چه افرادی برای تزریق بوتاکس مناسب نیستند؟

بوتاکس

بوتاکس یکی از روش های درمانی و زیبایی محسوب می شود که کاربرد های فوق العاده ای دارد.تزریق بوتاکس می تواند علاوه بر از بین بردن چین و چروک ها در نواحی صورت و گردن کاربرد های درمانی از جمله جلوگیری از تعریق بیش از حد در نواحی زیر بغل ، کف دست و ... ، درمان سردرد و میگرن ، درمان و بهبودی کمر درد های مزمن و بسیاری دیگری از کاربرد های درمانی را خواهد داشت.با مطالعه مقاله کاربرد های درمانی بوتاکس می توانید کاربردهای دیگری از تزریق بوتاکس را مطلع شوید.


اما این نکته را باید توجه داشت که همه ی افراد نمی توانند از این روش درمانی به دلایل مختلفی که وجود دارد استفاده نمایند.به همین علت چنانچه قصد تزریق بوتاکس را دارید پیش از انجام این کار این مقاله را با دقت مطالعه کرده تا ببینید آیا شما کاندید مناسبی جهت تزریق بوتاکس می باشید یا خیر.


مواردی که پیش از تزریق بوتاکس می بایست به آن توجه شود

پیش از هر چیز اولین گام جهت انجام بوتاکس انتخاب یک کلینیک و پزشک متخصص در این زمینه می باشد.انتخاب پزشکی معتبر و با تجربه اولین گام برای انجام تزریق بوتاکس می باشد.انجام بوتاکس نیازمند مهارت و تکنیک های خاص می باشد و چنانچه انجام آن به وسیله فردی غیر متخصص صورت گیرد ممکن است صدمات جبران ناپذیری را وارد نماید.به همین علت با تحقیق و جست و جو بر روی افرادی که این کار را به صورت موفق تحت نظر پزشکی متخصص انجام داده اند می توانید فرد مناسب خود را جهت انجام این کار انتخاب نمایید.


نکته مهم دیگر برای انجام تزریق بوتاکس صداقت با پزشک خود می باشد.جهت جلوگیری از هرگونه مشکل تمامی سوابق پزشکی خود را به دکتر ارائه دهید تا پزشک بتواند تصمیم گیری درستی را برای انجام این کار داشته باشد.چه دارو هایی را مصرف می نمایید ، به چه چیزهایی آلرژی دارید ، چه مشکلات پزشکی دارید و... از مواردی هستند که پزشک شما پیش از انجام تزریق بوتاکس می بایست از آن ها مطلع باشد.


نکته ی دیگری که می بایست انجام شود این است که با مطالعه  بر روی سایر روش ها بهترین روش را برای حل مشکل خود انتخاب نمایید.برای مثال جهت از بین بردن چین و چروک های صورت خود می توانید روش های دیگری را انتخاب نمایید.روش هایی از جمله انجام فیلر و ... راه های دیگر از بین بردن چین و چروک می باشد.پس با مشورت نزد پزشک و جست و جوی سایر روش ها می توانید بهترین روش را انتخاب نمایید.


مورد بعدی انتظارات واقع گرایانه درباره تزریق بوتاکس می باشد.ممکن است نتیجه پس از تزریق بوتاکس در حد انتظارات شما نباشد و این اتفاق به علت عدم انتظارات واقع بینانه شما باشد.به همین علت می بایست نظرات و انتظارات خود را هم سو با پزشک خود کنید تا پس از انجام تزریق از انجام این کار نا امید نشوید.


استفاده از دارو هایی که سبب رقیق شدن خون می شوند را یک هفته مانده به انجام تزریق بوتاکس متوقف نمایید.این داروها عبارتند از آسپیرین ، اکسیدیرین ، امگا 3 ، زنجبیل ، ایبوپرفن یا ادویل یا موترین ،سنت جان وارت ، ویتامین E و...


چنانچه به مصرف داروی مسکن نیاز دارید می توانید از تیلنول استفاده نمایید اما پیش از استفاده از این دارو یا هر نوع دارویی دیگر واجب است به اطلاع پزشک برسانید.


پیش از آنکه تزریق بوتاکس انجام شود لیستی از سوالاتی که در ذهن شما می باشد را یادداشت کرده تا در جلسات قبل از تزریق از پزشک خود پرسیده و تمام ابهامات شما در این زمینه برطرف گردد.این سوالات می تواند سوالاتی نظیر هزینه تزریق بوتاکس ، مقدار واحد لازم جهت تزریق و... باشد.همچنین از اثرات جانبی تزریق بوتاکس و یا مراقبت های پس از تزریق به صورت کامل آگاه شوید.

بوتاکس


انجام این موارد در روز تزریق بوتاکس ضروری می باشد

• از انجام هرگونه آرایش جلوگیری نمایید.پیش از انجام تزریق پوست خود را به وسیله ضد عفونی کننده ها تمیز کرده و چنانچه آرایش دارید آن را به صورت کامل پاک نمایید.

• حفظ آرامش که یکی از مهمترین کار ها در حین انجام تزریق می باشد.چنانچه از سوزن ترس دارید در حین انجام تزریق بوتاکس ذهن خود را به موارد دیگر سرگرم کنید تا آرامش شما حفظ شود.اما این نکته را فراموش نکنید که نکاتی که دکتر در حین تزریق از شما می خواهد را به دقت گوش کرده و انجام دهید.

• استفاده از کمپرس یخ پیش از انجام تزریق و پس از آن می تواند به کاهش درد شما کمک شایانی کند.


مواردی که پس از تزریق بوتاکس باید انجام داد

✔ عدم تماس دست با پوست پس از انجام تزریق و خودداری از مالش محل تزریق شده تا 24 ساعت پس از تزریق

✔ از ورزش کردن در 24 ساعت اول پس از تزریق بوتاکس جلوگیری نمایید.همچنین برای جلوگیری از پخش شدن بوتاکس به بدن از فعالیت های شدید جلوگیری نمایید.

✔ پس از تزریق حداقل تا 24 ساعت از انجامخمراقب های پوستی ، میکروبلیدینگ و... خودداری کنید.

✔ عدم مصرف دارو هایی که موجب رقیق شدن خون می شود.این داروها در قسمت بالا ذکر شده است.

✔ چنانچه پوست شما پس از تزریق بوتاکس دچار کبودی شده است می توانید از ویتامین K و یا آرنیکا استفاده نمایید.

✔ چنانچه دچار عوارض جدی و غیر عادی شدید فورا پزشک خود را از این اتفاق مطلع سازید.

✔ عدم دراز کشیدن بر روی صورت طی ساعت های اولیه پس از تزریق.طی 2 تا 4 ساعت اولیه پس از تزریق توصیه می شود که بر روی صورت نخوابید.

✔ پیش از از بین رفتن تورم و قرمزی پس از تزریق بوتاکس به هیچ عنوان حمام آفتاب نگیرید و از گرما اجتناب کنید.


حال که نکات مهمی درباره قبل و بعد تزریق بوتاکس را به شما آموزش دادیم ، در این قسمت می خواهیم افرادی که کاندیدای مناسبی جهت تزریق بوتاکس نیستند را معرفی نماییم.


افرادی که مجاز به انجام تزریق بوتاکس نمی باشند

• افراد مبتلا به اختلالات سیستم عضلانی و یا کسانی که مشکلاتی در سیستم عصبی خود دارند.

• کسانی که دچار عفونت های دائمی در محل هایی که نیاز به تزریق بوتاکس می باشد هستند.

• خانم هایی که باردار و یا کودکی نوزاد دارند و نیاز به شیر دهی آن می باشد.

• کسانی که دچار مشکل و اختلال در سیستم های دفاعی بدن خود هستند.

• افرادی که به دلایل مختلف از جمله فشار خون بالا نیاز به دوز های بالایی از داروهای ضد انعقاد و رقیق کننده خون دارند.


بوتاکس یکی از بهترین روش هایی است که می تواند بسیاری از مشکلات زیبایی افراد را حل نماید و علاوه بر این دارای خواص درمانی بسیار زیادی می باشد.اما این نکته نباید فراموش شود که این روش برای هر کسی مناسب نمی باشد.به همین علت پیش از انجام تزریق بوتاکس حتما اطلاعات دقیقی از این کار بدست آورده و یا اطلاعات کامل خود بهترین انتخاب را برگزینید.

تزریق ژل و تزریق بوتاکس چه تفاوتی باهم دارند؟
13 Feb 2022

تزریق ژل و تزریق بوتاکس چه تفاوتی باهم دارند؟

هر دو روش تزریق ژل و تزریق بوتاکس کم تهاجمی هستند، به این معنی که یک روش جراحی نیستند، اما نیاز به استفاده از سوزن دارند. بوتاکس و فیلرها محصولات متفاوتی هستند که نتایج نهایی متفاوتی دارند، در واقع می توان گفت بوتاکس و ژل نواحی مختلف پوست و مشکلات مختلف را درمان می کنند.

ادامه مطلب
تزریق بوتاکس برای درمان میگرن
29 May 2022

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

به دفعات نشان داده شده است که تزریق بوتاکس یک درمان موثر برای کاهش دردهای ناشی از میگرن می باشد. تاثیر درمانی بوتاکس فقط برای میگرن مزمن تایید شده است و هیچ مدرکی دال بر استفاده از آن برای کمک به درمان میگرن اپیزودیک یا سردردهای تنشی وجود ندارد. همچنین بوتاکس برای درمان میگرن مزمن در بزرگسالان توسط بسیاری از سازمان های پزشکی بزرگ دنیا تایید شده است.

ادامه مطلب
پف یا کیسه زیر چشم و روش های درمان
30 Jan 2023

پف یا کیسه زیر چشم و روش های درمان

برای درمان پف زیر چشم، ابتدا باید بفهمیم که چه چیزی باعث آن شده است، موارد زیادی وجود دارد که می تواند منجر به ایجاد پف و کیسه های زیر چشم شود، اما معمولاً زمانی رخ می دهند که بافت های ملایم پوست اطراف چشم ضعیف و آویزان می شوند و اجازه می دهند مایع زیر چشم جمع شود و به ظاهری متورم منجر شود.

ادامه مطلب