روش کار و نحوه انجام میکرونیدلینگ

روش انجام میکرونیدلینگ


میکرونیدلینگ، که به آن القاء کلاژن از طریق پوست نیز گفته می شود، برای اولین بار در سال 1995 در نوشته ها شرح داده شد. در سالهای اخیر این روش نه تنها مورد پذیرش قرار گرفته، بلکه به نظر می رسد به عنوان روشی در کنار درمانهای اصلی که برای بهبود وضعیت و ظاهر پوست طراحی شده اند، تضمین شده است. روش انجام میکرونیدلینگ با استفاده از یک دسته سوزن کوچک صورت می گیرد که در آن فقط بخشی از سطح پوست تحت تأثیر قرار می گیرد و پوست در اطراف هر میکرو زخم آسیب نمی بیند، این امکان بهبود سریع و زمان بهبودی کوتاه همراه با عمل را فراهم می کند.

در عمل از میکرونیدلینگ در درجه اول برای درمان خطوط ریز و چین و چروک صورت، به ویژه چین و چروک های اطراف لب، چشم و ابرو ها استفاده می شود. میکرونیدلینگ یک درمان تحریک کننده کلاژن است که برای جوان سازی عمومی پوست بسیار مناسب است؛ این فرآیند برای جوان سازی پوست با تقویت تولید کلاژن کار می کند، که به نوبه خود باعث کاهش چین و چروک و خطوط ظریف و افزایش بافت کلی پوست می شود.


روش کار و نحوه انجام میکرونیدلینگ

از دست دادن کلاژن توسط پوست به دلیل افزایش سن یا جراحت های طبیعی رخ می دهد، با تشویق پوست برای ایجاد بافت جدید، ممکن است کلاژن بیشتری برای سفت شدن پوست وجود داشته باشد. روش کار میکرونیدلینگ با تشویق پوست برای تولید کلاژن بیشتر می باشد، ایده این است که در این روش با آسیب جزئی به پوست، آن را به نشان دادن واکنش توسط ساختن یک بافت غنی از کلاژن تحریک کنند، این بافت جدید پوست به نوبه خود از نظر تن یکنواخت تر است. قبل از شروع روش کار میکرونیدلینگ، معمولا پزشک از بی حس کننده موضعی برای کاهش درد احتمالی استفاده می کند، این کار حدود یک ساعت قبل از درمان انجام می شود.


میکرونیدلینگ با استفاده از دستگاه های قلم شکل یا غلتکی مسلح به سوزن های ظریف صورت می گرفت اما در حال حاضر روش انجام میکرونیدلینگ با استفاده از دستگاه دستی SkinPen می باشد که می تواند صدمات میکروسکوپی (سوراخ های کوچک و با فاصله مساوی) را در بافت سطحی پوست ایجاد کند؛ این آسیب ها آنقدر کوچک هستند که احتمالاً بعد از عمل حتی متوجه آنها نخواهید شد. این زخم های ریز، واکنش بدن برای بهبودی و توانایی بازسازی خود با رشد سلول های پوستی سالم و جدید را تحریک می کنند و سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری از عفونت، با افزایش جریان خون برای از بین بردن بقایا و ناخالصی ها، کار می کند.

بدن با رشد کلاژن و الاستین تازه قسمت های آسیب دیده را ترمیم می کند، کلاژن و الاستین همان چیزی هستند که به پوست قدرت و قابلیت کشش می دهند و باعث می شود جوانتر به نظر برسد. از آنجا که سلولهای پوستی جدید در روزهای بعد از درمان به رشد خود ادامه می دهند، آنها جایگزین سلول های ضعیف و قدیمی می شوند که دیگر از سلامت پوست پشتیبانی نمی کنند، در نتیجه پوست سفت، محکم و جوانتر به نظر می رسد. چین و چروک ها و خطوط کمتر به چشم می آیند و رنگ پوست تازه و روشن تر به نظر می رسد؛ انجام میکرونیدلینگ حتی می تواند آسیب های ناشی از آفتاب و زخم های سطحی را برطرف کند و سلامت کلی پوست را افزایش دهد.


نکاتی درمورد نحوه انجام میکرونیدلینگ

ایجاد آسیب های میکرو با SkinPen بلافاصله توانایی های درمانی بدن را تحریک می کند، اما رشد سلول های جدید به زمان نیاز دارد. در هفته های بعد از درمان، بهبود مستمر در ظاهر و سفتی پوست قابل مشاهده خواهد بود. از آنجا که میکرونیدلینگ باعث تولید سلول های جدید می شود، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که نتایج شما سالها ادامه یابد. معمولا برای دریافت نتایج بهتر توصیه می شود که چند جلسه میکرونیدلینگ با فاصله یک ماهه انجام دهید، این درمان های گاه به گاه باعث می شود تا با گذشت زمان پوست ظاهر جوان خود را حفظ کند.

در روش کار میکرونیدلینگ نیازی به هیچ برش یا تزریق مواد خارجی به بدن نمی باشد. این روش برای بزرگسالان در هر سنی بدون در نظر گرفتن رنگ پوست گزینه مناسبی است. پس از هر جلسه میکرونیدلینگ، داشتن قرمزی و تورم خفیف در ناحیه درمان طبیعی است که خود به خود برطرف می شود. میکرونیدلینگ یک روش کاملا ایمن است و گاهی اوقات برای اثربخشی بیشتر در ترکیب با سایر درمان های پوستی مانند لیزر و آر اف فرکشنال استفاده می شود. روند انجام میکرونیدلینگ تقریباً 30 دقیقه طول می کشد و با در نظر گرفتن زمان بی حسی حدود دو ساعت نیاز به حضور در کلینیک دارید.


مزایای انجام میکرونیدلینگ

بهبودی ناشی از درمان با میکرونیدلینگ می تواند جای زخم را بهبود بخشد، از جمله جای زخم های آکنه و کمک می کند تا آسیب پوستی از آفتاب از بین برود. گاهی اوقات همراه با داروهای موضعی و نور برای درمان کراتوزهای اکتینیک، ضایعات پیش سرطانی پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب استفاده می شود. برخی شواهد وجود دارد که میکرونیدلینگ ممکن است در مبارزه با هایپرپیگمنتیشن مفید باشد، از جمله لکه های تیره و به سختی قابل درمان با نام ملاسما. برخی دیگر ادعا می کنند که استفاده از این روش درمانی برای کمک به رشد مجدد مو در افراد مبتلا به طاسی زودرس موفقیت دارد.

بزرگترین مزیت میکرونیدلینگ توانایی آن در افزایش بنیادی بافت پوست و تحریک کلاژن سازی پوست است. همچنین انجام میکرونیدلینگ می تواند به کاهش جای زخم، افتادگی پوست، افزایش رنگدانه ها و کاهش چین و چروک کمک کند. به طور معمول هزینه میکرونیدلینگ نسبت به نتیجه مثبتی که دارد مقرون به صرفه بوده و ارزان تر از سایر روش های درمانی مشابه، مانند جراحی یا لیزر است.

آر اف برای جوانسازی صورت
10 Jan 2022

آر اف برای جوانسازی صورت

یک گزینه منحصر به فرد برای جوانسازی صورت که توسط پاکسازی پوست صورت از هر لکه ای کار می کند، آر اف فرکشنال می باشد. این روش از دستگاهی با فرکانس رادیویی برای ایجاد سوراخ های میکرو بر روی پوست استفاده می کند و عمدتاً برای اصلاح شلی پوست استفاده می شود.

ادامه مطلب
ماندگاری جوانسازی با استفاده از لیفت با نخ
18 Sep 2022

ماندگاری جوانسازی با استفاده از لیفت با نخ

درمان زیبایی لیفت با نخ بسیار مؤثر است زیرا نتایج فوری و نسبتاً طولانی مدت را ارائه می دهد. درمان اولیه پوست صورت را لیفت کرده و از آن حمایت می کند، لیفت با نخ همچنین برخی از نتایج طولانی مدت مانند تولید کلاژن را آغاز می کند.

ادامه مطلب
هایفوتراپی کاملا بی خطر است؟
20 Jun 2020

هایفوتراپی کاملا بی خطر است؟

هایفوتراپی یک روش غیر تهاجمی برای سفت کردن و کشیدن پوست با استفاده از امواج التراسوند می باشد که نیازی به عمل جراحی نیز ندارد. هایفوتراپی بیشتر در معالجه تومورها مورد استفاده قرار می گیرد

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35