بلفارو پلاستی چشم

بلفاروپلاستی پلک

یکی از روش های عمل زیبایی، بلفاروپلاستی نام دارد که به طور کلی روش انجام این کار حذف پوست و یا عضلات و چربی ها به وسیله جراحی می باشد. با بهره گیری از این روش افرادی که در زیر چشم و یا پلک آن ها پوست دچار افتادگی و یا پوست اضافه شده است می توانند آن را حذف نموده تا پلکی جوان و زیبا داشته باشند.عمل بلفارو یا بلفاروپلاستی چشم روشی برای جوانسازی می باشد که بدلیل جراحی که می بایست صورت گیرد باید تحت نظر پزشک متخصص انجام شود تا خطری فرد را تهدید نکرده و مشکلی برای وی ایجاد نشود.


چشم یکی از مهم ترین اجزای صورت می باشد که بسیاری از ویژگی های زیبایی صورت را در خود جای داده است. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که می توان گفت چشم ها و اطراف آن بسیاری از ویژگی های فرد را از جمله سن، حالات مختلف مانند هیجان ، خوشحالی و ناراحتی و ... را به ما نشان می دهد. به دلیل این که چشم ها و پلک ها جز اولین قسمت های صورت است که با افزایش سن پیری را نشان می دهد چنانچه فردی با این معضل رو به رو شود و علاقه به این داشته باشد که سنش کمتر از حالت عادی نشان داده شود نیاز به عمل بلفاروپلاستی چشم دارد تا با بهره گرفتن از این تکنیک زیبایی جوانی را به صورت خود برگرداند.


بهترین کاندید جهت بلفاروپلاستی چشم چه کسانی هستند؟

اولین نکته درباره بلفاروپلاستی چشم این است که سن فرد باید بالای 35 سال باشد. عموما در بسیاری افراد پس از گذشت این سن تغییراتی در پلک و یا زیر چشمشان مانند پف و یا آویزان شدن پوست ایجاد می شود که باعث افزایش سن در چهره این افراد می شود.

چنین افرادی می توانند با بهره گرفتن از عمل بلفارو زیبایی و طراوت دوباره را به صورت خود بازگردانند؛ البته ممکن است در برخی افراد با سن کمتر این معضل نیز به دلایل مختلف به وجود بیاید که مجبور به عمل بلفاروپلاستی چشم شوند.

یکی دیگر از مهم ترین عوامل جهت کاندیدای بلفارو پلاستی چشم سلامت فرد و عدم بیماری خاص در وی می باشد. به همین جهت می بایست اطلاعات کاملی درباره فرد به پزشک ارائه شود تا با تشخیص پزشک متخصص بلفاروپلاستی این عمل انجام گیرد. این نکته نیز می بایست مورد توجه قرار گیرد که اتظارات افراد از انجام عمل بلفارو باید معقول باشد و فرد پیش از انجام آن با افرادی که این عمل را انجام داده اند به طور کامل مشورت نمایند.


نکته: برخی از مواردی که در اینجا نام برده می شود به وسیله عمل بلفاروپلاستی چشم بهبود نخواهد یافت. این موارد عبارتند از:

• حلقه هایی که در اطراف چشم به صورت سیاه رنگ ایجاد می شود.

• افتادگی ابرو ها به دلیل افزایش سن

• ایجاد چروک هایی که در فاصله میانی دو ابرو و یا پیشانی و اطراف پلک به وجود می آید که حذف این موارد می بایست توسط تکنیک هایی همچون تزریق بوتاکس و یا تزریق چربی انجام گیرد.


عمل بلفاروپلاستی چگونه انجام می گیرد؟

تمامی مراحل روش بلفارو به صورت سرپایی می باشد و فرد نیازی به بستری شدن در کلینیک یا درمانگاه را نخواهد داشت. با استفاده از بی حسی موضعی و تزریق آن در قسمت های مشخص فرد به طور کلی دردی را احساس نخواهد کرد اما در بعضی افراد که ترس شدیدی از انجام عمل بلفاروپلاستی چشم دارند با توجه به شرایط فرد می توان بیمار را بیهوش کرد تا متوجه روند انجام این عمل نشوند.

انجام جراحی پلک بدین صورت است که پوست های اضافه و یا چربی هایی که در زیر پوست ایجاد شده است که این اتفاق سبب ایجاد پف در پلک و زیر چشم می شود با استفاده از تیغ جراحی و یا لیزر برداشته و حذف می گردند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در بیشتر مواقع این عمل با استفاده از لیزر و یا امواج رادیویی که به وسیله دستگاه مخصوص می باشد صورت می گیرد تا عمل دقیق تر و با درد کمتری همراه باشد. چنانچه بلفاروپلاستی با لیزر نباشد، به وسیله تیغ جراحی عمل بلفاروپلاستی انجام می گیرد و پس از برداشت چربی و یا رفع افتادگی پوست با استفاده از بخیه های بسیار ظریف پوست مجدد به هم متصل خواهد شد.


اقدامات پیش از جراحی بلفاروپلاستی

اولین و مهمترین نیاز پیش از عمل بلفارو پلاستی چکاپ و معاینه کامل چشم توسط پزشک می باشد.پس از بررسی و معاینه چشم در صورت عدم مشکل در چشم و لایه اشکی و حرکات حسی و عصبی آن وضعیت بیماری های خاصی که فرد با آن دست و پنجه نرم می کند بررسی می گردد.علاوه بر این چنانچه فرد از دارویی خاص استفاده می کند و یا دچار حساسیت های دارویی می باشد می بایست آن را با پزشک خود مطرح نماید.


نکته دیگری که می بایست مورد توجه قرار گیرد مصرف داروهایی است که سبب رقیق شد خون می باشد.مصرف داروهایی مانند آسپیرین بنا بر تشخیص پزشک بین ده تا 14 روزه پیش از عمل بلفاروپلاستی می بایست متوقف گردد.

پیش از انجام جراحی بلفارو آزمایشاتی از جمله آزمایش خون می بایست انجام گیرد تا فرد آماده انجام عمل گردد.


مراقبت هایی که پس از عمل بلفاروپلاستی نیاز است:

• درد پس از انجام عمل بلفارو چشم طبیعی می باشد اما اگر این درد شدید و غیر قابل تحمل باشد می بایست به پزشک اطلاع داده شود.

• استفاده از کمپرس سرد و بالا نگه داشتن سر طی 2 روز پس از بلفاروپلاستی در کاهش درد موثر و ورم و التهاب پلک را کاهش خواهد داد.

• ترشحاتی که از چشم خارج می شود ممکن است تا 14 روز پس از عمل بلفارو وجود داشته باشد که جهت رفع این ترشحات چشبناک قطره های مخصوصی توسط پزشک تجویز می شود که می بایست به موقه از آن استفاده شود.

• احساس تغییرات در حس بینایی و یا حساس شدن به نور و آبریزش چشم در روزهای اول پس از عمل بلفاروپلاستی طبیعی بوده و با گذشت زمان بهبود می یابد.


پس از انجام عمل طی گذشت یک هفته و پس از جوش خوردن محل بخیه و یا التهاب عمل به وسیله لیزر فرد می تواند فعالیت های روزمره خود را آغاز نماید البته این امر مستلزم چکاپ پزشک می باشد. بهتر است به مدت یک ماه بعد از عمل چنانچه در زیر نور آفتاب قرار می گیرد از عینک آفتابی و کرم ضد آفتابی که مختص دور چشم می باشد استفاده نمایید.


عوارض عمل بلفاروپلاستی چیست؟

همانطور که می دانید هر عملی ممکن است دارای عوارضی باشد؛عمل بلفارو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و پس از انجام این عمل ممکن است طی روزهای اولیه پس از عمل فرد دچار مشکلاتی در بینایی شود، از جمله مشکلات بینایی می توان به دوبینی و یا تاری اشاره نمود. اما از دیگر عوارض بلفاروپلاستی پلک می توان به تورم پلک و یا ایجاد جوش های سفید در محل بخیه ها اشاره کرد. تمامی این عوارض چنانچه تحت نظر کلینیک مجهز و پزشک متخصص صورت گرفته باشد گذرا می باشند و با گذشت چند روز از بین خواهند رفت.


در پایان اگر قصد انجام عمل بلفاروپلاستی را دارید می توانید جهت مشاوره و یا تعیین وقت با مشاوران کلینیک زیبایی رنسانس در ارتباط باشید.


مزایا و معایب تزریق بوتاکس
12 Sep 2022

مزایا و معایب تزریق بوتاکس

بوتاکس نیازی به معرفی ندارد زیرا یکی از محبوب ترین روش های زیبایی در سراسر جهان است؛ این ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای درمان چین و چروک و خطوط ریز صورت است.

ادامه مطلب
چگونه برای تزریق بوتاکس آماده شویم؟
26 Dec 2021

چگونه برای تزریق بوتاکس آماده شویم؟

آماده بودن، کلید کسب بیشترین نتیجه از هر روش مراقبت از پوست و زیبایی است، بوتاکس نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ اگر تصمیم دارید یک جلسه بوتاکس انجام دهید، مطمئن شوید که با روند انجام آن آشنایی داشته و به درستی آماده شده اید.

ادامه مطلب
هایفوتراپی صورت
15 May 2022

هایفوتراپی صورت

هایفوتراپی صورت یک روش نوین برای سفت کردن پوست است که برای بسیاری از افراد می تواند جایگزین لیفت صورت باشد، نتایج هایفو فیشال از هر فرد به فرد دیگر متفاوت است اما به طور کلی حداکثر بعد از 12 هفته خود را نشان می دهد و ماندگاری آن نیز بین یک تا دو سال متغیر می باشد.

ادامه مطلب

ارتباط با ما

دفتر مرکزی : تهران میدان ولیعصر ضلع جنوبی سينمای قدس ساختمان مینو طبقه چهارم واحد 402 با پارکینگ

کلینیک : تهران - سعادت آباد - میدان فرهنگ - بلوار 24 متری - نبش سوم شرقی - پلاک 35