میکرونیدلینگ خانگی چیست؟

میکرونیدلینگ خانگی


میکرونیدلینگ، یک درمان حرفه ای کم تهاجمیست که کلاژن سازی پوست و تولید الاستین را تحریک می کند تا چین و چروکها را به حداقل برساند و حتی رنگدانه های سرسخت را محو کند. این درمان پوست را با سوزن های بسیار نازک و استریل شده سوراخ می کند و پاسخ درمانی بدن شما را تحریک می کند، هنگامی که بدن شما کانال ها و آسیب های پوست را ترمیم می کند، کلاژن جدیدی ایجاد می کند. میکرونیدلینگ برای رفع نگرانی هایی مانند خطوط ریز، چین و چروک و حتی علائم کشش استفاده می شود و با ایجاد آسیب های ریز روی پوست از طریق استفاده از دستگاهی با حرکت غلتشی یا ضربه ای، عمل می کند.

با افزایش فناوری و ابزارهای مراقبت از پوست در خانه، ممکن است از خود بپرسید که آیا می توانید اثرات میکرونیدلینگ را در خانه خود تکرار کنید. ابزارهای میکرونیدلینگ خانگی (معروف به درمارولر) برای خرید در دسترس هستند، اما دقیقاً مشابه ابزاری نیستند که یک متخصص استفاده می کند.


میکرونیدلینگ خانگی

در حال حاضر کیت های میکرونیدلینگ به صورت متنوعی برای استفاده در خانه وجود دارد که می توانید به راحتی از بازار خریداری کنید. درمارولر، ابزار میکرونیدلینگ خانگی دارای سر سوزن های متعدد برای ایجاد زخم های سوراخ در پوست شماست که فرآیند اولیه تحریک کلاژن می باشد. این فرآیند که به عنوان درمارولینگ نیز شناخته می شود، شامل حرکت دادن یک ابزار دستی پر از سوزن در سراسر صورت است؛ هدف این است که تولید کلاژن جدید و اسید هیالورونیک را با تحریک پاسخ ترمیم زخم بدن تحریک کنید. استفاده از سوزن برای بازسازی پوست ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما زمانی که توسط یک متخصص با استفاده از یک بی حس کننده موضعی انجام شود، عملاً بدون درد و کم خطر است.

با این حال، برخلاف سایر روش های زیبایی در خانه، سوراخ کردن پوست با صدها سوزن ریز ممکن است در صورت نادرست انجام شدن، آسیب دائمی به شما وارد کند.


آیا انجام میکرونیدلینگ در خانه ایمن است؟

اگرچه درمارولر به عمق یک درمان میکرونیدلینگ در کلینیک های زیبایی به پوست نفوذ نمی کند، اما بدون خطر نیست، بیمارانی بوده اند که عوارضی مانند کبودی و جای زخم ناشی از اقدام به میکرونیدلینگ خانگی داشته اند. انجام میکرونیدلینگ در محیط های پزشکی با تجهیزاتی که به طور کامل مورد تحقیق و آزمایش قرار گرفته اند و با دستگاه هایی که قادر به رسیدن به اعماق بیشتر پوست برای بهبود بیشتر هستند، ایمن ترین انتخاب است. دستگاه های میکرونیدلینگ داخل کلینیک ها را می توان تا عمق لازم برای درمان ایمن و مؤثر مشکلات هر فرد تنظیم کرد.

با این حال، درم رولرها به طور کلی ایمن هستند، زیرا سوزن ها فقط 25/0 میلی متر عمق دارند و به اندازه یک درمان حرفه ای میکرونیدلینگ به عمق پوست نفوذ نمی کنند. البته پزشکان هشدار می دهند که اعمال فشار بیش از حد، استریل نکردن دستگاه، یا استفاده از درمارولینگ روی پوست دارای آسیب، ملتهب یا بیش از حد آکنه می تواند خطراتی مانند زخم یا عفونت ایجاد کند.


تفاوت بین میکرونیدلینگ در منزل و میکرونیدلینگ در کلینیک های زیبایی چیست؟

در حالی که درمان های میکرونیدلینگ داخل مطب معمولاً با دستگاه‌های الکتریکی یا باتری دار که می تواند شبیه یک غلتک یا قلم سنتی باشد، انجام می شود، میکرونیدلینگ خانگی معمولاً با رولرهای درما دستی انجام می شود. عمق سوزن در روش میکرونیدلینگ در کلینیک ها به گونه ای تنظیم می شود که متناسب با وضعیت پوست فرد باشد. وقتی خودتان این کار را انجام می دهید، در اصل فقط یک روش میکرودرم ابریژن را دریافت می کنید، که لایه برداری سبک سلول های مرده پوست روی صورت شما است. سطح میکرونیدلینگ خانگی به اندازه یک محیط تخصصی نیست، در کلینیک ها و مراکز تخصصی پوست، روش میکرونیدلینگ بسیار عمیق تر انجام می شود.


میکرونیدلینگ در خانه


میکرونیدلینگ خانگی چگونه انجام می شود؟

در ادامه راهنمای گام به گام برای انجام میکرونیدلینگ خانگی آمده است:

✔      پوست خود را با پاک کننده مناسب پاک کنید.

✔      سرم های مورد نیاز را اعمال کنید.

✔      به صورت عمودی، مورب و افقی ۲ تا ۳ بار در چهار ناحیه صورت، پیشانی، گونه ها، لب ها یا چانه و گردن درمارولر را بچرخانید.

✔      یک لایه دیگر از سرم های خود را بمالید.

✔      در انتها از مرطوب کننده مناسب پوستتان استفاده کنید.

در حالی که قرمزی و التهاب طبیعی است، می توانید با استفاده از یخ یا غلتک یشمی که در فریزر نگهداری می شود، پوستتان را خنک کنید. سرم هایی که دارای مواد فعال هستند، مانند اسید هیالورونیک پر کننده پوست و فاکتورهای رشد برای کمک به حفظ سلامت پوست و جوانسازی پوست با استفاده از میکرونیدلینگ مناسبند. اینها انواع موادی هستند که واقعاً اثرات میکرونیدلینگ را برای تحریک کلاژن، سرعت بخشیدن به گردش سلولی، رفع هایپرپیگمانتاسیون، صاف کردن خطوط ظریف، سفت، حجیم و هیدراته کردن، به حداکثر می‌رسانند.


مزایای میکرونیدلینگ در خانه

میکرونیدلینگ خانگی بسیار بسیار ارزان تر از انجام آن در کلینیک ها می باشد؛ شما می توانید کیت های میکرونیدلینگ را با قیمت تقریبا یک پنجم انجام آن در مراکز تخصصی سفارش دهید. همچنین میکرونیدلینگ خانگی در نزدیکی سطح پوست انجام می شود و معمولاً باعث روشن شدن و جوانسازی پوست خواهد شد. اگر در حال حاضر از محصولات موضعی خوب برای پوستتان استفاده می کنید، میکرونیدلینگ خانگی یک راه عالی برای استفاده حداکثری از آنهاست، چه برای مقابله با خطوط ریز، چه برای افزایش هیدراتاسیون یا بهبود تن؛ تمام مزایایی که قبلاً از مراقبت از پوست خود انتظار داشتید، با این روش چند برابر شده است.


معایب میکرونیدلینگ خانگی

•     میکرونیدلینگ که در مطب متخصص پوست انجام می شود باعث یکنواختی پوست می شود، برعکس ابزارهای میکرونیدلینگ خانگی دستی هستند و بسیار در معرض خطای تازه کار و کاربر قرار دارند.

•     در روش میکرونیدلینگ در مراکز تخصصی از سرهای قابل تعویض روی قلم های میکرونیدلینگ استفاده می شود، این سری ها فقط برای یک بار استفاده برای تضمین ایمنی در برابر بیماری های منتقله از طریق خون هستند. از سوی دیگر، دستگاه های میکرونیدلینگ خانگی که بی احتیاط در هر جایی قرار می گیرند، در معرض باکتری ها و سایر مواد معلق در هوا قرار گرفته که می توانند باعث عفونت شوند.

•     افرادی که از درمارولر خانگی استفاده می کنند، از موارد منع مصرف یا شرایطی که یک درمان دارویی خاص که منجر به بروز عوارض میکرونیدلینگ می شود، بی اطلاع است. چنین شرایطی که باید مراقب آنها بود عبارتند از عفونت تبخال، بروز آکنه، پسوریازیس، روزاسه یا زخم باز. همچنین، میکرونیدلینگ برای بیماران مبتلا به سرطان پوست فعال یا دریافت کنندگان شیمی درمانی توصیه نمی شود، زیرا ممکن است جای زخم ایجاد شود و این امر کل هدف میکرونیدلینگ را شکست می دهد.

•     یکی دیگر از خطرات روش های میکرونیدلینگ خانگی، تکنیک ناسازگار یا نامناسب است که می تواند باعث پارگی های سطحی در پوست شود که منجر به زخم می شود، نه التیام کلاژن.

•     اگر سوزن های درمارولر از مواد معتبری مانند تیتانیوم یا فولاد جراحی ساخته نشده باشند، می توانند خطرناک باشند. این امر خطر خم شدن سوزن ها را افزایش می دهد که اگرچه با چشم غیرمسلح نامحسوس است، اما می تواند آسیب شدیدی به پوست شما وارد کند.


نکاتی برای انجام میکرونیدلینگ در خانه

اگر می خواهید میکرونیدلینگ را در خانه انجام دهید، باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

✔      پیش از انجام میکرونیدلینگ خانگی پوست را کاملا تمیز کنید تا احتمال عفونت کاهش یابد.

✔      از آنچه که مستقیماً قبل و بعد از این روش روی پوست خود می گذارید، آگاه باشید. میکرونیدلینگ منافذ را برای دریافت بهتر سرم باز می کند، بنابراین اگر کرم ها یا لوازم آرایشی نادرست توسط متخصص میکرونیدلینگ تایید نشده باشد، ممکن است راش یا سوزش ایجاد شود.

✔      اگر عفونت پوستی فعال، زخم های سرد، زخم های باز، آکنه یا سابقه اسکار کلوئیدی دارید، روش میکرونیدلینگ را انجام ندهید؛ در غیر این صورت ممکن است باکتری ها را پخش کنید و مشکلات بیشتری ایجاد کنید.

✔      از انجام میکرونیدلینگ روی نواحی حساس مانند اطراف چشم و بالای لب خودداری کنید.

✔      درمارولر با عمق سوزن کم تهیه کنید(زیر 1 میلی متر) و بیش از یک بار در ماه این کار را انجام ندهید. اگر خونریزی پس از انجام میکرونیدلینگ در خانه بیش از یک نقطه باشد، یعنی خیلی عمیق رفته اید. از مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ آگاهی کامل داشته باشید و از آنها پیروی کنید.

✔      پیش از استفاده و به محض اتمام استفاده از درما رولر ، آن را در الکل یا پاک کننده مخصوص به مدت سه تا پنج دقیقه استریل کنید و قبل از اینکه دوباره در ظرف خود نگهداری کنید، اجازه دهید در هوا خشک شود.

✔      پیشنهاد میشود که درمان میکرونیدلینگ خانگی را در شب انجام دهید، زیرا پوست شما با انجام آن کمی صورتی رنگ می‌شود.

استفاده از لیزر برای از بین بردن غبغب
19 Jan 2021

استفاده از لیزر برای از بین بردن غبغب

استفاده از لیزر برای از بین بردن غبغب اگرچه گاهی اوقات جراحی لیزر نیز نامیده می شود اما در واقع یک روش غیر جراحی است که از لیزر هدایت شده برای ذوب کردن بافت های چربی درست در زیر پوست استفاده می شود.

ادامه مطلب
عوارض مزوتراپی
21 Jun 2021

عوارض مزوتراپی

مزوتراپی یکی از جدیدترین اقدامات بالینی غیرتهاجمی است که برای درمان تعدادی از شرایط زیبایی و غیرآرایشی استفاده می شود، در واقع مزوتراپی یک روش درمانی برای تنظیم گردش خون ضعیف است.

ادامه مطلب
آیا تزریق ژل چربی بی خطر است؟
20 Jun 2020

آیا تزریق ژل چربی بی خطر است؟

تزریق چربی بیشتر برای کاهش چین و چروک، از بین بردن اثر جوش ها و جوان سازی پوست استفاده می شود. در این روش جراحان در کلینیک های زیبایی از چربی های برداشت شده از بدن خود فرد برای تزریق استفاده می کنند که باعث تقویت قوام صورت، از بین رفتن چین و چروک های عمیق صورت و حجیم کردن لب ها می شوند.

ادامه مطلب
بوتاکس زیر بغل
20 Jun 2020

بوتاکس زیر بغل

تعریق بیش از حد که با نام علمی هایپر هیدروزیس Hyperhidrosis شناخته می شود ، از معضلاتی می باشد که بسیاری از افراد آن را تجربه کرده اند.به طور کلی عرق کردن فرآیندی است که جهت تعادل دما و خارج شدن سموم از بدن صورت می گیرد و یک موضوع طبیعی می باشد اما بیش از حد شدن آن که ممکن است دلایل هورمونی و یا دلایل دیگری داشته باشد

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35