مزایا و معایب تزریق چربی

تزریق چربی

تزریق چربی یکی از روش های بسیار عالی جهت از بین بردن چین و چروک ها و همچنین جوانسازی و فرم دهی صورت و بدن می باشد که امروزه با پیشرف علم این کار را می توان به بهترین شکل ممکن انجام داد.


به وسیله این روش می توان گونه ها و یا لب ها را برجسته تر نمود و یا از آن می توان در زاویه دار کردن چانه بدون نیاز به عمل های سنگین بهره گرفت.


تمامی چربی مورد نیاز از بدن فرد گرفته می شود که این کار باعث عدم ایجاد آلرژی نسبت به چربی تزریق شده می شود.این چربی ها از نواحی مقاوم تر نسبت به آب شدن چربی ها مانند شکم و پهلو ها و یا ران پاها گرفته می شود تا به راحتی قابل آب شدن و از بین رفتن نباشند.


این روش فوق العاده در کلینیک زیبایی رنسانس زیر نظر متخصصین مجموعه انجام می شود .پیش از آنکه اقدام به انتخاب کلینیک مورد نظر جهت این عمل نمایید این نکته را مد نظر داشته باشید که این کار در یک کلینیک شناخته شده و زیر نظر منخصصان مجرب می بایست انجام شود زیرا در غیر این صورت ممکن است سبب مشکلات زیادی در فرد شود.


ما در این مقاله قصد داریم مزایا و معایب این تزریق چربی را به شما شرح دهیم تا شما را با این عمل بیشتر آشنا سازیم.با ما همراه باشید.


مزایا و فواید تزریق چربی

✔ به دلیل گرفته شدن چربی از بدن خود فرد و هم بافت بودن آن با بدن نسبت به تزریق ژل و یا بوتاکس که ممکن است ایجاد حساسیت نمایند ، این روش حساسیت و یا هیچ گونه آلرژی ایجاد نمی کند.

✔ هزینه تزریق چربی نسبت به بوتاکس و یا ژل های تزریقی بسیار کمتر می باشد.

✔ پس از انجام عمل نیازی به استراحت در منزل نمی باشد.

✔ شما می توانید پس از یک هفته به فعالیت های روزانه خود برسید و دوره نقاهت کوتاه تری را بگذرانید.

✔ با وجود چربی طبیعی خود بدن و تزریق آن ، نتیجه این کار بسیار طبیعی می باشد و تمامی حالات و فرم قسمت تزریق شده طبیعی به نظر می رسد.

✔ این روش ماندگاری زیادی خواهد داشت.

✔ قوام طبیعی چربی باعث می شود بسیار طبیعی تر از ژل و یا پروتز ها باشد.ژل ها و یا پروتز ها با لمس کردن پوست مشخص هستند که چیزی غیر طبیعی در زیر پوست وجود دارد اما با تزریق چربی این اتفاق نخواهد افتاد.

✔ چنانچه میزان تزریق بیشتر از اندازه مورد نیاز باشد توسط بدن جذب خواهد شد.

✔ نتیجه ی این عمل پس از تزریق به سرعت مشخص می شود.

✔ می توان به چربی تزریق شده شکل و فرم دلخواه را داد.

✔ عدم نیاز به بخیه و یا پانسمان در محلی که تزریق صورت گرفته است.


معایب تزریق چربی

همانطور که گفته شد انتخاب کلینیک معتبر و وجود دکتر متخصص در این زمینه دارای اهمیت بسیار زیادی است.تمامی کسانی که سن آن ها بالای 18 سال است می توانند این عمل را انجام دهند.چنانچه از دارویی خاص استفاده می کنید پیش از عمل می بایست آن را با دکتر در میان بگذارید.

• درد ، کبودی و تورم احتمالی در روز های نخستین در محل برداشت و تزریق.

• ممکن است به دلیل عدم رعایت برخی نکات توسط پزشک محل مورد نظر دچار عفونت شود که به شکل تورم نمایان می شود و با گذشت دو هفته و با مصرف آنتی بیوتیک تجویز شده از بین خواهد رفت.

• تزریق چربی در زیر چشم ممکن است با کبودی همراه باشد که پس از 10 تا 12 روز از بین خواهد رفت.

• چنانچه شما عمل خود را در کلینیک های متفرقه و زیر نظر کسانی که تخصص کافی ندارند انجام دهید ، باعث ایجاد بافت های ناهموار در سطح پوستتان پس از انجام تزریق شود.

• دقت و ظرافت در انجام تزریق بدلیل حساس بودن این عمل امر مهمی است که این نکته هم به کلینیک و پزشکی که توسط شما انتخاب شده است بستگی دارد.

• جهت آماده سازی و شروع تزریق ، حدود سه ساعت زمان نیاز است.

•  این روش ممکن است طولانی مدت جواب دهد اما دائمی نیست.به دلیل جذب چربی توسط بدن کاهش حجم می بایست برای تزریق مجدد به کلینیک مراجعه نمایید.


عوارض مزوتراپی
21 Jun 2021

عوارض مزوتراپی

مزوتراپی یکی از جدیدترین اقدامات بالینی غیرتهاجمی است که برای درمان تعدادی از شرایط زیبایی و غیرآرایشی استفاده می شود، در واقع مزوتراپی یک روش درمانی برای تنظیم گردش خون ضعیف است.

ادامه مطلب
بلفارو پلاستی چشم
11 Dec 2022

بلفارو پلاستی چشم

یکی از روش های عمل زیبایی بلفاروپلاستی نام دارد که به طور کلی روش انجام این کار حذف پوست و یا عضلات و چربی ها به وسیله جراحی می باشد. با بهره گیری از این روش افرادی که در زیر چشم و یا پلک آن ها پوست دچار افتادگی و یا پوست اضافه شده است می توانند

ادامه مطلب
هزینه لیزر موهای زائد
20 Jun 2020

هزینه لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد روشی موثر برای از بین بردن موهای زائد می باشد، که تقریباً در هر جای صورت و بدن قابل استفاده است. بر خلاف روش های دیگر مانند اپیلاسیون و شیو مو های زائد، لیزر دارای نتایج ماندگار و طولانی تری است

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35