ماندگاری تزریق بوتاکس چقدر است؟

تزریق بوتاکس


در حال حاضر تزریق بوتاکس به طور گسترده به عنوان یکی از روش های جوانسازی پوست محبوب در کاهش چین و چروک و خطوط ریز روی پوست موثر شناخته شده است. بوتاکس مورد تایید FDA می باشد و پزشکان از آن در دوزهای بسیار کم برای درمان انواع مشکلات سلامتی استفاده می کنند که عبارتند از:

•         از بین بردن چین و چروک صورت

•         تعریق شدید زیر بغل (هیپرهیدروزیس)

•         میگرن مزمن

•         مثانه بیشفعال

•         اختلالات چشمی و عصبی


بوتاکس چگونه کار می کند؟

هر بار که لبخند می زنید یا اخم می کنید، باعث انقباض ماهیچه های زیرین صورت خود می شوید که در نتیجه باعث ایجاد چین و چروک های ناخواسته می شود. تزریق بوتاکس در نواحی خاصی از صورت، این ماهیچه ها را شل می کند تا هر چقدر هم که لبخند بزنید، پوست شما صاف و به همان شکل باقی می ماند. در واقع بوتاکس یک تعدیل کننده عصبی است که از پروتئین خاصی به نام سم بوتولینوم تشکیل می شود. وقتی داروی بوتاکس به پوست شما تزریق می شود، سیگنال های اعصاب به عضلات را مسدود می کند، این باعث می شود که عضلات به جای انقباض، شل و نرم شوند؛ بنابراین چین و چروک ها و خطوط ریز که اغلب در نتیجه تکرار ایجاد می شوند را از بین می برند.

متوسط انجام تزریق بوتاکس حدود 15 دقیقه می باشد، این روش به قدری کوتاه و آسان است که برخی آن را روش استراحت زمان ناهار می نامند. البته برای اولین بار ممکن است بیشتر طول بکشد زیرا پزشک باید در مورد اهداف شما صحبت کند، پوست شما را بررسی کرده و تعیین کند که آیا بوتاکس برای شما مناسب است یا خیر. اگر می خواهید بعد از تزریق بوتاکس نتیجه ای طبیعی داشته باشید، ضروری است که یک پزشک آموزش دیده و با تجربه را انتخاب و به یک کلینیک معتبر زیبایی مراجعه کنید؛ همچنین باید آمادگی برای تزریق بوتاکس را داشته باشید که توسط پرسنل کلینیک یا پزشک به شما گفته خواهد شد.


ماندگاری تزریق بوتاکس چقدر است؟

در سریعترین زمان ممکن است طی 24 تا 48 ساعت بعد از تزریق نتایج را مشاهده کنید، با این حال اثر کامل بوتاکس را در یک هفته تجربه خواهید کرد. افرادی که برای اولین بار از این روش استفاده می کنند ممکن است این مدت بیشتر (حدود دو هفته) طول بکشد زیرا سموم بوتولینوم زمان می برد تا سیگنال های عصبی را به عضله مسدود کنند. اکثر متقاضیانی که برای اولین بار بوتاکس را انتخاب می کنند، بعد از دو تا چهار هفته برای ترمیم به مرکز پزشکی مراجعه می کنند، البته نیاز یا عدم نیاز به درمان اضافی و میزان آن به نظر پزشک بستگی دارد.


ملندگاری تزریق بوتاکس


هنگامی که بوتاکس به طور کامل عمل می کند، می تواند بین سه تا شش ماه دوام داشته باشد، البته ماندگاری بوتاکس از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برخی از بیماران نتایج طولانی تری را در محدوده 4-6 ماه تجربه می کنند و برخی دیگر نتایج کوتاه تری را در محدوده 2 ماهه تجربه می کنند. در حدود ماه سوم یا چهارم، مقداری حرکت عضلات صورت را مشاهده خواهید کرد؛ احتمالاً حداکثر نتایج خود را از هفت روز بعد از تزریق بوتاکس تا سه یا چهار ماه پس از آن مشاهده خواهید کرد.

با از بین رفتن اثر تزریق و بازگشت کارایی عضله در حدود ماه چهارم، خطوط و چین و چروک های پوست دوباره ظاهر می شوند. اثرات تزریق بوتاکس برای زیبایی صورت معمولاً چهار تا شش ماه طول می کشد، هنگامی که با هدف کاربردهای درمانی بوتاکس استفاده می شود، معمولا دو تا سه ماه دوام می آورد.


عوامل موثر بر ماندگاری بوتاکس

متقاضیانی که برای اولین بار تزریق بوتاکس انجام داده اند ممکن است نتایج را برای دو تا چهار ماه مشاهده کنند. اما کسانی که برای چندمین بار از بوتاکس بهره می برند متوجه خواهند شد که با درمان های مداوم، خطوط و چین و چروک ها کمتر برجسته می شوند و احتمالاً حداکثر نتایج درمان بوتاکس را برای حدود شش ماه مشاهده خواهند کرد. ناحیه پیشانی معمولاً دارای برخی از عمیق ترین خطوط و چین و چروک های صورت بوده و ممکن است به تعداد واحدهای بوتاکس بیشتری برای درمان نیاز داشته باشد؛ اگرچه این لزوماً طول اثربخشی آن را افزایش نمی دهد.

باید به خاطر داشته باشید که بسیاری از متغیرها می توانند باعث شوند که تزریق بوتاکس برای مدت کوتاه یا طولانی تری دوام بیاورد. نه تنها اثربخشی بوتاکس بر اساس ناحیه ای که در آن تزریق می شود متفاوت است، بلکه به موارد زیر نیز بستگی دارد:

•         سن متقاضی

•         خاصیت ارتجاعی پوست

•         عمق و شدت چین و چروک

•         متابولیسم بدن متقاضی

با این حال با هر تزریق، اثربخشی درمان بوتاکس ما افزایش می یابد. همانطور که پیش از این گفته شد، وقتی بوتاکس به عضله ای تزریق می شود باعث شل شدن آن می شود. زمانی که ماهیچه ها استفاده نمی شوند به مرور کوچکتر و کوتاهتر می شوند؛ در نتیجه با گذشت زمان برای به دست آوردن همان نتایج طولانی مدت، به درمان های بوتاکس کمتری نیاز خواهید داشت.


ماندگاری بوتاکس چقدر است؟


هر چند وقت یک بار باید تزریق بوتاکس انجام دهیم؟

دلیل اینکه شما به انجام مجدد تزریق بوتاکس نیاز دارید این است که نوروتوکسین ها با گذشت زمان شروع به از بین رفتن می کنند و اعصاب شما دوباره سیگنال هایی را برای شروع انقباض به ماهیچه ها ارسال می کنند که چین و چروک ها و خطوط ریز را به پوست باز می گرداند. زمان دریافت جلسات ترمیم بوتاکس به چهره، سن و شدت چین و چروک یا بیماری که تحت درمان هستید بستگی دارد. معمولا توسط پزشکان پیشنهاد می شود برای حفظ نتایج باید به محض اینکه متوجه ظاهر شدن مجدد چین و چروک یا خطوط ریز خود شدید، به دنبال درمان باشید. این زمان به طور متوسط در بازه 3-6 ماه قرار دارد و برای جلوگیری از ایجاد مجدد علائم پیری بهتر است بیشتر از 6 ماه نباشد، به خصوص بعد از اولین تزریق.


چگونه می توان ماندگاری بوتاکس را طولانی تر کرد؟

کرم ضد آفتاب با SPF بالا یکی از روش ها برای ماندگاری طولانی تر بوتاکس می باشد، البته باید همیشه و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، چه بعد از بوتاکس یا بدون بوتاکس. استفاده از ضدآفتاب دارای SPF بالا می تواند زمان حفظ نتایج بوتاکس را طولانی تر کند، زیرا در غیر این صورت اشعه های UVA و UVB خورشید می توانند به پوست نفوذ کرده و به درمان بوتاکس شما آسیب برسانند. علاوه بر استفاده روزانه از ضدآفتاب، از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید نیز خودداری کنید. مانند اشعه های UVA و UVB، رادیکال های آزاد نیز می توانند به پوست نفوذ کرده و تأثیر منفی بر بوتاکس بگذارند؛ استفاده از یک سرم آنتی اکسیدان برای خنثی کردن رادیکال های آزاد و محافظت از پوست در برابر آلودگی می تواند بسیار مفید باشد.

برای حفظ بیشتر این درمان، پیروی از مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس می تواند مهم ترین نکته به خصوص در روزهای ابتدایی باشد؛ به عنوان مثال:

•         از دست کشیدن به صورت خود برای 24 تا 48 ساعت پس از تزریق خودداری کنید

•         حداقل تا 24 ساعت پس از درمان از ورزش یا گرما شدید خودداری کنید

•         بیرون از منزل از عینک آفتابی یا کلاه استفاده کنید

•         یک روتین موثر مراقبت از پوست پیدا کنید

•         رژیم غذایی متعادل و کم نمک داشته باشید

•         سطح استرس خود را کاهش دهید

•         سیگار نکشید

پف یا کیسه زیر چشم و روش های درمان
30 Jan 2023

پف یا کیسه زیر چشم و روش های درمان

برای درمان پف زیر چشم، ابتدا باید بفهمیم که چه چیزی باعث آن شده است، موارد زیادی وجود دارد که می تواند منجر به ایجاد پف و کیسه های زیر چشم شود، اما معمولاً زمانی رخ می دهند که بافت های ملایم پوست اطراف چشم ضعیف و آویزان می شوند و اجازه می دهند مایع زیر چشم جمع شود و به ظاهری متورم منجر شود.

ادامه مطلب
راههای پاکسازی صورت از لکه و جوش
8 Jan 2023

راههای پاکسازی صورت از لکه و جوش

همه ما آرزوی داشتن پوستی زیبا و بدون لک را داریم، اما به ندرت برای آن وقت می گذاریم، برای پاکسازی پوست از جوش و لک علاوه بر روش های درمانی باید مراقبت های اساسی برای پیشگیری انجام دهیم.

ادامه مطلب
لایه برداری پوست چیست و چگونه انجام می شود؟
1 Nov 2020

لایه برداری پوست چیست و چگونه انجام می شود؟

لایه برداری فیزیکی روشی که از ابزارهای مختلف (اسفنج، اسکراب) یا مواد ساینده برای از بین بردن خارجی ترین لایه پوست (سلول های مرده) در خانه استفاده می کنند. در لایه برداری سلول های مرده از طریق سایش با ذرات سخت معمولاً از کرم

ادامه مطلب
بعد از تزریق ژل چه کارهایی باید انجام دهیم؟
25 Oct 2021

بعد از تزریق ژل چه کارهایی باید انجام دهیم؟

پس از تزریق ژل، مراقبت از خود و مخصوصاً ناحیه ای که تزریق را دریافت کرده، بسیار مهم است. علاوه بر نوع ماده ای که در تزریق استفاده می شود، مراقبت های بعدی نیز می توانند تاثیر به سزایی در ماندگاری تزریق ژل داشته باشند، بنابراین پیروی از آنها اهمیت بسیاری در نتیجه دارد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35