پف یا کیسه زیر چشم و روش های درمان

درمان کیسه های زیر چشم


چه هنوز در دهه بیست سالگی خود باشید و چه کمی بزرگتر، آخرین چیزی که می خواهید این است که دارای پف زیر چشم شوید. در حالی که تقریباً همیشه دلیلی برای نگرانی نیستند، حلقه های سیاه و پف زیر چشم می توانند شما را مسن تر نشان دهند، متأسفانه این مشکلات با افزایش سن بدتر می شوند.

تصمیم گرفتید آن کیسه چیپس نمکی را بخورید و به جای اینکه در یک زمان مناسب بخوابید، قسمت دیگری از برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را تماشا کنید و اکنون ناحیه زیر چشم شما دارای پف یا کیسه زیر چشم Under Eye Bags شده است. دلیل ایجاد این مشکل هر چه که باشد، اعتماد به نفس شما را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند و در صورت شدید بودن نیاز به درمان هایی از جمله بلفاروپلاستی، لایه برداری، تزریق فیلر و لیزردرمانی برای کاهش یا از بین بردن کامل آن دارید.


چه چیزی باعث ایجاد کیسه های زیر چشم می شود؟

برای درمان پف زیر چشم، ابتدا باید بفهمیم که چه چیزی باعث آن شده است، موارد زیادی وجود دارد که می تواند منجر به ایجاد پف و کیسه های زیر چشم شود، اما معمولاً زمانی رخ می دهند که بافت های ملایم پوست اطراف چشم ضعیف و آویزان می شوند و اجازه می دهند مایع زیر چشم جمع شود و به ظاهری متورم منجر شود. مهمترین دلایلی که افراد دچار پف چشم می شوند، عبارتند از:

✓      رژیم غذایی پر نمک: مصرف زیاد غذاهای نمکی باعث احتباس آب و ورم می شود.

✓      آلرژی: احتقان و التهاب ناشی از آلرژی گاهی اوقات می تواند پف زیر چشم را تشدید کند.

✓      شرایط پزشکی: برخی از شرایط سلامتی مانند مشکلات تیروئید می تواند باعث تورم چشم شود.

✓      ژنتیک: داشتن کیسه های زیر چشم می تواند یک ویژگی فیزیکی باشد که از خانواده خود به ارث برده اید.

✓      روند طبیعی پیری: با افزایش سن، استحکام پوست و عضلات از جمله پوست اطراف چشم از دست می رود.

شایع ترین علت پف زیر چشم، پیری طبیعی است؛ پوست مسن بیشتر مستعد شل شدن بوده و تمایل به افتادگی یا چروک شدن دارد. ماهیچه ها و بافت های اطراف چشم نیز بر اثر پیری می توانند ضعیف شده و به ظاهر چروک کمک کنند، این تضعیف به چربی اطراف چشم اجازه می دهد تا بیرون بزند و ظاهری حباب مانند ایجاد کند.


روش های جلوگیری از ایجاد پف زیر چشم

در حالی که کیسه های کوچک زیر چشم معمولاً به مداخله پزشکی جدی نیاز ندارند، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کاهش ظاهر آنها انجام دهید، که به شرح زیرند:

•     نمک را کنار بگذارید:

در حالی که نمک معمولا به دلیل ارتباط با فشار خون بالا شناخته می شود، تمام سدیم موجود در آن می تواند باعث احتباس مایعات شده که می تواند منجر به تورم و پف دور چشم شود. اگر به سادگی نمی توانید عادت نمک خوردن را ترک کنید، سعی کنید از نمک دریایی خالص استفاده کنید و مصرف خود را به مقدار کمی محدود کنید. سعی کنید از غذاهایی که نمک زیادی دارند، دوری کنید، در عوض سعی کنید سبزیجات تازه و مواد غذایی مفید برای جوانسازی پوست بخورید، به ویژه کرفس که میل به نمک را کاهش می دهد.

•     آلرژی های فصلی خود را کنترل کنید.

از آنجایی که آلرژی های فصلی یک بیماری شایع است، بسیاری از مردم به خوبی در مورد تشدید آلرژی و خارش، آبریزش و پف چشم های همراه با آن آشنا هستند. اگر از آلرژی های فصلی رنج می برید، تلاش برای کنترل آلرژی می تواند کمک زیادی به بهبود ظاهر کیسه های زیر چشم شما کند. داروهای طبیعی وجود دارد که می توانید برای مدیریت آلرژی و احتمالاً متوقف کردن محرک ها قبل از شروع امتحان کنید. اگر این داروها کارساز نیستند، با پزشک خود در مورد داروهای بدون نسخه یا با نسخه ای که ممکن است مفید باشند، صحبت کنید.


درمان پف زیر چشم


•     سیگار و الکل را حذف کنید.

اگر سیگار می کشید، اکنون زمان آن است که آن را ترک کنید؛ سیگار نه تنها برای سلامتی مضر است، بلکه پوست کل بدن را خشک و ضعیف می کند. علاوه بر این منجر به پیری زودرس، به ویژه در اطراف چشم ها به شکل افتادگی پلک می شود. مواد شیمیایی خطرناک موجود در سیگار نیز سمی هستند، چشم ها و بافت های اطراف آنها را تحریک کرده و منجر به سیاهی و پف زیر چشم می شود. الکل همچنین می تواند عاملی در پیدایش کیسه های زیر چشم شما باشد، نوشیدن الکل همچنین پوست و بدن شما را کم آب کرده و منجر به تحریک پوست ظریف اطراف چشم و تیره و گود شدن چشم ها می شود.

•     هر روز از کرم ضد آفتاب دور چشم استفاده کنید.

اگر به طور معمول از ضد آفتاب استفاده نمی کنید، باید این مورد را  در روال روزمره خود قرار دهید؛ آسیب های ناشی از آفتاب نه تنها باعث پیری زودرس پوست شما می شود، بلکه می تواند باعث ایجاد چین و چروک و افتادگی در اطراف چشم شود. به دنبال ضد آفتابی باشید که به طور خاص برای پوست ظریف اطراف چشم ساخته شده باشد، با SPF کافی و فرمولاسیون غیرقابل تحرک.

اگر این نکات کارساز نبود، یا اگر احساس می کنید کیسه های زیر چشمتان شدیدتر شده است، متخصصان پوست راه حل های پزشکی دارند که می تواند نتایج مورد نظرتان را به شما بدهد. لیزرها و پرکننده‌ها می‌توانند برای از بین بردن سریع پف مزاحم و آن حلقه‌های تیره معجزه کنند.


 درمان هایی برای رفع کیسه زیر چشم

بسته به علت، روش های مختلفی برای کاهش و درمان پف زیر چشم وجود دارد؛ درمان‌های خانگی و محصولات بدون نسخه فقط می توانند میزان این پف را کاهش داده و باعث جلوگیری از افتادگی پوست شوند. برای از بین بردن مؤثر کیسه های زیر چشم که برجسته و دائمی هستند، درمان پزشکی اغلب ضروری است؛ می توانید چند راه حل خانگی و پزشکی را امتحان کنید که در ادامه ارائه شده اند:


1. کرم دور چشم

برخی از کرم های دور چشم برای کاهش یا جلوگیری از ظاهر کیسه های زیر چشم شناخته شده هستند. هنگام خرید کرم زیر چشم، برچسب هایش را بخوانید و به دنبال موادی مانند کافئین، اسید هیالورونیک و رتینول باشید؛ این مواد به آبرسانی، سفت شدن و بیدار شدن پوست زیر چشم کمک می کنند. نکته دیگر این است که کرم خود را تا زمانی که آماده استفاده هستید در یخچال نگهداری کنید زیرا احساس خنکی به کاهش التهاب زیر چشم کمک می کند.


2. غلتک خنک کننده زیر چشم

یک راه عالی برای تحریک جریان خون و کمک به بیرون راندن مایع اضافی از زیر چشم، استفاده از غلتک چشم است؛ بسته به مزایای متفاوتی که این کریستال ها برای پوست دارند، به دنبال غلتک های ساخته شده از موادی مانند یشم، رز کوارتز، آمیتیست یا ابسیدین باشید. بعد از اینکه کرم دور چشم خود را برای شب استفاده کردید، از انتهای کوچک غلتک استفاده کنید تا به آرامی زیر ناحیه چشم را ماساژ دهید و مایع اضافی را به سمت خط رویش مو و پایین گلو فشار دهید. غلتک های چشمی همچنین یک راه عالی برای تشویق گردش سلولی، تولید کلاژن پوست و سفت کردن آن هستند.


پف و کیسه زیر چشم


3. بلفاروپلاستی پلک پایین

در حالی که روش های کاهش پف زیر چشم در خانه عالی هستند، اما راه حل های تضمینی برای این مشکل نیستند. برای برخی، کیسه های زیر چشم که ارثی هستند، نیاز به مداخله پزشک و جراحی دارند؛ لیفت پلک پایین یا بلفاروپلاستی روشی عالی برای کاهش کیسه ها یا گودی زیر چشم و ایجاد حالتی شاداب تر، آرام تر و خوشایندتر است.


4. لایه برداری

درمان لایه برداری با لیزر، از لیزر برای حذف لایه های سطحی پوست چروک شده در ناحیه زیر چشم و تحریک رشد کلاژن جدید و در نتیجه سفت شدن پوست استفاده می کند. بسته به نوع پوست و قرار گرفتن در معرض نور خورشید، نتایج می تواند سال ها باقی بماند.

لایه برداری شیمیایی نیز با از بین بردن لایه های سطحی، چین و چروک پوست زیر چشم را درمان می کند. استفاده از محلول های شیمیایی سلول های قدیمی پوست را حل می کند تا پوستی سفت تر و روشن تر نمایان شود.


5. فیلرهای پوستی

پرکننده های پوستی می توانند به طور قابل توجهی به کاهش ظاهر کیسه های سرسخت زیرچشم کمک کنند. اکثر فیلرهای پوستی از ترکیبی به نام اسید هیالورونیک تشکیل شده اند که پوست را محکم و انعطاف پذیر نگه می دارد. هنگامی که زیر چشم یا در سایر نواحی توخالی صورت تزریق ژل انجام می شود، می تواند به آرامی و به طور طبیعی حجم آن ناحیه راافزایش دهد.

میکرودرم ابریژن چیست و چه مزایایی دارد؟
17 Oct 2022

میکرودرم ابریژن چیست و چه مزایایی دارد؟

میکرودرم ابریژن یک روش غیر تهاجمی است که سطح پوست (بیرونی ترین لایهوست) را عمیقا لایه برداری و پاک می کند، در نتیجه آن را روشن تر، صاف تر و جوان تر می کند. این یکی از محبوب ترین روش های غیرجراحی لایه برداری پوست به دلیل اثربخشی بالا و سادگی کلی آن است.

ادامه مطلب
آر اف برای جوانسازی صورت
10 Jan 2022

آر اف برای جوانسازی صورت

یک گزینه منحصر به فرد برای جوانسازی صورت که توسط پاکسازی پوست صورت از هر لکه ای کار می کند، آر اف فرکشنال می باشد. این روش از دستگاهی با فرکانس رادیویی برای ایجاد سوراخ های میکرو بر روی پوست استفاده می کند و عمدتاً برای اصلاح شلی پوست استفاده می شود.

ادامه مطلب
مزایا و معایب هایفوتراپی
25 Apr 2023

مزایا و معایب هایفوتراپی

هایفوتراپی روشی است که بدون نیاز به جراحی و یا هرگونه بیهوشی و به وسیله امواج اولتراسوند این بافت ها را سفت کرده و باعث کشیده شدن و بالا رفتن پوست می شود.تاثیر هایفوتراپی در جوان سازی پوست ثابت شده است.نحوه عملکرد این روش بدین گونه است که امواج اولتراسوند در لایه های زیرین پوست تابیده می شود و بدون هیچگونه سوختگی در لایه های سطحی پوست و با متمرکز شدن انرژی در لایه های زیرین و عمق پوست الیاف کلاژنی پوست و سلول های آن منطقه منعقد شده و سبب خواهد شد پوست کشیده و چین و چروک ها و شل شدگی های پوست را از بین ببرد.

ادامه مطلب
مواد غذایی مفید برای جوانسازی پوست
2 Jul 2023

مواد غذایی مفید برای جوانسازی پوست

پوستی زیبا و درخشان از نحوه غذا خوردن نشات می گیرد، اما مواد غذایی مفید برای جوانسازی پوست می توانند به بیش از اینها کمک کنند. غذاهای غنی از ویتامین ها و مواد معدنی می توانند علائم پیری را معکوس کنند؛ بهترین مواد غذایی برای پوست شما غذاهای حاوی اسید الاژیک، بیوتین و ویتامین های C و E هستند.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35