مقایسه روش های لیفت صورت

لیفت صورت


با گذشت زمان میانگین سنی مردان و زنانی که برای به دست آوردن ظاهری جوان تر زیر چاقوی جراحی قرار می گیرند، به طور فزاینده ای کمتر می شود. بسیاری از افراد در سنین مختلف شکایت دارند که شلی پوست، چین های عمیق و کاهش حجم صورت باعث می شود پیرتر از آنچه هستند، به نظر برسند. اگر شما هم چنین شرایطی دارید، لیفت صورت می تواند به شدت علائم پیری را کاهش دهد و پوستی لطیف صاف را که در دوران جوانی داشتید بازگرداند. تعریف لیفت صورت در طول سال ها همراه با تکنیک های جراحی که توسط پزشکان و جراحان استفاده می شود، تکامل یافته است.


لیفت صورت چیست؟

در سال های اخیر علاوه بر لیفت صورت به روش جراحی سنتی، اصطلاح لیفت صورت به یک اصطلاح عمومی برای بسیاری از روش های زیبایی غیر جراحی نیز تبدیل شده است که برای صاف و سفت کردن صورت برای ایجاد ظاهری جوان تر استفاده می شوند. با افزایش سن، پوست انسان دچار کاهش کلاژن سازی پوست می شود و مخصوصاً پوست صورت شروع به افتادگی می کند؛ هنگامی که این اتفاق می افتد، تغییرات قابل مشاهده ای نتیجه می دهد، از جمله:

•         افزایش خطوط و چین و چروک

•         غبغب آویزان

•         از دست دادن خط فک

•         نازک شدن پوست و افتادگی آن

•         خطوط لبخند عمیق تر

لیفت صورت شامل درمان ها و روش هایی می باشد که از بین رفتن شفافیت و ظاهر شل پوست را هدف قرار می دهند و با سفت کردن، لیفت کردن یا حجیم کردن، علائم پیری را معکوس می کنند. اگر قصد دارید یک لیفت صورت انجام دهید، دو مسیر بسیار متفاوت وجود دارد که می توانید انتخاب کنید؛ می توانید به سراغ گزینه سنتی لیفت صورت با جراحی بروید، یا می توانید از تکنیک های غیرجراحی جدیدتری که برای رفع خطوط و افتادگی در دسترس هستند استفاده کنید.


جراحی لیفت صورت

در گذشته اگر می خواستید لیفت صورت انجام دهید، جراحی تنها گزینه بود؛ جراحی لیفت صورت یا ریتیدکتومی یک جراحی زیباییست که پوست را بالا و به عقب می کشد تا افتادگی پوست که عمدتاً در نیمه پایینی صورت و گردن می باشد را کاهش دهد. این روش لیفت صورت معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود، جراح برش هایی را در نزدیکی خط مو در شقیقه ها ایجاد می کند که جلوی گوش و زیر لاله گوش امتداد می یابد، در صورت نیاز به لیفت خط فک، بریدگی زیر چانه نیز ایجاد می شود. جراح پوست اضافی را برمی دارد و قبل از بخیه زدن آن ، پوست باقی مانده را به سمت عقب و بالا می کشد. نتایج جوانسازی پوست با جراحی دائمی هستند، بنابراین نیازی به ترمیم و درمان های تکمیلی ندارد؛ البته با افزایش سن پوست همچنان پیر می شود، بنابراین خطوط و چروک های جدید ایجاد می شوند و ممکن است مجددا افتادگی پوست پیدا کنید. به طور کلی کسی کاندید مناسبی برای جراحی لیفت صورت است که:

•         درمان های غیرجراحی را بدون موفقیت امتحان کرده باشد.

•         کاهش حجم به دلیل افتادگی یا فرورفتن بافت های صورت را تجربه می کند.

•         دارای چین و چروک های عمیق است که بدون جراحی قابل درمان نیست.

•         دارای پوست اضافی یا شل در اطراف صورت و گردن می باشد.

•         برای جراحی و بیهوشی سلامتی جسمی مناسبی دارد.

•         می خواهد خطوط صورت را بهبود بخشد و نتایج طولانی مدت می خواهد.

بلافاصله پس از عمل لیفت، صورت بانداژ می شود تا کبودی و تورم به حداقل برسد، ممکن است از شما خواسته شود که یک شب در بیمارستان بمانید. حدود 2 تا 4 هفته طول می کشد تا به طور کامل پس از جراحی لیفت صورت بهبودی حاصل شود و کبودی حداقل به مدت 2 هفته قابل مشاهده است. ممکن است 6 تا 9 ماه طول بکشد تا اثر کامل این عمل مشاهده شود، که ظاهری سفت تر و بدون چین و چروک ارائه می کند. لیفت صورت یک عمل جدی است که می تواند عوارض جانبی قابل توجهی ایجاد کند، بنابراین مهم است که خطرات و فواید آن را با دقت در نظر بگیرید.


مقایسه روش های لیفت صورت


لیفت صورت بدون جراحی

لیفت صورت بدون جراحی بسیار ایمن تر از جراحی زیبایی است؛ زیرا روش های انتخابی غیر تهاجمی بوده و برای لیفت، پر کردن یا صاف کردن پوست طراحی شده اند. لیفت صورت غیرجراحی می تواند شامل ترکیبی از تزریق پرکننده ها برای حجیم شدن، تزریق بوتاکس برای کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک، لایه برداری پوست برای صاف کردن ظاهر صورت، تزریق مزوتراپی و prp برای افزایش کلاژن سازی پوست و سایر تکنیک ها برای لیفت و سفت کردن پوست باشد. نتایج تکنیک های لیفت صورت بدون جراحی نمی تواند به اندازه جراحی لیفت صورت موثر باشند، اما پیشرفت های کافی برای جوان سازی پوست صورت را به متقاضیان ارائه می کنند. مهمترین مزایای استفاده از روش های غیرجراحی عبارتند از:

•         نیازی به جراحی یا بیهوشی عمومی نخواهید داشت.

•         روش های لیفت صورت غیرجراحی معمولاً شامل تزریق هایی هستند که می توانند نتایج سریع و بدون نیاز به هیچ زمان بهبودی را ایجاد کنند.

•         لیفت صورت غیرجراحی عوارض جراحی لیفت صورت را نداشته و تنها مقداری قرمزی یا کبودی ممکن است، اما به سعت و خود به خود از بین می رود.

•         هیچ اسکار و زخم و بخیه ای بعد از انجام لیفت صورت غیرجراحی وجود نخواهد داشت.

•         عوارض جانبی مانند عفونت ممکن است رخ دهد، اما به ندرت و معمولاً خفیف هستند.

•         اثرات این روش ها دائمی نخواهند بود، اما لیفت صورت بدون جراحی باید تا حدود یک سال طول می کشد، سپس می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید دوباره درمان را انجام دهید یا خیر.

•         با استفاده از روش های غیرجراحی لیفت صورت می تواند بخش های خاص و مختلف پوست را به صورت جزئی تغییر داده و اصلاح کنید.


مقایسه روش های لیفت صورت

با هر گونه مشکل پوستی، بسیار مهم است که به درستی ارزیابی و تشخیص داده شود تا موثرترین درمان را انتخاب کنید. بنابراین بهترین توصیه این است که به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا بتواند مشکل شما را به طور کامل بررسی کند، در مورد نتیجه مورد نظر شما صحبت کند و یک برنامه مناسب برای شما انتخاب کند. لیفت صورت جراحی با توجه به علائم پیری در صورت مانند شلی، افتادگی پوست و حجم از دست رفته، قابل توجه ترین و پایدارترین پیشرفت ها را برای متقاضیان به ارمغان می آورد. اگرچه درمان های لیفت صورت غیرجراحی نمی توانند این نتایج را تکرار کنند، اما می توانند نتایج ظریفی را برای افرادی که می خواهند از جراحی اجتناب کنند یا فقط به مقدار کمی لیفت نیاز دارند، ارائه دهند. درمان های لیفت صورت غیرجراحی ممکن است برای افراد زیر مناسب باشند:

•         فقط حداقل علائم پیری را تجربه کرده اند.

•         نسبت به روش های جراحی محتاط هستند.

•         گزینه های جراحی را به دلیل هزینه، زمان، سلامت یا عوامل دیگر رد می کنند.

•         دارای حجم کافی صورت هستند اما قصد از بین بردن خط اخم و لبخند یا سایر چین و چروک پوست را دارند.

•         نتایج موقتی میخواهند و می توانند به درمان های مکرر متعهد شوند.

از آنجایی که لیفت صورت جراحی یک روش تهاجمی و پرهزینه است، مهم است که اطمینان حاصل شود که کاندید مناسبی برای این عمل هستید و نگرانی های پوستی شما با انجام جراحی بهبود می یابد. در صورتی که قصد انجام جراحی لیفت صورت را دارید توصیه می شود با پزشک عمومی خود صحبت کنید، پزشک شما می تواند شما را راهنمایی کند و توصیه هایی برای کمک به شما برای یافتن یک جراح زیبایی و کلینیک معتبر ارائه دهد.

تصمیم گیری در مورد اینکه آیا جراحی لیفت صورت روش مناسبی است یا خیر یک تصمیم کاملاً فردی می باشد که باید با در نظر گرفتن موارد زیر به دقت در نظر گرفته شود:

•         این که آیا بر اساس سن و وضعیت پوست خود کاندید مناسبی هستید و آیا آنچه را که می خواهید از این روش به دست خواهید آورد.

•         آیا شما تناسب اندام و شرایط جسمی مناسبی برای انجام عمل جراحی و بیهوشی عمومی دارید و از تمام خطرات مرتبط با آن آگاه هستید.

•         از هزینه انجام عمل جراحی لیفت صورت مطلع باشید.

•         آیا می توانید برای پیگیری مراقبت های بعدی وقت بگذارید و هفته های بعد از عمل استراحت داشته باشید، و بدانید که شرایط بهبودی چیست.

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟
20 Jun 2020

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

لیزر موهای زائد یک روش پزشکی است که از پرتوهای متمرکز نور (لیزر) برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کند. در این روش پرتوی نور متمرکز شده توسط ملانین مو جذب شده و به گرما تبدیل می شوند. این گرما به فولیکول های مو آسیب رسانده و رشد آنها در آینده را مهار یا به تأخیر می اندازند

ادامه مطلب
مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی
21 Jun 2021

مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی

برای سریعتر سپری کردن دوران نقاهت بعد از بلفارو می توان با رعایت چندین نکته از دستورالعمل های مراقبتی که توسط پزشک به شما توصیه می شود از برخی عوارض نیز در امان ماند و به بهبودی سایر نشانه ها کمک کرد.

ادامه مطلب
مقایسه بلفاروپلاستی و ترمیم پتوز
26 Dec 2022

مقایسه بلفاروپلاستی و ترمیم پتوز

در مورد تفاوت بین بلفاروپلاستی که به عنوان لیفت پلک نیز شناخته می شود و ترمیم پتوز که به نام بلفاروپتوز معروف است، سردرگمی زیادی وجود دارد. هر دو روش با بافت ظریف اطراف پلک سروکار دارند، با این حال مهم است که تفاوت این دو درمان را درک کنید تا بهترین گزینه را مطابق با نیازهای خود انتخاب کنید.

ادامه مطلب