مقایسه بلفاروپلاستی و ترمیم پتوز

بلفاروپلاستی


با گذشت زمان، بدن شروع به کاهش کلاژن سازی پوست و همچنین کند شدن روند تولید الاستین می کند، دو پروتئینی که مسئول سفت و محکم نگه داشتن پوست هستند؛ بدون این دو پروتئین، پوست اطراف چشم نیز شروع به شل شدن و افتادگی می کند و ظاهری خسته و پیر ایجاد می کند. درست مانند بقیه قسمت های صورت، ساختارهایی که پلک های شما را در جای خود نگه می دارند با گذشت زمان شروع به ضعیف شدن می کنند، نتایج این امر می تواند چشم های کلاه دار باشد.

اگر پلک های شما به سمت پایین افتاده و روی مردمک هایتان را می پوشاند می تواند زندگی را کمی دشوارتر کند، زیرا می تواند بینایی شما را مختل کند و باعث شود سر یا ابروهای خود را بالا بیاورید تا واضح تر ببینید. این اقدامات به تنهایی می تواند باعث مشکلات دیگری از جمله خطوط ریز، چین و چروک و میگرن شدید شود. برای کمک به اصلاح افتادگی پوست ناشی از افزایش سن، چندین گزینه مختلف در مورد جراحی پلک وجود دارد تا به اهداف عملکردی و زیبایی شناختی شما کمک کند.


پتوز چیست؟

پتوز پلک یا پتوزیس یک وضعیت پزشکی است که زمانی رخ می دهد که ماهیچه های بالابر پلک ضعیف شوند و پلک های بالایی را به درستی بالا نبرند. پتوز زمانی اتفاق می‌افتد که پلک بالایی یک یا هر دو چشم روی چشم شما بیفتد، این افتادگی پلک ممکن است به سختی قابل توجه باشد یا پلک به حدی آویزان شود که مردمک شما را بپوشاند. پتوزیس می تواند دید طبیعی را محدود یا در موارد شدید حتی به طور کامل مسدود کند و می تواند هم کودکان و هم بزرگسالان را تحت تأثیر قرار دهد. ممکن است کودکان با پتوز متولد شوند که به آن پتوز مادرزادی می گویند، این می تواند ناشی از مشکلات مربوط به عضله بالابرنده باشد. کودکان در صورت داشتن پتوز ممکن است در معرض خطر مشکلات بینایی باشند، اگر پلک کودک به حدی افتادگی داشته باشد که دید را مسدود کند، آمبلیوپی ("تنبلی چشم") ایجاد می شود.

برخی از بیماران مبتلا به موارد شدید پتوز پلک برای دیدن صحیح باید پلک یا ابروهای خود را لیفت کنند. بیماری پتوز علاوه بر اختلال در بینایی می تواند باعث خستگی چشم و سردرد نیز شود.


چه چیزی باعث پتوزیس می شود؟

عوامل زیادی می توانند در پتوز پلک نقش داشته باشند، از جمله اختلالات مادرزادی، ارثی، برخی اختلالات عضلانی-عصبی و ضربه به چشم ها یا یک وضعیت پزشکی. شایع ترین علت پتوز پلک فوقانی مربوط به سن است که به دلیل جدا شدن عضلات بالابرنده است؛ به ماهیچه هایی که پلک بالایی شما را بالا می برند، عضله بالابرنده می گویند. به دلیل کند شدن روند کلاژن سازی پوست و خاصیت ارتجاعی درون عضله، این ماهیچه در اثر سال ها کشیدن، مالش و افزایش سن، با گذشت زمان شروع به کشیده شدن و ضعیف شدن می کند. این تضعیف به پلک شما اجازه می دهد تا افتادگی داشته باشد و در نتیجه باعث ایجاد پتوز در یک چشم یا هر دو می شود.

اگر با فرارسیدن تولد دیگری در 40، 50 سالگی یا بیشتر پلک های شما شروع به افتادگی کرد، تنها نیستید؛ خوشبختانه روش هایی برای رفع این مشکل وجود دارد که بهترین و موثرترین آنها جراحی پلک می باشد.


ترمیم پتوز


بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی که به عنوان جراحی لیفت پلک نیز شناخته می شود، یک عمل جراحیست که پوست شل، افتادگی و بافت اضافی پلک بالا یا پایین پلک را اصلاح می کند. در حین این عمل، برش کوچکی بر روی چین طبیعی پلک ایجاد می شود، پوست و بافت اضافی با دقت برداشته خواهد شد و پوست و بافت باقی مانده سفت شده و به حالت جوانی بالا می روند. اگر نگران ظاهر افتادگی پوست پلک هستید و می خواهید ظاهری شاداب و پرانرژی را به چشم بازگردانید، ممکن است کاندیدای مناسب بلفاروپلاستی پلک باشید. اغلب توصیه می شود که بلفاروپلاستی پلک خود را با لیفت ابرو ترکیب کنید تا نتایج مطلوبی حاصل شود که می تواند جوانی شما را بازگرداند و دید محیطی شما را وسیع تر کند. از نظر تشریحی، بلفارو را می توان بر روی پلک بالا یا پایین و یا هر دو پلک انجام داد.

جراحی پلک هم از نظر زیبایی و هم از نظر عملکرد فواید زیادی دارد:

•    ظاهر چشم جوان تر و بیدارتر

•    بینایی بهبود یافته

•    پیشانی صاف تر

•    سردرگمی کمتر در مورد نوع چهره

•    چشمان روشن تر و شفاف تر

•    کاهش میگرن


انواع بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستی فرم و عملکرد پلک های تحت تاثیر پتوز را ترمیم کرده و عضلات بالابرنده را تنظیم می کند و نتایج طبیعی زیبا و بهبودی سریع ایجاد کند. بر اساس نتایج مورد نظر، جراحی پلک را می توان برای اهداف کاربردی یا زیبایی انجام داد.

1-       بلفاروپلاستی عملکردی یا ترمیم پتوز: این عمل جراحی برای رفع پتوز و بازگرداندن بینایی با برداشتن پوست، ماهیچه و چربی اضافی که محور بینایی را مسدود می کند، انجام می شود. در زیر سه عنصر ضروری ترمیم پتوز ذکر شده است:

•    بیمار باید بعد از بلند شدن پوست از روی پلک خود بهبود چشمگیری داشته باشد.

•    آزمایش میدان بینایی برای مستندسازی از دست دادن میدان دید برتر انجام می شود.

•    عکس ها باید به وضوح پوست پلک بالایی را که روی مژه ها قرار دارد نشان دهند.

2-       بلفاروپلاستی زیبایی: هدف از بلفاروپلاستی زیبایی برجسته کردن ظاهر چشم ها به درخواست متقاضی است و برای بهبود بینایی انجام نمی شود.


مقایسه بلفاروپلاستی و ترمیم پتوز

در مورد تفاوت بین بلفاروپلاستی که به عنوان لیفت پلک نیز شناخته می شود و ترمیم پتوز که به نام بلفاروپتوز معروف است، سردرگمی زیادی وجود دارد. هر دو روش با بافت ظریف اطراف پلک سروکار دارند، با این حال مهم است که تفاوت این دو درمان را درک کنید تا بهترین گزینه را مطابق با نیازهای خود انتخاب کنید. تکنیک هر دو روش جراحی پلک برداشتن پوست و بافت اضافی را که با افزایش سن در اطراف پلک ها ایجاد می شود و بافت ها را سفت می کند تا ظاهری جوان تر با میدان دید بیشتر ایجاد کند. برخلاف بلفارو که یک عمل زیبایی محسوب می شود، ترمیم پتوز در درجه اول عملکردی است؛ ترمیم پتوز عضله پلک را سفت یا کوتاه می کند تا بتواند یک بار دیگر پلک را به اندازه کافی بلند و باز کند، جزئیات این روش به علت و شدت پتوز بستگی دارد. روش بلفاروپلاستی چشم، پوست اضافی را از بین می برد تا به زیبایی ظاهر چشم ها کمک کند، اما برای عملکرد چشم ها چندان مفید نیست. همچنین بلفاروپلاستی برای زیبایی چشم ها روی پلک پایین نیز انجام می شود اما ترمیم پتوز تنها روی پلک بالا انجام می شود.

برخی از بیماران حتی از ترکیب بلفاروپلاستی زیبایی و ترمیم پتوز به منظور جوان سازی ظاهر خود و بازگرداندن دید طبیعی به طور همزمان سود می برند. فقط یک جراح اکولوپلاستیک یا دارای گواهی بورد می تواند یک یا هر دوی این روش های دشوار جراحی را انجام دهد؛ دلیل شما برای انجام جراح یپلک هرچه که باشد، بهترین نتایج را با یک جراح مجرب خواهید یافت.

هزینه مزوتراپی صورت
7 Nov 2023

هزینه مزوتراپی صورت

مزوتراپی روشی غیر جراحی و دائمی است که برای از بین بردن چین و چروک صورت و چربی، جلوگیری از ریزش مو و پیری پوست استفاده می شود. این روش نخستین بار در سال 1952 در فرانسه برای درمان اختلالات عروقی و لنفاوی به کار برده شد.

ادامه مطلب
مزوتراپی برای از بین بردن غبغب
30 Dec 2020

مزوتراپی برای از بین بردن غبغب

اخیراً با کشف این که چربی بدن می تواند با تزریق برخی مواد به بدن کاهش یابد به طور گسترده ای از مزوتراپی برای کاهش وزن، کاهش سلولیت، رفع چین و چروک و جوان سازی صورت استفاده می شود.

ادامه مطلب
راههای پاکسازی صورت از لکه و جوش
8 Jan 2023

راههای پاکسازی صورت از لکه و جوش

همه ما آرزوی داشتن پوستی زیبا و بدون لک را داریم، اما به ندرت برای آن وقت می گذاریم، برای پاکسازی پوست از جوش و لک علاوه بر روش های درمانی باید مراقبت های اساسی برای پیشگیری انجام دهیم.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35