عوارض میکرونیدلینگ

انجام میکرونیدلینگ


در دنیای امروز روش های بسیاری برای از بین بردن معایب پوستی مخصوصا در صورت مانند لک، اسکار، ترک یا سوختگی وجود دارد که یکی از برترین آنها میکرونیدلینگ می باشد. میکرونیدلینگ یک روش مطمئن و ایمن می باشد که توسط سوزن های بسیار ریز در دستگاه مخصوص درمان را انجام می دهد. هدف میکرونیدلینگ تولید کلاژن و بافت پوستی جدید برای داشتن پوستی صاف، سفت و سالم است، علاوه بر مشکلات پوستی صورت، از میکرونیدلینگ گاهی اوقات برای درمان علائم کشیدگی در سایر نواحی بدن نیز استفاده می شود. عوارض میکرونیدلینگ مانند هر روش درمان زیبایی دیگر صفر نبوده، اما این روش روشی کم تهاجم است که نیاز به دوران نقاهت ندارد. افرادی که دارای سلامت کلی هستند بهترین کاندید برای میکرونیدلینگ هستند، اما اگر از دارویی استفاده می کنید باید با پزشک مشورت کنید.

به طور کلی میکرونیدلینگ در درجه اول در صورت برای درمان موارد زیر استفاده می شود:

•        جای جوش

•        لکه های پیری (که به آنها لکه های خورشید نیز گفته می شود)

•        خطوط و چین و چروک

•        منافذ بزرگ

•        انواع اسکارها

•        کاهش کشش پوستی

•        رنگ پوست ناهمگون


نحوه کار میکرونیدلینگ

برای انجام میکرونیدلینگ در کلینیک یا مطب در ابتدا از یک بی حسی موضعی برای از بین بردن یا کاهش درد استفاده می شود. سپس از یک ابزار قلمی به نام dermaroller استفاده می شود تا سوزن های کوچک را به پوست وارد کند تا باعث آسیب ریز یا سوراخ شود، در نتیجه این سایش های کوچک پوست را برای کلاژن سازی تقویت می کند. هدف این کار این است که آسیب ناشی از سوزن ها بدن شما را تحریک کند تا مواد ترمیم کننده را به شکل الاستین و کلاژن به منطقه درمان برای ترمیم پوست بفرستد.

معمولا انجام میکرونیدلینگ بین 20 تا 30 دقیقه طول خواهد کشید، اما در صورت دریافت بی حسی موضعی باید زمان بیشتری صبر کنید. همچنین انجام چندین جلسه با فاصله یک ماه از هم توصیه می شود، سوزن ها در جلسات بعدی به عمق بیشتری در پوست وارد می شوند، زیرا پوست ضخیم تر می شود و با گذشت زمان توانایی مقاومت در برابر نفوذ عمیق تر را پیدا می کند. شما کاندید خوبی برای انجام میکرونیدلینگ نخواهید بود در صورتی که:

•        باردار هستید

•        دارای بیماری های پوستی خاصی مانند پسوریازیس یا اگزما باشید

•        زخم های باز داشته باشید

•        اخیراً پرتودرمانی کرده اید

•        سابقه اسکارهای پوستی دارید


عوارض میکرونیدلینگ چیست؟

جامعه پزشکی به طور کلی میکرونیدلینگ را روشی ایمن و موثر می داند، اما مانند همه روش های درمان و جوانسازی پوست، میکرونیدلینگ نیز بدون عوارض جانبی نیست؛ البته این روش درمان بسیار ایمن تر از لیزر، لایه برداری پوست و جراحی است. شدت عوارض میکرونیدلینگ به نحوه آمادگی شما برای این روش بستگی دارد، برنزه شدن یا قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب می تواند شما را تحریک کرده و آن را مستعد التهاب کند. نوشیدن مقدار زیادی آب در روز قبل و طی ساعاتی پیش از درمان نیز می تواند احتمال کبودی و التهاب را کاهش دهد؛ شما همچنین باید بدون هیچ آرایشی به جلسه درمان خود بروید.

از رایج ترین عوارض جانبی میکرونیدلینگ تحریک جزئی پوست است که بلافاصله پس از عمل اتفاق می افتد، عارضه شایع بعدی قرمزی پوست در محل انجام میکرونیدلینگ می باشد که معمولا یک روز می ماند و در جلسات بعدی که عمق نفوذ سوزن بیشتر می شود، ممکن است برای چند روز قرمزی داشته باشید که به مرور زمان و خود بخود از بین می رود. سایر عوارض میکرونیدلینگ موارد زیر هستند که در صورت مشاهده وضعیت شدیدتر آنها یا ماندگاری بیش از یک هفته باید با دکتر خود تماس بگیرید:

•        خشکی پوست

•        کبودی

•        التهاب و تورم

•        پوسته پوسته شدن

خونریزی یک واکنش غیرمعمول در برابر میکرونیدلینگ است و به ندرت رخ می دهد، اگرچه ممکن است بعد از درمان های عمیق تر، این احتمال وجود داشته باشد. همچنین خونریزی ممکن است برای افرادی که دارای اختلالات خونریزی هستند و یا داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند خطر بیشتری داشته باشد. عفونت جدی ترین عارضه جانبی در انجام میکرونیدلینگ است که در شرایط بسیار خاص غیربهداشتی با احتمال کم رخ می دهد؛ با تمیز کردن درمارولر یا درماپن و ناحیه تحت درمان می توان به راحتی از این امر جلوگیری کرد.


عوارض جانبی و مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

اهمین فراوانی دارد که اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت خود را قبل از انجام میکرونیدلینگ در اختیار پزشک قرار دهید، مانند مصرف داروها یا داشتن بیماری های مربوط به خون. ممکن است پزشک توصیه کند مصرف برخی از داروها مانند ایبوپروفن و داروهای دیگر یا استفاده از رتینوئیدهای موضعی را قبل از درمان قطع کنید؛ با انجام این کار خطر عوارض جانبی خاصی کاهش می یابد. پزشک با توجه به وضعیت جسمی و شرایط و نحوه انجام میکرونیدلینگ، ممکن است برای جلوگیری از عفونت آنتی بیوتیک یا پمادهای موضعی تجویز کند که باید به موقع از آنها استفاده کنید.

استفاده از لایه بردارها و محصولات پوستی حاوی الکل نیز می توانند عوارض میکرونیدلینگ را بدتر کنند، بنابراین باید از استفاده از این موارد اجتناب کنید. در صورت وجود پوسته های خشک بعد از میکرونیدلینگ از چیدن آنها خودداری کنید، زیرا این امر می تواند منجر به زخم شدن بیشتر پوست شود. پوست شما ممکن است در طی روزهای اول پس از انجام میکرونیدلینگ نسبت به آفتاب حساسیت بیشتری نشان دهد، این امر می تواند با اجتناب از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب حداقل برای چند روز، به راحتی از بین رود؛ همچنین باید تا دو هفته از ضد آفتاب به عنوان محافظ استفاده کنید. حداقل برای روز اول و دوم آرایش نکنید و پس از آن با استفاده از لوازم کاملا بهداشتی و تمیز و در صورت امکان بسیار کم آرایش کنید.

مراقبت های قبل از هایفوتراپی
29 Jul 2023

مراقبت های قبل از هایفوتراپی

هایفوتراپی برای اولین بار در سال 2008 به منظور درمان های زیبایی مورد استفاده قرار گرفت.این روش دارای مزایای بسیاری است که از مهم ترین آن می توان به عدم نیاز به جراحی توسط این روش اشاره نمود.انجام هایفوتراپی به صورت سرپایی می باشد و طی یک جلسه می توان نتایج آن را فورا مشاهده کرد

ادامه مطلب
مزایا و کاربردهای تزریق ژل
15 Oct 2021

مزایا و کاربردهای تزریق ژل

در حالی که تزریق ژل به طور عادی به عنوان برطرف کننده چین و چروک شناخته می شود، می تواند کاربردهای دیگری بجز صاف کردن چروک ها انجام دهند، اگرچه در این زمینه بسیار عالی می باشد.

ادامه مطلب
ماندگاری جوانسازی با استفاده از لیفت با نخ
18 Sep 2022

ماندگاری جوانسازی با استفاده از لیفت با نخ

درمان زیبایی لیفت با نخ بسیار مؤثر است زیرا نتایج فوری و نسبتاً طولانی مدت را ارائه می دهد. درمان اولیه پوست صورت را لیفت کرده و از آن حمایت می کند، لیفت با نخ همچنین برخی از نتایج طولانی مدت مانند تولید کلاژن را آغاز می کند.

ادامه مطلب
هایفو بهتر است یا آر اف؟ مقایسه جذاب دو روش جوانسازی
16 Jan 2022

هایفو بهتر است یا آر اف؟ مقایسه جذاب دو روش جوانسازی

اساساً هایفو و آر اف هر دو درمان های سفت کننده پوست غیرجراحی و غیرتهاجمی هستند که پوست را گرم کرده تا واکنش بازسازی کلاژن را در لایه های عمیق آن القا کنند. اگرچه هر دوی آنها ظاهر چین و چروک را کاهش می دهند، اما از فناوری های مختلفی برای این کار استفاده می کنند، بنابراین در برخی موارد، ممکن است یک روش مناسب تر از روش دیگر باشد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35