مراقبت های قبل از هایفوتراپی

آمادگی برای هایفوتراپی


هایفوتراپی یا HIFU therapy که مخفف عبارت High-intensity focused ultrasound می باشد و به معنی امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا است، یکی از جدیدترین روش های درمانی و زیبایی جهت کشیدن پوست یا لیفت صورت می باشد. هایفوتراپی برای اولین بار در سال 2008 به منظور درمان های زیبایی مورد استفاده قرار گرفت، این روش دارای مزایای بسیاری است که از مهم ترین آن می توان به عدم نیاز به جراحی اشاره نمود. انجام هایفوتراپی به صورت سرپایی می باشد و طی یک جلسه می توان نتایج آن را فورا مشاهده کرد، پس از انجام این روش بلافاصله می توان فعالیت های روزانه خود را ادامه داد و نیازی به بستری شدن نمی باشد.

هایفوتراپی صورت درمانی غیر تهاجمی و بدون هرگونه درد می باشد و به عنوان جایگزین مناسبی برای لیفت صورت در نظر گرفته می شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که هایفوتراپی در سال 2009 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مورد تایید قرار گرفته است. برخی از روش های درمانی توسط هایفو به دلیل نوین بودن آن هنوز مورد تایید قرار نگرفته است اما در سال 2014 استفاده از هایفوتراپی برای از بین بردن چین و چروک های صورت، گردن و بالای سینه مورد تایید FDA قرار گرفت.


کاربردهای هایفوتراپی

•     کم کردن خطوط گریه و خنده

•     زاویه دار کردن و برجستگی خط فک

•     حذف غبغب از صورت

•     از بین بردن افتادگی پلک بالا

•     اصلاح نمودن خطوط چانه

•     لیفت و کشیدن پوست، گونه و ابرو

•     از بین بردن چین و چروک ها در نواحی صورت و گردن

•     حذف و کاهش غبغب

•     هایفو واژینال برای سفت کردن و جوانسازی ناحیه واژن

انجام هایفوتراپی به وسیله دستگاهی مخصوص که امواج فراصوت که بی خطر می باشد را متمرکز نموده و توسط پزشک متخصص این امواج در لایه ی خاصی از پوست تابانده می شود. این کار سبب تحریک شدن رشته های کلاژن در محل تاباندن امواج خواهد شد و با این کار استحکام بافت های این نواحی را افزایش می دهد که در نتیجه این فرآیند پوست سفت تر و چین و چروک ها از بین خواهد رفت.


مراقبت های قبل از هایفوتراپی

با این که هایفوتراپی روشی ساده به نظر می رسد، درک مراقبت های قبل و بعد از آن بسیار مهم است. اگر مراقبت های بعد از هایفو به درستی دنبال نشود، عوارضی مانند هیپرپیگمانتاسیون ممکن است رخ دهد. به این ترتیب، پیروی از شرایط آمادگی قبلی و دستورالعمل های بعد از هایفو، اثربخشی درمان را بهبود می بخشد و مزایای طولانی مدت را تضمین می کند. هایفوتراپی همانند هر روش درمانی و یا زیبایی نیازمند مراقبت های پیش از انجام آن می باشد که با انجام آن ها می توان بهترین نتیجه را از طریق این روش بدست آورد و ماندگاری هایفوتراپی را افزایش داد. مراقبت های قبل از هایفوتراپی عبارتند از:

✓      بارداری یا استفاده از دارویی خاص و هایفوتراپی

قبل از انجام هایفوتراپی یکی از مهم ترین مواردی که می بایست به پزشک خود اطلاع دهید و او را در جریان قرار دهید، بارداری و یا استفاده از داروهای خاص می باشد. چنانچه از دارویی خاص استفاده می نمایید می بایست حتما آن را با پزشک مطرح کنید تا با تشخیص پزشک در صورت لزوم پیش از انجام هایفو داروی خود را قطع کنید یا هایفو را به زمان دیگری انتقال دهید.همچنین دوران بارداری دورانی بسیار حساس می باشد که نیازمند مراقبت های ویژه است، به همین علت قبل از انجام هایفوتراپی چنانچه باردار هستید این مسئله را بازگو نمایید تا دکتر بتواند تشخیص درستی جهت انجام یا عدم انجام این روش درمانی داشته باشد.


✓      استحمام با آب گرم پیش از هایفوتراپی

یکی دیگر از مواردی که می تواند قبل از انجام هایفوتراپی صورت موثر باشد استحمام و دوش با آب گرم می باشد، با این کار در روز قبل از انجام هایفو تمامی آلودگی ها از روی صورت و پوست برداشته می شود و منافذ پوست بازتر خواهد شد.


✓      عدم استفاده از داروهای فشار خون و الکل:

روزی که برای انجام هایفوتراپی صورت توسط پزشک انتخاب شده است می بایست استفاده از داروهایی که تنظیم کننده فشار خون است را به نعویق بیاندازید. همچنین بهتر است از چند روز قبل از هایفوتراپی از استفاده از نوشیدنیهای الکلی و مصرف دخانیات پرهیز نمایید.


✓      پاک کردن آرایش:

پیش از انجام هایفوتراپی صورت می بایست صورت خود را به طور کامل تمیز نمایید و تمامی آرایش خور را از صورت خود پاک کنید. به طور کلی بهتر است در روز درمان و پس از استحمام روی ناحیه تحت درمان از هیچ گونه آرایش یا مرطوب کننده ای استفاده نکنید.


مراقبت های قبل از هایفوتراپی


ممنوعیت های قبل از اتجام هایفو

1-      قرار گرفتن در معرض نور خورشید پوست را می سوزاند و پوست آفتاب سوخته یا (به تازگی) برنزه شده را نمی توان با هایفو درمان کرد.

2-      از استفاده از تمام مواد شیمیایی که پوست را تحریک می کنند یا لایه برداری پوست، در هفته پیش از هایفو باید اجتناب شود زیرا ممکن است از درمان جلوگیری کند.

3-      متقاضیان انجام هایفوتراپی نباید دارای تبخال نمی تواند باشند، تبخال روند بهبودی را مختل می کند. همچنین داشتن تب قبل از هایفوتراپی از اثرگذاری درمان جلوگیری می کند، بنابراین تنها پس از کاهش تب یا رفع تبخال امکان انجام هایفو وجود دارد.

4-      اگر آنتی بیوتیک مصرف می کنید و می خواهید از هایفوتراپی استفاده کنید، ممکن است مجبور شوید داروهای خود را قطع کنید. برخی از داروها مانند آنتی بیوتیک ها ممکن است پوست شما را به نور حساس تر کنند، در این صورت ممکن است لازم باشد جلسه هایفوتراپی خود را به مدت 2 هفته به بعد از اتمام درمان آنتی بیوتیکی به تعویق بیندازید.


نکاتی که پیش از هایفوتراپی باید بدانید:

✓      چنانچه در بدن خود جسم فلزی مانند پروتز یا پیرسینگ دارید و همچنین اگر در ماه اخیر اقدام به تزریق بوتاکس و یا ژل کرده اید به پزشک خود اطلاع دهید. تزریق بوتاکس و یا ژل در بازه بیش از یک ماهه قبل از هایفوتراپی منعی نخواهد داشت.

✓      برخی از متقاضیان هایفوتراپی در مورد روش های درمانی ترس دارند، بنابراین می توانند قبل از درمان از داروهای ضد اضطراب استفاده کنند. اگر فرد استفاده از کرم بی حس کننده (بی حس کننده) موضعی یا مصرف یک داروی ضد اضطراب را انتخاب کرد، باید 45 دقیقه تا یک ساعت قبل از هایفو در محل حاضر شود. همچنین ضروری است که افرادی که داروهای ضد اضطراب مصرف می کنند، باید با شخصی بیایند تا پس از درمان، آنها را به خانه برسانند.

✓      پیش از آنکه اقدام به انجام هایفوتراپی نمایید درباره کلینیک و پزشک انتخابی خود تحقیق نمایید و نتایج کارهای انجام شده توسط پزشک خود را بررسی کرده تا از انجام این روش به وسیله پزشک انتخابی خود اطمینان حاصل نمایید.

✓      یکی دیگر از نکات مهم قبل از هایفوتراپی مشرورت کردن با افرادی است که اقدام به انجام این روش در گذشته کرده اند. با بررسی و مشورت از این افراد علاوه بر برطرف سازی سولات خود می توانید با نتایج هایفوتراپی به طور کامل آشنا شوید تا با خیال راحت اقدام به انجام این کار نمایید.


تزریق ژل به باسن
19 Sep 2023

تزریق ژل به باسن

امروزه به جای عمل های جراحی برای داشتن باسنی با حجم دلخواه و جذاب می توان از تزریق ژل که روش کم تهاجمی می باشد برای این منظور استفاده کرد. فرم دادن، افزایش سایز و حجم باسن با رژیم و ورزش کاری مشکل و نیازنمند زمان می باشد

ادامه مطلب
تزریق ژل برای از بین بردن خط لبخند
26 Dec 2020

تزریق ژل برای از بین بردن خط لبخند

حرکت تکراری لبخند زدن باعث شل شدن پوست و ایجاد چروک های دائمی می شود، همچنین لبخند زدن باعث از بین رفتن بافت موجود در آن ناحیه از صورت می شود و خطی ایجاد می کند که حتی بعد از اینکه لبخند را متوقف کنید نیز باقی می ماند.

ادامه مطلب
هزینه هایفوتراپی چقدر است؟
6 Jun 2023

هزینه هایفوتراپی چقدر است؟

از هایفو برای جوانسازی پوست صورت، گردن و واژن و رفع علائم کشش در بدن استفاده می شود، همچنین هایفوتراپی شکم و غبغب نیز متداول است. هزینه هایفوتراپی نسبت به نتایجی که در نهایت بدست می آید و ماندگاری طولانی این نتایج، در مقایسه با سایر روش های جدید جوانسازی پوست بسیار مقرون به صرفه می باشد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35