مزایا و معایب تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس


بوتاکس نیازی به معرفی ندارد زیرا یکی از محبوب ترین روش های زیبایی در سراسر جهان است؛ این ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای درمان چین و چروک و خطوط ریز صورت است. بوتاکس در واقع مقدار کمی سم بوتولینوم است که با فلج کردن ماهیچه ای که به آن تزریق می شود عمل می کند. هنگامی که بوتاکس در عضلات صورت تزریق می شود، به کاهش چین و چروک و ایجاد ظاهری جوان تر برای فرد کمک می کند.


مزایا و معایب تزریق بوتاکس

بوتاکس برای شل کردن ماهیچه هایی که پوست را چروک می کنند عمل می کند و زمانی که به اندازه کافی چروک های مکرر داشته باشید، خطوط ایجاد می شود. بوتاکس پیشگیرانه نیز به معنای استفاده از بوتاکس برای جلوگیری از ایجاد خطوط و چین و چروک در پوست صورت است؛ به جای یک روش اصلاحی، زمانی که هنوز خطوط و چین و چروک ها ایجاد نشده اند می توان از این روش برای جلوگیری از حرکات ماهیچه های صورت و ایجاد چروک استفاده کرد.

تعداد قابل توجهی از مردم تزریق بوتاکس را در اوایل 20 یا 30 سالگی به عنوان وسیله ای برای به تاخیر انداختن روند پیری انتخاب می کنند. با وجود افزایش مداوم این روش، هر کسی که قصد دارد از بوتاکس استفاده کند، باید در مورد مزایا و معایب این روش بیشتر بداند.


مزایای تزریق بوتاکس

•         نتیجه بخشی:

با میلیون ها بیمار که از نتایج آن بسیار راضی هستند، ثابت شده است که بوتاکس نتیجه می دهد. این روش درمانی زیبایی مورد تایید FDA است و چین و چروک را به مدت 3 تا 6 ماه کاهش می دهد.

•         روشی سریع:

درمان بوتاکس روشیست که می توانید در زمان ناهار آن را انجام دهید؛ کل این روش معمولا بیش از 10 دقیقه طول نمی کشد، که آن را به گزینه ای عالی برای کسانی که برنامه های فشرده ای دارند، تبدیل می کند.

•         نتیجه بخشی سریع:

نتایج حاصل از درمان بوتاکس را می توان تقریباً آنی مشاهده کرد، البته زمان دقیق آن بر اساس شرایط جسمی هر فرد متفاوت است، نتایج نهایی معمولاً حداکثر در عرض 3 روز تا یک هفته پس از تزریق قابل مشاهده است.

•         غیرتهاجمی و بدون درد:

سوزن های استفاده شده برای تزریق بوتاکس بسیار ظریف هستند، به طوری که بیماران هیچ دردی را احساس نمی کنند و حداکثر احساسی مانند سوزش بسیار خفیفی خواهند داشت. همچنین، پس از درمان نیز دردی احساس نمی کنید و نیازی به استفاده از کرم های بی حسی وجود ندارد.


مزایای تزریق بوتاکس


•         مقرون به صرفه:

یک تزریق بوتاکس معمولاً هزینه بسیار کمتر از روش های جوانسازی جراحی و یا حتی غیر جراحی مثل هایفوتراپی دارد، در بین تمام روش های زیبایی جوانسازی درمان بوتاکس یکی از مقرون به صرفه ترین روش ها محسوب می شود.

•         بدون نیاز به زمان ریکاوری:

بوتاکس نیاز به هیچ دوران بهبودی ندارد و می توانید بلافاصله به فعالیت های عادی روزمره خود بازگردید. حداکثر ممکن است عوارض بسیار خفیفی داشته باشد که با رعات مراقبت های بعدی به راحتی از بین خواهند رفت.

•         عوارض و خطرات کم:

تزریق صحیح بوتاکس به صورت به صورتیست که انتقال نمی یابد، این باعث می شود که آن را به طور قابل توجهی ایمن با خطرات سلامتی کمتر در مقایسه با سایر روش های جراحی تبدیل کند. با این حال، مانند هر درمان پزشکی دیگری، ممکن است عوارض جانبی در ارتباط با بوتاکس نیز وجود داشته باشد، که اکثر آنها خفیف هستند و در عرض چند روز برطرف می شوند.

•         کاربردهای چند منظوره:

بوتاکس در درجه اول با کاربرد زیبایی شناخته می شود، اما طیف وسیعی از کاربردهای آن در زمینه پزشکی وجود دارد، برخی از رایج ترین کاربردهای درمانی بوتاکس شامل درمان میگرن مزمن، هیپرهیدروزیس یا تعریق بیش از حد، بی اختیاری مثانه، درد همراه با اختلالات TMJ و کاهش اسکار آکنه است.

•         نتایج موقت:

یکی از مزایای انجام بوتاکس این است که برای همیشه دوام نمی آورد، اگر نظر خود را در مورد این روش تغییر دادید یا از نتایج راضی نیستید، می توانید به سادگی صبر کنید تا دارو در عضلات حل شود.


مزایا و معایب تزریق بوتاکس


معایب تزریق بوتاکس

•         از بین بردن حالت چهره:

مفهوم بوتاکس این است که با مسدود کردن پایانه های عصبی بین عضلات از واکنش، به عنوان یک شل کننده عضلانی عمل کند. اگر به طور نامناسب تزریق شود یا بیش از به کار گرفته شود، می تواند بر ظاهر تأثیر منفی بگذارد و شما را با یک اخم مداوم یا نگاه متعجب مواجه کند.

•         نیاز به ترمیم:

یکی از جنبه های کلیدی بوتاکس که به عنوان مزیت درمان عمل می کند نیز می تواند یک نقطه ضعف آن باشد. ماندگاری تزریق بوتاکس موقتی است و تنها بین 3 تا 6 ماه طول می کشد؛ متقاضیان انجام این روش باید برای قرار ترمیم نتایج و حفظ اثرات مرتب به کلینیک مراجعه کند.

•         عوارض جانبی بالقوه:

ثابت شده که درمان بوتاکس دارای حداقل خطرات است و عوارض جانبی گاه به گاه معمولاً در عرض 24 تا 48 ساعت از بین می روند. اما برخی از بیماران ممکن است عوارض جانبی جدی تر داشته باشند یا عوارض برای هفته ها ادامه یابد. این موارد می تواند شامل افتادگی پلک، سردرد، گردن درد، کبودی، حالت تهوع و غیره باشد. همچنین ممکن است نسبت به بوتاکس واکنش های آلرژیک داشته باشید؛ بیمارانی که آنتی بیوتیک مصرف می کنند باید قبل از انجام بوتاکس اقدامات احتیاطی خاصی را انجام دهند.

•         ممکن است در اولین تزریق به نتایج دلخواه نرسید:

دریافت نتایج فوری برای همه خوشایند است، اما بسته به اینکه خطوط و چین و چروک های پوست چقدر پیشرفته هستند، ممکن است  در تزریق اول نتایج مورد نظرتان را مشاهده نکنید یا زودتر از سایرین نیاز به شارژ مجدد داشته باشید. با این حال، اگر پزشک شما باتجربه و آموزش دیده باشد، به نتایج دلخواهتان دست خواهید یافت، زیرا آناتومی صورت را درک می کند و مهارت های پیشرفته ای در تزریق بوتاکس دارد.


بوتاکس یک درمان نسبتاً بی خطر است و اگر توسط یک پزشک متخصص و با تجربه انجام شود، عوارض جانبی احتمالی به میزان قابل توجهی به حداقل می رسد. در جلسه مشاوره ، یک پزشک متخصص باید همیشه خطرات و عوارض جانبی مربوط به درمان بوتاکس را مورد بحث قرار دهد؛ البته بیشتر عوارض جانبی بوتاکس ناشی از عدم تجربه یا آموزش نداشتن تزریق کننده می باشد. بنابراین، برای به حداقل رساندن خطرات، فقط متخصصان واجد شرایط و با تجربه را انتخاب کنید که برای تزریق بوتاکس آموزش دیده اند.

مزایا و معایب هایفوتراپی
25 Apr 2023

مزایا و معایب هایفوتراپی

هایفوتراپی روشی است که بدون نیاز به جراحی و یا هرگونه بیهوشی و به وسیله امواج اولتراسوند این بافت ها را سفت کرده و باعث کشیده شدن و بالا رفتن پوست می شود.تاثیر هایفوتراپی در جوان سازی پوست ثابت شده است.نحوه عملکرد این روش بدین گونه است که امواج اولتراسوند در لایه های زیرین پوست تابیده می شود و بدون هیچگونه سوختگی در لایه های سطحی پوست و با متمرکز شدن انرژی در لایه های زیرین و عمق پوست الیاف کلاژنی پوست و سلول های آن منطقه منعقد شده و سبب خواهد شد پوست کشیده و چین و چروک ها و شل شدگی های پوست را از بین ببرد.

ادامه مطلب
تزریق بوتاکس برای درمان میگرن
29 May 2022

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

به دفعات نشان داده شده است که تزریق بوتاکس یک درمان موثر برای کاهش دردهای ناشی از میگرن می باشد. تاثیر درمانی بوتاکس فقط برای میگرن مزمن تایید شده است و هیچ مدرکی دال بر استفاده از آن برای کمک به درمان میگرن اپیزودیک یا سردردهای تنشی وجود ندارد. همچنین بوتاکس برای درمان میگرن مزمن در بزرگسالان توسط بسیاری از سازمان های پزشکی بزرگ دنیا تایید شده است.

ادامه مطلب
عوارض بلفاروپلاستی
28 Sep 2021

عوارض بلفاروپلاستی

اولین و مهمترین جنبه جراحی که باید در نظر داشته باشید این است که نتایج زمان می برد تا آشکار شود، مانند تقریباً هر عمل جراحی زیبایی دیگر حداکثر یک سال پس از عمل طول می کشد تا از مزایای کامل بلفاروپلاستی به خصوص لیفت پلک بهره مند شوید.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35