لیزر موهای زائد صورت

لیزر موهای زائد صورت


برای اکثر مردم، مو در جاهایی وجود دارد که ممکن است دوست نداشته باشند، از جمله دست ها وپاها و حتی بخش هایی از صورت. داشتن سبیل یا موهای ضخیم چانه برای خانم ها می تواند باعث خجالت شما شوند و بسیاری از افراد زمان زیادی را در هفته برای رفع این موها صرف می کنند. دستگاه های جدید لیزر موهای زائد بسیار دقیق هستند، بنابراین می توان از آن برای از بین بردن موهای صورت، زیر بغل، خط بیکینی، پشت، سینه، گردن، دست ها و پاها استفاده کرد. در واقع می توان گفت لیزر موهای زائد در هر نقطه از بدن که مو دارای رنگدانه کافی برای جذب نور لیزر باشد، حتی مناطق بسیار حساس، قابل انجام است.

لیزر موهای زائد روی فولیکول های مو اثر می گذارد زیرا انرژی لیزر توسط ملانین موجود در موها جذب می شود؛ ملانین رنگدانه ایست که به مو و پوست رنگ می دهد و یکی از وظایف اصلی آن جذب انرژی نور است که به محافظت از پوست در برابر آسیب خورشید کمک می کند.


لیزر موهای زائد صورت

موهای زائد صورت ممکن است در نتیجه شرایط پزشکی مانند PCOS (سندرم تخمدان پلی کیستیک) یا هیرسوتیسم افزایش پیدا کند. این می تواند باعث کاهش عزت نفس شود، لیزر موهای زائد صورت می تواند برای درمان این مشکل و حذف موهای ضخیم با نتایج طولانی مدت استفاده شود. اگرچه لیزر موهای زائد صورت از بسیاری جهات مانند سایر اعضای بدن است، اما از جهات خاصی نیز متفاوت می باشد. به مرور زمان موها ظریف تر و نرم تر می شوند، به این معنی که نازک تر شده و خیلی کمتر به چشم می آیند و رشد آنها با هر درمان کندتر و کندتر می شود. برای افرادی که به دلایل زیبایی می خواهند موهای صورت خود را به طور دائمی کاهش دهند، لیزر موهای زائد می تواند در مقایسه با سایر روش های از بین بردن موهای زائد صورت مانند اپیلاسیون، نخ، اصلاح یا استفاده از کرم های موبر در زمان نیز صرفه جویی کند.

لیزر موهای صورت می تواند به طور ایمن، موثر و دائمی موهای زائد را کاهش دهد، بدون اینکه بر روی پوست اثرات مضری داشته باشد. در طول لیزر موهای زائد ممکن است احساس گزگز داشته باشید که شدت آن بسته به محل و تراکم موها متفاوت است، برخی از افراد این احساس را همراه با درد حس می کنند که می توان از کرم های بی حسی استفاده کرد. هرچه جلسات بیشتری انجام داده باشید، درد کمتری احساس خواهید کرد زیرا فولیکول های مو کمتری مورد هدف قرار می گیرند.


لیزر موهای زائد صورت چگونه عمل می کند؟

هیچ راهی برای از بین بردن کامل موهای زائد برای همیشه وجود ندارد، اما روش هایی وجود دارد که کاهش دائمی را فراهم می کند. حتی زمانی که فولیکول مو از طریق لیزر یا الکترولیز آسیب دیده یا از بین می روند، تغییرات هورمونی می تواند باعث ایجاد فولیکول های جدید شود، به این معنی که مو مجدداً در آن ناحیه رشد می کند. لیزر موهای زائد یکی از موثرترین و بادوام ترین راه حل ها برای رفع موهای زائد است زیرا فولیکول های منفرد را هدف قرار می دهد و از طریق یک دوره درمانی انجام می شود.

لیزر موهای زائد صورت از انرژی نور برای آسیب دائمی یا تخریب فولیکول های مو استفاده می کند، این فرآیند فتوترمولیز نامیده می شود. این درمان ریشه های زیر سطح پوست را با استفاده از لیزر با درجه پزشکی هدف قرار می دهد تا از رشد مجدد آنها جلوگیری کند. از لیزر موهای زائد صورت می توان برای درمان نواحی زیر در مردان و زنان استفاده کرد: بالای لب، چانه، خط فک، گونه ها، اطراف ابروها، گوشه های لب و گردن استفاده کرد.


لیزر موهای صورت آقایان


کاندیدای مناسب لیزر موهای صورت

لیزر موهای زائد برای هر نوع پوست یا رنگی مناسب است، تا زمانی که موها به اندازه کافی تیره باشند که لیزر را جذب کنند. البته کسانی که پوست خیلی تیره دارند باید مراقب باشند که از لیزر مناسبی که طول موج مناسب برای پوست آنها دارد استفاده کنند. کاندیدای مناسب لیزر موهای زائد در هر قسمت از بدن، دارای پوستی روشن و موهایی تیره و ضخیم می باشد، کسانی که موهای بلوند یا سفید دارند کاندید مناسبی نیستند.

اگر برنزه کرده اید یا بیماری های پوستی فعال دارید (مانند اگزما یا آکنه) انجام لیزر می تواند آنها را بدتر کند، بنابراین قبل از شروع درمان حتماً برای ارزیابی شرایطتان به یک متخصص پوست مراجعه کنید. اگر موهای زائد بدنتان بیش از حد نازک باشد و به دلیل عدم تعادل هورمونی قوی باشد، در واقع ممکن است باعث تحریک بیشتر یا ضخیم تر رشد مو شود. مهم است که اپراتور ناحیه مورد نظر را ارزیابی کرده و مطمئن شود که مو به اندازه کافی ضخیم است که به درستی پاسخ دهد و در ناحیه ای نباشد که ممکن است باعث تولید بیشتر مو شود.


آمادگی برای لیزر موهای زائد صورت

مهم است که به یک پزشک یا متخصص پزشکی معتبر مراجعه کنید تا مطمئن شوید که لیزر موهای زائد برای شما مناسب است زیرا این روش برای همه توصیه نمی شود. مشاوره لیزر موهای زائد صورت به این صورت است که پزشک موهای صورت شما را ارزیابی کرده و مناسب ترین لیزر درمانی با طول موج مشخص را تعیین می کند. برای تعیین اینکه کدام لیزر می تواند ایمن ترین و موثرترین نتایج را برای نوع پوست شما ایجاد کند، یک تست پچ انجام خواهید داد. همچنین درصورتی که بیماری خاصی دارید یا دارویی را مصرف می کنید با پزشک در میان بگذارید.

6 هفته قبل از مراجعه برای لیزر موهای صورت از موم، بند یا موچین برای رفع موهای زائد استفاده نکنید زیرا می تواند اثربخشی درمان را کاهش دهد. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که موها را با تیغ اصلاح کنید، که یک راه توصیه شده توسط پزشکان می باشد تا علاوه بر افزایش ضخامت و نتیجه بخشی بهتر، موها زیر سطح پوست باشند. اصلاح صورت باید 24 ساعت قبل از لیزر انجام شود، اگر این کار را انجام ندهید، لیزر می تواند پوست شما را بسوزاند؛ همچنین در روز درمان، باید هرگونه لوسیون و آرایش را از صورت خود را پاک کنید.


لیزر موهای صورت


مزایای لیزر موهای زائد صورت

•         لیزر موهای زائد برای آقایان و خانم ها در هر سنی مناسب است.

•         درمان لیزر موهای زائد ما به شما این امکان را می دهد که از پوستی صاف بهره مند شوید و از موهای زبر و تحریکاتی که ممکن است با اصلاح ایجاد شود جلوگیری می کند.

•         نتایج لیزر صورت همچنین نسبت به اپیلاسیون، وکس کردن یا کرم‌های موبر ماندگارتر هستند.

•         بر خلاف IPL (نور پالسی شدید)، لیزر موهای زائد صورت برای پوست های تیره و مناطقی که دسترسی به آن سخت است، مناسب است.

•         نسبت به روش های دیگر برای رفع موهای زائد مناطق بزرگ مناسب تر است و در زمان کوتاه تری انجام می شود.

•         لیزر موهای زائد کاهش دائمی موها را ارائه می دهد و می تواند تا 90 درصد را کاهش دهد.

•         در درازمدت، با لیزر موهای زائد صورت تعداد لک ها و جوش های صورت کاهش یافته و پوست روشن تر و صاف تر می شود، زیرا هم احتمال رشد موهای زائد و هم موهای زیرپوستی را کاهش می دهد.

•         لیزر موهای زائد بسیار ملایم تر از اپیلاسیون روی پوست است و باعث از بین رفتن رشد و تحریکات ناشی از کندن می شود.


لیزر موهای صورت چقدر دوام دارد؟

لیزر موهای زائد صورت موثرترین روش رفع موهای موجود است که تقریباً در هر نقطه از صورت قابل استفاده است و نتایج طولانی مدتی به همراه دارد. حتی پس از اولین جلسه درمان، تفاوت زیادی در کاهش مو و لزوم اصلاح مداوم مشاهده خواهید کرد. ماندگاری نتایج لیزر موهای زائد به نوع و رنگ مو بستگی دارد و کاهش دائمی رشد موها تا 90درصد پس از دوره مشخص شده قابل دستیابی است.

فولیکول مو باید در یک زمان مشخص از چرخه رشد خود هدف قرار گیرد تا از بازگشت موها جلوگیری شود. از آنجایی که موها می توانند در هر زمان در قسمت های مختلف چرخه رشد مو قرار داشته باشند، برای مشاهده نتایج طولانی مدت به چندین جلسه درمانی نیاز خواهید داشت که معمولاً 8 تا 10 جلسه با فاصله 4 یا 6 هفته ای توصیه می شود. از آنجایی که صورت یک ناحیه فوق العاده هورمونی است، ممکن است مجبور شوید بعد از اتمام جلسات مشخص شده نیز به جلسات ترمیمی با فواصل بیشتر نیاز داشته باشید.

استفاده از لیزر برای از بین بردن غبغب
19 Jan 2021

استفاده از لیزر برای از بین بردن غبغب

استفاده از لیزر برای از بین بردن غبغب اگرچه گاهی اوقات جراحی لیزر نیز نامیده می شود اما در واقع یک روش غیر جراحی است که از لیزر هدایت شده برای ذوب کردن بافت های چربی درست در زیر پوست استفاده می شود.

ادامه مطلب
تزریق ژل برای از بین بردن خط اخم
8 Dec 2020

تزریق ژل برای از بین بردن خط اخم

با افزایش سن پوست دچار افتادگی یا چین و چروک می شود که می تواند بر اثر از دست دادن چربی و پروتئین در لایه پوست باشد. فیلرها نمی توانند به طور دائمی جایگزین چربی و پروتئین های از دست رفته شوند، اما

ادامه مطلب
تزریق چربی به زیر چشم
16 Jul 2020

تزریق چربی به زیر چشم

تزریق چربی به زیر چشم که به عنوان پیوند چربی اتولوگ، لیپوژنیکسون یا لیپکینگ نیز شناخته می شود روشی است که از سلول های چربی فرد برای پر کردن نقاط فرورفته و دارای چین و چروک زیر چشم استفاده می کند

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35