تزریق ژل یا هایفوتراپی

تزریق ژل یا هایفوتراپی


روش های مختلفی جهت افزایش زیبایی به صورت و بدن افراد وجود دارد که بسته به شرایط فرد و همچنین پزشک متخصص می توان از هریک از آن ها استفاده نمود. هر یک از روش های زیبایی ممکن است مزایا و یا معایبی داشته باشند که فرد با مقایسه آن ها می تواند بهترین انتخاب را برای خود برگزیند. تزریق ژل و هایفوتراپی دو نمونه از روش های جدید جوانسازی پوست هستند که بدون نیاز به دوران نقاهت و عوارض جانبی خاص در زمان کوتاهی نتیجه خود را نشان می دهند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی و مقایسه دو روش تزریق ژل و یا هایفوتراپی بپردازیم. با ما همراه باشید.


تزریق ژل

با افزایش سن چربی، ماهیچه ها و استخوان صورت شروع به لاغر شدن می کنند و پوست خاصیت کشسانی خود را از دست می دهد؛ این از دست دادن حجم باعث به وجود آمدن خطوط ریز، چین و چروک، افتادگی و شل شدگی پوست می شود. تزریق ژل برای کاهش خطوط و چین و چروک صورت و ایجاد ساختار، چارچوب و حجم دهی به صورت و لب ها استفاده می شود، البته کاربردهای دیگر این روش تزریق ژل به سینه، به باسن و گونه برای افزایش حجم هستند. اثرات تزریق ژل بلافاصله قابل مشاهده خواهد بود و نتایج و ماندگاری این روش در هر فرد متفاوت است و به محل تزریق، خصوصیات فرد، سن بیمار و ویژگی های پوست بیمار بستگی دارد. معمول ترین نوع ژل تزریقی هیالورونیک اسید (HA) می باشد، زیرا این ماده پرکننده به طور طبیعی در بدن به ویژه در مفاصل، چشم ها و پوست یافت می شود و با آن سازگار است؛ با تزریق در پوست هیالورونیک اسید جذب آب شده و این باعث می شود تا پوست هیدراته تر شود.

برای انجام تزریق ژل باید در ابتدا با پزشک متخصص یک جلسه مشاوره داشته باشید تا بتواند نواحی مورد نیاز برای تزریق و میزان ژل مورد نیاز را مشخص کند. برای اجرای تزریق ژل ابتدا یک بی حسی موضعی اعمال می شود و مقدار مناسبی از ژل انتخابی به ناحبه بی حس شده تزریق خواهد شد.


چه کسانی کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل نیستند ؟

تزریق ژل برای افراد دارای بیماری های زیر مناسب نمی باشد :

•     عفونت فعال در صورت یا دهان

•     عفونت در منطقه درمانی

•     دیابت کنترل نشده

•     مشکلات مربوط به لخته شدن خون

•     حساسیت به هر یک از مواد ژل تزریقی

•     افرادی که باردار یا شیرده هستند


مزایای تزریق ژل چیست ؟

✓      عدم نیاز به عمل جراحی یا بیهوشی

✓      روشی غیر تهاجمی

✓      فاقد دوره نقاهت

✓      دارای نتایج طبیعی و مشاهده فوری آنها

✓      سازگاری با پوست و ماندگاری بالا


عوارض جانبی تزریق ژل چیست ؟

عوارض جانبی رایج تزریق ژل شامل موارد زیر است:

•     تورم و کبودی

•     مقدار کمی خون ریزی

•     برآمدگی و قرمزی

عوارض جانبی غیر معمول و بسیار نادر در تزریق فیلر شامل موارد زیر می باشند:

•     واکنش های آلرژیک

•     عفونت

•     واکنش های التهابی

•     جابجایی مواد پرکننده به محل های دیگر

•     انسداد عروق

•     زخم


هایفوتراپی HIFU

هایفوتراپی روشی غیرجراحی است که برای سفت کردن پوست صورت و بدن مورد استفاده قرار می گیرد، این روش درمانی بدون سوزن، غیر جراحی و مقرون به صرفه و جایگزینی برای درمان های تهاجمی تر می باشد. امواج اولتراسوند متمرکز شده با شدت بالا (HIFU)، نوعی درمان غیر جراحی ضروری برای سفت کردن پوست های آویزان، افتاده یا شل است که موجب گرم شدن لایه های عمیق پوست شده و باعث انقباض آن و سفت شدن آن می شود. در نتیجه هایفوتراپی سلامت و نشاط پوست بهبود میابد و فقط پس از انجام یک جلسه، پوست تا مدت 2 سال محکم تر و سفت تر خواهد شد.


هایفوتراپی


با گذشت زمان خاصیت ارتجاعی الیاف کلاژن در پوست کم شده و شروع به از بین رفتن می کنند، که به نوبه خود باعث می شود که پوست استحکام خود را از دست داده و افتاده و آویزان شود. هایفوتراپی یک روش آرایشی، غیر تهاجمی با توانایی لیفت صورت می باشد، با استفاده از امواج فراصوت، سیستم آپونوروتیک عضلانی سطحی مورد هدف قرار می گیرد. بافت ها در دامنه بین 60 تا 70 درجه سانتیگراد گرم می شوند، بنابراین روند بهبودی با توجه به تحریک کلاژن سازی پوست و تولید الاستین جدید شروع می شود.

امواج فراصوت به اعماق پوست تابیده می شوند و باعث ایجاد واکنش حرارتی شده و گرمای زیادی مستقیماً روی لایه های فاسیا و ماهیچه ها متمرکز خواهد شد. این فن آوری به طور خاص لایه های پوست را هدف قرار داده و تولید کلاژن را تحریک می کند، سپس روند بازسازی بافت آغاز می شود. هایفوتراپی باعث سفت شدن و لیفت پوست و بافت ها می شود و در نتیجه آن ظاهری زیبا و پوستی سفت در صورت و بدن ایجاد می باشد. ماندگاری اثر این روش ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد و به میزان پیری پوست بستگی دارد، اما در کل نتایج درمان می تواند تا 2 سال ادامه یابد.


مزایای هایفوتراپی چه مواردی هستند؟

✓      روشی غیر تهاجمی و بدون اشعه

✓      دوره نقاهت کوتاه مدت و عدم آسیب به سطح پوست

✓      از بین بردن چین و چروک عمیق پوست

✓      رفع سیاهی دور چشم و غبغب

✓      عدم نیاز به جراحی و بستری شدن

✓      دارای نتایج طبیعی، روشی ایمن و بدون درد

✓      قابلیت اجرا روی هر نوع پوست و نواحی مختلف بدن


عوارض و معایب هایفوتراپی

بدترین عوارض جانبی که تاکنون بعد از هایفوتراپی دیده شده است، به بی حسی، قرمزی و تورم محدود می شود، که این عوارض جانبی پس از چند روز به خودی خود از بین می روند. از نظر عوارض جانبی، هایفوتراپی امن ترین گزینه برای سفت کردن و لیفت صورت و بدن می باشد. با این حال گزارش شده که برخی از بیماران در محل درمان برای چند هفته احساس سوزن سوزن شدن داشته اند، که این مشکل نیز حاد نبوده و پس از دو یا سه هفته از بین رفته است.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که تا زمانی که به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید، به احتمال زیاد عوارض جانبی هایفوتراپی بسیار محدود و سطحی بوده و هیچ عارضه قابل توجهی نخواهید داشت. به خاطر داشته باشید که هایفوتراپی به طور یکسان برای همه افراد اثرگذاری ندارد، بنابراین نتایج نهایی بین دو نفر که تحت این درمان قرار گرفته اند ممکن است کاملاً متفاوت باشد یا در فاصله های متفاوتی نتایج آشکار شوند.


تزریق ژل بهتر است یا هایفوتراپی ؟

با توجه به توضیحات گفته شده در بالا می توان گفت هایفوتراپی پوست را سفت می کند اما تزریق ژل می تواند به آن حجم دهد، در نتیجه می توان از این دو روش به عنوان مکمل استفاده کرد. برای مثال میتوانید با تزریق ژل به گونه ها آنها را حجیم کرده و کمی بالا ببرید، سپس با استفاده از هایفو در قسمت پایینی گونه، کلاژن سازی در آن را افزایش دهید تا پوستی سفت و کشیده داشته باشید. با توجه به فرآیند انجام و مکانیسم اثر دو روش تزریق ژل و هایفوتراپی میتوان گفت ماندگاری هایفو بیشتر است و معمولا به روش های کوتاه مدتی مانند تزریق فیلر ترجیح داده می شود.

برای سفت کردن پوست های افتاده و آویزان و از بین بردن چین و چروک هایفوتراپی بهترین گزینه می باشدف دقت این روش بسیار بالا می باشد و برای بافت های بسیار آسیب دیده و مشکل دار مناسب است. همانطور که گفته شده هایفوتراپی عوارض جانبی بسیار کمی داشته و از ایمنی بالایی برخوردار است؛ اما تزریق ژل برای رفع چین و چروک های سطحی و متوسط و حجم دهی به نقاط فرورفته مناسب می باشد.


در پایان با توجه به تفاوت ها و مزایا و معایب تزریق ژل یا هایفوتراپی شما می توانید انتخاب ایده آل خود را با مشورت با پزشک متخصص انجام دهید. کلینیک زیبایی رنسانس آماده ارائه تمامی خدمات زیبایی توسط پزشکان مجرب و متخصص و با پیشرفته ترین دستگاه ها می باشد.

هایفوتراپی کاملا بی خطر است؟
20 Jun 2020

هایفوتراپی کاملا بی خطر است؟

هایفوتراپی یک روش غیر تهاجمی برای سفت کردن و کشیدن پوست با استفاده از امواج التراسوند می باشد که نیازی به عمل جراحی نیز ندارد. هایفوتراپی بیشتر در معالجه تومورها مورد استفاده قرار می گیرد

ادامه مطلب
مراقبت های بعد از لیفت با نخ
24 Jan 2022

مراقبت های بعد از لیفت با نخ

اکثر افراد بعد از لیفت با نخ می توانند با بهبود فوری ظاهر خود به فعالیت های روزمره شان ادامه دهند، اما برای مشاهده سریع تر نتیجه و کاهش احتمال بروز عوارض جانبی باید از دستورالعمل های مراقبتی بعدی پیروی کنند.

ادامه مطلب
تزریق ژل برای از بین بردن خط اخم
8 Dec 2020

تزریق ژل برای از بین بردن خط اخم

با افزایش سن پوست دچار افتادگی یا چین و چروک می شود که می تواند بر اثر از دست دادن چربی و پروتئین در لایه پوست باشد. فیلرها نمی توانند به طور دائمی جایگزین چربی و پروتئین های از دست رفته شوند، اما

ادامه مطلب
مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ
17 Jul 2022

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

درمان میکرونیدلینگ در واقع پوست را توسط سوزن های ریز سوراخ می کند، بنابراین باید اقداماتی را برای محافظت از پوست در حین بهبودی انجام دهید. پس از انجام میکرونیدلینگ، پوست شما حساس تر می شود، زیرا سوراخ های ریز در حال بهبود هستند، به همین دلیل، نمی توانید روال معمول مراقبت از پوست خود را دنبال کنید.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35