقدامات احتیاطی برای تزریق بوتاکس

سازمان غذا و داروی امریکا FDA انجام درمان بوتاکس را برای افراد 18 تا 65 ساله تایید کرده است، اما با اینحال شما نباید از این روش استفاده کنید اگر:

•         به سم بوتولینوم حساسیت دارید.

•         هر نوع عفونت یا سایر بیماری های پوستی در ناحیه مورد تزریق داشته باشید.

•         از بیماری هایی رنج می برید که بر عضلات یا اعصاب شما تأثیر می گذارد، مانند ALS، میاستنی گراویس یا سندرم میاستنی لامبرت-ایتون.

•         مشکلات تنفسی مانند آسم دارید.

•         در گذشته یک عمل جراحی (روی ناحیه مورد نظر) انجام داده اید یا قصد دارید در آینده تحت هر نوع جراحی قرار بگیرید.

•         عضلات پیشانی ضعیف شده ای دارید.

•         در بلع مشکل داشته باشید.

•         مشکلات خونریزی غیر طبیعی دارید.

•         افتادگی پلک داشته باشید.

•         باردار یا در دوران شیردهی هستید.

بیماران با سابقه هرپس سیمپلکس (زخم سرد) در معرض خطر شیوع پس از تزریق بوتاکس هستند، به همین دلیل حتما از قبل پزشک خود را در جریان قرار دهید تا از طریق دارو از آن پیشگیری کند. افرادی که نگران درد ناشی از تزریق بوتاکس هستند نباید به هیچ وجه خود درمانی کرده و قرص یا دارویی مصرف کنند، باید نگرانی خود را با پزشک در میان بگذارید، به احتمال زیاد متخصص پوست اجازه مصرف داروهای آرام بخش یا مسکن را خواهد داد.


کارهایی که نباید قبل از تزریق بوتاکس انجام دهید

اگر داروها یا مکمل هایی مصرف می کنید که می توانند خون شما را رقیق کنند، بهتر است یک هفته یا بیشتر قبل از اولین جلسه درمان بوتاکس مصرف آنها را متوقف کنید تا کبودی ناشی از تزریق به حداقل برسد. داروها و مکمل هایی که باید از مصرف آنها اجتناب کنید عبارتند از:

•         آسپرین

•         ایبوپروفن

•         مخمر سنت جان

•         ویتامین E

•         جینکو بیلوبا

برخی از سایر داروهایی که می توانند با سم بوتولینوم تداخل داشته و منجر به عوارض جانبی شوند عبارتند از:

•         شل کننده های عضلانی

•         ماهی یا روغن های امگا 3

•         دارو و استروئیدهای موضعی برای آلرژی

•         داروهای کمک به خواب

•         مکمل های حاوی جینکو بیلوبا و جینسینگ


سایر اقدامات احتیاطی برای تزریق بوتاکس

برخی از نکات علاوه بر آمادگی برای تزریق، در دستورالعمل های مراقبت های بعد از بوتاکس نیز وجود دارند که شامل موارد زیر می شوند:

✓      از پوست خود در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید و حداقل به مدت 24 ساعت از قرار گرفتن در معرض مستقیم تابش نور خورشید خودداری کنید.

✓      حداقل دو روز قبل از تزریق بوتاکس و دو روز بعد از آن، از هرگونه نوشیدنی الکلی دوری کنید، به خصوص اگر به راحتی کبود می شوید. هر کاری که می توانید برای به حداقل رساندن کبودی در محل تزریق بوتاکس انجام دهید، بهبودی شما را سرعت می بخشد.

✓      چند روز قبل و بعد از تزریق بوتاکس آرایش یا سایر لوازم آرایشی موضعی را متوقف کنید.

✓      در صورتی که از بوتاکس زیربغل بهره بردید از استفاده از موم، سفید کننده یا هر محصول حذف موهای زائد در این ناحیه خودداری کنید.

✓      بهتر است هیچ کار دندانپزشکی را قبل از تزریق بوتاکس انجام ندهید.

استفاده از میکرونیدلینگ برای موی سر چگونه است؟
3 Sep 2023

استفاده از میکرونیدلینگ برای موی سر چگونه است؟

میکرونیدلینگ می تواند به تحریک سلول های بنیادی در فولیکول های مو کمک کند که ممکن است منجر به رشد مو شود. میکرونیدلینگ همچنین می تواند به طور همزمان با روش های دیگر کمک به رشد مو استفاده می شود، زیرا باعث جذب محصولاتی که برای درمان ریزش مو به صورت موضعی استفاده می شوند.

ادامه مطلب
مقایسه روش های جوانسازی هایفوتراپی و میکرونیدلینگ
7 Mar 2022

مقایسه روش های جوانسازی هایفوتراپی و میکرونیدلینگ

اگر شما می خواهید ظاهر پوست خود را تقویت کنید و همزمان با برخی از نگرانی های پوستی دیگر مقابله کنید، احتمالاً هایفوتراپی و میکرونیدلینگ گزینه های مناسبی هستند، هردوی این روش های جوانسازی برای همه نوع پوست و رنگ پوست نتیجه بخش هستند و تقریباً همه می توانند از مزایای درمان بهره مند شوند.

ادامه مطلب
هزینه لیزر موهای زائد
20 Jun 2020

هزینه لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد روشی موثر برای از بین بردن موهای زائد می باشد، که تقریباً در هر جای صورت و بدن قابل استفاده است. بر خلاف روش های دیگر مانند اپیلاسیون و شیو مو های زائد، لیزر دارای نتایج ماندگار و طولانی تری است

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35