میکرودرم ابریژن چیست و چه مزایایی دارد؟

میکرودرم ابریژن چیست؟


میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن یک روش غیر تهاجمی است که سطح پوست (بیرونی ترین لایهوست) را عمیقا لایه برداری و پاک می کند، در نتیجه آن را روشن تر، صاف تر و جوان تر می کند. این یکی از محبوب ترین روش های غیرجراحی لایه برداری پوست به دلیل اثربخشی بالا و سادگی کلی آن است. میکرودرم ابریژن مناسب برای انواع پوست بوده و می تواند به درمان خطوط ریز، بافت ناهموار پوست و منافذ بزرگ شده کمک کند و همچنین باعث تحریک جریان خون در صورت شود؛ این کار الاستین و کلاژن را در لایه های زیرین پوست زنده می کند و خاصیت ارتجاعی و بافت را بهبود می بخشد.

پس از انجام میکرودرم ابریژن ، لایه جدیدی از پوست تشکیل می شود که از چین و چروک، رنگدانه های ناشی از نور خورشید، جای زخم آکنه و منافذ بزرگ شده خبری نیست. این روش جوانسازی پوست ممکن است با داروهایی که روی پوست برای درمان آکنه استفاده می شود ترکیب شود. بسیاری از مشتریان مراجعه کنندگان برای انجام میکرودرم، آن را مانند یک احساس آرامش بخش و کمی گرم، شبیه به ماساژ صورت توصیف می کنند. پس از درمان، افراد متوجه می شوند که پوست آنها صاف تر و مجلل تر می شود، این نتیجه حتی پس از اولین جلسه میکرودرم ابریژن نیز مشهود است.


میکرودرم ابریژن چگونه انجام می شود؟

اگرچه می توانید با یک دستگاه میکرودرم ابریژن DIY ، آن را در خانه انجام دهید، اما مطمئن ترین و مؤثرترین راه برای انجام این درمان انجام آن توسط متخصصیست که روش صحیح اجرا و بهترین شیوه های درمان های پوستی را می داند. روش دقیق انجام میکرودرم ابریژن ممکن است از کلینیک به کلینیک متفاوت باشد، اما معمولا ابتدا پوست از هرگونه آرایش پاک می شود. متقاضی باید در حالت خوابیده یا دراز کشیده قرار گیرد و تکنسین با استفاده از ابزار انتخابی در ناحیه مورد نظر کار را شروع می کند. سپس کریستال های ریز توسط یک دستگاه دستی روی پوست اسپری می شوند در حالی که از مکش خلاء برای حذف کریستال ها استفاده شده و بقایای سلول های پوست استفاده می شود؛ برخی از دستگاه های میکرودرم ابریژن به جای کریستال ها از تکه های الماسی برای صاف کردن پوست استفاده می کنند.

در این روش لایه برداری معمولاً نیازی به بی حسی موضعی برای بی حسی پوست نیست، اگرچه ممکن است بعد از آن ناراحتی خفیف و موقت و قرمزی پوست را تجربه کنید. پس از اتمام میکرودرم ابریژن، احتمالاً از شما خواسته می شود که از ضد آفتاب استفاده کنید یا برای چند روز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.


میکرودرم ابریژن چه مزایایی دارد؟

درمان میکرودرم ابریژن بسیاری از بی نظمی های بافتی و رنگدانه ای ناشی از آکنه، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و افزایش سن را کاهش داده یا از بین می برد. برخلاف لایه برداری شیمیایی، میکرودرم ابریژن یک درمان ملایم تر است که درخشندگی سالم تری می بخشد و پوست جوان تر زیر پوست آسیب دیده را بدون خطرات روش های لایه برداری پوست نشان می دهد.

سایر فواید میکرودرم ابریژن عبارتند از:

•         مناسب برای اکثر انواع پوست و رنگ پوست

•         نسبتاً بدون درد

•         پوستی صاف و جوان تر

•         روش سریع با زمان کم یا بدون توقف

•         بهبود کیفیت پوست

•         کاهش ظاهر آسیب خورشید

•         بهبود رشد کلاژن و الاستین

همچنین این مزایا به محصولات مراقبت از پوست شما اجازه می دهد سریع تر و بهینه تر جذب شوند و به نتایج طولانی تری منجر شوند، کسانی که آرایش می کنند نیز می گویند که آرایش بعد از درمان میکرودرم ابریژن نیز نرم تر است و به اصطلاح روی پوست می نشیند.


میکرودرم ابریژن صورت


کاندیدای مناسب میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن برای بزرگسالانی که علائم پیری، آکنه کومدونال (جوش سر سیاه) یا دردناک را می بینند، یا به سادگی می خواهند پوستی جوان تر ببینند، بهترین انتخاب است. همچنین برای کسانی که آسیب های ناشی از نور خورشید، چین و چروک، اسکار آکنه یا مشکلات رنگ و بافت پوست دارند، میکرودرم ابریژن می تواند یک راه حل موثر و بدون درد باشد.

روش جوانسازی میکرودرم ابریژن به درمان شرایط زیر کمک می کند:

•         آکنه

•         هایپرپیگمانتاسیون

•         پوست خشک

•         خطوط ظریف

•         رنگدانه ناهموار

•         منافذ مسدود شده

•         اسکارهای جزئی

•         مشکلات بافت پوست

میکرودرم ابریژن برای افراد مبتلا به اختلالات خونریزی، افراد دارای زخم های باز، زگیل یا آفتاب سوختگی مناسب نیست، یا افرادی که دچار اسکار کلوئیدی می شوند باید از انجام این روش اجتناب کنند. اگر قصد انجام میکرودرم ابریژن را دارید، انتظارات خود را با یک پزشک متخصص درمیان بگذارید تا در خصوص نتایج و همچنین تعداد و دفعات درمان های مورد نیاز مطلع شوید.


آیا میکرودرم ابریژن ایمن است؟

میکرودرم ابریژن یک روش غیرتهاجمی و ایمن است؛ این روش جوانسازی جدید اگر به درستی توسط پرسنل آموزش دیده انجام شود، کمترین عوارض را دارد. با این حال، اگر به صورت تهاجمی انجام شود (مانند استفاده طولانی مدت از تنظیمات فشار بالا)، ممکن است کبودی یا خونریزی را در پی داشته باشد، جای زخم و عفونت نادر است و از عوارض میکرودرم ابریژن در نظر گرفته نمی شود.

این خطر وجود دارد که میکرودرم ابریژن عفونت را از یک قسمت پوست به قسمت دیگر منتقل کند، بنابراین اگر عفونت های پوستی مانند زگیل یا تبخال و سایر عفونت های ویروسی دارید، نباید میکرودرم ابریژن انجام دهید؛ گاهی اوقات این روش درمانی می تواند شرایط دیگری مانند روزاسه را تشدید کند.


مدت زمان انجام میکرودرم ابریژن و تعداد جلسات مورد نیاز

متوسط زمان برای انجام هر درمان میکرودرم ابریژن برای صورت حدود 30 تا 60 دقیقه است. درمان های میکرودرم ابریژن برخلاف سایر روش های جدید جوانسازی پوست که دوران بهبودی کمی دارند، هیچ نیازی به دوران نقاهت ندارد و فعالیت های روزمره را می توان بلافاصله از سر گرفت. جلسات درمانی میکرودرم ابریژن متناسب با نیازهای پوست هر شخص طراحی شده و یک لایه برداری ایمن و موثر را ارائه می دهد که ظاهر پوست خسته یا مرده را احیا می کند.

برای انجام روش های جوانسازی پوست جلسات درمانی متعدد معمولا برای بهبود ظاهر چین و چروک های ظریف و اسکارهای جزئی آکنه مورد نیاز است. از آنجایی که میکرودرم ابریژن تنها بر روی خارجی ترین لایه پوست عمل می کند، به اندازه درمان های تهاجمی، مانند لایه برداری شیمیایی و لایه برداری با لیزر، برای چین و چروک ها و جای زخم های عمیق تر موثر نیست. اگرچه میکرودرم ابریژن میتواند به صورت درمان یک جلسه ای ارائه شود، اما توصیه می شود که برای اثرگذاری بیشتر و مشاهده بهترین نتایج، حداقل 3 جلسه میکرودرم ابریژن را دریافت کنید.

عوامل موثر بر هزینه تزریق چربی
2 Oct 2022

عوامل موثر بر هزینه تزریق چربی

هزینه تزریق چربی بر اساس عوامل مختلفی مشخص می شود و نمی توان عدد ثابتی برای آن ذکر کرد؛ همانطور که انتظار می رود هزینه تزریق چربی به باسن بسیار بیشتر از هزینه تزریق چربی به لب است.

ادامه مطلب
مراقبت های قبل و بعد از مزوتراپی
6 Nov 2023

مراقبت های قبل و بعد از مزوتراپی

در واقع هیچ آمادگی خاص و دشواری برای درمان مزوتراپی لازم نیست و با توجه به شرایط جسمی هر متقاضی پزشک معمولاً توصیه مختص او را در مورد نحوه آمادگی برای مزوتراپی خواهد کرد. توصیه می شود برای به حداقل رساندن هرگونه کبودی یا تورم به دستورالعمل های مراقبت های بعدی که پزشک به شما توصیه می کند، عمل کنید.

ادامه مطلب
تزریق ژل به باسن
19 Sep 2023

تزریق ژل به باسن

امروزه به جای عمل های جراحی برای داشتن باسنی با حجم دلخواه و جذاب می توان از تزریق ژل که روش کم تهاجمی می باشد برای این منظور استفاده کرد. فرم دادن، افزایش سایز و حجم باسن با رژیم و ورزش کاری مشکل و نیازنمند زمان می باشد

ادامه مطلب
عوارض بلفاروپلاستی
28 Sep 2021

عوارض بلفاروپلاستی

اولین و مهمترین جنبه جراحی که باید در نظر داشته باشید این است که نتایج زمان می برد تا آشکار شود، مانند تقریباً هر عمل جراحی زیبایی دیگر حداکثر یک سال پس از عمل طول می کشد تا از مزایای کامل بلفاروپلاستی به خصوص لیفت پلک بهره مند شوید.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35