از بین بردن جای جوش با استفاده از میکرونیدلینگ


میکرونیدلینگ برای از بین بردن جای جوش


امروزه یافتن یک روش درمانی مناسب برای از بین بردن اسکار آکنه یا جای جوش به دغدغه اکثر خانم ها و آقایان تبدیل شده است. بعضی از این روش ها یا بسیار پر هزینه اند (مانند جراحی زیبایی) یا نتایج آنها زیاد رضایت بخش نیست. اما از بین بردن جای جوش با استفاده از میکرونیدلینگ Micro-Needling هم موثرتر و هم مقرون به صرفه تر می باشد. میکرونیدلینگ یکی از موثرترین روش های جدید درمان جای جوش در حال حاضر است که افراد بسیاری از آن برای درمان جای جوش های خود استفاده می کنند.


اسکار آکنه چیست ؟

جای آکنه اسکار های توخالی یا برجسته ای هستند که در زیر بالاترین لایه پوست ایجاد می شوند. جای جوش در نتیجه جوش هایی که به خوبی درمان نشده اند به وجود میاید که باعث عدم بهبودی صحیح پوست می شود. عدم بهبودی کامل سبب ایجاد بافت ناهموار در پوست خواهد شد که به آن جای جوش می گوییم. در موارد شدید این اسکار ها ممکن است بر روی زیبایی پوست تأثیر منفی بگذارند.


میکرونیدلینگ چگونه انجام می شود ؟

میکرونیدلینگ یا درمان القایی کلاژن برخلاف سایر روش های درمانی تهاجمی پوست، روشی کم تهاجمی و سریع می باشد. از بین بردن جای جوش با استفاده از میکرونیدلینگ توسط یک دستگاه متشکل از تعداد زیادی سوزن ریز که به طور مکرر به پوست آسیب می زنند انجام می شود. این آسیب های بسیار ضعیف و کنترل شده برای تحریک روند طبیعی بهبود جای جوش استفاده می شوند. میکرونیدلینگ بافت پوست را ترمیم کرده و همچنین خطوط ظریف و چین و چروک های پوست را با تحریک کلاژن سازی پوست، در کنار الاستین از بین می برد. این روش را می توان برای نقاط مختلف بدن به کار برد و برای انواع پوست با رنگ های مختلف روشی بی خطر است.


آیا میکرونیدلینگ برای از بین بردن جای جوش موثر است ؟

مطالعات متعدد نشان می دهد میکرونیدلینگ روش موثری برای از بین بردن اسکار آکنه می باشد. به عنوان مثال یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که این روش برای از بین بردن اسکارهای آکنه روشی نسبتاً بدون خطر و دارای دوره نقاهت کوتاه مدت است. میکرونیدلینگ یک روش ساده و ارزان برای رفع جای جوش می باشد اما مشاهده نتایج این عمل زمانبر و طولانی است.


میکرونیدلینگ چگونه باعث از بین بردن جای جوش می شود ؟

میکرونیدلینگ به دو روش باعث از بین رفتن اسکار جوش می شود:

•        تحریک تولید کلاژن

•        کمک به جذب دارو های مراقبت از پوست و رفع جوش


مراقبت های پیش از میکرونیدلینگ برای از بین بردن جای جوش:

✓     5 روز قبل از درمان از مصرف داروهایی مانند: ایبوپروفن، داروهای سرماخوردگی، ویتامین E یا آسپرین خودداری کنید.

✓     به مدت 2 هفته قبل از عمل میکرونیدلینگ از لایه برداری شیمیایی پوست، تزریق فیلر یا تزریق بوتاکس بپرهیزید.

✓     در صورت داشتن بریدگی، زخم، خراشیدگی باز و یا داشتن جوش های پوستی فعال از انجام این عمل خودداری کنید.


مراقبت های پس از میکرونیدلینگ برای از بین بردن جای جوش:

✓     تا 12 ساعت پس از انجام میکرونیدلینگ آرایش نکنید.

✓     صورت خود را با یک پاک کننده ملایم شسته و با آب ولرم به آرامی ماساژ دهید. مناطق درمان شده را دو بار در روز تمیز کرده و به مدت 72 ساعت از محصولات لایه بردار پوست استفاده نکنید.

✓     تا 48 ساعت بعد از عمل میکرونیدلینگ از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید.

✓     تا زمانی که قرمزی پوست از بین نرود از گرفتن حمام گرم یا دوش و رفتن به سونا خودداری کنید.

✓     30 دقیقه قبل از بیرون رفتن از خانه و قرار گرفتن در معرض نور خورشید از ضد آفتاب استفاده کنید و هر دو ساعت یکبار مجددا ضد آفتاب خود را تجدید کنید.

✓     تا دو هفته پس از رفع جای جوش با میکرونیدلینگ از اپیلاسیون، وکس صورت، تزریق فیلر و بوتاکس یا هر روش درمانی دیگر مراقبت از پوست خودداری کنید.


عوارض جانبی از بین بردن جای جوش با استفاده از میکرونیدلینگ چیست و چگونه می توان از عوارض را کاهش داد ؟

میکرونیدلینگ معمولا دارای یکسری عوارض جانبی جزئی مانند قرمزی، کبودی و التهاب می باشد که پس از چند روز از بین می روند، به طور کلی این روش فاقد عوارض جانبی جدی است. تا چند روز پس از میکرونیدلینگ از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و انجام ورزش های سنگین خودداری کنید. لایه بردارها و محصولات پوستی حاوی الکل نیز می توانند باعث بدتر شدن عوارض ایجاد شده شوند، بنابراین باید از استفاده از این موارد اجتناب کنید.

پس از عمل میکرونیدلینگ و سوزن زدن پوست امکان اینکه پوست شما جوش بزند وجود دارد. با این حال نگران نباشید زیرا به سرعت از بین می روند. از برداشتن جوش ها خودداری کنید چون ممکن است باعث بیشتر شدن آنها شود. شدت عوارض جانبی میکرونیدلینگ به میزان آمادگی شما نیز بستگی دارد. برنزه کردن یا قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید می تواند باعث سوزش پوست و بدتر شدن التهاب شود. نوشیدن مقدار زیادی آب در روز قبل و ساعات منتهی به عمل می تواند احتمال کبودی و التهاب را کاهش دهد.

اگر در حال حاضر پوست شما دارای جوش یا آکنه است میکرونیدلینگ برای از بین بردن جای جوش های شما توصیه نمی شود. زیرا این روش می تواند وضعیت شما را بدتر کند. اگر باردار هستید یا اخیراً پرتو درمانی انجام داده اید از انجام میکرونیدلینگ بپرهیزید.

بهترین روش بالا بردن ابرو
18 Dec 2023

بهترین روش بالا بردن ابرو

چشم ها ویژگی مهمی در چهره هستند. اما متأسفانه گاهی اوقات با بالا رفتن سن معمولا ابروها به سمت پایین کشیده می شوند. از آنجا که پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد، فاصله بین ابروها و مژه ها کوتاه می شود

ادامه مطلب
نتایج میکرونیدلینگ چقدر ماندگاری دارد؟
18 Apr 2022

نتایج میکرونیدلینگ چقدر ماندگاری دارد؟

گاهی اوقات نتایج میکرونیدلینگ دائمی است، با این حال آنها همیشه یک عمر دوام نمی آورند؛ در برخی شرایط نیز نتایج فقط برای چهار تا شش ماه باقی می ماند. زمانی که پزشک مشکلات پوستی شما را به طور کامل بررسی کند و نوع پوست شما ارزیابی شود، می تواند به شما زمان دقیقتری درباره مدت زمان ماندگاری نتایج نهایی ارائه دهد.

ادامه مطلب
بلفارو پلاستی چشم
11 Dec 2022

بلفارو پلاستی چشم

یکی از روش های عمل زیبایی بلفاروپلاستی نام دارد که به طور کلی روش انجام این کار حذف پوست و یا عضلات و چربی ها به وسیله جراحی می باشد. با بهره گیری از این روش افرادی که در زیر چشم و یا پلک آن ها پوست دچار افتادگی و یا پوست اضافه شده است می توانند

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35