مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ


میکرونیدلینگ یا درمان القای کلاژن روشیست که توسط یک پزشک متخصص یا درمانگر واجد شرایط در یک کلینیک زیبایی انجام می شود. در این روش از یک دستگاه برقی استفاده می شود که دارای سوزن های ریز برای ایجاد کانال های میکرو در پوست می باشد تا سپس تشکیل کلاژن و الاستین، بلوک های سازنده بافت پوست را تحریک کند. از آنجایی که میکرونیدلینگ باعث تحریک کلاژن و رشد آن می شود، پوست از مقادیر بیشتری کلاژن نسبت به حالت عادی بهره می برد تا به خوبی بازیابی شود و پوستی سفت، صاف، تمیز و شاداب نتیجه می دهد. مزایای میکرونیدلینگ عبارتند از:

•         خطوط ریز و چین و چروک های عمیق را بهبود می بخشد

•         اسکار آکنه را کاهش می دهد

•         علائم کشش را کاهش داده و از بین می برد

•         رنگ پوست را یکنواخت می کند

•         هایپرپیگمانتاسیون و لکه های ناشی از آفتاب را روشن می کند

•         ظاهر منافذ باز پوست را کاهش می دهد

•         بافت پوست را سفت و محکم می کند

•         جای زخم را التیام می بخشد

•         مویرگ های شکسته و وریدهای عنکبوتی را کاهش می دهد

•         درخشش پوست جوانی را باز می گرداند


روند بهبودی بعد از میکرونیدلینگ

پس از انجام یک جلسه درمان میکرونیدلینگ، برخی عوارض جانبی موقتی پیش خواهند آمد. بلافاصله بعد از انجام میکرونیدلینگ پوست شما برافروخته و قرمز خواهد شد، به طوری که انگار تمام روز را زیر نور خورشید گذرانده اید و دچار آفتاب سوختگی ​​شده اید. قرمزی و تورم پوست حداقل برای 24 بعد از میکرونیدلینگ باقی خواهد ماند و حتی با انجام مراقبت های بعدی نمیتوانید بلافاصله از قرمزی پوست راحت شوید. قابل ذکر است که پوشاندن قرمزی پوست بعد از میکرونیدلینگ یکی از اشتباهات رایج در بین افراد است، این کار منافذ ایجاد شده روی پوست را مسدود می کند و منجر به ایجاد جوش می شود.

یکی دیگر از عوارض جانبی میکرونیدلینگ تورم و مقداری پوسته شدن می باشد که تا 48 ساعت بعد در محدوده طبیعی در نظر گرفته می شوند. سایر عوارض جانبی مانند برآمدگی، جوش و خشکی پوست نیز چیزیست که ممکن است بعد از میکرونیدلینگ تجربه کنید، اما همه آنها را تجربه نخواهند کرد.


مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

درمان میکرونیدلینگ در واقع پوست را توسط سوزن های ریز سوراخ می کند، بنابراین باید اقداماتی را برای محافظت از پوست در حین بهبودی انجام دهید. پس از انجام میکرونیدلینگ، پوست شما حساس تر می شود، زیرا سوراخ های ریز در حال بهبود هستند، به همین دلیل، نمی توانید روال معمول مراقبت از پوست خود را دنبال کنید و باید در هفته اول از مصرف برخی محصولات خودداری کنید. مهمترین نکاتی که برای مراقبت بعد از میکرونیدلینگ باید در ذهن داشته باشید در ادامه ذکر شده اند:


1- اجتناب از نور خورشید

پس از میکرونیدلینگ به مدت دو هفته از قرار گرفتن در مقابل تابش مستقیم خورشید خودداری کنید و در صورتی که مجبور به اینکار شدید باید از کلاه و کرم ضد آفتاب استفاده کنید. البته ضد آفتاب باید هر روزه استفاده شود، اما محافظت از پوست در دوران بهبودی بعد از میکرونیدلینگ در برابر آسیب های خورشید اهمیت بیشتری دارد. همیشه از ضد آفتاب با SPF30 یا بالاتر استفاده کنید، البته دقت کنید که نباید در روز درمان با میکرونیدلینگ از هیچ محصولی روی پوست خود به خصوص ضد آفتاب شیمیایی استفاده کنید.


مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ


2- خودداری از مصرف محصولات مراقبت از پوست فعال بعد از میکرونیدلینگ.

بعد از درمان میکرونیدلینگ از هیچ محصولی که دارای ترکیبات فعال مانند رتینول یا اسیدهای آلفا هستند استفاده نکنید زیرا این مواد می توانند پوست شما را بیشتر تحریک کنند. اینها شامل رتینوئید، هیدروکینون، AHA، BHA، بنزوئیل پراکسید، الکل و ضد آفتاب بر پایه شیمیایی است، فقط می توانید از محصولاتی که پزشک شما توصیه کرده استفاده کنید.


3- بعد از میکرونیدلینگ آرایش نکنید.

بسیار مهم است که اجازه دهید پوستتان به مدت 24 ساعت پس از درمان استراحت کند، در این زمان کانال های پوست باز هستند و لوازم آرایشی می تواند به منافذ نفوذ کرده و باعث تحریک بیشتر شود.


4- شستشوی پوست و پاک کننده ها.

در 24 ساعت اول به هیچ وجه نباید پوست خود را بشویید، پس از آن تا دو روز تنها با آب ولرم و به آرامی روزی یک یا حداکثر دو بار بشویید. در روزهای 3 تا 5 می توانید با یک پاک کننده ملایم پوست را به آرامی بشویید تا پوسته های اضافی (پوست مرده) که معمولاً پس از درمان ایجاد می شود، از بین برود، دقت کنید که حرکات دستتان تا حد امکان ملایم باشد. بعد از روز ششم می توانید روال عادی شستشوی پوستتان را از سر بگیرید.


5- استفاده از ماسک صورت بعد از میکرونیدلینگ.

از روز دوم بعد از میکرونیدلینگ می توانید از ماسک صورت خنک کننده و مرطوب کننده استفاده کنید تا بهبود پوست را سریع تر کند؛ همچنین، این ماسک ها به کاهش هر گونه التهاب کمک می کند، فقط مطمئن شوید که از ماسک ملایم استفاده می کنید.


6- از ورزش های شدیدی که باعث تعریق می شود خودداری کنید.

تعریق باعث باز شدن منافذ پوست می شود، به این معنی که هر باکتری می تواند وارد سوراخ های پوست شود که می تواند در نتیجه منجر به یک واکنش یا عفونت شود.


7- بعد از میکرونیدلینگ از حمام و دوش آب گرم طولانی خودداری کنید.

به مدت 1 روز بعد از میکرونیدلینگ حمام نکنید و در هفته اول بهبودی، حمام و دوش طولانی نروید. از شنا کردن چه در استخر یا دریا و رفتن به سونا خودداری کنید.


8- درمان های زیبایی را بعد از میکرونیدلینگ انجام ندهید.

از انجام درمان های زیبایی مانند میکرودرم ابریژن، لیزر، IPL، خالکوبی، میکروبلیدینگ، لایه برداری شیمیایی و تحریک عضلانی با فاصله کم بعد از میکرونیدلینگ خودداری کنید.


9- برنزه شدن بعد از میکرونیدلینگ ممنوع.

به مدت 2 تا 3 هفته پس از درمان از اسپری برنزه کننده یا کرم های برنزه کننده استفاده نکنید، همچنین در این مدت نباید آفتاب گرفته یا به سولاریوم بروید.

مراقبت های قبل و بعد از کربوکسی تراپی
17 Sep 2021

مراقبت های قبل و بعد از کربوکسی تراپی

از طریق درمان با کربوکسی تراپی می توان بافت و قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشید، اکسیژن رسانی به پوست را انجام داد که باعث درخشندگی بیشتر آن می شود. کربوکسی تراپی یک روش درمانی طبیعی و ایمن برای بدن است که کاملاً با فیزیولوژی انسان سازگار بوده و فرآیندهای شیمیایی را در بدن ما تحریک می کند.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35